Työskentelen vuokrafirman palveluksessa toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Minun on annettu ymmärtää, että palkka juoksee vain jos asiakastilaus on päällä.
Onko asia todella näin? Tuntuu omituiselta, sillä kyseessä ei ole 0-sopimus vaan palkka ja viikottainen työaika on määritelty. Tosin sivuhuomautuksella, että ne voivat vaihdella ja rippuvat aina toimeksiannosta.
Mikä siis on vuokratyössä määräaikaisen ja vakituisen sopimuksen ero, jos sopimus on "aina sidottu asiakastilaukseen" ja liiketoiminnan riski näin ollen aina työntekijällä?
Vakituisena vuokrafirmassa?
8
2885
Vastaukset
- horovuokralainen
Jep, minäkin epätoivoissani tässä kirjoitin sopparin vuokrafirmaan. Vakkari olisin. Heti piti työmaanalkaa, mutta hyvä kun pääsin konttorilta pois, soitettiin, että työmaaviivästyy. Nyt on mennyt yli kuukausi, eikä töitä kuulu.
Eipä tarvi soitella sen firman enää. Että sellaisia lupauksia. - toinen5
Olet 0-sopimuksella
- uunelias1
vakituisella ja määräaikaisella ei ole eroa, kumpikin voidaan perua milloin vaan. Merkitystä on vaan sopimuksella, jonka mukaan palkka maksetaan tietyltä tuntimäärältä. Eli työnantaja vapautuu näillä sopimuksilla kaikista velvoitteista.
- Zen_1
Mistä tiedän onko näin? Työsopimuksessa ei lue 0-40 h vaan n.40h viikossa. Alkupalkka on määritelty.
- toinenjymäytetty
Zen_1 kirjoitti:
Mistä tiedän onko näin? Työsopimuksessa ei lue 0-40 h vaan n.40h viikossa. Alkupalkka on määritelty.
Jos saat sopparin palkan, olet vakituisena. jos sinut lomautetaan eli tiettynä aikana ei ole työtä, pitää siitä ilmoittaa lain sääntöjen mukaan. Mutta jos sopparissa lukee, että työaika on vaihteleva, on alustava tms, ei sinulla ole mistään mitään takuita. Voit varmuuden vuoksi ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin tai liittoon.
- ay-aktiivi
Jos on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus, niin silloin palkka maksetaan vaikka kotiin. Eli jos sinulla ei ole asiakas-yrityksellä töitä, niin silloin vuokrafirma joutuu maksamaan palkan ns kotiin.
Perusteet löytyvät työsopimuslaista ja ao-työehtosopimuksista. - töitätekevä
Se pitäisikin katosa että sopparissa lukee 40h/vko, kokoaikatyö ja määrä-aikainen sen pituinen että sinne kannattaa mennä tai toistaiseksi työsuhteen muodoksi.
Töitä tosin ollut kokoaika asiaksyrityksessä jokapäivä se 8h. Olen pelkästään tietylle asiaksyritykselle töissä tuolla sopimuksellani eli mun sopparissa ei lue mitään sellaista että mut voidaan siirtää toiseen firmaan,
En sellaista sopparia allekirjoittaisikaan, Tuolla asiaksyrityksessä kun työt joskus loppuu ja jos ehdottavat toista yritystä vuookrafirmalta niin minä sanon ne ehdot ja niihin kuuluu tuo kokoaikatyö 40h/vko ja toistaiseksi /määräaikainen väh. 6kk ilman sivuhuomautuksia.
En täältä 100km päästä päivittäin kävisikään töissä missään parin kuukauden pituisessa työsuhteesa.- töitätekevä
Lisään kun tuosta alusta jäi että itse olen sopparilla 20-40h/vko ja määrä-aikainen. Työvoimatoimiston ilmoituksessa oli että kokoaikatyö ja yli 12kk. Paskan marjat sanon minä.
Nyt olen pysynyt töissö kun on tosiaan ollut 5kk töitä joka päivä se 8h. Jos alkaisi menemään osa-aikapelleilyksi niin lopettaisin heti ja työkkärissä tietävät tilanteen enkä saisi karenssia jos lopettaisin osa-aikapelleilyn takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549