APUA Kevytistuntaan. vinkkejä, neuvoja ym...

Heppatyty98

Eli siis ongelmani on että en osaa kevyttä istustaa. tiedän miten se tehdään mutta rojahdan satulaan tai sukellan kaulalle koska olen mennyt vain ns. monte istuntaa. tunnilla aina kauhea pelle olo kun en osaa. joten onko kellään hyviä neuvoja, vinkejä tai mitää sellasta millä vois opetella sitä kevyttä istuntaa.

7

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ometepe

      Siis, nouset vain seisomaan jalustimilla. Mitä vaikea tässä voi olla?

    • Heppatyty 98

      Siis lähinnä kun meinaan rojahtaa taaksepäin satulaan. se mätää. jospa ei vaa ole tarpeeksi vahvoja jalkoja minulla

    • Minä

      Ota harjasta kiinni. (:

    • heppanainen97

      Pidä kantapäät alhaalla, painopiste jaloilla ja polvet vähän koukussa. Pyllähdät helposti satulaan, jos jalat pääsee kevyessä istunnassa liian eteen ja kantapäät kaivautuvat liian alas.

      Jos rojahdat satulaan sen takia, että jalat menee liian eteen, mieti silleen, että jos sulta otetaan heppa alta, pyllähdät hiekkaan. Jalkojen kuuluisi olla hieman satulavyön takana, ja jos taas kuvitellaan, että sulta katoaa humma alta, jäätkin seisomaan. Kevyessä istunnassa myös _pieni_ etunoja ja alussa voi helpottaa itseään ottamalla harjasta tai satulan etukaaresta kiinni.

      Toivottavasti tästä oli apua eikä ollut liian sekavaa tekstiä :)

    • Heppatyty98

      olet nero : ). kiitän syvästi

    • Minna Oulusta

      Voit harjoitella portailla. Seiso portaan reunalla niin että jalkojen kärjet on rapulla ja kantapäät ilmassa. Hae siinä tasapaino ja kun sen löydät kokeile eri asentoja. Seiso suorassa, nojaa eteenpäin, mene kyykkyyn ja nouse takaisin ylös.
      Näillä opit miten saat tasapainon myös hevosen selässä kevyessä istunnassa.
      Minulla toimi!

    • heppatyty98

      Pitää kokeilla. kiitokset toisesta nerokkaasta neuvosta : )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2037
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      109
      1487
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      481
      1105
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      60
      1058
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe