Vimpelin ja Pattijoen välieräottelut oli aika omituinen näytelmä, ehkä ennalta sovitun käsikirjoituksen mukaan. Kaikki ns asiantuntijat olivat sitä mieltä, että Vimpeli on täysin ylivertainen ja niinhän se tosiasiassa olikin. Silti Pattijoki "voitti" 2 ottelua viidestä. Arvaillaanpa miksi. Molemmilla joukkueilla on pientä, ehkä suurempaakin, puutetta rahasta. Rahaa saa pääsylipputuloista. Olisi aika tyhmää pelata vain 3 ottelua, kun on mahdollista pelata 5 ottelua, jolloin molemmat saa yhden ylimääräisen kotiottelun ja melkoisen rahapotin. On helppoa sopia esim. niin, että ensimmäisen ottelun voittaja voittaa koko ottelusarjan. Pesäpallossa on myös äärimmäisen helppoa saada sovittukin peli näyttämään siltä, että tosissan ollaan. Ulkokentällä vain parin pelaajan tarttee sijoittua tahallaan väärin, niin johan hyvien mailataitureiden (jollaisia on molemmissa joukkuiessa) on tosi helppo lyödä juoksuja välilyönneillä tai läpilyönneillä. Kun ulkopelaaja on sijoittunut väärin muutaman metrin, niin ei palloa saa mitenkään kiinni, vaikka tosissaan yrittää. Katsojista peli näytää aidolta. Tällaisia tilanteita taisi olla noissa peleissä useampiakin, vai kuinka? Pesäpallo on hieno peli - se antaa mahdollisuuden monaiseen taktikointiin. Ja liekö tuossa mikään pahasti pielessä? Katsojia näköjään riittää, sillä sirkushuveistahan he tulevat nauttimaan. Pelaajia lienee turha moittia, he ovat oikeasti hyviä urheiljoita. Mutta leipää heidänkin on syötävä. Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto.
sopupesistä?
eppäilijä
6335
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
Vastaukset 6
Vanhimmat
Pesäpallossa yksi pelaaja voi ratkaista ottelun tavalla jota edes joukkuetoverit eivät huomaa.
Espanjan piti voittaa Suomi jalkapallossa helposti, mutta yllättäen päädyttiin tasuriin.
Nyt on Suomessa tupa täynnä ja palloliitto tekee kunnon nousun, sattumaako?
Kuinka helposti tämä on toteutettavissa, maksetaan Espanjan mokelle ja viidelle kenttäpelaajalle, näin talous on taas turvattu.
Tuota- jos kysymys on loppuotteluun pääsemisestä niin ei ole kertakaikkiaan varaa ruveta säveltämään kummallakaan joukkueella joka sinne pyrkii.
Sopulien aika on ohi ja Suomi potkupallo jatkaa sitä rataa nykyään.
Sopu pesis on perseestä
Es apina puhuu asiaa
Pesäpallo tuhoaa oman lajinsa näillä sopupeleillä. Muutenkin aivan liian monta potentiaalista urheilijaa harrastelee tätä, missä ei ole mitään mahdollisuuksia kv urheiluun.
Urheilun muutostyöryhmän yksi tärkeimpiä juttuja olisi ollut lopetuttaa koko laji Suomessa tai siirtää se ihan harrastelupuolelle. Todelliset lahjakkuudet olympialaijeihin.