Kertokaas mitäs vinkiksi kun olen kysellyt tilitoimistolta noin 3 viikkoa sitten lomapalkkani tietoja eriteltyinä, siis olen saanut palkkanauhan jossa lukee lomapalkka ja sen summa.
Itse laskettuani bruttopalkkani 1.4-31.3 ajalta olen saanut suuremman summan kun mitä palkanlaskija ilmoittaa, olen hänelle laittanut palkkanauhoista suoraan kuukausittaisen bruttopalkan ja laskenut sen yhteen.
Kait minulla on oikeus nähdä miten hän on laskenut vuosi ansioni melkein tuhat euroa pienemmäksi kuin mitä minä palkkanauhojen mukaan olen ansainnut. Työ siis tunti työtä.
Kannattaako asia jättää liiton hoidettavaksi, kun tässä nyt lähes kuukausi on mennyt enkä erittelyjä ole saanut lukuisista pyynnöistä huolimatta. Aina vedotaan kiireeseen, luulisi että alan ammattilainen tuon laskisi puolessa tunnissa ja tulostaisi erittelyn.
Lomapalkka eriteltynä
2
242
Vastaukset
- järj.
Kysypä ensin esimieheltä, miksi et saa erittelyä. Jos vastaus ei tyydytä ja teillä on luottamusmies, ota häneen yhteyttä. Jos ei ole luottamusmiestä, niin soittele liittoon.
- stytr
Hei!
Tuo "palkkanauhojen kuukausittainen bruttopalkka" ei ole lomapalkan laskennan peruste.
Ensinnä, kyse on 1.4.-31.3. maksetusta palkasta, eikä sillä ajalla ansaitusta palkasta. Sitten, se lasketaan työssäoloajan palkasta ilman ylityön "lisäosaa" ja ilman poissaoloajan palkkaa, jotka ovat esim vuosilomapalkka ja sairausajan palkka. Näistä lasketaan keskimääräinen päiväpalkka josta lomapäivien määräämän kertoimen kanssa saadaan vuosilomapalkka.
Tämä koski tuntipalkkaisia työntekijöitä, kuukausipalkkaisella on käytännössä suoraan sen hetken palkan mukainen se lomapalkkakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat1148127Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur4287289SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden2085558Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien1374490Kun täällä kysytään aina vaan naisilta
Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en824441Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal994351Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr104062Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.03740Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen
Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil132620Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p12546