Barefoot vs FiveFingers

Paljasvarvas

Olen ihastunut paljasjalkatossuihin ja nyt olen hankkimassa sellaisia myös kuntoiluun. Onko kellään kokemusta näistä kuntosalilla? Onko oleellisia eroja näiden välillä? Netistä ei tunnu tietoa löytyvän...

4

150

Vastaukset

• onhan noissa sen verran oleellista eroa jonka jo kuvastakin näkee. 5 fingerseissä on paikka joka varpaalle ja ovat oikeat varvaskengät. Barefootit ovat vain ohuella pohjalla olevat tavalliset kengät.

• Minä pidän vivobarefooteista, vaikka täällä ei oikein pitäisi mainostaa. Niillä on malli jossa mainitaan kuntosalikäyttö, muistaakseni vivobarefoot one. Olen kokeillut jalkaan myös merellejä, ja ne tuntuivat heti hyviltä, sillä on paljon käyttäjiä.
      Käytän barefooteja kävelyyn ja juoksuun, minulla on tavalliset mokkakävelykengät ja juoksutossut vivobarefootilta. Olen ollut erittäin tyytyväinen.
      Kummallisen kallita ne kyllä ovat. Kuntosalikäyttöön en ole vielä hankkinut paljasjalkatossuja mutta ehkä seuraavaksi. Fivefingereitä en ole kokeillut mutta jalkapohjat ja varpaita liikuttavat lihakset alkavat välittömästi vahvistua noissa kaikissa tossuissa, joten sama vaikutus näillä eri barefooteilla on. Mitä lähemmäksi pääsee paljasjalkaliikkumista sen tehokkaampi vaikutus. Vivobarefoot suosittelee pohjallisen poistamista sitten kun jalka alkaa tottua.
      Mene kauppaan ja kokeile.

• Merrellit mulla on vapaa-ajankenkinä ja hyvältä ovat tuntuneet. Mietin juuri tuotakin, että onkohan juoksukengiksi mainitut hyvät salille vai pitäiskö ne olla nimenomaa sisäkäyttöön soveltuvat. Vaikka eipä sillä taida olla kovin suurta eroa. Kiitokset vastauksesta ssooppii :)

• Mulla on VFF Speedit salikäytössä. Ihan loistavat ovat, tasapaino on todella paljon parempi kuin ennen.

Juoksussa on Inovin barefoot-kengät ulkona käytössä.

SEISKA.FI

• Arvaatko, minkä ikäinen povipommi Jessica Edström on? Juhlisti syntymäpäiviään nännit paljastavalla kuvalla!
    • TIS-Iltarovio: Wallu raivostui Emilian nakuilusta – paljasti syyn raivolleen: Naisen alastomuus on pahempaa kuin miehen!
    • Jestas! Manuela Boscolla hämmentävä kaksoisolento menneisyydessä: entinen suuriruhtinatar Ksenia oli kuin ilmetty Manuela - katso ja vertaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa jatkaa Jari-Matin mollaamista

Seiskassa avautuu Maisa taas JM:n ”pettämisestä” (kätevästi unohtuu että maisa oli se varsinainen pettäjä) ja ”taloussotkuista”. On kyllä muijalla po
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      11818
    2. Sofia Belorf kuljetti setelipinoja matkalaukussaan, kertoo tullivirkailija 28.5.20

Tullivirkailija todisti Katiska-oikeudenkäynnissä ja kertoi Sofian jääneen kiinni paksujen (50 euron) setelinippujen kuljetuksesta matkalaukussaan. Ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      4261
    3. KALJAA PÄÄSEE OSTAMAAN VIROSTA 1.6 !!!

MIKÄ ONNEN PÄIVÄ! Viro avaa rajat suomalaisille kaljanostajille kesäkuun alusta. Suomalaiset pääsevät Viroon ilman, että heidän tarvitsee jäädä maahan
      Maailman menoa
      86
      2480
    4. Kuka on ollut tekemisissä Martinan kanssa

Oikeassa elämässä? Kommenttia? Millainen on?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1692
    5. Mihin landelle?

Martina on nyt menossa? Hankoon? Missä on kyyhkyläiset kun ei ole taas näkynyt, ei suinkaan ole tullut ryppy rakkauteen vai jatkuuko Stefun veneily ed
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1413