Saman nimimerkin käyttö ja avauksen aloitajan osallistuminen?

paikat kuntoon

Keskusteluun. Harvoin näkee, että keskustelujen avaajat esiintyvät ja kommentoivat viestiketjussaan alkuperäisellä nimimerkillä. Pitääkö viestiketjun aloittajan olla mukana ja kommentoimassa? Vai pitäisikö hänen jäädä taustalle ja seurata muiden keskustelua.

Olen varmaan liikaa kommentoimassa yhdessä avauksessa"laiskat Kemijärveläiset eivät poimi metsämarjoja" Mikähän kestosuosikki siitä tulikaan, aihe roikkuu viikko tolkulla keskusteluissa. Eihän aihe: Laiskat kemijärveläiset eivät poimi metsämarjoja, voi olla mikään kiinostava keskustelun aihe.

15

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkähän laittais

Keskustelun avaajan tarkoitus lienee saada keskustelu aikaan. Hänellä on tietysti oikeus ja halukin osallistua mielipiteen vaihtoon.
      Niinkuin huomataan, täällä harva on sitkeästi samassa nimimerkissä, vaan vaihtelee sitä.
      Moni ei ole niin "jäntevä" mielipiteissään, että kehtaa käyttää samaa.
      On helppo ladella löysääkin tekstiä, kun ei osata liittää, mitä ennen on sanonut.
      Itse vaihtelen olomuotoani usein, jotkut kyllä ovat huomanneet sen.

• paikat kuntoon

Minä olen sitkeästi samassa nimimerkissäni ja aion myös pysyä siinä. Jokaisen pitäisi kunnioittaa omaa nimimerkkiään. Nimimerkki on lkuin oma etunimi, mikä on kasteessa saatu. Miksi omassa nimimerkissä ei siis voisi pysyä? En vaihtele olomuotoani. Pysyn nimmarissani. Sitten luovun nimmaristani, jos kansa niin vaatii.

• laitoimpa tämän

Rovaniemiläinenkö on "paikat kuntoon"? Älä yritä vallata kaikkien kylien palstoja käyttöösi. Vaihtele edes nimimerkkiä.

• paikat kuntoon

Arvasit oikee. Alkuperäinen, ehtaa Rovaniemeläinen. Tarkoituksenani ei ole vallata kaikkien kylien keskustelupalstoja. Jos valtaan, olen syytön. En voi siihen vaikuttaa. Jos jokin keskustelunavaus lähtee aukee, antaa sen mennä omia menojaan, joskus se seinäkin tulee vastaan ja keskustelu lopahtaa, sammuu, kuin viimein palava hiillos takassa. Miksi pitäisi nimmaria vaihdella? Siksikö muut tekevät niin, vaihtelevat nimmaria. Nimmarien vaihtajien joukkoon en kuulu. Oma etunimi ja nimmari, niistä pidetään kiinni.

• helppo nakki
      • paikat kuntoon

Laitetaan harkintaan rekisteröityminen. Ymmärrän, että rekisteröinnin jälkeen nimmaria ei voi muut käyttää. Ja sitten rekisteröity nimmari näkyy sinisellä painottettuna.

Mitä muita etuja rekisteröity saa? Kommenttia, joilla rekisteröirty nimmari?

• eikä mitä

minä se olen juonut piimää.

• paikat kuntoon

Niin minäkin. Arlan rasvasta piimää, kunnon rasva prosentit, Hyvältä maistuu ja tekee hyvää vatsalle. Raavaton piimä ei ole mitään. Rasvaista piimää juon puolilitraa päivässä. Rasvainen piimä on parasta. Ja että piimä on hyvää. Rasvaton ei ole mitään, ei sitä piimäksi voi kutsua. Kunnon piiumä on rasvaista ja täyteläisen makuista. Se on Arlan piimää, kaikkein rasvaisinta prosenttien mukaan. Se minulle maistuu.

• rek.rek.rek,rek

Ei siitä mitään etuja saa. Se on itserakkaiden tapa korostaa itseään.

• paikat kuntoon

No, sittenhän rekisteröinti on turhaa.

• paikat kuntoon kirjoitti:

No, sittenhän rekisteröinti on turhaa.

Olen samaa mieltä "paikat kuntoon" kanssa saman nimimerkin käytöstä. Sama nimim. on selkeä, tietää kuka kulloinkin kirjoittaa javastatessa nimimerkille, kuuluu laittaa kyseisen keskustelun aloittajan nimim. näkyviin, että k.o. henkilö tietää, että juuri hän on saanut kommentin. Ja miksei kannata rekistöröityä? Eipä tarvi miettiä ehkä uutta nimim. muutenkaan kirjoittaa sitä, kun vaan napsauttaa valmiin nimim. Sitä paitsi ei sitä ole pakko aina käyttää, jos haluaa pysyä "tuntemattomana". Vapaasti voi valita sen hetkisen mielijohteisen nimmarin. Nytkin mietin, annanko mennä valmiilla nimim. tämän läpi, vai vaihdanko!

• ruotoja syleksin

Piimän juonti, ei näemmä, korvaa särjen syötiä.

• paikat kuntoon

Juo piimää, ei tarvitse särkeä syödä. Särki on roskakala.

• Suljunaama

Oli seittemän verkkoa peräkummun takana, kolmattatuhatta muikkua per verkko että on mitä syleskellä, ja että kellä ei ole. Hauet päälle.

• paikat kuntoon

Miten tommosesta muikun määrästä voi selvitä? Olen syönyt muikkua, mahtavan hyvää. Paistetut muikut, ai kun maistuu. Vatsani täyteen syön. Sairaan hyvää nuo muikut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      3122
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1841
    3. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1724
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1239
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      125
      1019
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      97
      965
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      855
    10. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      849
    Aihe