Ahdistaa miehen perhe

eroaHarkitseva

Olen tapaillut ihanaa miestä vuoden. Nyt olen tavannut hiljattain hänen perheensä ja minua alkoi ahdistaa. Miehen vanhemmat ja sisarukset ovat sanoneet miehelle, etten ole tarpeeksi hyvä hänelle. Etenkin miehen sisar piikittelee ja on ilkeä, hehkuttaa koko ajan miehen exää miten hän oli minua sopivampi miehelle.
Emme miehen kanssa vielä seurustele ns.virallisesti.

Nyt kysymys kuuluukin, kannattaako suhde muuten mukavaan mieheen unohtaa koska hänen perheensä saa minut ahdistumaan ja tuntemaan itseni arvottomaksi ihmiseksi?

En haluaisi olla töykeä miestä kohtaan, hän haluaisi että käyn hänen kotonaan, mutta menisin mieluummin lähes mihin tahansa muualla. Inhottava tilanne, eikä mies tunnu ymmärtävän miten perheensä minua loukkaa.

51

5537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies minäkin 78

      No jopas on hankala tilanne.
      Olet siis kertonut miehelle tästä ? Aika sikamaisen huonosti käyttäytyvä perhe, miten siitä löytyy noin mukava mies? Vai onko hän mukava, jos ei meinaa ymmärtää näkökulmaasi asiasta?

    • eroaHarkitseva

      Olen kertonut miehelle, mutta hän "käski" olla välittämättä. Ovat siskonsa kanssa paljon tekemisissä ja se tekee tilanteesta vielä hankalamman. Välillä mietin että olisi parasta unohtaa koko mies, onhan miehiä maailma täynnä. Vaikka se on sääli erota toisen perheen takia, mutta toki ymmärrän että hyvä kun mies on perheeseensä yhteydessä enkä minä voi häntä vaatia vähentämään yhteydenpitoa heihin.

      • mek

        Jos mies ei puolusta maistaan kusipäisiltä sukulaisilta niin silloin ei paljon kaannata harkita vakavampaa ja miehen pitäisi sanoa siskolleen että huolehtisi vain omista miehistää tai sitten laittaa siskolleen kunnon muilutus niin hyvä tulee. Miehelle pitää nainen tulla aina ensin ja sitten se lapsuudenperhe ja se siitä.


      • Hmmm,

        Komppi ja peesi.


      • äsadfajäsaäj
        mek kirjoitti:

        Jos mies ei puolusta maistaan kusipäisiltä sukulaisilta niin silloin ei paljon kaannata harkita vakavampaa ja miehen pitäisi sanoa siskolleen että huolehtisi vain omista miehistää tai sitten laittaa siskolleen kunnon muilutus niin hyvä tulee. Miehelle pitää nainen tulla aina ensin ja sitten se lapsuudenperhe ja se siitä.

        Jaa, naiset tulevat ja menevät. Perhe pysyy.


    • oppeliini1

      Ei kuulosta hyvältä. Mies on hyvin kiinni perheessään ja on aivan varmaa että se tulee jatkumaan, olit sinä kuvioissa tai et.

      Ei teistä tarvitse tulla vihameihiä, voittehan silti pysyä kaveriena, mutta harkita tuota miestä elämäkumppaniksi.... ?

      Nyt olisi hyvä aika katsella haluamanlaistasi miestä perhettä aviomieheksesi.

    • gftuftfri

      Olet siis naimassa miehesi lisäksi kaksi siskoa.
      Mietihän tarkkaan haluatko mennä mukaan tilanteeseen.

      Voisittehan te otta siskosten kanssa kahvitella tai ottaa kännit yhdessä ja tehdä periaatteelliset kyseisen miehen jakamisen linjaukset.Mutta jos tulee asiassa hankaluuksia,niin ehkä kannattaa silti harkita asiaa.
      Perhe on perhe,mutta kumppani on miehen henkilökohtainen perhe,niin sen on tultava intresseissä ensimmäisenä.Jos ei tule,niin helvetti puhkeaa kun saatte lapsia yhdessä.

    • hälytyskellot

      Kuulostaa hyvin hankalalta. Jos nyt jo tuollaista, mitä jatkossa? Mies ei puolusta sinua nyt, eikä myöhemminkään. Siskonsa saavat karkoittaa uuden naisen matkoihinsa, eikä mies muuta sano kuin että älä välitä.
      Olet oikeassa, maalmassa on muitakin miehiä. Minusta tolllasen kanssa nainen ei tule onnelliseksi.

    • eroaHarkitseva

      Kiitos vastauksistanne! Alan itsekin kallistua siihen tilanteeseen, että suhde olisi järkevämpi hylätä, ihan jo oman mielenterveyden takia. Jatkuva haukkujen kohteena olo saa mielen apeaksi väkisinkin, vaikka yrittäisi olla "urhea". Lapsia haluaisin joskus tulevaisuudessa, mutta ei olisi heitä kohtaan reilua sotkea heitä aikuisten riitoihin.

    • 10+17

      Lähde vaan liukkaasti suhteesta, vaikka jotkut sanovatkin, ettet sukua naikaan. Usein perhesidonnainen henkilö kuitenkin pitää omaa lapsuudenperhettään tärkeämpänä kuin omaansa, puolisoaan ja lapsiaan.

      Omat appivanhempani ovat jo kuolleet. Heidän kanssaan tulin toimeen kohtuullisesti, vaikka he eivät arvostaneet minua kuten muita miniöitään/vävyjään, mutten antanut sen häiritä minua ja puolisoani. Elämäämme he eivät juurikaan puuttuneet, siitä olen hyvilläni.

      Omat lapseni ovat saaneet hyvät puolisot, eikä minulla ole heistä mitään pahaa sanottavaa..Emme puolisoni kanssa puutu heidän valintoihinsa, toki joskus voimme sanoa mielipiteemme. Lastenkasvatuksesta tekisi mieli joskus sanoa, mutta nämä nykysäännöt pistävät sillekin stopin, heh.

    • liiantuttua

      Samaa mieltä edellisen kanssa. Jos mies ei ole kiinnostunut sinun tuntemuksistasi edes nyt, tilanne todennäköisesti vaan pahenee. Itse olin nuorempana samankaltaisessa tilanteessa, ja koin tehneeni oikean ratkaisun kun erosin miehestä jolle perhe oli kaikki kaikessa ja minä arvojärjestyksen viimeisempänä. Nyt olen naimisissa miehen kanssa joka arvostaa ja kunnioittaa minua.
      Varmasti löydät arvoisesi miehen, onnea matkaan!

    • saxuli

      eroa...itse siinä tilanteessa, että naimisissa ja yksi lapsi..ja koko ajan tuntuu, etten ole tarpeeksi hyvä..anopille ehkä kelpaa jotenkin mutta miehen sisar... paremminkin olisi voinut valita mutta näillä mennään:)

    • Älä hyvä ihminen

      Kuulostaa hyvin tylyltä, että mies kertoi sinulle, mitä hänen siskonsa sanoi sinusta. Ettet ole tarpeeksi hyvä (!!) miehellesi. Vähän liioittelevaa rehellisyyttä tulla kertomaan sinulle tuollaista! Varsinkin, kun mies ei näytä siskonsa sanoista edes loukkaantuneen. Huh, huh. Tuosta ei hyvä seuraa.
      Moni kakku päältä kaunis eli miehen ihanuus on lähemmän tarkastelun tuloksena karissut ilmeisesti sinunkin silmissäsi..?
      Onnea matkaan.... uutta matoa koukkuun vaan ;)

    • mari 308

      Jos perhettä haaveilet ja puntaroit elämää tämän miehen kanssa niin itse miettisin kaksi kertaa suhteessa jatkamista. Kun lapsia tulee niin miehen puolen suku astuu suureen kuvioon, sillä onhan lapsi heidän lapsen lapsi. Ei tota "vittuilua" jaksa kukaan vapaa ehtosesti kuunnella.

    • ole rohkea

      Anna sukulaisten puhua ihan mitä tahtovat. Miehen kanssahan sä seurustelet, et heidän. Ja voithan heille kylmästi sanoa, että sä olet sä ja eksän tekemiset sun muut ei sulle kuulu. Mä ainakin yrittäisin seurustelua, jos mies on mukava ja muutenkin sopiva sulle. Koitat vaan olla hänen sukulaisten kanssa mahdollisimman vähän tekemisissä, jos heidän sanomiset sun mielen pahoittaa.

      Mukavat ja hyvät miehet on harvassa. Ole rohkea!

      • no joku vaan

        Ei sellainen tyyppi ole mukava, joka ei puolusta omaansa. Kyllä on inhottavaa kuulla ensin pahoja puheita itsestä ja sitten vielä käskyn että älä välitä! Mies ei ole mukava ollenkaan, vaan itsekäs. Sitten kun lapsia alkaa tulla niin tilanne vain pahenee.


      • kumma mies
        no joku vaan kirjoitti:

        Ei sellainen tyyppi ole mukava, joka ei puolusta omaansa. Kyllä on inhottavaa kuulla ensin pahoja puheita itsestä ja sitten vielä käskyn että älä välitä! Mies ei ole mukava ollenkaan, vaan itsekäs. Sitten kun lapsia alkaa tulla niin tilanne vain pahenee.

        "Ei sellainen tyyppi ole mukava, joka ei puolusta omaansa. Kyllä on inhottavaa kuulla ensin pahoja puheita itsestä ja sitten vielä käskyn että älä välitä!"
        Tilannetta ei paranna sekään, että käsittääkseni mies on tässä vielä se sanantuojakin eli kertoilee äitinsä ja siskonsa negatiiviset sanomiset tyttöystävälleen. Pöyristyttävää.


      • Kumma.on

        On se kumma mies minustakin. Hän haluaa voin kummallekin puolen leipää. Perhe ihailee ja arvostaa häntä, ja hän hyväksyy, että siskot sanovat, ettet ole miehelle tarpeeksi hyvä. Eli hän ei ihmettele omalta kohdaltaan asiaa. Hän uskoo ihailevia siskoja ja on mielestään siis "hyvä" saalis, johon olet ripustautumassa ilman edellytyksiä. Jos suhteenne jatkuu, saattaa olla, että siskot löytävät sinusta niin paljon moitittavaa, että miehenkin silmät avautuvat ja hän huomaa tehneensä suuren erehdyksen, kun on kiintynyt sinuun. Hän muistuttaa asiasta aina kun teille tulee erimielisyyksiä.
        Joka tapauksessa joudut maksamaan koko ikäsi siitä, että nappasit heidän ihaillun veljensä.


    • alkoholinminiä

      Hei.

      Minä olen ollut yhdessä miehen kanssa, jonka perhe vihaa minua jo 12 vuotta. Meillä on ihana koti ja ihanat lapset.
      Miehen perhe vihaa minua edelleen eikä mies halua minua enää perheensä lähelle. Koska miehen perheessä on alkoholiongelmaa, ei mies ota lapsiakaan mukaan sinne, ellen minäkin ole mukana.

      Mies ei koskaan ole puolustanut minua perheelleen, eikä varmasti puolustakkaan.

      Tämä asia on aina ollut mörkö välissämme, tämän takia en halunnut edes niitä ihania prinsessa häitä joita olen haaveillut koko elämäni, siksi kun emme halunneet pahaa mieltä menimme salaa naimisiin.

      olen usein miettinyt eroa perheen vuoksi, olen sanonutkin sen miehelle.

      mieti siis kahdesti hauatko jatka...

    • Nyrkki silmään

      Tilanne ei hyvältä näytä, jos itse haluat olle hienotunteinen ja pitää kiinni käytöstavoista, mutta olet porukassa ainoa tapakasvatuksen saanut.

      Muut tulevat jyräämään sinut röyhkeydellään, kun huomaavat, ettet osaa vastata samalla mitalla.
      Miehesi kuuluu siihen joukkoon myös, sillä jos hän ei ymmärtänyt tilannettasi nyt, ei hän tule ymmärtämään sitä myöhemminkään, ja jos nouset takajaloillesi, pitää hän sinua hankalana, ja syy välirikkoihin jää kontollesi.

      Lähde kun voit.

    • sympatiat puolellasi

      Mitä sinulle nyt kuuluu, ketjun aloittaja?

    • eroaHarkitseva

      Olen tullut nyt siihen tulokseen, että ero on ainoa oikea ratkaisu tähän tilanteeseen.
      Keskustelin miehen kanssa aiheesta, tai no lähinnä yritykseksi se jäi. Mies lähinnä syytteli että olen itsekäs nynny joka ei kestä arkea. Yms. (Kaikkea en halua tänne kirjoittaa.)

      Tuo "keskustelu" avasi silmäni. Haluaisin lapsia, mutten halua tehdä lapsia miehen kanssa jonka perhe ei voi minua sietää. Lapset joutuisivat tahtomattaan sijaiskärsijöiksi.

      Oletin että olisin kovinkin itkuinen, mutta eropäätös tuntuu nyt lähinnä helpottavalta. Ystäviä/kavereita voidaan toki miehen kanssa olla jatkossakin, hän otti eron hyvin. Tokko oli edes niin vakavissaan kuin antoi ymmärtää..? Kaikkein eniten helpottaa se, etten enää joudu kuuntelemaan haukkuja ja vähättelyjä. On maailmassa muitakin miehiä! :)

      Samaa kokeneille ja samaa kokeville voimia! Toivottavasti turhat haukut ja vähättelyt eivät kävisi liikaa itsetunnon päälle.

    • hiljainen ero

      Kurjaa, tiedän. Mutta onneksesi tiedät mitä mieltä ovat. Itse saan appivanhempien puolelta kokea vain totaalista hiljaista välinpitämättömyyttä, niinkuin miehenikin. Miehen veli meni ja nai unelmaminiän, joka vastaa heidän perinteikästä käsitystä siitä minkälainen talon rouvan pitänee olla. Heidän luonaan käyvät kuin kotonaan. Tuntuu kurjalta, kun asumme samassa kylässä, mutta olemme täysin ilmaa.

      Olen mielipiteitteni kanssa vahva, mutta myös hyvää ja hauskaa seuraa, mutta väistämättä on alkanut miettiä että itsessä on jotain vikaa, kun seuramme ei kelpaa. Toisaalta mies sanoo, ettei vanhempansa ole koskaan ollut aidosti kiinnostuneet hänestä. Ainostaan hänen arvostaan ja imagostaan. Tuntuu todella kurjalta.

      Tuntuu että helpottaisi jos kuulisi asenteensa suoraan. Ja syyn mistä moinen vamma lähtee. Kulissitapaamisia heidän suuntaansa on pyhien aikaan ja silloin kuin tarvitsevat jotain, that's it. Hyvä eroavaisuus on vanhempiemme joulun vietto. Heillä joulun alusaika on ollut yhtä kauhua, kun äitinsä on hermoillut kulissijuhlastaan ja miten sen järjestää. Meillä ei ole stressattu tästä ollenkaan, vaan joulusta on haluttu saada lämmin, rento ja iloinen juhla ilman pokkurointipakkoa. Heille joulu on ollut tekosyy vetää lärvit, koko perhe. Meille alkoholi on ollut vain marginaali koko juhlassa.

      Omat vanhempani eivät voi käsittää appivanhempiani lainkaan, kun kuulevat miten kylmiä ovat. Meillä on aina oltu perhekeskeisiä, ja meillä on vanhempani ovat osoittaaneet välittämisen suoraan ja tasapuolisesti AINA. Onneksi mieheni saa edes nyt kokea perheen läheisyyden heidän kauttaan.

      Sinulle voin vaan antaa neuvoksi saman kuin annoin hiljaa itselleni. Älä pidä yhteyttä, tai sitten minimaalisen vähän. Itse kyllästyin yksipuolisiin vierailuihin, joten nykyään jään mielummin kotiin kuin osallitun tuon silmälume-perheen tekopyhiin kokoontumisiin. Ja jos suku änkeää teille, keksi meno/ tekosyy olla pois. Kyllä se yskä siitä selviää pian tyhmemmällekin.

    • ???

      Suhde olisi voinut onnistua jos miehesi olisi ymmärtänyt ja tukenut sinua, muussa tapauksessa elämästäsi olisi tullut aika surullista ja vaikeaa. Tuntuu näitä perheitä, joissa toisen kumppania ei hyväksytä-kohdellaan huonosti olevan todella paljon. Mielestäni on kamalaa että hyvätkin parisuhteet ajautuvat ongelmiin ja pahimmassa tapauksessa eroon toisen sukulaisten takia. Yleensä pahimpana ongelmana tuntuvat olevat anopit, jotka haluavat edelleen määrätä aikuisen poikansa elämästä, apet ja sisarukset hyvinä kakkosina. Eiköhän elämänkumppani valita kuitenkin itselleen sopiva eikä muiden mukaisesti ja joillekinhan ei edes kelpaa kukaan. Ihmettelen kovasti mikä mättää tälläisillä ihmisillä!!

    • Valitettavasti

      Miehelle voi laittaa ehdot, sinä tai lapsuuden perhe. Ehdotat, että joko tapaatte näitä sukulaisia hyvin harvoin tai muuten suhde loppuu siihen. Ei muita vaihtoehtoja jatkon onnistumisen kannalta. Jos asiat ovat alussa jo noin vaikeita, on turha odottaa, että niistä jotain parempaa syntyisi, monimutkaistuvat vain.

      • Hmmm,

        Puuttumatta kyseessä olevaan tapaukseen sanon vain tämän: koskaan ei kiristetä toista osapuolta. Jos mua alettaisiin kiristämään minä tai perhe niin valitsisin ilman muuta perheeni. Tyttöystävät/poikaystävät vaihtuvat, mutta perhe on se, joka pysyy.


      • 4+7
        Hmmm, kirjoitti:

        Puuttumatta kyseessä olevaan tapaukseen sanon vain tämän: koskaan ei kiristetä toista osapuolta. Jos mua alettaisiin kiristämään minä tai perhe niin valitsisin ilman muuta perheeni. Tyttöystävät/poikaystävät vaihtuvat, mutta perhe on se, joka pysyy.

        Tässä olen samaa mieltä. Omalla kohdallani on käynyt huonosti niin että miehen sisar palasi Suomeen asuttuaan 20 vuotta ulkomailla ja siitä alkoi hel,etinmoinen hullunmylly. Alkoholisoitunut sisar on aiheuttanut niin paljon eripuraa kaikkien sisarusten välillä valheidensa ja käyttäytymisensä takia että siitä vois jo kirjan kirjoittaa. Muutama vuosi sitten tämä sisar otti minut kiusattavakseen.
        Hän keksii milloin mitäkin juttuja minusta, mm. että olen kiristänyt miestäni valitsemaan minun ja äitinsä välillä (anoppi on dementikko, ei tiedä enää maailmanmenosta mitään).
        Sillä erolla tämä kaikki että mieheni on aina puolustanut minua, myös aikoinaan äitiään vastaan, anoppi oli sellainen aina riitaa haastava, haukkui jopa omat lapsensa.
        Miehestä en ottanut eroa vaikka sekin mielessä kävi, sen sijaan otin eron hänen perheestään. En halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan enää ja olen päätöksessäni pysynyt. Minä en ole kenenkään ovimatto.
        Tässä on nyt vaan pieni osa siitä mitä meillä tapahtuu, en viitsi kertoa kaikkea, on sen verran uskomaton tarina.


      • Nyrkki-Ismo
        Hmmm, kirjoitti:

        Puuttumatta kyseessä olevaan tapaukseen sanon vain tämän: koskaan ei kiristetä toista osapuolta. Jos mua alettaisiin kiristämään minä tai perhe niin valitsisin ilman muuta perheeni. Tyttöystävät/poikaystävät vaihtuvat, mutta perhe on se, joka pysyy.

        "Puuttumatta kyseessä olevaan tapaukseen sanon vain tämän: koskaan ei kiristetä toista osapuolta. "

        Onpas kyllä hyvinkin lapsellinen näkemys. Sun mielestä on sitten vain parempi lähteä täysin yllättäen lätkimään?

        "Jos mua alettaisiin kiristämään minä tai perhe niin valitsisin ilman muuta perheeni."

        Sitten saisit olla yksin.

        "Tyttöystävät/poikaystävät vaihtuvat, mutta perhe on se, joka pysyy. "

        Se ei ole mies eikä mikään, joka ei saa pistettyä omaa perhettään kuriin. Mammampoikahan se semmoinen on.


    • itsenäistyminen

      ^ Mikä ihmeen PERHE? Siis lapsuudenperhe? Jolle pitäisi olla uskollinen hamaan vanhuuteen saakka vai missä menee ikäraja? Olisipa epävakaita perheitä Suomi täynnä, kun perheiden isät ja äidit hyppäisivät vielä lapsuudenperheidensä pillin mukaan, eivätkä sitoutuisi omaan perustamaansa perheeseen. Jo Raamatussakin sanotaan, että miehen tulee jättää se lapsuudenperheensä ja perustaa naisensa kanssa oma. Siinä on suuri viisaus. Pitää pystyä jättämään se lapsuudenperhe taakse, muuten on vaikeuksia tiedossa. Tottakai voi olla yhteydessä, käydä ja olla lämpimät välit, mutta se henkinen sitoutuminen, määräysten vastaanotto ja asioihin puuttuminen jne ei tule enää kysymykseen.

      • Hmmm,

        Jospa lukisit kirjoitetun viestin ennenkuin vastaisit.


    • lllllelle

      Hmmm, nimimerkki taitaa olla aikamiespoika. Ei kukaan oikeesti aikuinen noin kirjoittaisi.

      • Hmmm,

        Ja sinulle sama juttu. Lue viesti ennenkuin vastaat siihen.


    • svenska tal...

      Kannattaa miestä vaihtaa. Ilmeisesti teidän sivistystasonne on erilainen, siitä miehen siskotkin varmaan antavat palautetta. Ja myöhempää elämää ajatellenkin olisi parempi, että puolisoiden arvot ym. olisivat samanlaiset. Samma barn lekar bäst pitänee paikkaansa. Kun rakkauden ensi huuma haihtuu, tulee arki vastaan ja ristiriidatkin syvenevät. Siis etsi joku vertaisesi, jonka suvullekin kelpaat.

    • 1234567

      No ei kannata sen vuoksi lopettaa suhdetta. Itse olen ollut todistamassa miten mies oli ihan kuin enkeli ja sen koko suku oli ihan kuin helvetistä.

      Se mihin olet syntynyt ei välttämättä määritä sitä mitä itse olet.

      Tietysti siihen vaikuttaa kuinka perhe pystyy vaikuttamaan tapauksessa.

    • 2 vuoden parisuhde

      Itsellä sama tilanne. Olin ennen miehen kaveri ja tämän sukulaiset pitivät minusta kovasti ja kehuivat minua, olin aina mukava, ihana ja avulias ihminen. Heti kun aloin seurustella, koko suku hyökkäsi kimppuuni. Anoppi ei halunnut enää nähdä minua: Ei kutsu minua juhliin jotka on järjestetty poikaystävälleni, peruu tapaamiset viime hetkellä syillä "päätin lähteä reissuun juuri tänään." kun olemme jo matkalla kylään, kysyy poikaystävältäni voiko tulla kylään ja kun tämä sanoo, että minä olen paikalla, ei yks kaks haluakaan tulla. Miehen veli haukkuu ja pilkkaa minua, vaikka ennen olimme kavereita. Aina piikittelee, pilkkaa, haukkuu, käskee mennä hoitoon...

      Tätä on tapahtunut poikaystäväni läsnäollessa ja tämä on puolustellut minua veljeltään. Itseäni sattuu tällainen sillä minua ei huolita mihinkään sukujuhliin ja sen takia en voi viettää miehen kanssa yhteisiä juhlia kuten juhannusta, joulua tai uuttavuotta. Tämä on minulle hyvin turhauttavaa, mutta onneksi miehenikin tajuaa, että vika ei ole minussa ja puolustaa minua sukulaisiltaan. Olen aina yrittänyt olla mieliksi: auttanut kotitöissä, tuonut tuliaisia kun tulen kylään, ostanut lahjoja synttäreiden ja joulun kunniaksi ja yhä minua kohdellaan näin. Nykyään en jaksa anopin ongelmista välittää. Jos välttelee niin välttelee, minä en enää jaksa ja miehen veljen pistin "piinapenkkiin" ja kuulustelin missä ongelma on. Nykyään veljen kanssa on sovittu, mutta anoppi saakoon sopia kun haluaa. Minä en jaksa enää yrittää kun tähän ei saa yhteyttä eikä tämä halua nähdä.

      • raha rikkoo välejä

        Heti tulee mieleen omaisuuskiistat. Onko takana rahaa? Saatat olla perheen silmissä mahdollinen hyötyjä tästä. Mietihän..


    • Dippadaipa

      Samanlaisessa tilanteessa olin ja yritin sinnitellä 7 vuotta. Ei muuttunut tilanne. mies valitsi lapsuudenperheensä kun tuli hirveä riitä ja jätti "oman" perheensä. Jälkikäteen viisaana: olisi pitänyt juosta karkuun jo silloi, kun miehen äiti ilmaisi ettei hyväksyä minua ja miehen veljen vaimo alkoi juoruilla asioita. Nyt onneksi voin valita toisin: ihanaa vapaus ja ahdistuksen puute!

    • ohikulkija.

      Samanlainen tilanne minullakin.

      Ratkaisin/ratkaisimme samankaltaisen ongelman 10 vuotta sitten niin että minä en työnnä itseäni anoppilaan, eikä mies tuo vanhempiaan meidän kotiin. Ja hän pitää vanhempiinsa yhteyttä just niin paljon kun itse haluaa.. En edes yrittänyt saada miestä "puolelleni".. musta olis ollut julmaa ahdistaa mies nurkkaan vanhempiensa moukkamaisen käytöksen takia. Ja sydämmessäni kuitenkin tiedän että kyllä hän minut valitsisi jos pakko olisi... siksi en koe hänen vanhempiaan ja heidän mielipiteitään minulle uhkana.
      Emme myöskään ole koskaan puhuneet enää hänen vanhemmistaan.. vaistoan miehestä kyllä että minusra tulee sanomista ja paljon... mutta se ei ole minun ongelmani.. se on miehen ongelma jos sellaista suosioilla kuuntelee, itse visusti pidän huolen siitä etten sano mitään.. eipä kukaan pääse väittämään että lietson riitaa tai puhun ikäviä selän takana ;) jos joku kysyy miksi en käy anoppilassa, niin sanon että on tehty selväksi etten ole sinne epäkelpona tervetullut... mutta kutsua odotellessa ;)

      Tsemppiä!!! Kyllä varmasti sopuratkaisu löytyy jos sitä tahdotte

      Hyvin on ratkaisu toiminut ja ka

    • ihmet_telen

      Ohikulkijalle:

      mites olette ratkaisseet lasten syntymäpäivät, joulut yms?

      • ohikulkija.

        Ensimmäinen muksu on tulossa.
        Mun puolesta mies saa käyttää tulevaa lasta anoppilassa, mutta edelleen samalla meiningillä, mukaan en lähde, ja meidän kotiin ei eräät ihmiset astu... omilla tonteilla vaan

        Tietty pitää tulevaisuudessa hieman katsella, jos anoppi käy puhumaan pehmeitä muksulle, kyllä sillon löytyy kovat piipusta, mutta niin kauan kun tilanne pysyy "rauhallisena" niin menköön.
        Kaikesta huolimatta, mulla on todella hyvä, huolehtiva ja rakastava mies, ja medän suhdetta ei yks tai kaks vänkäkeukaa kaada, kyllä ne on sitten muut syyt.

        Olen elänyt sellasen lapsuuden ja nuoruuden, että omaan aikamoisen teflonpinnan, minua pystyy satuttamaan vaan sellainen ihminen jota rakastan, mutta ne joista en niin välitä saavat louskuttaa leukojaan vaikka tuomiopäivään asti, sen enemmän mua vaan naurattaa.. ihan sama mitä minusta puhutaan, kun tiedän etten ole riitaa aloittanut tai sitä haastanut. Paha mieli on vaan miehen puolesta, mutta se on silti hänen valintansa, kuunteleeko vai ei... vanhempiaan kun ei pysty valitsemaan, eikä muita ihmisiä pysty mieleiseksi muuttamaan.

        Toki se on jokaisen oma asia, miten haluaa asiat hoitaa. Jos ap kokee että ainoa tapa on ratkaista ongelma eroamalla, se on sitten hänen tehtävä niin. Itse taas en turhan länkyttäjien anna minua hetkauttaa, koska niitä löytyy aina.


    • Ihmettelen...

      Tääl kans.. Puhutaan pahaa minusta, vaikkei olla nähtykään.. Tuomitaan ennekuin ollaan käsipäivää sanottu. Uhattu miestäni perinnöttä jäämisellä jos minun kanssa on. Muut taitavat olla ateisteja tms, minä uskon tuonpuoleiseen. Olen heille hirvittävä uhka joka nyysii heidän rahansa ja pitävät idioottina ja pilkkapuheiden kohteena, koska uskon jumalaan.. Mieheni ei noita puheita hyväksy, se vihaa sukulaistensa tapaa pitää minua ihmisarvottomana. Emme voi yhdessä mennä suvun juhliin, koska mieheni vihaa muiden mahdollista häpäisyä minua kohtaan,, itse olisin valmis kohtamaan ne, tavallinen ihminen olen, en puhu mitään uskontoon viittaavaa eikä ole tarvettakaan sellaisen, en pelkää heitä ollenkaan yms. En ole vain ennen kohdannut tässä maailmassa niin moukkia, jota tuomitsevat jonkun ihmisarvon sen perusteella, että elämänkatsomus poikkeaa heidän katsomuksestaan... ja olen
      yrittänyt sanoa, että jos miehen suku on noin tyhmää rasistista, muokkaamista ja sivistymätöntä niin pitääkö siitä välittää.. Oman vähä-älyisyytensä tollasilla puheilla vain osoittavat. Luulisi ettei kenekään ihmisarvo riipu siitä, miten uskoo vai eikö usko, mutte tässä suvussa se ei näytä muusta riippuvankaan. Minua harmittaa todella, koska joudun jäämään jokapaikasta pois tämän takia.. Olen useaan kertaan miettinyt häipymistä koko suhteesta. . Tuskin ihmisarvoiseksi koskaan heidän mielestään tulen, joten jos kerran olen niin katkera kalkki, niin tuskin apujakaan koskaan tulen heiltä saamaan tai iloista sanaa tai ihmisyyden kunnioitusta tai kutsua saapua juhliinsa mieheni kanssa, niin mietin kyllä, mikä nyt niin riippii että pitää pois mut ajaa.. Onnellinen miehestäni olen, mutta outuoa oli tajuta, että Suomesta löytyy sukuja, jotka syrjivät toisin ajattelevaa.
      Onko täällä joku muu, joka on jätetty ulkopuolelle vuosiksi jonkun näkemyseron vuoksi, josta et koskaan edes puhunut mitään miehen suvullesi..

      • ohikulkija.

        Jatka vaan samaa rauhallista olemista, ja anna rakkikoirien räksyttää.

        Tilannehan on siinä mielessä hyvä ettei sun tartte väkisin lähteä mihinkään kinkereille edustamaan, kun miehesikin tajuaa asian.
        Anna miehen mennä sukujuhliin, pidä sinä sillä aikaa ihana hemmottelu ilta itelles, tai vaikka kiva tyttöjenilta.
        Mitäs sitä omaa mieltään pahottamaan ilkeiden ihmisten takia. Ole ylpeä ja onnellinen siitä että kaikesta mieheen kohdistuvasta uhkailusta huolimatta sinä olet siinä, ja miehen sukulaiset nuolevat kirveleviä haavojaan.. enemmän se viha polttaa heitä kun sinua itseäsi.
        Ja se että kun itse pysyt itse rauhallisena, niin anna miehen sukulaisten vihoissaan kaivaa omaa kuoppaansa..
        Ihmisiä ei pysty muuttamaan, mutta omaa mielialaa pystyy hallitsemaan.
        Maailma ei ole reilu paikka.


    • Kiitosz

      Kiitos näistä sanoista... Antaa voimia. Ihana olet!

    • so-happy

      Erosin joku vuosi sitten miehestä, jonka äiti on ajattelematon typerys. Tämä ihminen ei omannut minkäänlaisia käytöstapoja, vaan päästi kaiken mitä kykeni ajattelemaan, ulos suustaan. Ja, kun hänen pääsääntöinen ajattelutapansa oli ilkeä ja latistava niin jokainen voi päätellä, mitä sieltä tuli ulos. Mikään ei koskaan onnistunut ja kaikki muut tekivät asiat väärin. Elämänlaatu on kyllä parantunut, kun ei tuollaisen kanssa tarvitse olla tekemisissä. Toiset ihmiset jalostuvat elämän kokemustensa myötä ja toiset muuttuvat ilkeiksi ja katkeriksi ja jäävät lopulta yksin.

    • Mirkkula

      Kyllä se on vähän liikaa toivottu, että ihanan miehen lisäksi ihminen saisi myös ihanan suvun. Suku saa olla mitä on. Ei mies voi sitä säädellä, mutta sitä ihmettelen kun miehet eivät joudu vastaavaan tilanteeseen. Ovat aina tyytyväisiä.

    • exminiä

      Vapaus valita? Jos miehen perhe ei muuta käytöstapojaan, niin eihän sinun tarvitse siellä käydä. Erehdyin perustamaan perheen miehen kanssa, jonka äiti on lyttäävä-luonne. Mikään ei ole ikinä hyvin ja kukaan (paitsi hän) ei osaa mitään. Ex-anoppini oli lisäksi tyhmä ja laukoi kaikki mitä pienessä päässään pyöritteli, ulos muiden kuultavaksi. Olen onnellinen, kun ei tarvitse enää hänen juttujaan kuunnella.
      V-mäinen sukulainen voi olla suhteessa iso piikki, joten mieti tarkkaan, ennenkuin teet valintoja.

    • Eroaajoissa

      Lähde äkkiä karkuun! Itse erehdyin naimisiin ja on lapset miehen kanssa jonka perhe oli ihan painajainen. Haksahdin juuri tuohon että "ei ole miehen vika että hänellä on niin hirveä perhe. Elämä on ollut yhtä helvettiä lasten synnyttyä erityisesti anopin vuoksi. Lopulta välit meni kokonaan poikki, mutta mikä pahinta niin miehestä on alkanut vasta nyt vuosien jälkeen ilmenemään ihan samoja kamalia piirteitä kun vanhemmillaan. Nyt vasta aukeaa luonne kuoren takaa. Niin paska juttu. Nyt on ero edessä ja harmittaa että haksahdin tähän enkä lähtenyt ajoissa, kun mies aina sai ylipuhuttua jäämään. Eli älä jatka seurustelua jos miehellä hirvee suku, samat geenit ne on miehelläkin, vaan äkkiä karkuun!

    • OmaPerheParas

      On niin vaikea sanoa mihin asiat kehittyy. Silläkin on merkitystä minkä ikäisiä olette.

      Mieheni oli parikymppinen ja itse olin muutaman vuoden nuorempi kun aloitimme seurustelun. Koin olevani hyväksytty ja kaikki oli ihan OK. Olimme nuoria, opiskelut kesken ja käytännössä riipuvaisia vanhemmista. Ongelmia akkoi tulla sitä mukaa kun itsenäistyimme ja aikuistuimme ja erityisesti minä aloin osoittaa omaa tahtoa.

      Appiukko olisi halunnut pitää koko perheen asiat omissa käsissään, lapset asumassa lähellään ja määräysvallan itsellään. Appiukolle oli vaikea paikka kun opiskelin perinteisesti miehille kuuluvan ammatin, sain työpaikan ja aloin tienata. Kun aloin kertoa mielipiteitäni ja ilmaista tietämystä aisioista joista vain appiukko katsoi oikeudekseen tietää, sain appiukon suuttumaan ja sanomaan aika ilkeästi. Mieheni ei minua puolustanut koska ei yksinkertaisesti uskaltanut sanoa isälleen vastaan. Ei ollut koskaan uskaltanut. Ja se loukkasi kyllä ja aiheutti riitoja.

      En kuitenkaan luovuttanut ja mieheni itsevarmuus kasvoi. Nykyään mieheni sanoo vastaan tarvittaessa välittämättä siitä että appiukko siitä hermostuu. Appiukko on iän myötä muuttunut hankalammaksi ja ilkeämmäksi. On katkeroitunut monella tapaa. Me olemme oppineet olemaan suuremmin noteeraamatta kitkeryyksiä, pahimpiin törkeyksiin puutumme. Olemme tehneet selväksi että voimme ihan hyvän olla pitämättä yhteyttä jos käytös menee liian pitkälle.

      Minusta on tullut appiukolle se hiertävin kivi kengässä. Olen tehnyt pitkän työuran ja tienaan enemmän kuin hän tai kukaan hänen lähisuvustaan koskaan. Lapset ovat silti reippaita ja hyvinvoivia vaikka äiti tekeekin uraa. Koti on siisti ja järjestyksessä. Hoidan perheeni liian hyvin jotta hän oikeasti pääsisi neuvomaan ja ohjailemaan esim. rahalla. Ja kaikki tämä näyttäytyy lapsellisena kiukutteluna minua kohtaan. Tuo ei kuitenkaan hierrä mieheni ja minun välejä. Yritämme yhdessä jaksaa ja ymmärtää sen että vanhempamme eivät voi sille mitään millaiset eväät heille on elämä antanut, että heistä ei lopulta kasvanutkaan vahvoja aikuisia joina heitä pidimme. Yritämme ymmärtää että ikä ja heikkous yhdessä tekevät heistä katkeria vanhuksia jotka purkavat kaiken muiden, jopa omien lastensa , niskaan.

      Tuntuuhan se toki pahalta välillä mutta silloin otamme yhteistuumin etäisyyttä ja keskitymme tärkeimpään eli omaan perheeseen.

    • kärsimyksetloppu

      mullakin oli mies, jota suku suojeli, ja miehellä oli alkoholin kanssa ongelmia, kiitos suvulle kun saitte eron aikaan..

    • näilläeväillä

      Ei niitten kanssa tarvi olla tekemisissä!itse olen seurustellut mieheni kanssa 15 v.enkä ole missään tekemisissä hänen perheensä kanssa!Hänellä on pikkusisko,joka on ihastunut isoveljeensä,ja käyttäytyy kuin pikkulapsi,vaikka on yli 30v.Lähettelee rahaa veljelleen että tämä saa pelata,samoin äiti,eläkkeellä oleva siivooja-keittäjäharppu tekee kahta työtä,että saa tyydytettyä peliriippuvaisen ukkonsa ja poikansa tarpeet!Ihan hyvin menee,vaikka toisinaan törmätään toisiimme,ei olla tuntevinaan...Kattokoot vain peiliin!

    • Anonyymi

      Ymmärrän hyvin. Olen ollut jo neljännesvuosisadan ajan tekemisissä vastaavan hirviöperheen kanssa. Näin joulun aikaan olen erityisen stressaantunut, sillä sieltä tulee suoria lahjapyyntöjä: parihierontalahjakortti (n. 300 e), Iittalan lasisarja, kalastusvälineitä… itse sain sieltä viime vuonna paperinaruun ripustetun kävyn ja käytetyn lasinalusen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe