Bering kello

Kivakello

Itse olen todella tyytyväinen bering merkkiseen kelloon. Se on todella kestävä ( safiirilasi) ja kolmen vuoden takuu. Reilun vuoden käytössä, eikä kellossa ole naarmun naarmua. Onko muilla kokemuksia tästä kellomerkistä?

72

3919

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aito kelloharrastaja

      Edullista, hinta-/laatusuhteeltaan huonoa, peruskauraa. Suosittelen ehdottomasti marssimaan Clas Ohlsoniin ja hankkimaan sieltä oikeasti hinta-/laatusuhteeltaan hyvän kellon. Laadukkaat Prologuet täyttävät tämän määritelmän erinomaisesti.
      Olen käyttänyt omaa Prologuetani yli 200 kertaa saunassa tämän 3.5 vuoden omistusaikana. Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa Prologueista (paitsi ehkä niistä 5e maksavista malleista). Suosittelen ehdottomasti kaikkia ostamaan laadukkaita Prologue-kelloja, joita saa parin kymmene euron hintaan.

      • Kivakello

        Kysyin, että onko kellä kokemusta bering kelloista!


      • suuri fanittaja

        ihkua, Prolopoika se tietää ja osaa, uskokaa jo kaikki! Hän on nero ja viisas, siis suuri guru ja kellotietäjä. Hän on omitanut yhden kalliin, joka yli 400 euroa maksavan kello, joten voimme luottaa hänen tietotaitoonsa testaajana ja auktriteettinä horologian alalla.


      • Aito kelloharrastaja
        suuri fanittaja kirjoitti:

        ihkua, Prolopoika se tietää ja osaa, uskokaa jo kaikki! Hän on nero ja viisas, siis suuri guru ja kellotietäjä. Hän on omitanut yhden kalliin, joka yli 400 euroa maksavan kello, joten voimme luottaa hänen tietotaitoonsa testaajana ja auktriteettinä horologian alalla.

        Olet väärässä, olen omistanut useita tuhansia euroja maksavia kelloja (mm. IWC Aquatimer). Olen vertaillut kaikenhintaisia kelloja ja niiden ominaisuuksia keskenään ja tullut siihen lopputulokseen, että Clas Ohsonilla myytävässä Prologuessa on paras hinta-/laatusuhde Suomessa myytävistä kelloista.


      • Aito kelloharrastaja
        Kivakello kirjoitti:

        Kysyin, että onko kellä kokemusta bering kelloista!

        Ei ole kuin negatiivisia kokemuksia Beringeistä. Kellojen laatu ei vastaa läheskään hintaa. Koneisto on samaa jota löytyy casioista ja kiinakelloista, kestävyys vain keskinkertaista.
        Tee järkiratkaisu ja osta Clas Ohlsonilta hinta-/laatusuhteeltaan erinomainen Prologue.


      • olet suurin pelle
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Olet väärässä, olen omistanut useita tuhansia euroja maksavia kelloja (mm. IWC Aquatimer). Olen vertaillut kaikenhintaisia kelloja ja niiden ominaisuuksia keskenään ja tullut siihen lopputulokseen, että Clas Ohsonilla myytävässä Prologuessa on paras hinta-/laatusuhde Suomessa myytävistä kelloista.

        Poika valehtelee jälleen, ei sulla mitään IWC:tä ole ollut.
        Eihän sulla ole ollut kuin joku käpänen Tagin halpis F1:n ja Raimo Weili, ei nillä voi vielä asiatuntijaksi itseään kutsua jolla olisi kompetenssiä tehdä tuollaisia vertailuja.


      • Xcxcxcxcxc
        olet suurin pelle kirjoitti:

        Poika valehtelee jälleen, ei sulla mitään IWC:tä ole ollut.
        Eihän sulla ole ollut kuin joku käpänen Tagin halpis F1:n ja Raimo Weili, ei nillä voi vielä asiatuntijaksi itseään kutsua jolla olisi kompetenssiä tehdä tuollaisia vertailuja.

        Eihän kellosepilläkään yleensä ole "hyviä" kelloja ja varmasti tietävät kelloista.


      • Aito kelloharrastaja
        Xcxcxcxcxc kirjoitti:

        Eihän kellosepilläkään yleensä ole "hyviä" kelloja ja varmasti tietävät kelloista.

        Minulla on nykyisin laatikossa Tagis ja Raimond Weil.
        Olen aiemmin omistanut sellaisia kelloja, kuten IWC, Longines, Breitling jne.
        Kelloja vaihtelin vuosien välein, mutta lopulta kyllästyin. Mekaaniset kellot eivät koskaan pitäneet aikaansa hyvin ja niitä piti varoa, sillä kaikki eivät olleet kuin 3atm vesisuojattua. Tein useita vertailuja ja lopulta yllätyksekseni Prologue paljastuikin hinta-/laatusuhteeltaan parhaaksi kelloksi. Siispä ostin Prologuen lippulaivan.


      • jälkeen jäänyt?
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Minulla on nykyisin laatikossa Tagis ja Raimond Weil.
        Olen aiemmin omistanut sellaisia kelloja, kuten IWC, Longines, Breitling jne.
        Kelloja vaihtelin vuosien välein, mutta lopulta kyllästyin. Mekaaniset kellot eivät koskaan pitäneet aikaansa hyvin ja niitä piti varoa, sillä kaikki eivät olleet kuin 3atm vesisuojattua. Tein useita vertailuja ja lopulta yllätyksekseni Prologue paljastuikin hinta-/laatusuhteeltaan parhaaksi kelloksi. Siispä ostin Prologuen lippulaivan.

        hihii ja tuon tarinan jälkeen tulee iltapillerit.


      • sepänpoikanen
        Xcxcxcxcxc kirjoitti:

        Eihän kellosepilläkään yleensä ole "hyviä" kelloja ja varmasti tietävät kelloista.

        Montako kelloseppää tunnet henkilökohtaisesti?


      • ja legendat jatkuu
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Minulla on nykyisin laatikossa Tagis ja Raimond Weil.
        Olen aiemmin omistanut sellaisia kelloja, kuten IWC, Longines, Breitling jne.
        Kelloja vaihtelin vuosien välein, mutta lopulta kyllästyin. Mekaaniset kellot eivät koskaan pitäneet aikaansa hyvin ja niitä piti varoa, sillä kaikki eivät olleet kuin 3atm vesisuojattua. Tein useita vertailuja ja lopulta yllätyksekseni Prologue paljastuikin hinta-/laatusuhteeltaan parhaaksi kelloksi. Siispä ostin Prologuen lippulaivan.

        Mekaaniset kellot pitää aikansa riittävän hyvin ja tiiviyttäkin löytyy, käyttöön nekin on tehty ja kestävät ihan normaalia elämää. Kuinka tuollainen kiinteistösijoittaja-projektipäällikkö ja reserviläinen tarvitsee erikoskestoista ja tiivistä kelloa, mitä tuo kuulu lelu ei ole.


      • Aito kelloharrastaja
        jälkeen jäänyt? kirjoitti:

        hihii ja tuon tarinan jälkeen tulee iltapillerit.

        Taas Prologuen vastustajat siirtyvät asiattomuuksiin, kun eivät asiallisessa keskustelussa pärjää.


      • Aito kelloharrastaja
        ja legendat jatkuu kirjoitti:

        Mekaaniset kellot pitää aikansa riittävän hyvin ja tiiviyttäkin löytyy, käyttöön nekin on tehty ja kestävät ihan normaalia elämää. Kuinka tuollainen kiinteistösijoittaja-projektipäällikkö ja reserviläinen tarvitsee erikoskestoista ja tiivistä kelloa, mitä tuo kuulu lelu ei ole.

        Eivät pidä. Olen tälläkin palstalla usein kertonut tapauksia, joissa mekaanisen kellon vuoksi olisi voinut myöhästyä, mutta tarkan kvartsikellon ansiosta ehti ajoissa.
        Esimerkiksi kauppojen automaattilukot ovat yksiasia. Ne sulkeutuvat tasan 21.00.00
        Jos haluaa olla kaupassa sisällä, että voi nopeasti tehdä iltaostokset, pitää olla sisällä 21.59.59. Mekaanisten kellojen epätarkkuuden vuoksi tuosta voi myöhästyä sekunnilla, jolloin ei pääse kauppaan enään sisään ja kaikki on menetetty.


      • aito kelloharrastaja
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Eivät pidä. Olen tälläkin palstalla usein kertonut tapauksia, joissa mekaanisen kellon vuoksi olisi voinut myöhästyä, mutta tarkan kvartsikellon ansiosta ehti ajoissa.
        Esimerkiksi kauppojen automaattilukot ovat yksiasia. Ne sulkeutuvat tasan 21.00.00
        Jos haluaa olla kaupassa sisällä, että voi nopeasti tehdä iltaostokset, pitää olla sisällä 21.59.59. Mekaanisten kellojen epätarkkuuden vuoksi tuosta voi myöhästyä sekunnilla, jolloin ei pääse kauppaan enään sisään ja kaikki on menetetty.

        Lisäksi kova käyttö eli osumat ja muut, jota syntyy esim. sodankäynnissä aiheuttavat epätarkkuutta. Prologue on erittäin kestävä, sen todistaa esim se, että kello on minulla yli 200 kertaa saunassa ja vieläkin toimii kuin uusi. Moni kello ei pysty moiseen.
        Ja mihin minä tarvitse nkestävää kelloa? No minä saunon kello ranteessa, reservitoiminnassa tetsaan sama kello ranteessa ja pidän muutenkin sitä aina ranteessa. Kello kokee minun ranteessani kovia, joten sen on oltava kestävä


      • ja ihan aikuinen?
        aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Lisäksi kova käyttö eli osumat ja muut, jota syntyy esim. sodankäynnissä aiheuttavat epätarkkuutta. Prologue on erittäin kestävä, sen todistaa esim se, että kello on minulla yli 200 kertaa saunassa ja vieläkin toimii kuin uusi. Moni kello ei pysty moiseen.
        Ja mihin minä tarvitse nkestävää kelloa? No minä saunon kello ranteessa, reservitoiminnassa tetsaan sama kello ranteessa ja pidän muutenkin sitä aina ranteessa. Kello kokee minun ranteessani kovia, joten sen on oltava kestävä

        on tainnut tetsatessa osua kaverin kiväärin perä ihan "vahingossa" takaraivoon??


      • tärkeimmät sekunnit
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Eivät pidä. Olen tälläkin palstalla usein kertonut tapauksia, joissa mekaanisen kellon vuoksi olisi voinut myöhästyä, mutta tarkan kvartsikellon ansiosta ehti ajoissa.
        Esimerkiksi kauppojen automaattilukot ovat yksiasia. Ne sulkeutuvat tasan 21.00.00
        Jos haluaa olla kaupassa sisällä, että voi nopeasti tehdä iltaostokset, pitää olla sisällä 21.59.59. Mekaanisten kellojen epätarkkuuden vuoksi tuosta voi myöhästyä sekunnilla, jolloin ei pääse kauppaan enään sisään ja kaikki on menetetty.

        hauskaa olla rykimässä 59min 59sek. myöhässä kaupan ovea.
        Onkohan kaupoissa ajalla sulkeutuvat lukot ja vielä sekunnilleen ajassa. Veikkampa ettei sun kultamuna ole ihan oikeassa ajassa, eikä ainakaan kaupal ajassa.
        juu ja muista senkin jutun kun kellosi ääretön tarkkus auttoi sinua kerkiämään junaan, melkoisen tarkkaan osasit arvioida vieraassa paikassa matkan ja siihen kuluvan ajan ja vieläpä hienointa, juna starttasi liikkeelle juuri sekunnilleen oikeassa ajassa.
        taitaa toimesi ja pakkomielteesi liittyä sekuntteihin ja niiden laskemiseen??


      • Öhöhhöö
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Eivät pidä. Olen tälläkin palstalla usein kertonut tapauksia, joissa mekaanisen kellon vuoksi olisi voinut myöhästyä, mutta tarkan kvartsikellon ansiosta ehti ajoissa.
        Esimerkiksi kauppojen automaattilukot ovat yksiasia. Ne sulkeutuvat tasan 21.00.00
        Jos haluaa olla kaupassa sisällä, että voi nopeasti tehdä iltaostokset, pitää olla sisällä 21.59.59. Mekaanisten kellojen epätarkkuuden vuoksi tuosta voi myöhästyä sekunnilla, jolloin ei pääse kauppaan enään sisään ja kaikki on menetetty.

        Köyhä on myöhästynyt bussista 8D


      • Aito kelloharrastaja
        tärkeimmät sekunnit kirjoitti:

        hauskaa olla rykimässä 59min 59sek. myöhässä kaupan ovea.
        Onkohan kaupoissa ajalla sulkeutuvat lukot ja vielä sekunnilleen ajassa. Veikkampa ettei sun kultamuna ole ihan oikeassa ajassa, eikä ainakaan kaupal ajassa.
        juu ja muista senkin jutun kun kellosi ääretön tarkkus auttoi sinua kerkiämään junaan, melkoisen tarkkaan osasit arvioida vieraassa paikassa matkan ja siihen kuluvan ajan ja vieläpä hienointa, juna starttasi liikkeelle juuri sekunnilleen oikeassa ajassa.
        taitaa toimesi ja pakkomielteesi liittyä sekuntteihin ja niiden laskemiseen??

        Edelleenkin, Olen asunut Oulussa ja juostava matka oli suoraa tietä. Kun kunnolla juoksi niin junaan kerkesi. Myöskin tuossa lähikaupan ovien kello ottaa aikansa netistä eli on täysin oikeassa ajassa. Itsekin tarkistan joka viikko, että kelloni on varmasti sekunnilleen oikeassa ajassa ja niinhän se Prologue yleensä onkin.


      • trollit_pois

        Claes Ohlsonin maksetun mainostrollin kirjoitukset on nyt ilmiannettu ylläpitoon poistettaviksi. käyn prolopojan kimppuun poistaakseni kaiken halpakuran mainostamisen tältä palstalta. Prologue-"kellot" ovat täyttä paskaa, joiden myyminen kelloina pitäisi kieltää lailla. Tällä palstalla ei enää Prolopoika juhli, pidän siitä huolen. käyn jatkossakin armotta mainosten kimppuun ja vien Claes Ohlsonin sananvapauden palstalla. Muille firmoille etulyöntiasema.


      • prolo-paska-kello

        Muistakaa, että Claes Ohlsonin Prologue-"kellot" ovat halpaa paskaa, jolla ei tee mitään:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13486069

        Ei pysy ajassa, piipittää, ominaisuudet hajoavat alle aikayksikön, kellolasi naarmuuntuu pilalle nopeasti, rannehihna on halpa, huono ja epämukava, patteria ei voi vaihtaa ollenkaan kun osat leviävät viuhkaräjähdyksenä ulos kellosta jos takakannen avaa. Kaikkiaan Prologuet ovat surkeita tekeleitä, joiden myyminen kelloina tulisi kieltää lailla.


      • Anonyymi
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Olet väärässä, olen omistanut useita tuhansia euroja maksavia kelloja (mm. IWC Aquatimer). Olen vertaillut kaikenhintaisia kelloja ja niiden ominaisuuksia keskenään ja tullut siihen lopputulokseen, että Clas Ohsonilla myytävässä Prologuessa on paras hinta-/laatusuhde Suomessa myytävistä kelloista.

        Elä valehtele


      • Anonyymi
        aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Lisäksi kova käyttö eli osumat ja muut, jota syntyy esim. sodankäynnissä aiheuttavat epätarkkuutta. Prologue on erittäin kestävä, sen todistaa esim se, että kello on minulla yli 200 kertaa saunassa ja vieläkin toimii kuin uusi. Moni kello ei pysty moiseen.
        Ja mihin minä tarvitse nkestävää kelloa? No minä saunon kello ranteessa, reservitoiminnassa tetsaan sama kello ranteessa ja pidän muutenkin sitä aina ranteessa. Kello kokee minun ranteessani kovia, joten sen on oltava kestävä

        Minkä takia menet kellon kanssa saunaan😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia menet kellon kanssa saunaan😳

        Eikö tullut uni kun hakkeripelko painaa päälle?


      • Anonyymi
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Eivät pidä. Olen tälläkin palstalla usein kertonut tapauksia, joissa mekaanisen kellon vuoksi olisi voinut myöhästyä, mutta tarkan kvartsikellon ansiosta ehti ajoissa.
        Esimerkiksi kauppojen automaattilukot ovat yksiasia. Ne sulkeutuvat tasan 21.00.00
        Jos haluaa olla kaupassa sisällä, että voi nopeasti tehdä iltaostokset, pitää olla sisällä 21.59.59. Mekaanisten kellojen epätarkkuuden vuoksi tuosta voi myöhästyä sekunnilla, jolloin ei pääse kauppaan enään sisään ja kaikki on menetetty.

        Sekunnista kiinni mutta tunneissa vähän heittoa.


    • prolo's back

      Minä jo ehdin luulla että prolopoika olisi laitettu pidemmäksi aikaa suljetulle mutta taas se on täällä mellastamassa ja ihan täysi höyry päällä. Psykoosi, joka ei siltä koskaan täysin lopu, antaa taas runsauden sarvella. No Kellokoskellakaan ei kaikkeen pystytä....

      • Aito kelloharrastaja

        Jälleen kerran todella epäasiallista keskustelua Prologuen vastustajilta. Tämä todistaa sen, että mekaanisia kelloja käyttävät vain egoistiset sivistymättömät moukat.
        Prologue - voittajan valinta!


      • sitkeä sairaus
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Jälleen kerran todella epäasiallista keskustelua Prologuen vastustajilta. Tämä todistaa sen, että mekaanisia kelloja käyttävät vain egoistiset sivistymättömät moukat.
        Prologue - voittajan valinta!

        Kellokosken aikamiehethän ovat niitä voittajia, kuten sinäkin. Onnea voittajalle.


      • Lääkkeet?
        sitkeä sairaus kirjoitti:

        Kellokosken aikamiehethän ovat niitä voittajia, kuten sinäkin. Onnea voittajalle.

        Prologuen lippulaiva on varmasti hyvä kello. Naurettavaa kuinka kaltaisesi tietyn merkin vastustaja jaksaa itkeä vuosia siitä mistä joku muu pitää.

        Ei tarvitse olla edes mielisairas, että on järkevä kuluttaja ja ostaa hyödykkeensä järkipohjalta. Päinvastoin: enemmän mielisairaana voidaan pitää henkilöä, joka käyttää useita tuhansia euroja yhteen kelloon huolimatta siitä, että sen voi joku päivä jättää vaikka lapsenlapselleen, joka ei edes välttämättä välitä siitä paskaakaan.


      • terapiapalsta
        Lääkkeet? kirjoitti:

        Prologuen lippulaiva on varmasti hyvä kello. Naurettavaa kuinka kaltaisesi tietyn merkin vastustaja jaksaa itkeä vuosia siitä mistä joku muu pitää.

        Ei tarvitse olla edes mielisairas, että on järkevä kuluttaja ja ostaa hyödykkeensä järkipohjalta. Päinvastoin: enemmän mielisairaana voidaan pitää henkilöä, joka käyttää useita tuhansia euroja yhteen kelloon huolimatta siitä, että sen voi joku päivä jättää vaikka lapsenlapselleen, joka ei edes välttämättä välitä siitä paskaakaan.

        Huono peruste tuo persaukisn klassikko sanonta "järkiostos" tai "järkipohjalta".
        Tarkoitaa kääntäen ilmeisesti sitä, että elämässään menestyneet tai tiettyä asiaa harrastavat ovat jotenkin epäonnistuneita ja tyhmiä?
        Kuinkas pitäsi suhtautua aikamieheen joka täällä mesoaa yhden halpismerkin parissa vuosikausia ja kehittee lauluja, mielikuvitus testejä ja muita tarinoita. Kertoo olevansa projektipäällikkö ja kiinteistömoguli ja toisaalla on reserviläinen ja varusmies?! Ja tätä tunkee ihan jokaiseen ketjuun vaikka puhutaan toisesta asiasta.
        Kertooko se jöärkevästä ihmisestä ja kukuttajasta.
        Yleensäkkin tuo järkiostos on ihan huuhaata, asit voi perustella vaikka miten, mutta tuo on se kun ei massi kestä ja asiasta ei ole kiinnostunut tai ei ymmärrys riitä.
        Ja tietenkin mielisairas syrjäytyneen trollaus on yksi suolen perussynneistä.


      • Suomi24 kellot
        terapiapalsta kirjoitti:

        Huono peruste tuo persaukisn klassikko sanonta "järkiostos" tai "järkipohjalta".
        Tarkoitaa kääntäen ilmeisesti sitä, että elämässään menestyneet tai tiettyä asiaa harrastavat ovat jotenkin epäonnistuneita ja tyhmiä?
        Kuinkas pitäsi suhtautua aikamieheen joka täällä mesoaa yhden halpismerkin parissa vuosikausia ja kehittee lauluja, mielikuvitus testejä ja muita tarinoita. Kertoo olevansa projektipäällikkö ja kiinteistömoguli ja toisaalla on reserviläinen ja varusmies?! Ja tätä tunkee ihan jokaiseen ketjuun vaikka puhutaan toisesta asiasta.
        Kertooko se jöärkevästä ihmisestä ja kukuttajasta.
        Yleensäkkin tuo järkiostos on ihan huuhaata, asit voi perustella vaikka miten, mutta tuo on se kun ei massi kestä ja asiasta ei ole kiinnostunut tai ei ymmärrys riitä.
        Ja tietenkin mielisairas syrjäytyneen trollaus on yksi suolen perussynneistä.

        Aito kelloharrastaja on trollanut täällä pitkään ja sinä olet samassa leikissä mukana eli olet aivan yhtä sairas.

        Ei järkiostoksissa ole mitään persaukista. Isäni on miljonääri, itse melko varakas hyvässä ammatissa, mutta kyllä varsinkin isäni käyttää rahojaan järkevästi eikä tuhlaa luksuskelloihin. Häntä on palvellut Seiko lojaalisti viimeiset 20 vuotta ilman huoltoja ja edelleen toimii moitteetta.

        Seuraavaksi väittänet,, ettei hän tiedä kelloista. Voin kuitenkin kertoa, että hän on seurannut kellomaailmaa koko ikänsä ja hänellä on tietämystä kelloista enemmän kuin kellään tällä palstala, siitä olen varma.

        Halpa kello =/= tietämätön, köyhä.

        Palstalla myös jonkin verran keskusteltu Rolex ei poikkea esim. juuri Seikon laadusta paljoakaan. Silti Rolex on monille ihmekello ja jotain suurta ja mahtavaa. Tästä on kiitos mainonnalle ja niiden synnyttäneille mielikuville.

        Muutkaan luksuskellot eivät ole oikeasti paljoa parempia, vaan ne ostetaan heritagen ja imagon vuoksi. Vaikka in-house koneisto tehtäisiin alusta loppuun käsin, se ei tee kellosta massatuotettuja "halpoja" koneistoja sisältäviä kelloja parempaa. Kaikki on vain pääsi sisällä.

        Prologuen "lippulaivassakaan" ei ole todennäköisesti mitään vikaa. Sinulla on vain huono ja ahdasmielinen asenne muiden mielipiteisiin.


      • Jotain rotia sentään
        Suomi24 kellot kirjoitti:

        Aito kelloharrastaja on trollanut täällä pitkään ja sinä olet samassa leikissä mukana eli olet aivan yhtä sairas.

        Ei järkiostoksissa ole mitään persaukista. Isäni on miljonääri, itse melko varakas hyvässä ammatissa, mutta kyllä varsinkin isäni käyttää rahojaan järkevästi eikä tuhlaa luksuskelloihin. Häntä on palvellut Seiko lojaalisti viimeiset 20 vuotta ilman huoltoja ja edelleen toimii moitteetta.

        Seuraavaksi väittänet,, ettei hän tiedä kelloista. Voin kuitenkin kertoa, että hän on seurannut kellomaailmaa koko ikänsä ja hänellä on tietämystä kelloista enemmän kuin kellään tällä palstala, siitä olen varma.

        Halpa kello =/= tietämätön, köyhä.

        Palstalla myös jonkin verran keskusteltu Rolex ei poikkea esim. juuri Seikon laadusta paljoakaan. Silti Rolex on monille ihmekello ja jotain suurta ja mahtavaa. Tästä on kiitos mainonnalle ja niiden synnyttäneille mielikuville.

        Muutkaan luksuskellot eivät ole oikeasti paljoa parempia, vaan ne ostetaan heritagen ja imagon vuoksi. Vaikka in-house koneisto tehtäisiin alusta loppuun käsin, se ei tee kellosta massatuotettuja "halpoja" koneistoja sisältäviä kelloja parempaa. Kaikki on vain pääsi sisällä.

        Prologuen "lippulaivassakaan" ei ole todennäköisesti mitään vikaa. Sinulla on vain huono ja ahdasmielinen asenne muiden mielipiteisiin.

        Yhdelläkään palstalla trolli/trollit eivät aiheuta trolliongelmaa, vaan henkilöt jotka vastaavat trollien viesteihin. Nimimerkki Aito kelloharrastaja on täysin harmiton trolli, joka jatkaa vain niin kauan kuin saa huomiota osakseen.

        Mitä tulee kenkiin, vaatteisiin, pukuihin, kelloihin, harrastevälineisiin jne. jne. vanha sanonta "Seura tekee kaltaisekseen" pitää täysin paikkansa. Ihmiset omaksuvat ympäristöstään vaikutteita ja tekevät ostopäätöksensä (tiedostamattaan) noiden vaikutteiden perusteella. Tästä syystä yleensä varakkaammat ihmiset ostavat kalliimpia tuotteita ja pienituloisemmat edullisempia, mutta jokanen suuntaa silti rahankäyttöään sen mukaan mistä on kiinnostunut ja mistä pitää.

        Autoista, kameroista, optiikasta, työkaluista, sähkölaitteista, rakennusmateriaaleista, astioista jne. jne. olemme oppineet ajatusmallin että "laatu maksaa" ja ajattelemme usein että kalliimpi on parempi tuote kuin halvempi. Kelloissakin toki ko. ajatusmalli toimii tiettyjen mallien välillä, mutta ihan perustuen toimintatapa eroihin (mekaaninen vs. kvartsi) pelkällä hinnalla kellojen vertaaminen ei toimi lainkaan. Noin 2000 euroa maksava keraamisesti laakeroitu lämpökompensoitu yksöis- tai kaksoiskvartsikello voittaa kestävyydessä, toimintavarmuudessa sekä tarkkuudessa kaikki mekaaniset kellot hinnasta katsomatta. 200-400 eurolla saa keraamisesti laakeroidun 2. sukupolven kvartsikellon safiirilasilla sekä hyvällä vesisuojauksella. Ko. kellot voittavat tavallisessa käytössä kaikki mekaaniset kellot. Silti ne ovat niin halpoja, että kellon rikkoontuessa on halvempi vaihtaa koneistoa mitä alkaa sitä korjaamaan.

        Me miehet usein nauramme naisten laukkuhömpötykselle. Meistä on typerää maksaa muutaman euron Vietnamissa ommellusta laukusta useita satoja euroja. Silti pidämme järkevänä ja hyvänä ostoksena maksaa 400 euron sveitsiläisestä automaattikellosta tuhansia euroja. Keikesta huolimatta Itse käytän tällä hetkellä sveitsiläistä automaattikelloa, mutta en alkaisi sitä kenelekään suosittelemaan enkä tosiaankaan ketään haukkumaan mikäli joku ei toimi samoin kuin minä.


      • Sori jätkät
        Jotain rotia sentään kirjoitti:

        Yhdelläkään palstalla trolli/trollit eivät aiheuta trolliongelmaa, vaan henkilöt jotka vastaavat trollien viesteihin. Nimimerkki Aito kelloharrastaja on täysin harmiton trolli, joka jatkaa vain niin kauan kuin saa huomiota osakseen.

        Mitä tulee kenkiin, vaatteisiin, pukuihin, kelloihin, harrastevälineisiin jne. jne. vanha sanonta "Seura tekee kaltaisekseen" pitää täysin paikkansa. Ihmiset omaksuvat ympäristöstään vaikutteita ja tekevät ostopäätöksensä (tiedostamattaan) noiden vaikutteiden perusteella. Tästä syystä yleensä varakkaammat ihmiset ostavat kalliimpia tuotteita ja pienituloisemmat edullisempia, mutta jokanen suuntaa silti rahankäyttöään sen mukaan mistä on kiinnostunut ja mistä pitää.

        Autoista, kameroista, optiikasta, työkaluista, sähkölaitteista, rakennusmateriaaleista, astioista jne. jne. olemme oppineet ajatusmallin että "laatu maksaa" ja ajattelemme usein että kalliimpi on parempi tuote kuin halvempi. Kelloissakin toki ko. ajatusmalli toimii tiettyjen mallien välillä, mutta ihan perustuen toimintatapa eroihin (mekaaninen vs. kvartsi) pelkällä hinnalla kellojen vertaaminen ei toimi lainkaan. Noin 2000 euroa maksava keraamisesti laakeroitu lämpökompensoitu yksöis- tai kaksoiskvartsikello voittaa kestävyydessä, toimintavarmuudessa sekä tarkkuudessa kaikki mekaaniset kellot hinnasta katsomatta. 200-400 eurolla saa keraamisesti laakeroidun 2. sukupolven kvartsikellon safiirilasilla sekä hyvällä vesisuojauksella. Ko. kellot voittavat tavallisessa käytössä kaikki mekaaniset kellot. Silti ne ovat niin halpoja, että kellon rikkoontuessa on halvempi vaihtaa koneistoa mitä alkaa sitä korjaamaan.

        Me miehet usein nauramme naisten laukkuhömpötykselle. Meistä on typerää maksaa muutaman euron Vietnamissa ommellusta laukusta useita satoja euroja. Silti pidämme järkevänä ja hyvänä ostoksena maksaa 400 euron sveitsiläisestä automaattikellosta tuhansia euroja. Keikesta huolimatta Itse käytän tällä hetkellä sveitsiläistä automaattikelloa, mutta en alkaisi sitä kenelekään suosittelemaan enkä tosiaankaan ketään haukkumaan mikäli joku ei toimi samoin kuin minä.

        Anteeksi, 2 viimeiseen viestiin laitoin vahingossa peukun alas vaikka tarkoituksena oli antaa plussaa kahdelle palstan asillisimmista kommenteista.


      • Aito kelloharrastaja
        Sori jätkät kirjoitti:

        Anteeksi, 2 viimeiseen viestiin laitoin vahingossa peukun alas vaikka tarkoituksena oli antaa plussaa kahdelle palstan asillisimmista kommenteista.

        Onpa paljon tietmättömyyttä. Faktahan on, että elämässään hyvin menestyneet järjellä ajattelevat ihmiset, eli voittajat, valitsevat kellonsa hinta-/laatusuhdeen mukaan. Koska Clas Ohlsonilla myytävissä Prologueissa on paras hinta-/laatusuhde on se silloin järkevin valinta.
        Kaikki muu on vain katkeraa häviäjien vinkunaa, sillä he kadehtivat Prologuen puolustajien elämän asennetta. Me emme tarvitse kallista egokelloa, vaan meille hinta-/laatusuhteeltaan erinomainen Prologue - voittajan valinta!


      • ja tarina jatkuu
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Onpa paljon tietmättömyyttä. Faktahan on, että elämässään hyvin menestyneet järjellä ajattelevat ihmiset, eli voittajat, valitsevat kellonsa hinta-/laatusuhdeen mukaan. Koska Clas Ohlsonilla myytävissä Prologueissa on paras hinta-/laatusuhde on se silloin järkevin valinta.
        Kaikki muu on vain katkeraa häviäjien vinkunaa, sillä he kadehtivat Prologuen puolustajien elämän asennetta. Me emme tarvitse kallista egokelloa, vaan meille hinta-/laatusuhteeltaan erinomainen Prologue - voittajan valinta!

        No johan Prolopoika laukoo typeryyksiä.
        Katseleppas joskus rahaihmisten ranteita vaikka ihan täällä takametsien maassa, niin melkoinen määrä tulee Rolexeja vastaan. Ja sitten nämä ulkomaan elävät, niin heillä on poikkeuksetta useita arvokelloja ja tavallisilla duunareillakin on yleisesti hienoja kelloja ranteissaan. no suomalainen "menestyjän mittako" on muutaman euron Proloque halpiskello ranteessa??
        hinta-/laatusuhde juttusi on aivan skeidaa ja samaten mielikuvitustestisi.


      • valinnanvaraa onneks
        Jotain rotia sentään kirjoitti:

        Yhdelläkään palstalla trolli/trollit eivät aiheuta trolliongelmaa, vaan henkilöt jotka vastaavat trollien viesteihin. Nimimerkki Aito kelloharrastaja on täysin harmiton trolli, joka jatkaa vain niin kauan kuin saa huomiota osakseen.

        Mitä tulee kenkiin, vaatteisiin, pukuihin, kelloihin, harrastevälineisiin jne. jne. vanha sanonta "Seura tekee kaltaisekseen" pitää täysin paikkansa. Ihmiset omaksuvat ympäristöstään vaikutteita ja tekevät ostopäätöksensä (tiedostamattaan) noiden vaikutteiden perusteella. Tästä syystä yleensä varakkaammat ihmiset ostavat kalliimpia tuotteita ja pienituloisemmat edullisempia, mutta jokanen suuntaa silti rahankäyttöään sen mukaan mistä on kiinnostunut ja mistä pitää.

        Autoista, kameroista, optiikasta, työkaluista, sähkölaitteista, rakennusmateriaaleista, astioista jne. jne. olemme oppineet ajatusmallin että "laatu maksaa" ja ajattelemme usein että kalliimpi on parempi tuote kuin halvempi. Kelloissakin toki ko. ajatusmalli toimii tiettyjen mallien välillä, mutta ihan perustuen toimintatapa eroihin (mekaaninen vs. kvartsi) pelkällä hinnalla kellojen vertaaminen ei toimi lainkaan. Noin 2000 euroa maksava keraamisesti laakeroitu lämpökompensoitu yksöis- tai kaksoiskvartsikello voittaa kestävyydessä, toimintavarmuudessa sekä tarkkuudessa kaikki mekaaniset kellot hinnasta katsomatta. 200-400 eurolla saa keraamisesti laakeroidun 2. sukupolven kvartsikellon safiirilasilla sekä hyvällä vesisuojauksella. Ko. kellot voittavat tavallisessa käytössä kaikki mekaaniset kellot. Silti ne ovat niin halpoja, että kellon rikkoontuessa on halvempi vaihtaa koneistoa mitä alkaa sitä korjaamaan.

        Me miehet usein nauramme naisten laukkuhömpötykselle. Meistä on typerää maksaa muutaman euron Vietnamissa ommellusta laukusta useita satoja euroja. Silti pidämme järkevänä ja hyvänä ostoksena maksaa 400 euron sveitsiläisestä automaattikellosta tuhansia euroja. Keikesta huolimatta Itse käytän tällä hetkellä sveitsiläistä automaattikelloa, mutta en alkaisi sitä kenelekään suosittelemaan enkä tosiaankaan ketään haukkumaan mikäli joku ei toimi samoin kuin minä.

        hyvät harrastukset maksaa jos asiaan paneutuu, oli kyse mistä tahansa, vaikka perhokalastuksesta. mekaaninen kello on oma lajinsa ja hyvin arvostettu ja harrastettu maailmanlaajuisesti. kvartisi kellossa ei ole oikein sellaista historiaa ja kädentaitoa kuten mekaniikassa. En toki väheksy laadukkaita kvartseja, vaikka nei ei minua suuresti kiinnosta.
        Mihin perustat tuon 400 euron kellosta tuhansia??
        Siinä ole yhtä mieltä kanssasi, eli jos mekaaniset kellot eivät kiinnosta ja niihin paneudu, niin silloin on viisain pysyä huolettomissa kvartseissa.


      • turhaa vääntöä
        Suomi24 kellot kirjoitti:

        Aito kelloharrastaja on trollanut täällä pitkään ja sinä olet samassa leikissä mukana eli olet aivan yhtä sairas.

        Ei järkiostoksissa ole mitään persaukista. Isäni on miljonääri, itse melko varakas hyvässä ammatissa, mutta kyllä varsinkin isäni käyttää rahojaan järkevästi eikä tuhlaa luksuskelloihin. Häntä on palvellut Seiko lojaalisti viimeiset 20 vuotta ilman huoltoja ja edelleen toimii moitteetta.

        Seuraavaksi väittänet,, ettei hän tiedä kelloista. Voin kuitenkin kertoa, että hän on seurannut kellomaailmaa koko ikänsä ja hänellä on tietämystä kelloista enemmän kuin kellään tällä palstala, siitä olen varma.

        Halpa kello =/= tietämätön, köyhä.

        Palstalla myös jonkin verran keskusteltu Rolex ei poikkea esim. juuri Seikon laadusta paljoakaan. Silti Rolex on monille ihmekello ja jotain suurta ja mahtavaa. Tästä on kiitos mainonnalle ja niiden synnyttäneille mielikuville.

        Muutkaan luksuskellot eivät ole oikeasti paljoa parempia, vaan ne ostetaan heritagen ja imagon vuoksi. Vaikka in-house koneisto tehtäisiin alusta loppuun käsin, se ei tee kellosta massatuotettuja "halpoja" koneistoja sisältäviä kelloja parempaa. Kaikki on vain pääsi sisällä.

        Prologuen "lippulaivassakaan" ei ole todennäköisesti mitään vikaa. Sinulla on vain huono ja ahdasmielinen asenne muiden mielipiteisiin.

        hehee miljonääri seuraa kellomaailmaa ja on kiinnostunut todella siitä, eikä osta nuukuuksissaa arvokelloa. Melkein uskottava juttu. Mitä mieltä on paalata rahaa jos siitä ei osaa ja pysyty nauttimaan, muuta kuin katselamalla kuinka numerot kasvavat tileillä, se jos mikä on sairasta.
        Käsintehty in-house koneisto on varmasti laadukkaampi kuin halpa tehdasroiskaistu koneisto. Käsintehdyssä on juurikin se laatu ja kaikenlainen viimeistely joka tekee koneistosta tarkan ja laadukkaan. Halpis saattaa toimia hyvin ja ajoittain kohtuullisen tarkastikkin, mutta ei varmastikkaan kunnollisen koneiston veroisesti. Mistä kukin tahtoo ja haluaa maksaa on sitten ihan eria asia ja kuinka asiaa haluaa väännellä.
        Käsityö on sinänsä arvo jota arvostetaan ja ne joilla on vara sitä arvostaa, niin hankii myös laadukkaita käsityönä tehtyjä tuotteita.


      • Prolo menestyksen mi
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Onpa paljon tietmättömyyttä. Faktahan on, että elämässään hyvin menestyneet järjellä ajattelevat ihmiset, eli voittajat, valitsevat kellonsa hinta-/laatusuhdeen mukaan. Koska Clas Ohlsonilla myytävissä Prologueissa on paras hinta-/laatusuhde on se silloin järkevin valinta.
        Kaikki muu on vain katkeraa häviäjien vinkunaa, sillä he kadehtivat Prologuen puolustajien elämän asennetta. Me emme tarvitse kallista egokelloa, vaan meille hinta-/laatusuhteeltaan erinomainen Prologue - voittajan valinta!

        siis kääntäen, mitä halvempi kello sitä järkevämpi ja menestyneempi ihminen, helppoa siis menestyä. Ilmeisesti Prolon ostaja saa stipendin elämään?


      • Jotain rotia sentään
        valinnanvaraa onneks kirjoitti:

        hyvät harrastukset maksaa jos asiaan paneutuu, oli kyse mistä tahansa, vaikka perhokalastuksesta. mekaaninen kello on oma lajinsa ja hyvin arvostettu ja harrastettu maailmanlaajuisesti. kvartisi kellossa ei ole oikein sellaista historiaa ja kädentaitoa kuten mekaniikassa. En toki väheksy laadukkaita kvartseja, vaikka nei ei minua suuresti kiinnosta.
        Mihin perustat tuon 400 euron kellosta tuhansia??
        Siinä ole yhtä mieltä kanssasi, eli jos mekaaniset kellot eivät kiinnosta ja niihin paneudu, niin silloin on viisain pysyä huolettomissa kvartseissa.

        "Mihin perustat tuon 400 euron kellosta tuhansia??" Joona Vuorenpään Kellomies kirjassa todetaan sivulla 106 seuraavaa:

        "Perinteikkään sveitsiläismerkin kustannusrakenne:
        Todelliset tuotantokulut 300 euroa
        Tehdas, maahantuoja ja jälleenmyyjä välikäsinä
        Kellon vähittäismyyntihinta liikkeessä 2500 - 3500 euroa"

        Muistin tuon hinnan sata euroa väärin.


      • Jotain rotia sentään
        turhaa vääntöä kirjoitti:

        hehee miljonääri seuraa kellomaailmaa ja on kiinnostunut todella siitä, eikä osta nuukuuksissaa arvokelloa. Melkein uskottava juttu. Mitä mieltä on paalata rahaa jos siitä ei osaa ja pysyty nauttimaan, muuta kuin katselamalla kuinka numerot kasvavat tileillä, se jos mikä on sairasta.
        Käsintehty in-house koneisto on varmasti laadukkaampi kuin halpa tehdasroiskaistu koneisto. Käsintehdyssä on juurikin se laatu ja kaikenlainen viimeistely joka tekee koneistosta tarkan ja laadukkaan. Halpis saattaa toimia hyvin ja ajoittain kohtuullisen tarkastikkin, mutta ei varmastikkaan kunnollisen koneiston veroisesti. Mistä kukin tahtoo ja haluaa maksaa on sitten ihan eria asia ja kuinka asiaa haluaa väännellä.
        Käsityö on sinänsä arvo jota arvostetaan ja ne joilla on vara sitä arvostaa, niin hankii myös laadukkaita käsityönä tehtyjä tuotteita.

        COSC:n puolueettomissa testeissä suurina sarjoina valmistetut koneistot menestyvät parhaiten. COSC:n testeihin toimiteteusta kalliista käsintehdyistä koneistoista peräti 60 prosenttia hylätään. Vertailun vuoksi ETA:n Valjoux 7750 koneistoista alle prosentti reputtaa puolueettoman mittauslaitoksen testin ja Breitlingin B01-kronografikoneistoista viisi prosenttia ei läpäise testiä.


      • luetun ymmärtäminen
        Jotain rotia sentään kirjoitti:

        "Mihin perustat tuon 400 euron kellosta tuhansia??" Joona Vuorenpään Kellomies kirjassa todetaan sivulla 106 seuraavaa:

        "Perinteikkään sveitsiläismerkin kustannusrakenne:
        Todelliset tuotantokulut 300 euroa
        Tehdas, maahantuoja ja jälleenmyyjä välikäsinä
        Kellon vähittäismyyntihinta liikkeessä 2500 - 3500 euroa"

        Muistin tuon hinnan sata euroa väärin.

        Niin, mietippä vielä lisää ja huomaa, että kaikessa mussakin on vastaava hinnanmuodostusrakenne. Pitäisi myös ymmärtää mitä lukee.
        Ja sitten ovat nämä arvokellot joiden valmistukseen uhrataan satoja tunteja käsityötä ja näihin laatukelloihinkin uhrataan kymmeniä tunteja käsityötä. Menee yli 300€
        Tuo sinun ajettelukin todistaa kuinka mekaaninen kello kiinnostaa ja sitä arvostetaan. Paljonko auton pelkät tuotantokustannukset ovat?.


      • tarkkaa viilausta
        Jotain rotia sentään kirjoitti:

        COSC:n puolueettomissa testeissä suurina sarjoina valmistetut koneistot menestyvät parhaiten. COSC:n testeihin toimiteteusta kalliista käsintehdyistä koneistoista peräti 60 prosenttia hylätään. Vertailun vuoksi ETA:n Valjoux 7750 koneistoista alle prosentti reputtaa puolueettoman mittauslaitoksen testin ja Breitlingin B01-kronografikoneistoista viisi prosenttia ei läpäise testiä.

        On myös iso määrä valmistajia jotka eivät käytä koko laitosta, koska heidän omat kriteerinsä ovat kovemmat kuin nuo -4/ 6 sec. Käsin tehtyjä ja käsin tehtyjä on monenlaisia. On tarkkoja ja viimeisteltyjä ja on viimeisteltyjä ja koristeltuja.
        Ei pidä yleistää ja lukea kuin piru raamattua.


      • Jotain rotia sentään
        luetun ymmärtäminen kirjoitti:

        Niin, mietippä vielä lisää ja huomaa, että kaikessa mussakin on vastaava hinnanmuodostusrakenne. Pitäisi myös ymmärtää mitä lukee.
        Ja sitten ovat nämä arvokellot joiden valmistukseen uhrataan satoja tunteja käsityötä ja näihin laatukelloihinkin uhrataan kymmeniä tunteja käsityötä. Menee yli 300€
        Tuo sinun ajettelukin todistaa kuinka mekaaninen kello kiinnostaa ja sitä arvostetaan. Paljonko auton pelkät tuotantokustannukset ovat?.

        En yrittänyt millään tavalla ymmärtää lukemaani, en myöskään yrittänyt millään tavalla tulkita lukemaani. Kirjoitin vain suoran lainauksen lainausmerkkien sisään, koska minulta pyydettiin lähdettä. Voit ihan itse yrittää ymmärtää mitä tuo suora lainaus tarkoittaa.


      • Jotain rotia sentään
        tarkkaa viilausta kirjoitti:

        On myös iso määrä valmistajia jotka eivät käytä koko laitosta, koska heidän omat kriteerinsä ovat kovemmat kuin nuo -4/ 6 sec. Käsin tehtyjä ja käsin tehtyjä on monenlaisia. On tarkkoja ja viimeisteltyjä ja on viimeisteltyjä ja koristeltuja.
        Ei pidä yleistää ja lukea kuin piru raamattua.

        Kertoisitko valmistajista joiden kriteerit ovat COSC:n minimivaatimuksia tiukemmat. Haluasin myös kuulle kriteerit numeerisina. Olen kiinnostunut tarkoista kelloista ja tilillä pyörii ylimääräistä rahaa.


      • Jotain rotia tosiaan
        turhaa vääntöä kirjoitti:

        hehee miljonääri seuraa kellomaailmaa ja on kiinnostunut todella siitä, eikä osta nuukuuksissaa arvokelloa. Melkein uskottava juttu. Mitä mieltä on paalata rahaa jos siitä ei osaa ja pysyty nauttimaan, muuta kuin katselamalla kuinka numerot kasvavat tileillä, se jos mikä on sairasta.
        Käsintehty in-house koneisto on varmasti laadukkaampi kuin halpa tehdasroiskaistu koneisto. Käsintehdyssä on juurikin se laatu ja kaikenlainen viimeistely joka tekee koneistosta tarkan ja laadukkaan. Halpis saattaa toimia hyvin ja ajoittain kohtuullisen tarkastikkin, mutta ei varmastikkaan kunnollisen koneiston veroisesti. Mistä kukin tahtoo ja haluaa maksaa on sitten ihan eria asia ja kuinka asiaa haluaa väännellä.
        Käsityö on sinänsä arvo jota arvostetaan ja ne joilla on vara sitä arvostaa, niin hankii myös laadukkaita käsityönä tehtyjä tuotteita.

        Nimimerkin "turhaa vääntöä" mielestä rikkaan pitää omistaa kallis kello? Mitä epäuskottavaa siinä nyt on jos ei kallista kelloa halua ostaa kun pitää nykyisestäkin ihan jo tunne tasolla eikä välttämättä ole kiinnostunut näyttämään varallisuutta?


      • Jotain rotia tosiaan
        Jotain rotia tosiaan kirjoitti:

        Nimimerkin "turhaa vääntöä" mielestä rikkaan pitää omistaa kallis kello? Mitä epäuskottavaa siinä nyt on jos ei kallista kelloa halua ostaa kun pitää nykyisestäkin ihan jo tunne tasolla eikä välttämättä ole kiinnostunut näyttämään varallisuutta?

        Tunnetasolla*


      • Voittajan valinta
        Prolo menestyksen mi kirjoitti:

        siis kääntäen, mitä halvempi kello sitä järkevämpi ja menestyneempi ihminen, helppoa siis menestyä. Ilmeisesti Prolon ostaja saa stipendin elämään?

        Taas väärässä. Esimerkiksi Lidlin kellot eivät kestä astianpesukonetta, joten niiden kestävyys on huono ja hinta-/laatusuhde vielä huonompi. Näin ollen Lidlin kello ei ole kannattava ostos toisin kuin Prologue!


      • Aito kelloharrastaja
        Jotain rotia sentään kirjoitti:

        Kertoisitko valmistajista joiden kriteerit ovat COSC:n minimivaatimuksia tiukemmat. Haluasin myös kuulle kriteerit numeerisina. Olen kiinnostunut tarkoista kelloista ja tilillä pyörii ylimääräistä rahaa.

        Unohtakaa jo nuo lelusertifikaatit. Ne ovat aivan turhia. Marssikaa Clas Ohlsonille ja ostakaa Prologue - voittajan valinta.
        Kyseinen kestävä ja tarkka kello kädessä ei tarvitse murehtia, että hajoaako se jos menen saunaan, kello ei nimittäin hajoa.
        Prologue - kaikkein paras hinta-/laatusuhde!


      • (.)(.)
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Unohtakaa jo nuo lelusertifikaatit. Ne ovat aivan turhia. Marssikaa Clas Ohlsonille ja ostakaa Prologue - voittajan valinta.
        Kyseinen kestävä ja tarkka kello kädessä ei tarvitse murehtia, että hajoaako se jos menen saunaan, kello ei nimittäin hajoa.
        Prologue - kaikkein paras hinta-/laatusuhde!

        Mitä muita kelloja testasit ennen kuin totesit Prologuen parhaan hinta/laatu -suhteen? Voisisitko kertoa jotain tekemistäsi testeistä ja vertailuista?


      • ei kun rahat likoon
        Jotain rotia sentään kirjoitti:

        Kertoisitko valmistajista joiden kriteerit ovat COSC:n minimivaatimuksia tiukemmat. Haluasin myös kuulle kriteerit numeerisina. Olen kiinnostunut tarkoista kelloista ja tilillä pyörii ylimääräistä rahaa.

        Lähes kaikki high-eng merkit jotka eivät käytä kyseistä laitosta.
        No näistä perusmerkeistä IWC käynnää norminaan 0- 5sec.


      • Oikeat kvartsikellot
        Aito kelloharrastaja kirjoitti:

        Unohtakaa jo nuo lelusertifikaatit. Ne ovat aivan turhia. Marssikaa Clas Ohlsonille ja ostakaa Prologue - voittajan valinta.
        Kyseinen kestävä ja tarkka kello kädessä ei tarvitse murehtia, että hajoaako se jos menen saunaan, kello ei nimittäin hajoa.
        Prologue - kaikkein paras hinta-/laatusuhde!

        Kvartsikelloille on omat luokituksensa, ei taida prolot yltää niihin??


      • katsele kuvia rantei
        Jotain rotia tosiaan kirjoitti:

        Nimimerkin "turhaa vääntöä" mielestä rikkaan pitää omistaa kallis kello? Mitä epäuskottavaa siinä nyt on jos ei kallista kelloa halua ostaa kun pitää nykyisestäkin ihan jo tunne tasolla eikä välttämättä ole kiinnostunut näyttämään varallisuutta?

        No eiköhän suurimalla osaa rikkaista ole arvokelloja. Ei niitä pakko ole ostaa, mutta miksi ei jos kerran rahalla ei ole juurikaan merkitystä??


      • Jotain rotia sentään
        ei kun rahat likoon kirjoitti:

        Lähes kaikki high-eng merkit jotka eivät käytä kyseistä laitosta.
        No näistä perusmerkeistä IWC käynnää norminaan 0- 5sec.

        Jokainen voi miettiä miksi ns. high-end merkit eivät testauta koneistojaan ulkopuolisella taholla. Rolex testauttaa koneistonsa COSC:lla, IWC ei testauta, koska vetoavat omaan in-house kriteeriinsä. Arvostan IWC:n kelloja todella paljon ja heidän mallistonsa on hieno, mutta Rolexista tietää että kellon koneisto on jonkin muunkin mielestä laadukas kuin pelkästään valmistajan mielestä. Tyypillisesti Rolexin tarkkuus täyttää leikiten COSC:n MINIMIvaatimukset ollen useita kertoja tarkempi mitä koneiston tarvitsee edes olla.


      • Aito kelloharrastaja
        Oikeat kvartsikellot kirjoitti:

        Kvartsikelloille on omat luokituksensa, ei taida prolot yltää niihin??

        Ei Prologueiden tarvitsekkaan. Niiden tarvitsee vain voittaa tarkkuudessaan mekaaniset kellot, jolloin ne ovat paljon järkevämpi valinta paremman hinta-/laatusuhteen vuoksi.
        Prologue - Voittajan valinta!


      • maksettu_se_on
        Jotain rotia sentään kirjoitti:

        Yhdelläkään palstalla trolli/trollit eivät aiheuta trolliongelmaa, vaan henkilöt jotka vastaavat trollien viesteihin. Nimimerkki Aito kelloharrastaja on täysin harmiton trolli, joka jatkaa vain niin kauan kuin saa huomiota osakseen.

        Mitä tulee kenkiin, vaatteisiin, pukuihin, kelloihin, harrastevälineisiin jne. jne. vanha sanonta "Seura tekee kaltaisekseen" pitää täysin paikkansa. Ihmiset omaksuvat ympäristöstään vaikutteita ja tekevät ostopäätöksensä (tiedostamattaan) noiden vaikutteiden perusteella. Tästä syystä yleensä varakkaammat ihmiset ostavat kalliimpia tuotteita ja pienituloisemmat edullisempia, mutta jokanen suuntaa silti rahankäyttöään sen mukaan mistä on kiinnostunut ja mistä pitää.

        Autoista, kameroista, optiikasta, työkaluista, sähkölaitteista, rakennusmateriaaleista, astioista jne. jne. olemme oppineet ajatusmallin että "laatu maksaa" ja ajattelemme usein että kalliimpi on parempi tuote kuin halvempi. Kelloissakin toki ko. ajatusmalli toimii tiettyjen mallien välillä, mutta ihan perustuen toimintatapa eroihin (mekaaninen vs. kvartsi) pelkällä hinnalla kellojen vertaaminen ei toimi lainkaan. Noin 2000 euroa maksava keraamisesti laakeroitu lämpökompensoitu yksöis- tai kaksoiskvartsikello voittaa kestävyydessä, toimintavarmuudessa sekä tarkkuudessa kaikki mekaaniset kellot hinnasta katsomatta. 200-400 eurolla saa keraamisesti laakeroidun 2. sukupolven kvartsikellon safiirilasilla sekä hyvällä vesisuojauksella. Ko. kellot voittavat tavallisessa käytössä kaikki mekaaniset kellot. Silti ne ovat niin halpoja, että kellon rikkoontuessa on halvempi vaihtaa koneistoa mitä alkaa sitä korjaamaan.

        Me miehet usein nauramme naisten laukkuhömpötykselle. Meistä on typerää maksaa muutaman euron Vietnamissa ommellusta laukusta useita satoja euroja. Silti pidämme järkevänä ja hyvänä ostoksena maksaa 400 euron sveitsiläisestä automaattikellosta tuhansia euroja. Keikesta huolimatta Itse käytän tällä hetkellä sveitsiläistä automaattikelloa, mutta en alkaisi sitä kenelekään suosittelemaan enkä tosiaankaan ketään haukkumaan mikäli joku ei toimi samoin kuin minä.

        Prolopoika ei kylläkään ole mikään täysin harmiton trolli vaan on itseasiassa hyvinkin haitallinen ja vaarallinen kaupallinen trolli. Kyseessä on Claes Ohlsonin maksettu mainostrolli, joka on jopa laiton ja joka tapauksessa Suomi24.fi palstasääbtöjen vastainen. Trollailut kannattaa aina ilmoittaa ylläpitoon poistoon niin Claes Ohlsonilta menee sananvapaus palstalla ja mainokset pysyvät poissa. Millään firmalla ei saisi olla oikeutta mainostaa tuotteitaan netissä.


      • Maoklik
        Jotain rotia sentään kirjoitti:

        Kertoisitko valmistajista joiden kriteerit ovat COSC:n minimivaatimuksia tiukemmat. Haluasin myös kuulle kriteerit numeerisina. Olen kiinnostunut tarkoista kelloista ja tilillä pyörii ylimääräistä rahaa.

        Ulysse Nardin


    • MulleKansBering

      Haluaisin kanssa käyttäjien kokemuksia, kellot ovat todella kauniita, ilmeisesti siis myös kestäviä.

      • hintansa arvoinen

        Odota tovi, niin Prolopoika kertoo totuuden ihan ilman tietoa koko kellosta.


      • Rahalle vastinetta
        hintansa arvoinen kirjoitti:

        Odota tovi, niin Prolopoika kertoo totuuden ihan ilman tietoa koko kellosta.

        Kellon ulkonäkö ei kerro kellon kestävyydestä. Bering-kellot ovat ylihintaista roskaa. Samaa tasoa kuin mikä tahansa muu tuon hintainen kiina/japsi-kello mutta kauhean ylihintaisena. Beringeissä on siis todella huono hinta-/laatusuhde. Jos haluaa kelloltaan rahalle vastinetta, suosittelen oitis marssimaan Clas Ohsonille ja ostamaan hinta-/laatusuhteeltaan erinomaisen Prologuen-malliston kellon.
        Prologue antaa ominaisuuksiensa, kestävyytensä ja tarkkuutensa puolesta rahalle todella paljon vastinetta, toisin kuin Bering.
        Bering onkin häviäjän valinta.


    • Unreal

      itsellä Bering (titanium) kello ja broblemaa löytyy.
      Ostin kellon Tammikuussa 2014. kello otti ja rupes jätättämään tuntia/kahta jo huhtikuussa. liikkeessä totesivat ettei ole patterissa ainakaan vika. mitään kolhuja/kosteutta kello ei ole saanut. Kello lähti saksaan takuuhuoltoon 2 kuukaudeksi jolloin vaihdettiin koko koneisto. nyt sama kello rupesi jätättämään
      jälleen samallatavalla 6kk käytön jälkeen.
      Oma mielipide on että 280e maksava kello vois toimia hiukan kauemmin ilman ongelmia :D

    • Harrastaja kellojen

      Valmistusvirhe koneistossa,
      kuulostaa että ns. huollossa ovat nopeasti siirtäneet kellosi "geht nix" pöydältä sinne viereen, "alles in ordnung", ja sitten äkkiä takaisin Suomeen :D Konetta siis tuskin vaihdettu, ehkä tipat kvartsikoneita elvyttävää erikoisöljyä pudotettu näkyviin paikkoihin.

      Jossain väliportaassa on kyllä iso välistäveto, jos 280€ kello tehdään 5€ miyota-koneistolla ja 10€ kuorilla ja asennetaan 2€ päiväpalkan maassa.

      Kannattaa vaatia rahoja takaisin/vaihtoa johonkin toiseen merkkiin...kokeile vaikka jotain SWISS MADE-merkkiä.

    • SKKKM

      Kello on kestänyt mutta metallinen ranneke rispaantui. No ranneke on kuluva osa. Uusi ranneke olikin tilattava ja sen tulo kesti kaksiviikkoa ja se maksoi 65 € postimaksuineen timanttisilta tilattuna. Ja se oli ainoa mitä heillä oli tarjota.
      Joten en. Ole tyytyväinen.

    • ASCa

      Minulla kellon keskustakin lähti irti eli jotkin tapit katkesivat, eivätkä suostuneet korjaamaan takuukorjauksena. eli naarmuton lasi ei paljon auta....

    • SBHN

      Hei,
      Älä osta Beringin kellot .I on todella huono experience.I ostanut Watch 170 Euron menossa näyttää kantavassa pakkaus ja kynttilä on vaikuttava, mutta kun se tulee varsinainen tuote toteutuu halpaan.
      Kun ostaa katsella, olen käyttänyt vain 30-40 kertaa 2,6 vuotta ja aika säätönupilla alkoivat pudota aina ja ongelma-on tehnyt Beringin ei ottaa asianmukaista liimaa kiinni tietää properly.Seems olla yksinkertainen, mutta todella huono suunnittelu ja laatu. se ei kannata rahalle Jälkeen muutaman menetetty nuppia ja vei kauppoihin ja nyt Shocking tapaus se ei kuulu takuun piiriin ja ne veloittavat 35 euroa vain nuppi tuotteen 170 euroa .Vuonna takuu Ne kattavat ainoastaan ​​sisä- koneen ulkopuolella ne käyttää paikallisia laadukkaita liimat ja materiaalit .Ennen sulkemista kirjoittaminen kommentti kirjoitti mail pyytäen selvennystä saakka ei puheluja tai sähköposteja niistä.
      Minulla oli korkea terveisin varten Pohjoismaissa yrityksiä ja on Tanskasta odotti korkea laatu ja se ei vastaa laatua kellot Mikä ostin 10 vuotta takaisin 5% hinnasta Kellon ja silti se on käynnissä ilman ulkoista vahinkoja.
      God Save ihmiset jotka menevät näyttää ja ostaa tämä WATCH.PLEASE mennä sveitsiläiset kellot IF on kallista tai mennä PAIKALLISTEN kellot, se on pahin SITTEN SMART kellot saatavilla markkinoilla lähikaupoissa.

    • Anonyymi

      hyvä kello, ei mene rikki ja kulkee hyvin , ollut 12v nyt

      • Anonyymi

        Mihin ja miten se kulkee 12v?
        Ehkä kirjoitustaidon hankkiminen olisi paikallaan, vai mitä?


    • Anonyymi

      Minulla on ollut Bering naisten kello noin viisi vuotta jatkuvassa käytössä. Olen ollut tyytyväinen laatuun ja tyyliin. Se näyttää edelleenn kuin uudelta metallirannekkeineen. Kello maksoi vähän päälle satasen alessa. Koneistosta en tiedä, mitä väliä kun kello toimii hyvin ajoittaisella paristonvaihdolla. 5atm eli kestää hyvin roiskeveden eli sadekuurot.

      • Anonyymi

        Tuskin tiiviys on enää tuota luokkaa, sillä noihin halpiksiin vaihdetaan paristo ilman tiivisteiden vaihtoa ja tiiviystestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tiiviys on enää tuota luokkaa, sillä noihin halpiksiin vaihdetaan paristo ilman tiivisteiden vaihtoa ja tiiviystestiä.

        Riippuu missä vaihdat. Käytän itse kellosepällä ja varmasti katsoo nuo. Maksaa vaan vähän enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu missä vaihdat. Käytän itse kellosepällä ja varmasti katsoo nuo. Maksaa vaan vähän enemmän.

        Hihii, huono yritys.


      • Anonyymi

        Vai uuden veroinen, avaa silmät ja katso naarmut ja kolhut jne... Tiiviys on mitä sattuu ellei paristonvaihtoa olla tehty oikein ja ammattilaisen toimesta, eli kelloseppä.


    • Anonyymi

      Itsellä 2 Bering kelloa ja olen erittäin tyytyväinen

      • Anonyymi

        Perushalpaa kuraa jollaista kaikki vastaavat on. Jos tykkää ulkonäöstä, niin hyvä niin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe