Syöppö(kö)?

aloittaja5

Miten hallita mielitekoja? en välitä karkeista, limppareista yms.
tykkään mussuttaa leipää ja mitä milloinkin sen kanssa. Esim kiisseliä tai jogurttia..

En ole tottunut syömään aamulla/aamupäivällä. Syön ensimmäisen kerran kun tulen töistä eli n.klo16 tai sitten syön ennen töihin menoa n.13 ja syön toisen kerran klo22jlk.

Ilta-vuorossa syömisen kanssa ei oikeastaan ole ongelmaa, mutta aamu-vuoro.. tuntuu että olen jatkuvasti jääkaapilla! esim. Tänään klo16 keittoa n.klo18 söin italianpataa sen verran että olo tuli uudestaan kylläiseksi.
Iltapala klo20 2siivua ruisleipää ja 1siivu vaaleeta. n2dl maustamatonta jogurttia lasillinen maitoa. Joo o olishan se "helppoa" kun ei vaan menis sinne jääkaapille, mutta ehei ei se vaan ole! Sinne menee silti! Tunnen olevani PORSAS!

Joten jotain itsekuri ideoita? Kiitos :)

3

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zewelle

      Jospa vain opettelisit syömään aamiaista. Se hillitsisi mielihaluja illalla. Jos olet noin pitkän ajan syömättä, niin ei mikään ihme jos keho huutaa ruokaa. Ja kirjoituksesi perusteella tunnut syövän silti liian vähän, joten löysää vähän. Et varmasti ole mikään porsas. Järkeistä ateriarytmiäsi ja syö rohkeammin enemmän, tietenkin terveellisesti.

      • aloittaja5

        Olen kokeillut aamupalaa ja koettanut syödä "säännöllisesti", mutta mieliteot kiusaa silti iltapäivästä lähtien. Ei tarvitse välttämättä olla nälkä kun huomaan käyväni kaappeja läpi että mitä voisin suuhuni laittaa. Jotenkin tuntuu siltä, että kun avaan suuni ja syön jotain, niin loppupäivä menee syödessä.. Kun ei ole tekemistä tai ei jaksa/huvita tehdä mitään, niin olen syömässä. Jooh itsekuria hyvä ihminen! Kun sitä ei ole.. Tsemppaan välillä ja lopahtaa muutamassa päivässä


      • toinen ahmatti
        aloittaja5 kirjoitti:

        Olen kokeillut aamupalaa ja koettanut syödä "säännöllisesti", mutta mieliteot kiusaa silti iltapäivästä lähtien. Ei tarvitse välttämättä olla nälkä kun huomaan käyväni kaappeja läpi että mitä voisin suuhuni laittaa. Jotenkin tuntuu siltä, että kun avaan suuni ja syön jotain, niin loppupäivä menee syödessä.. Kun ei ole tekemistä tai ei jaksa/huvita tehdä mitään, niin olen syömässä. Jooh itsekuria hyvä ihminen! Kun sitä ei ole.. Tsemppaan välillä ja lopahtaa muutamassa päivässä

        Eli siis lenkille ja jonkun muun (liikunta)harrastuksen pariin. Silloin on muuta tekemistä. Auttaa ainakin minulla. Kun pysyn pois kotoa ja otan järkevät eväät mukaan, ei tule syötyä älyttömiä. Jos minulla on muutama ylimääräinen tunti ennen crossfit-tuntia, kerään treenikamat ja välipalan mukaan ja lähden kuluttamaan aikaani kaupoille. Syön välipalan kun sen aika on, joko ennen treeniä tai treenin jälkeen. Ja minä olen sitten ihan superhyper-ahmatti, mutta liikkeellä pysytelleessä homma pysyy käsissä.

        Pistä vauhtia Jutan dieettiä seuraamalla. Toki voit syödä muutakin, mutta noi ruoka-ajat ja aamupala ovat tosi tärkeitä! Pitää vaan antaa kropalle aikaa käynnistyä, pelkkä "kokeilu" ei ehkä auta. Kuukaudessa voisi kuvitella että alkaisi kroppa heräilemään.

        Syöt tosiaan ihan väärin. Laita ruokapuoli kuntoon, niin ahmintakin vähenee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe