Olin ennen tittelillä työnjohtaja ja jokunen vuosi sitten minut nimitettiin tiimiesimieheksi (vähän ylempi) samalla palkalla eli uutta sopimusta ei kirjoitettu. Nyt sain tiedon, että minut "alennetaan" takaisin työnjohtajaksi ja se lisä mikä on maksettu koko aika molemmista töistä, niin palkkaani laskeekin yli 300€. (tehtäväkohtainen lisä)
Työsopimusta ei edelleenkään tehdä uutta.. Niin ja tilalleni nimitetään uusi tiimiesimies? Onko tämöinen laillista?
Olen ollut samassa firmassa 18v. Palkka sentän laskee vasta 6kk päästä, mutta kuitenkin kummastuttaa.
Nimitys vanhaan takaisin palkaa laskee, onko laillista??
3
259
Vastaukset
- valintakysymys
Itse vastaavassa tilanteessa äskettäin ollessani en ottanut työnantajan tarjousta vastaan, vaan otin irtisanomislapun ja puolen vuoden palkan tekemättä mitään pitkän irtisanomisajan takia. Työvelvoitetta ei ollut. Uudet tuulet ja uusi elämä, en kadu pätkääkään.
Jos lähes parinkymmenen vuoden samassa firmassa tehdyn työuran jälkeen sinut arvostetaan noin alas, niin kannattaa harkita, veisitkö osaamisesi jonnekin muualle, missä työpanostasi arvostetaan enemmän... - Ihmeissään??
Tuo ei kyllä tullut mieleenikään. Kiitos hyvästä vinkistä.
Onko tämä mahdollista siis kaikilla aloilla vai voiko työnantaja veloittaa kuitenkin olemaan sen 6kk töissä. Tosin voisin periaatteessa tehdä jotain "ilkivaltaa" tms. mutta siitä lienee kovat seuraukset jos sille linjalle lähtee, en sentään kuitenkaan.
Mutta tosi on, että motvaationi on nollassa tällä hetkellä.
Tänään tutkiessani lisää asiaa, sain selville, että se aika kun olin tiimiesimiehenä minulle ei maksettu siitä mitää vaikka ilmeisesti olisi pitänyt. Nyt kai voisin senkin riitauttaa ja vaatia takautuvasti.
Päällikkömme on kuitenkin sen verran kova pala, että todennäköisesti laittaisi pienet YT päälle ja saisin lähteä ensimämisenä jos hanttiin laitan missään asiassa. Tosin menisikin varmaan ihan itse ilmoittautumaan ensimmäisenä vapaaehtisena lähtemään =)), sittenhä ei tulisi sitä 3kk karenssiakaan.. - valintakysymys
Ota liittoon yhteyttä ja kysy heidän mielipidettään. Ei tuo firmanne toiminta ihan oikealta toiminnalta kuulosta. Ehkä lakien puitteissa noin voi toimia, mutta moraalitontahan tuo on selkeästi. Erikoista on myös se, että et ole tehnyt mitään sopimuksia, nehän ovat oikeutesi ja niiden perusteella voisi esim. tuon palkan/tehtävän/alennuksen ehkä riitauttaa tai ainakin kyseenalaistaa.
Meillä YT:ssä tehtiin vastaavia ratkaisuja (palkanalennuksia ja nimikkeenalennuksia), johtajista päällilöitä, päälliköistä rivityöntekijöitä, palkkaan iso lovi... Itselleni tarjottiin aiemman asiantuntijatehtävän tilalle lähes kaikki aiemmat asiantuntijan työtehtävät ja lisäksi myös kaikki assarin tehtävät, siis kahden ihmisen hommat. Nimikkeeksi olisi tullut assistentti ja noin 350 euron palkanalennus ylemmästä toimihenkilöstä alemmaksi. Eli ei mitään järkeä minun kannaltani! Tuplamäärä työtä, mutta huonommat ehdot ja palkka. Jostain syystä ei oikein motivoinut...
Meillä YT-käytäntö oli se, että kaikki pitkään talossa olleet asiantuntevat ja osaavat (= palkkaa kerryttäneet) pihalle ja tilalle uusia sekä ne jotka olivat olleet talossa vasta vähän aikaa. En tiedä, miten firma saadaan muka nousuun noin toimimalla. Jäljelle jääneilläkään (alennetuilla yms. kiusantekoa) ei taida kovin hyvä työmotivaatio enää olla ja seuraavia YT:tä odottavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984