Mitä tekisitte?

näkymätön ja pahamie

Kertokaapa kaikki mitä tekisitte minuna tai miehenäni. Anoppini ei koskaan pyydä minua esim. kahville vaan ainoastaan miestäni. Anoppi ei koskaan laita edes Joulukorttiin nimeäni vaan kortti on yksistään osoitettu miehelleni. (muille laittaa esim. perheineen taikka kaikkien nimet. Olen nähnyt, siitä tiedän)

Minulta leikattiin syöpäkasvain noin kuukusi sitten ja anoppi ei silloinkaan edes kysellyt vointiani kertakaan. Oli niinkuin ei olisi mitään tapahtunutkaan.

Itse pidän tälläistä käytöstä moukkamaisena tai kiusaamisena. Nyt on mieheni sisko kuollut, ja tämä sisko kristisoi miestäni ja levitteli perättömiä juttuja miehestäni...hox..nyt noihin perättömyyksiin oma nimenikin liitettiin vaikkei koskaan mihinkään muuhun.:) Nyt siis anoppini pyytää hautajaisiin yksistään miestäni, ei siis minua. Muut miniät huomioidaan perheenä, eli monikossa pyydetään.
.
Itse olen saanut sellasen kasvatuksen, että otetaan koko perhe huomioon eikä vain yhtä. Tietenkin asia on eri jos pidetään vain tyttöjen -tai poikieniltoja ym. Mutta minua häiritsee tuo välinpitämättömyys ja pidän kiusaamisena sellaista jossa pidetään yksi ihminen kaiken ulkopuolella.

Mitä teksisitte minun tilassani? Missään nimessä en tunge itseäni mihinkään johon on annettu kuva, että en ole tervetullut.

Tämä rassaa jotenkin minua vaikka yritän olla välinpitämätön, mutta paha mieli tulee kuitenkin. olemme mieheni kanssa olleet kuitenkin jo vuosia yhdessä, eli ei ole uusi suhde!

8

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------

      Mitä mieltä miehesi on. Hänen kuuluisi sanoa anopille että jos vaimo ei kelpaa, hänkin pysyy poissa.
      Onko jotain korjaamatonta tapahtunut sinun ja anopin välillä heti alkuunsa?

    • 10+16

      Järkkyä, mistä kuvittelet tämän johtuvan? Onko teillä ollut joku konflikti vai onko hänellä esim syytä olla sinulle kateellinen tms?

      • ap taas

        En tiedä mistä johtuu, ei ole ollut riitoja eikä mitään muutakaan. Olen aina ollut kohtelias anoppia kohtaan. Huomasin jo alussa usein, että hän, anoppi siis, saattoi yhtäkkiä nakella niskojaan ym. Esim. kun menimme sinne Juhannuksena ja toin tottakai salaattia ja piirakkaa, makkaraa ym. mukanani, koska en kehtaa mennä toisten siivellä eleskelemään useaksi päiväksi. Autoin kaikissa tisdkaus, siivous ym. ettei anopin tarvinnut yksin kaikkia tehdä. Ihmettelin silloin usein niskojen nakkeluja. Apu kuitenkin kelpasi, kyse ei ollut siinä, että anoppi olisi halunnut tehdä kaiken yksin.

        Se minulla on tullut mieleeni, että olisko anoppi mustasukkainen koska hänellä on nuorempi mies ja minulla oli silloin Juhannuksena lyhyt hame päällä (en ollu edes puolialaston, en edes bikinit päällä) silloin huomasin tai ihmettelin anopin käytöstä, en ensin edes ajatellut asiaa, siis tuota mustasukkaisuutta. Hittolainen, onko kaiken syy tuo minihame Juhannuksena :)

        Itse olen koti-ihminen joka pidän kotini siistinä, sekä kokkaan ja leivon. Nämä muut miniät ovat täysin erilaisia joista kumpanenkaan ei osaa kotitöitä saatikka kokkailla ym. Koti heillä todella likainen ja haiseva. (toisella jopa paha päihdeongelma) En tiedä pitääkö anoppi minua kilpailijana vai mitä ja mistä tämä johtuu. Ei, en aio kysyä sitä vaan annan olla omissa oloissaan. Minusta vaan tuntuu siltä, että ihan kiusallaan kokeilee, että tulenko paikalle ja saisi TAAS minut nolattua muitten nähden,.. ai sinäkkikkö tulit?

        Mietin myös sitä, että yrittääkö anoppi saada minut kilpailemaan toisten miniötten kanssa hänen suosiostaan? Ei, en ala siihenkään, jos en kelpaa niin ei sitten. Ihmettelen vaan. että miski hän tekee tämän omalle pojalleen ja pikansa perheelleen?


      • 16+10
        ap taas kirjoitti:

        En tiedä mistä johtuu, ei ole ollut riitoja eikä mitään muutakaan. Olen aina ollut kohtelias anoppia kohtaan. Huomasin jo alussa usein, että hän, anoppi siis, saattoi yhtäkkiä nakella niskojaan ym. Esim. kun menimme sinne Juhannuksena ja toin tottakai salaattia ja piirakkaa, makkaraa ym. mukanani, koska en kehtaa mennä toisten siivellä eleskelemään useaksi päiväksi. Autoin kaikissa tisdkaus, siivous ym. ettei anopin tarvinnut yksin kaikkia tehdä. Ihmettelin silloin usein niskojen nakkeluja. Apu kuitenkin kelpasi, kyse ei ollut siinä, että anoppi olisi halunnut tehdä kaiken yksin.

        Se minulla on tullut mieleeni, että olisko anoppi mustasukkainen koska hänellä on nuorempi mies ja minulla oli silloin Juhannuksena lyhyt hame päällä (en ollu edes puolialaston, en edes bikinit päällä) silloin huomasin tai ihmettelin anopin käytöstä, en ensin edes ajatellut asiaa, siis tuota mustasukkaisuutta. Hittolainen, onko kaiken syy tuo minihame Juhannuksena :)

        Itse olen koti-ihminen joka pidän kotini siistinä, sekä kokkaan ja leivon. Nämä muut miniät ovat täysin erilaisia joista kumpanenkaan ei osaa kotitöitä saatikka kokkailla ym. Koti heillä todella likainen ja haiseva. (toisella jopa paha päihdeongelma) En tiedä pitääkö anoppi minua kilpailijana vai mitä ja mistä tämä johtuu. Ei, en aio kysyä sitä vaan annan olla omissa oloissaan. Minusta vaan tuntuu siltä, että ihan kiusallaan kokeilee, että tulenko paikalle ja saisi TAAS minut nolattua muitten nähden,.. ai sinäkkikkö tulit?

        Mietin myös sitä, että yrittääkö anoppi saada minut kilpailemaan toisten miniötten kanssa hänen suosiostaan? Ei, en ala siihenkään, jos en kelpaa niin ei sitten. Ihmettelen vaan. että miski hän tekee tämän omalle pojalleen ja pikansa perheelleen?

        Voi olla hyvinkin tuo kateus, joka kaihertaa. Minusta olet toiminut oikein, kun et ole lähtenyt mukaan anopin lapsellisiin tempauksiin. Ikävää, että sinua kohdellaan noin!

        Itselläni on vähän samantyylinen tilanne. Olen ratkaissut sen pitämällä asiallisen viileät välit enkä puutu sukulaisten keskinäisiin juttuihin. Välillä tuntuu, että seuraani kaivattaisiin (hän jäi jokinaika sitten leskeksi), mutta enpä jaksa ainakaan oma-aloitteisesti mennä kyläilemän, koska olen saanut usein niin huonoa kohtelua siellä. Silloin tällöin käymme koko perheellä.


    • älä välitä

      Miehesi pitäisi sanoa äidilleen, että kutsuu teidät molemmat suvun tilaisuuksiin, tai että menette yhdessä joka tapauksessa. Miehesi voisi myös kysyä häneltä syytä käytökseen. Miehesi kuuluu pitää sinun puoliasi tässä asiassa. Ei sinun kannatakaan mennä joka kerta mukaan kyläilemään vaan miehesi voi käydä yksin, mutta merkkipäivät yms olisi parasta mennä yhdessä ja osoittaa että olette pariskunta jotka tulevat tilaisuuksiin parina.

    • 4+2

      Hyviä pointtejä edelläkin. Itselläni on samantapainen tilanne, jatkunut jo 25 vuotta. Tulin viimeinkin siihen tulokseen, että ei tupata, kun ei tykätä, ja tämä onkin johtanut hyvään tilanteeseen. Eli anoppi käyttäytyykin nykyisin minua kohtaan aivan normaalisti, jos joskus sattumalta kohdataan jossain tilaisuudessa!

      Voi olla, että myös sinun anoppisi on ns. vaikea tyyppi, jonka kanssa on mahdotonta tulla toimeen mitä tapahsa teetkin. Syitä on mahdoton arvailla, mutta se on varmaa, ettet voi asialle mitään. Ehkä hän on vain kateellinen, kun olet tytyväinen elämääsi. Tämä oli ainoa syy, jonka itse keksin anopin käytökselle. Mitä enemmän yrität miellyttää, sitä suurempana hän kokee valtansa eli sen, että tunnet pahaa mieltä.

      Suosittelen, ettet mene sinne ollenkaan, mutta käyttäydyt häntä kohtaan aina kohteliaasti ja asiallisesti. Kun hän huomaa, ettei pysty sinuun vaikuttamaan, hän voi hyvinkin muuttaa kurssia niin kuin meillä kävi.

    • Arvosta itseäsi

      Ja miehesi siunaa kaiken tämän?

      Miehestäkö ei ole outoa, että vain hänet kutsutaan kahville, kesteihin ja hautajaisiin, muistetaan jouluna ja unoihdetaan kysyä miniän vointia?
      Eikö ihmettele itse?

      Sinun unohtamisesi on miehesi ja anopin yhteinen päätös, ja on kohtuutonta syyttää pelkätään anoppia. Miehesi osuus on vähintään 50 % tässä kuviossa.
      Hän vedonnee johonkin tyhmään syyhyn ja vaatii sinua ymmärtämään ja ohittamaan syrjiminen. Hän todennäköisesti sanoo, ettei sinun pidä noin pienestä välittää.

      Voit aivan hyvin siihen sanoa, että jos asia kerran on pieni ja vähäpätöinen, mies voi mainita siitä äidilleen ja sopia, että asiat muuttuvat.
      Jos se ei käy, niin arveluni on oikea. Mies on äitinsä kanssa yhtä mieltä.

      Vedä siitä johtopäätöksesi.

    • No vanhoissa naisissa on kusipäitä niinkuin nuorissakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe