Alan olla niin kypsä elämään mutta minkäs teet kun on kohdalleni on osunut paskat kortit. Tunnen aina huonommuutta, että kuinka huono ihminen olen. En jaksa sitä enään. EN JAKSA! Työ tilanne turhauttaa kun työsuhde päätty hiljattain ja nyt on ollut vaikea löytää toista työtä tilalle vaikka kuinka etsin ja yritän mutta aina saan kieltävän vastauksen toisin kuin siskoni jonka ei tarvitse kuin sormia näpäyttää niin työssä kuin miesten suhteen. Siinäkään en onnistu milloin mies jättää, pettää tai löytää toisen toisin kuin siskoni tässäkin. Olen niin kyllästynyt. Tuntuu, että olen toisten silmissä vain luuseri etenkin vanhempien silmissäni. Tekisi mieli vain kadota tästä elämästä tuskin sitä kukaan edes huomaisi.
Elämään kyllästynyt
24
541
Vastaukset
- Ei niin turhautunut.
Sulle on vaan sattunut huono tuuri. On kaikenlaisia ihmisiä, ja ihminen joka jatkuvasti joutuu hannuhanhi tyyppisten onnistujien kanssa samaan perheeseen/muuten kimppaan, niin apahtuu ilmiö että hän saa kokoajan enemmän, josta sinä lannistut se alkaa näkyä asenteessa, joka johtaa että sinä epäonnistut..
Joka johtaa vuosien saatossa siihen että prosenttiluvut ei mene enää edes 40/60,
vaan sä epäonnistut joka kerta sadasta, ja hän onnistuu joka kerta 100 yritystä.
Eli hankkiudu tilanteeseen, jossa sun ei tarvi kuulla eikä välittää mitä siskosi tekee.
Mullakin asuu veljet ja siskot ympäri suomee enkä niille kokoajan soittele "mitä kuuluu"..
jos vanhemmat juoruu siskojen asioista, kysyn vaan päälle että mikä säätilanne teillä on siellä? Jos ei lopu, sanon että ei kiinnosta mitä sisko teki.
Näin voin verrata omia suorituksiani omiin aiempiin suorituksiini, ja onnistua mielestäni useammin. Sensijaan että vertaisin omia suorituksiani jonkun toisen suorituksiin, jolla on pitempi onnistumisen historia ja jota myös muut kannattavat senvuoksi enemmän. - 15 + 18
Olet niin katkera siskosi onnelle. Eikö ole hyvä, että edes jollakulla tässä elämässä onnistaa?
- rumilus
joo ei se minun tuurikaan mikään kovin häävi ole naissten ja työn suhteen. Työtä on ollut mut naisia vain yksi 10 vuotta sitten.
- Ootko tosissasi!
Miksi te ihmiset olette katkeria ja kateellisia toisten vuoksi! Olkaa onnellisia, että jollain menee hyvin! Työpaikkoja ei tipu enää pelkästään sen vuoksi, että olisi jotenkin huonompi kuin toiset. Töitä ei yksinkertaisesti ole! Ja jos sinun pitää miettiä, mitä siskosi touhuilee, niin sitten sinulla on jokin henkilökohtainen alemmuuskompleksi siskoasi kohtaan. Ota itseäsi niskasta kiinni ja aikuistu hieman!
- lifemocker
sussakin on oltava jotain vikaa jos jokainen mies sut pettää ja jättää. eli joko sä valitset yksinomaan näitä miehiä, jotka ei halua sitoutua tai sitten sä itsekkin käyttäydyt suhteessa päin helvettiä. peiliin katsomisen paikka siis
- Vapaus ennenkaikkea
Huomaatko miten annat muiden määritellä elämäsi?
Sun käsitys on että kun sisko saa miehen itselleen, ja pidettyä sen? niin hän on onnistunut saamaan miehen, ja itse olet siis epäonnistunut saaman miehen?
Jos et antaisi vanhempiesi päättää mikä on epäonnistumista,
voisit ajatella että oot onnistunut välttämään parisuhteen, eikä niin että olet epäonnistunut saamaan sellaisen.
Samoin työpaikka: Olet välttynyt menemästä töihin, ja nyt saat työkkärinkorvausta?
Olet onnistunut, etkä epäonnistunut!
Kaikki on siitä kiini että mitkä on omat todelliset ja kuvitellut tavoitteet.
Ja miten paljon antaa muiden määritellä, mikä sulle on epäonnistumista.
nauti kune t ole töissä eikä mies pyöri jaloissa, olet kuitenkin vapaa! - ikisinkku.
Naiset on vaan nirsoja kun eivät löydä ketään.
- sällsam fågel
Naiset ovat nirsoja. Tuo vanha väite on jotenkin tosi typerä. Mitä sitten tapahtuisi, jos naiset olisivat vähemmän nirsoja? He siis alkaisivat parisuhteeseen miehen kanssa, josta eivät välitä aidosti. Olisiko se miehenkään kannalta onnellista? Ei varmasti olisi, sillä vaikka tekisikin valinnan, joka ei tunnu oikealta, niin se ei takaisi valinnan kanssa rauhaisaa eloa jatkossa. Ihminen ei yleensä jaksa näytellä kovin pitkään. Eli sopimaton valinta johtaisi riitaisaan, onnettomaan parisuhteeseen. Tiedän yhden parin, jossa nainen ei ole koskaan rakastanut miestään. Hän meni miehen kanssa naimisiin, koska kyllästyi yksinelämiseen ja yksinelämisen kalleuteen. Kymmenen aviovuoden kuluttua hän sanoi parin kaljan jälkeen, ettei ole koskaan rakastanut ja katui, ettei jaksanut odottaa miestä, johon olisi rakastunut.
Toinen juttu on tietysti se, voiko nainen muuttaa mielipidettään itselleen sopivasta kumppanista. En usko. - ikisinkku.
sällsam fågel kirjoitti:
Naiset ovat nirsoja. Tuo vanha väite on jotenkin tosi typerä. Mitä sitten tapahtuisi, jos naiset olisivat vähemmän nirsoja? He siis alkaisivat parisuhteeseen miehen kanssa, josta eivät välitä aidosti. Olisiko se miehenkään kannalta onnellista? Ei varmasti olisi, sillä vaikka tekisikin valinnan, joka ei tunnu oikealta, niin se ei takaisi valinnan kanssa rauhaisaa eloa jatkossa. Ihminen ei yleensä jaksa näytellä kovin pitkään. Eli sopimaton valinta johtaisi riitaisaan, onnettomaan parisuhteeseen. Tiedän yhden parin, jossa nainen ei ole koskaan rakastanut miestään. Hän meni miehen kanssa naimisiin, koska kyllästyi yksinelämiseen ja yksinelämisen kalleuteen. Kymmenen aviovuoden kuluttua hän sanoi parin kaljan jälkeen, ettei ole koskaan rakastanut ja katui, ettei jaksanut odottaa miestä, johon olisi rakastunut.
Toinen juttu on tietysti se, voiko nainen muuttaa mielipidettään itselleen sopivasta kumppanista. En usko.Ei ole pakko alkaa suhteeseen jo ei välitä mutta naiset ei edes halua tutustua miehiin jotka eivät ole komeita ja unelmien poikamies tyyppisia komistuksia. Se välittäminen tulee vasta kun tutustut toisen persoonaan. Naisilla on vaan niin että jos mies ei ole komea niin ei se myöskään voi olla hyvä mies. Yleensä naiset valittaa että se komea mies olikin ihan hirviö narsisti tai muu juoppo.
- Jadette
Ei kannata kadota elämästä ainakaan oman käden kautta.
Kun joka tapauksessa kuollaan joskus, niin sitä voi ihan mielenkiinnosta seurata, millaiseksi elämä muodostuu.
Tee siitä huonoudestasi valttikortti. Hyväksy huonous ja reteesti elät kompuroiden. Katsos, sekin voi melkein kuin taidetta.
Kyllä se joskus lykästää kuin lottovoitto.
Kaiken sen huonouden ja luuseriuden keskellä: yritä nauttia.
ETSI asioita, jotka ovat SINULLE nautittavia.
Se voi olla vaikka metsäkävely, valokuvaaminen... ja mitä eriskummallisempaa keksit, sen piristävämpää se on.
Ala jonkin sortin verran narsistisemmaksi. Siis sillä tavalla, että unohdat siskosi ja etenkin hänen saavutuksensa.
Yksinkertaisesti: SULJET SILMÄSI niiltä, kuin myös vanhempiesi odotuksilta sinun suhteesi.
SINUN elämäsihän tämä on. Saat olla luuseri, epäonninen, petetty ja jätetty, vanhempiesi kaltoin kohtelema... mutta ei kun vaan porskutat eteenpäin kaikesta huolimatta yltiöpositiivisena!
Eikö se ole mitä suurinta sankaruutta?
Sinun on voitettava kyllästyneisyys, tympääntyminen ja negatiivisuus... ne ovat pahimmat vihollisesi. Ei se ettei ole töitä (tällä hetkellä) eikä sinkkuus eikä siskosi mahtava elämä.
Suurin vihollinen löytyy omasta mielentilastasi, jota voit alkaa korjailemaan. Luovuutta, rohkeutta, positiivisuutta...
siinä haasteet. Ja lupa epäonnistua perusteellisesti... - turhautunut nainen
Jotenkin vaan turhauttaa kun mikään ei koskaan riitä kenellekkään vaikka teet kaikkesi ja annat kaikkesi. Ei siltikään mikään riitä ei töissä, ei parisuhteissa. Jotenkin olen aina kokenut perheessä olevani se vähäpätöisempi sisko. Toisin kuin siskoni hän saa aina kaiken ja vaikka minä yritän ja yritän tehdä kaikkeni se ei koskaan riiitä. Mitä vielä voin tehdä? Hiljattain perheeseeni tui perintö ja silloin asuin eripaikkakunnalla kuin nyt ja sillä aikaa se oli salaa jaettu ja minut vain syrjäytettiin kuvioista. Myöhemmin sain itse tietää tuosta ja riita siitä tuli. Aloin ihmettelemään kun siskollani oli yhtäkkiä tuliterä auto ja tiesin, etttä hänellä ei ole siihen varaa joten tämä perintö asia tuli julki silloin. Tietty riidan siitä nostin. Sitten kyllä almuja jaettiin minullekkin kun paljastin asian mutta se oli jo myöhäistä mitä pitää selkäni takana valehdella. Tein itse rahani tuolloin kun olin hyvässä palkka työssä. Itse olen aina laskuni maksanut toisin kuin siskoni hän kantaa vieläkin laskuja kotiin toisin kuin minä maksan kaikki laskuni itse ja vuokrani mutta hän tekee sitä kaikki autosta tulevat kulut menee vanhemmille. Helppoa pitää autoa kun ei tarvitse itse sitä maksaa. Minulla ei ole edes ajokorttia ja jos sen ajan joskus niin itse sen maksan toisin kuin siskoni aikoinaan vaan vanhemmat senkin kustansi puoliksi. Ylläys. Niin epäreilua mutta on tässä jotain hyvääkin vaikka kuinka paskaa niskaani kaadetaan se ei tunnu enään missään sen verran minusta on kasvanut vihainen ihminen ja mitä tekin täällä muka mistään mitään tiedätte. Samat naamat täälläkin lätisemässä. Ja se mitä seurusteluun tulee niin enpä ole edes päässy ensimmäisiä treffejä pidemmälle viime aikoina joten ei nämä miehet tiedä minun luonnettani kun yllä joku mainitsi, että minussa vika kun miehet pettää yms paskaa.
- Jadette
Ei me tiedetäkään! Ei voi tietää toisen todellisuutta muutamassa kirjoitusrivissä netin palstalla.
Ei ole kristallipalloa, eikä tässä kukaan ole Jumala, joka voisi tosiaan ratkaista ongelman.
Sehän on selvää, että olet kärsinyt suurta vääryyttä. Vanhempasi ovat erittäin epäoikeudenmukaisia. Ei tollaista voi käsittää, siksi jotkut täällä eivät edes pysty sisäistämään asiaa.
Yleensä vanhemmat pyrkivät oikeudenmukaisuuteen.
Sisarkateus, silloin kun siihen ON aihetta, on eräs katkeroittavimmista asioista. Ihmiset muistavat lapsuuden kaltoin kohtelut ja perheen lellikin aseman loppuikänsä.
esim. meikäläisen sukulaiset, papparat 60 vee muistivat tosi katkerina pikkusiskonsa lelliaseman perheessä. Ja niistä asioista kinasivat lellisiskolleen, joka hänkin oli jo harmaantunut mummeli.
Et sinäkään siitä asiasta kokonaan pääse, kun sinua on noin sorrettu julkeasti. Ymmärrät varmaan, ettei kukaan sivullinen oikein voi tehdä avuksi mitään muuta kuin tukea henkisesti. Ja henkistä kasvua sinulle, että pääsisit jotenkin nousemaan noiden asioiden yläpuolelle.
Vaikeaa se on jäädä rakkaudettomaan asemaan perheessä, että toista lasta rakastetaan enemmän kuin toista.
Kertoo sen, että vanhempasi ovat aika tampioita valitettavasti.
- Dino Rex
Niin kauan sä et mitään parempaa oikein ansaitsekaan kun olet katkera siskollesi. Olisit h*lvetti vie iloinen siitä että siskollasi menee hyvin. Se on samaa verta kun sä ja kaikkea. Se että sä suhtaudut siihen noin on vähän kuin viiltäisit omaa kättäsi.
Ja miksi susta tuntuu että sä olet luuseri vanhempiesi silmissä? Olet ehkä kateellinen siitä että ne antaa enemmän huomiota siskollesi, joka on luultavasti tehnyt kovasti töitä pärjätäkseen? Jos taas tilanne on niin, että vanhempasi tuomitsevat sinut täysin epäoikeudenmukaisesti, niin kannattaa tietysti unohtaa mitä he sanovat ja ehkä jopa viilentää välejä heihin.
Ja mitä tulee yleensä siihen mitä muut susta ajattelee... Sun pitää heti lopettaa sellaisten ihmisten kanssa seurustelu, jotka ei hyväksy sun ajatuksia ja elämäntapaa, tai jotka arvioi sua ulkoisilla perusteilla. Voi niitä ihmisiä ehkä moikata jos on kovin tuttuja, mutta missään muussa tekemisissä en itse ainakaan ole sellaisten kanssa. P*skanpuhujille tulee vielä kovempi kohtelu: niitä mä harvoin edes tervehdin. Hengatkoon muiden p*skanpuhujien kanssa. Kun alat kohdella itseäsi paremmin (laitat itsesi elämässäsi etusijalle, sua arvostavat ihmiset toiselle sijalle ja ei-arvostavat viimeiselle), niin alat arvostaa myös itseäsi enemmän ja enemmän eikä muiden mielipide tunnu enää kovinkaan tärkeältä.- elämään kyllästynyt
Lue idiootti tarkemmin yllä mainittu teksti! Kukahan se on pärjänny paremmin ja kuka on tehny töitä asioiden eteen? MINÄ! Minä olen itse huolehtinut laskuistani, pärjäämisestäni eikä nokkani eteen ole tuotu asioita sormia näpäyttämällä! IDIOOTTI! Onko sulla luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia? Perkeleen tulkki. Tätä tää on turha tänne on kirjoittaa mitään kun "tällaiset psykologit" tulee tulkkaamaan asioita joista ei tiedä yhtään mitään. Yhtä tyhjän kanssa.
- Dino Rex
elämään kyllästynyt kirjoitti:
Lue idiootti tarkemmin yllä mainittu teksti! Kukahan se on pärjänny paremmin ja kuka on tehny töitä asioiden eteen? MINÄ! Minä olen itse huolehtinut laskuistani, pärjäämisestäni eikä nokkani eteen ole tuotu asioita sormia näpäyttämällä! IDIOOTTI! Onko sulla luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia? Perkeleen tulkki. Tätä tää on turha tänne on kirjoittaa mitään kun "tällaiset psykologit" tulee tulkkaamaan asioita joista ei tiedä yhtään mitään. Yhtä tyhjän kanssa.
Luin sun aloituksen ja vastasin sen perusteella. En tule aina lukeneeksi muita viestejä, joita täällä on satoja.
Muutin nyt mieleni. Sun ei kannata tehdä mitään eri tavalla elämässäsi vaan vedä just tolla tyylillä niin varmasti tulet pääsemään pitkälle. Sulla on selvästi homma hanskassa. Voisin vaikka antaa sulle puhelinnumeroni jos haluat jutella jostain ongelmistasi. Noin mukavaa, nöyrää ja kiitollista ihmistä olen valmis auttamaan koska tahansa. Oot huipputyyppi!
- Elämään(kin) eksynyt
Aloituksen perusteella sanoisin, että sisarellasi on asenne kohdallaan, oikea, sinulla taasen ei. Joten alapa töihin itsesi kanssa, vain ja ainoastaan itsesi kanssa.
- turhautunut nainen
Joo tosiaan asenne kohdillaan kun kannetaan laskuja kotia vieläkin vaikka aikuisen tulisi maksaa ne itse :D joo kyllä.
- Oletkin kade
turhautunut nainen kirjoitti:
Joo tosiaan asenne kohdillaan kun kannetaan laskuja kotia vieläkin vaikka aikuisen tulisi maksaa ne itse :D joo kyllä.
En lukenut kuin aloituksen. Lisätutustuminen teki tästä jutusta epärealistisen, perinnönjaot menevät tässä maassa lakien mukaan, joten sinä joriset omia, keksittyjä juttujasi. Ja jos vanhemmat maksavat aikuisen ihmisen laskuja, oisko vika enemmän vanhemman kuin sen, joka kehtaa hyväksikäyttää.
- tuhautunut nainen
Oletkin kade kirjoitti:
En lukenut kuin aloituksen. Lisätutustuminen teki tästä jutusta epärealistisen, perinnönjaot menevät tässä maassa lakien mukaan, joten sinä joriset omia, keksittyjä juttujasi. Ja jos vanhemmat maksavat aikuisen ihmisen laskuja, oisko vika enemmän vanhemman kuin sen, joka kehtaa hyväksikäyttää.
Olen turhautunut. Taidat olla itse samanalinen laiskaperse joka kantaa isälle ja äitille laskuja kotiin. Hyväksikäyttäjä laiskimus.
- Päin mäntyä
tuhautunut nainen kirjoitti:
Olen turhautunut. Taidat olla itse samanalinen laiskaperse joka kantaa isälle ja äitille laskuja kotiin. Hyväksikäyttäjä laiskimus.
Ehei, metsään meni. Kommenttisi ei kerro minusta mitään, sinusta melkein kaiken. Koetapa etsiä uusi, terveempi elämänasenne, yritä edes.
- oppeliini1
Sinulla on kaikki oikeudet tuntea itsesi aikaansaavaksi, aloitekykyiseksi ja omat asiansa hoitavaksi yksiloksi.
Täydellisen tarpeettomasti tunnet huonommuutta! Olisit sen sijaan tyytyväinen aikaansaannoksiisi! Kyllä se sopiva tyopaikkakin loytyy, onhan sinulla jo koemusta aiemmista paikoista. Jatka vain etsintää.
Mitä taas tulee siskoosi, olisiko nyt hyvä aika ottaa perheeseesi etäisyyttä ja toimia itsenäisesti. Sieltä kulmalta kun sinä et saa tarvitsemaasi tukea, käänny ystäviesi puoleen. Ellei sinulla ole ystävää jolle voit purkautua, kirjoita noita ajatuksiasi paperille. Voit säilyttää ne tai tuhota - aivan sama, nyt sinä olet saanut ne ulos korviesi välistä, eikä sinun tarvitse hautoa niitä siellä enää.
Tuon vapautuneen energian voit käyttää positiivisenpaan ja tyopaikkojen hakuun. Terve maalaisjärki sanoo että negatiiviset ajatukset tuottavat vain mätää ja tuhoa. Kuka siitä kärsii? Ei siskosi, ei perheesi. Vain sinä itse.- pah ja pöh jutuilles
Se on tuo perintöjuttu sellainen että perunkirjoituksen tekijä jo ja ne jotka ovat hänelle väärää tietoa antanut, OVAT KUSESSA jos perintöön oikeutettu jätetään ulkopuolelle. Kyseessä on silloin vakava petos ja perunkirja on sitova todiste.
Tuosta asiasta on turha yrittää kiemurrella. Olen tänä vuonna joutunut tekemisiin näiden asioiden kanssa ja tiedän mistä puhun.
Sinun kannattaa keksiä jotain parempia keinoja hakea huomiota kuin kirjoittaa puutaheinää tänne.
- kyllästynyt mies.
Minä olen elämään kyllästynyt. Kukaan ei rakasta minua eikä mulla ole edes töitä.
Olen ollut vuosia jo yksin ja ei mulla ole läheisiä eikä kavereita kuin yksi jota tapaan kerran vuodessa. ap n elämä on paljon parempaa kuin yksinäisillä - toinenturhautunut
Hei turhautunut!Olen kokenut samanlaista.Meitä oli 7 lasta.Minä ja pari muuta sai huononpaa kohtelua kuin muut.Vanhin oli taitavin manipuloimaan äitiä ja kuten nyt aikuisina olemme sisarusten kanssa joutuneet toteamaan,on siskolla jonkunlainen sairaus,mikä ilmenee valehteluna,liioitteluna,kieroiluna.Hän taitaa uskoa itsekkin juttujaan.Hän osaa esiintyä erittäin mielenkiintoisena ihmisenä ja hauskana.Perinnön jaossa hän vaati suureen ääneen,että siskoni on saanut jo rahaa äidiltä,joten siskolle ei mitään.No sitten hän huomasi äidin kirjoittaman paperilapun,missä oli nämä ennakkoperinnöt niin sanotusti.Hän huomasi,että itsensä nimi oli siellä ja summa,joten yritti piilottaa ja rutistaa lapun.Yksi sisko kysy,että mitä siinä lukee,joten käry kävi...Muutenkin äitini oli ennen kuolemaa sanonut,että vain tämän kyseisen siskon lapsetki ottaa rahaa kaikesta avusta.Olin tyytyväinen,ettei äiti niin tyhmä ollutkaan.Mies asiois ei mullakaan hurraamista,mutta vikaa itsessäkin ja valinnoissa.Kaikki hieman olleet hieman narsistisia luonteita yms.(ei ny ihan kaikki).Voimia sulle toivon.Tiedän,että jos ei ole rakastettu kotona,jää syvät arvet...niiku mullakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804