VaPaaEHtoiStYö

Pihlaja

Heippa!

Kaipaisin tietoa vapaaehtoistyöstä..
kaikki tieto on tervetullutta, etenkin olisi kiva kuulla kokemuksia vapareina olleilta.
Tärkeää olisi myös tietää onko mahdollista lähteä vapaaehtoiseksi näin syksyllä
(ihan vaan muutamaksi viikoksi näin alkuun)

7

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sol

      Kannattaa käydä lukemassa vapaaehtoistyöleireistä www.nuorisovaihto.fi . Olen itse ollut ja voin lämpimästi suositella.

      • pihlaja

        Kiitos tosiaan tiedosta, enpä ollut noilla sivuilla ennen pyörinytkään.
        Aika lyhyellä varotusajalla nuo leirit näyttää tulevan. lista oli kanssa jokseenkin sekava ja asiaa pahentaa ettei mistään löytynyt allianssin puhelin-numeroa. Täytynee siis pommittaa sua kysymyksillä!> jos vaan jaksat vastailla? :)
        Eli, missäpäin olit ja kuinka kauan?..
        toi haku prosessi näyttää myös monimutkaiselta, miten se siis käytännössä sujuu?..
        siinä ensialkuun. Katoin että Usa ja Italia voisivat olla aika sopivaan ajankohtaan ( tän vuoden puolella)..mutta hirvittää vähän toi matka jonka joutuu Italiassakin reissaamaan yksikseen maan sisällä. Minkä verran sulla kulu rahaa ( yht. kaikki lennot ym.)
        Ja viiminen kysymys: kuinka kauan aikasemmin alotit hakemisen leirille?
        Kiitos jo etukäteen jos jaksat vastailla noihin..
        tai joku muu jolla on kokemusta.


    • mimosa

      luin ahneesti melkeen kaikki mahdolliset työleirit (hirvee sana muuten!) allianssin sivuilta läpi ja päädyin kolmeen Intiassa olevaan ja kolmeen Thaimaassa olevaan leiriin jotka keskittyy lähinnä koulutukseen ja lapsiin (marras-joulukuussa). saa nähä mihin niistä pääsen jos mihinkään. oon innolla jo melkeen pakkaamassa laukkuja. mitkä sijotuskohteet sua ittees kiinnostaa?

      • pihlaja

        vau..Thaimaa ja Intia kuulostaa mahtavalta!..
        meikäläisellä ei vaan taida budjetti riittää niin pitkälle :/
        Kerroppas muuten nyt kun tiedät että miten se hakeminen sujuu? monimutkaista? ..kun noi leirilistatkin on aikamoisen epäselkeitä.
        Mua kiinnostaa melkeimpä kaikki maat..oon armottoman rakastunut matkustamiseen ja uusiin kulttuureihin, joten asenne on vähän " kuhan vaan jonnekkin pääsis" :)


      • mimosa
        pihlaja kirjoitti:

        vau..Thaimaa ja Intia kuulostaa mahtavalta!..
        meikäläisellä ei vaan taida budjetti riittää niin pitkälle :/
        Kerroppas muuten nyt kun tiedät että miten se hakeminen sujuu? monimutkaista? ..kun noi leirilistatkin on aikamoisen epäselkeitä.
        Mua kiinnostaa melkeimpä kaikki maat..oon armottoman rakastunut matkustamiseen ja uusiin kulttuureihin, joten asenne on vähän " kuhan vaan jonnekkin pääsis" :)

        Haku on todella yksinkertanen kunhan vaan tiedät että mitä ja missä haluat tehdä. Tietenkin voit summanmutikassakin niitä leirejä siihen lomakkkeeseen nakella mutta ite ainakin laitoin vain sellaisia missä ajattelin olla hyvä, esim. englannin opetusta lapsille ja AIDS-kampanjointia. Leirilistasta allianssin sivuilta voi hakee jollain sanalla, esim. STUDY tai India. Siellä on paljon kesän leirejä, muista huomioida vain tulevat ja yli kuukauden päässä olevat! Kuinka paljon olet valmis maksamaan leiristä? Monet Euroopan ulkopuoliset leirit maksavat sen normaalin 115 euron lisäksi Extra Feen joka on 150 eurosta ylöspäin. Printtaa lomake ulos ja kirjota kaikki tiedot. Maksa 115 euroa allianssin tilille ja liitä kuitti kuoreen jossa on kaksi täytettyä lomaketta. Postiin vaan ja sitten ei ku odottelemaan! Niin ja tosta "budjetoinnista"... Blue1:illa voi lentää Köpikseen 46 eurolla ja sieltä Thaikkulaan, esim Bangkokiin n. 400 eurolla, Intiaan vähän enemmällä. Matkustuksesta Thaimaan sisällä olen enimmillään maksanut 4 euroa/matka joten ei ole kallista!


    • Siru

      Hei! Jos olet 18-25 vuotias,sinulla on mahis lahtea Israeliin vapaaehtoistoihin , ja sinulle maksetaan lennot,majoitus,ruoka,kielikurssi,eril.ryhmatapaamisia ja seminaareja ja paikkarilippu ja 200e/kk!Paikkoja on ihan omien toiveiden mukaan,vanhainkodeissa,steiner-paivakodeissa,loytoelainkodeissa,maatiloilla ym ym...Projekti on uusi ja todella huippujuttu. euroopan nuorisokomitea rahoittaa projektin.Jos haluat lisatietoja niin mailaa emailiin [email protected],annan lisatietoja.Mina toimin taala paassa yhteyshenkilona.Haku on todella helppo. Minimi aika on 6kk maksimi 12kk. Kyselehan lisaa.

    • Kirpputorilainen

      Kuka osaisi neuvoa Thaimaasta luotettavan ja hyvan paikan vapaahtoistyolle ensi syksysta alkaen. Erityisesti puutteessa elavien auttamiseen kiinnostus.
      Olisiko joku jarjesto paikallinen kiinnostunut perustamaan kirpputori myymalan
      paikkaan, jossa ulkomaalaisia enemman asuu ja vaihtuu?
      Itsellani on kokemusta alalta ja arvelisin asian menestyvat. Toiminta vaikka
      koyhien perheiden lasten avustamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      252
      18515
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3175
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1735
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1426
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1282
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1101
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe