ENE-DIETTI, ENE DIEETTI ELI VLCD

Ene-diettikokemuksia kyselisin?

Itte oon ollu ene-dietillä LÄÄKÄRIN ja ravintoterapautin VALVONNASSA nyt kaiken kaikkiaan 21 viikkoa ja oon tona aikana laihtunut 21 kiloa. Liikuntaa en oo pystyny harrastaan niskaongelmista johtuvan sairausloman takia ollenkaan, joten pudonnu paino on ollu kokonaan enen ansiota. Ylipainoa alottaessa mulla oli yhteensä 28 kg.

Tässä mun kertomus ja pari oivallusta matkalta:

Mää oon todella ronkeli ruuan ja kaiken muunkin suhteen, joten olin sata varma, että mun ene-dietti loppuu ensimmäiseen jauhepussiin, mutta ei. =D Ronkelointini takia halusin kokeilla kaikkia mahdollisia ene-tuotteita. Mutten halunnu ostaa jokaisen merkin jokaista makua koko pakkausta turhan takia. Mitäs sitte jos se onkin kamalaa ja oon maksanu koko paketista kymmeniä euroja? Ja alotuspakkaukset oli jäätävän kalliita, eikä niissäkään oo ku paria makua....

Löysin loistavan ratkaisun:
https://www.terveysmarket.fi/tuoteryhmat/73-laihdutus-ja-dieetit/ eli Terveysmarketin joka on useamman tilauskerran jälkeen osoittaunu loistavaks löydöks! Sieltä saa kaupan hintoja edullisemmin tilattua kaikkia mahdollisia eri merkkejä ja makuja ja melkein niistä jokaista myös 1 annospussi kerrallaan! Joten jos on karmee maku ja heittää pussin meneen, niin ei oo tuhlannu turhaa rahaa koko paketilliseen. Ja kun on omat mieltymykset selvillä, niin voi siirtyä kokonaisiin pakkauksiin. Lisäks Terveysmarketissa on selkee selostus joka tuotteesta ja nopee toimitus. Ja näin antinettinörttinä on kiva kun tilauksen eri vaiheista ilmotetaan sähköpostin lisäks myäs tekstiviästillä.

No sitten kun oli omat lempimaut ja merkit selvillä, niin keksin näppärän tavan samalla nostaa päivän vedenjuontimäärää sekä parantaa pussiannoksen makua. Lantrasin pussijuamaani. Eli laitoin sheikkeriin 0,5-1,5dl enemmän vettä kuin pussin ohjeessa luki (esim. ohjeessa luki: sekoita 2 dl vettä, niin laitoinkin vettä 3 dl) ja vedin sen sellasenaan ja sitte laitoin sheikkeriin viä pari desiä pelkkää vettä, sheikkasin loput maut extraveteen ja join viä sen. Siinä puhdistu sheikkerikin samalla. =D Ja jottei alkais tökkiä, niin vedin eri merkkiä eri päivinä, eli maanantaina: Nutrilett, tiistaina: Easy Diet, Keskiviikkona: Naturdiet, torstaina: Allevo jne.

Mää en löytäny yhtään siedettävää suolasta makua pussikeitoista, joten valmistin oman versioni: 1 pussi pakaste vihanneksia tai kasviksia, puolilitraa vettä ja 1 vähäsuolainen liemikuutio ja kattila liedelle. Tätä ei tarvinnu edes laskea kaloreihin eikä vähentää pussien päiväannosta.

Koska mulla oli alottaessa paljon eri merkkejä ja makuja, niin oli helppo pudottaa pois niitä mikkä alko tökkiä, eikä joutunu kokonaan lopettaan, kuten esim. nutraajilla on vaan Nutrilett maut. Eri merkkejä voi käyttää keskenään, koska ne on käytännössä täysin vastaavia keskenään. Pitää vaan kattoo, että joka päivä vetää oikeen määrän pusseja ja siks mun miälestä oli helpointa ottaa omat päivät eri merkeille. Mutta voi eri merkkejä toki vetää samanakin päivänä.

ENE ja VLCD tuotteiden paketeissa lukee, että niitä voi käyttää 1-3 viikkoa ominpäin, mutta ei pidemmän aikaa ilman lääkärin seurantaa ja siitä kannattaa pitää kiinni. Mulla on painonpudotusprojektissa ollu mukana ihan alusta lähtien sisätautien erikoislääkäri Mehiläisestä ja ravintoterapeutti Keskussairaalasta. Ja molemmat on mukana edelleen.

Olis kiva kuulla muitten kokemuksia ja sitä, että mitä tapahtu enen jälkeen?

10

2563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eneilijäinen

      Kannattaa olla tarkkana, että ostaa oikeita tuotteita, koska kaikki nutrilett tuotteet ei oo vlcd eli ei ene tuotteita, vaan niissä on liikaa kaloreita. Ene tuotteissa on kaloreita päiväannoksessa yhteensä 500-800 kcal. Jos tuotteessa on kaloreita yli 150 kannattaa kattoo tarkkaan, ettei kyseessä oo lcd eli laihdutustuote, joka on kaloririkkaampi kuin ene. Mikään yli 200 kcal sisältävä tuote ei ole ene.

      • Selvennän vielä, että ENE on erittäin niukka energinen dietti ja VLCD on very low calory diet eli sama, mutta englanniks. Molempia nimityksiä käytetään pääasiassa kaikista starttipakkauksissa, nopeassa painon pudotuksessa, Quick Weight Loss pakkauksissa olevista tuotteista.


    • tyyt.

      16 viikkoa -39 kg. VLCD-tuotteilla. Kilot pysyneet vuosia poissa.

      • Huippua!!!! Tohon määkin tähtään, että ne kilot kans pysys poissa. Millä keinoilla oot saanu kilot pysyyn poissa? Jos nyt unohdetaan kuluta enemmän kun syö.


    • 159753

      minulla ene-dieetti katkesi muutamassa päivässä, kun nutriletin käyttämä vaniljamaku alkoi ällöttää.

    • moikkel3

      Tänks vinkkeleistä!

    • Pirjo3

      Täällä on menty nyt 3 viikkoa x-travaganza (tms) pusseilla. Hankaluutena on että nestettä alkaa tulla reippaasti pois ja tulee huono olo vaikka juo paljon vettä ja vichyä tai vettä ja valmarinia. Jälkimmäisessä on Na, K ja Mg jotta nestetasapaino säilyy.

      Lisänä on päänsärky, joten ihan pakko on syödä jotain tavallistakin ruokaa, lähinnä proteiineja, muuten olo on ihan karmea. Kauheasti tulee ilmavaivoja. Pino on tippunut noin 1kg/viikko vauhtia.

    • Ihanxtotts

      39kg 16viikossa, vau

    • ArPaLa

      Olen alottamassa VLCD ruokavalion 11.9.18 Painoindeksini on 39.40 olen 67 v. 16 viikkoa on suunnitelmissa. Mulla on vain Tuki ja liikuntaelin sairauksia.
      Mitä Sudenkuoppia minun kannattaa varoa.

    • ArPaLa

      Ei ole kokemuksia vielä mutta syksymmällä niitä tänne kyllä kirjaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe