Ujo ylipainoinen

ujo ylipainoinen

Hei vaan kaikki urheilijat!

Olen 25-vuotias naispuolinen opiskelija, joka on tässä vuosien saatossa päästänyt itsensä pulskistumaan. Olen arka ja kamalan ujo, ja koska monet ihmisistä jostain syystä tuijottavat (toisinaan jopa vihamielisen oloisesti) tällaista lihavaa liikkujaa, koen ihmisten ilmoilla kuntoilemisen hirvittävän ahdistavaksi. Olen huomannut, että silloin kun vain istun passiivisesti paikallani vaikkapa jätskikojun edessä, kukaan ei tuijota tai kiinnitä minuun tavallista enempää huomiota, mutta silloin kun yritän kohottaa kuntoani, saan äreitä mulkaisuja ja epäuskoisia katseita ikään kuin hyllyvissä läskeissäni olisi jonkinlainen tartuntavaara. Esimerkkinä tämä: rohkaistuin aikoinaan käymään yliopiston jumpassa ja jumppaaminen oli mielestäni oikein mukavaa - ohjaaja oli innostava ja isomman ryhmän mukana oli kiva liikkua - mutta monet tytöt katsoivat minua tosi ilkeästi ja toisinaan kuulin ulkonäöstäni joitain ikäviä, mutistuja kommenttejakin. Tämä kanssaliikkujien hiljainen vihamielisyys alkoi lopulta tuntua niin ahdistavalta, etten enää halunnut mennä jumppaan. Saatan jonkun mielestä kuulostaa yliherkältä, mutta en minä tunteilleni mitään mahda.

Yliherkkä tai en, haluaisin kokea sellaisia liikuntatilanteita, joihin ei liittyisi lihavuudestani ja toisten kylmistä katseista aiheutuvaa häpeää ja pahaa mieltä; haluaisin kokea liikunnan iloa. Ajattelinkin nyt pyytää vinkkejä ja neuvoja. Osaisiko joku suositella minulle jotain sellaista lajia tai liikuntamuotoa, jossa tuijotetuksi tulemisen todennäköisyys olisi mahdollisimman pieni (tai joka olisi niin mukaansatempaavaa etten välittäisi noista katseista) ja joka ei olisi yksitoikkoista? Käveleminen ja pyöräily ovat mielestäni tylsiä näin niin kuin urheilumuotoina, vaikka kävelenkin töihin yms. päivittäin. Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista, joten urheilumahdollisuuksia on varmasti paljon. En vain osaa löytää mitään sopivaa.

Pelaisin mielelläni jotain joukkuepeliä, mutta olen hidas ja kömpelö enkä haluaisi hidastaa toisten peliä, kuntosaliharjoittelu liikesarjoineen taas tuntuu liian yksitoikkoiselta. Ulkona ja luonnossa tapahtuva liikkuminen olisi ihanaa, mutten uskalla mennä metsään yksin (minulle tapahtui siellä lukioiässä jotain ikävää).

2

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rootbandha

      On vain kerättävä rohkeus ja päätettävä omasta elämästään.
      Annatko jonkun satunnaisen kulkijan määrätä omasta liikkumisestasi tai olemisestasi.
      Vastaantulijat kiinnittävät huomiota aina vähänkin erikoiseen. Mutta eihän ylipainoisuus ole mikään erikoisuus nykypäivänä.
      Jos vain rohkaistuisit liikumaan siellä luonnossa, jos se kiehtoo.
      ... "en minä tunteilleni mitään mahda". Ehkä kannattasi opetella käsittelemään niitä.

    • ujo ylipainoinen

      Kiitos hyvästä vastauksesta. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe