Loman jälkeinen palkka: 0,00 euroa!!!

nolla euroa

Mihin mahtaa perustua sellainen logiikka, että työnantaja maksaa ennen vuosiloman alkua sen "ison" liksan ja loman aikana kaksi tiliä, joista ensimmäinen on ns. normiliksa, seuraava kuitenkin pelkkä kahviraha (150 euroa), mutta ensimmäinen tili loman jälkeen on ruhtinaalliset NOLLA euroa!

Olen puhunut tästä muutaman oman alan työntekijän kanssa ja heillä on ollut sama ongelma. Siis se on ongelma, koska harva osaa hallita rahankäyttöään niin hyvin, että pistäisi suuresta lomatilistään heti sukanvarteen tynkä-ja nollatilin paikkaukset.

Vittu*leeko työnantaja vai miksi palkka maksetaan täysin järjettömällä tavalla? Eli omassa tapauksessani saan tillilleni 4 viikon menoja varten noin 150 euroa, kunnes taas tulee normitili. Tietysti voi sanoa, että oma syy, kun en pistänyt ennen loman alkua rahaa talteen, mutta toisaalta en voi kuvitella, että muuta kuin kiusanteko mielessä, itse maksaisin työntekijälle palkan tämän protokollan mukaisesti.

6

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiks tuu

      lomalt paluu rahaa?olis itelläki ollu nollatili ,jollei paluut tulis kun aina jää noin 2vk sisään!eli olet saanu paluu rahan loman aikana?

    • ollieri

      Johtuu vuosilomalaista, että lomapalkka maksetaan ennen loman alkua. Kansan tahto siis eikä mitään työnantajan kiusantekoa.

      Vuoslomalaki 15 § Vuosilomapalkan maksaminen

      Vuosilomapalkka on maksettava ennen loman alkamista. Enintään kuuden päivän pituiselta lomajaksolta lomapalkka saadaan maksaa työsuhteessa tavanmukaisesti noudatettavana palkanmaksupäivänä.

      Varmaan suurin osa oppii viimeistään ensimmäisen lomansa jälkeen, että normipalkanmaksussa ei tule toiseen kertaan mitään palkkaa vuosiloman ajalta. Lomaraha vähän korjaa rahapulaa, jos sen maksuaika sattuu olemaan loman jälkeen.

    • seittemän kertaa

      Minun ta maksaa lomapalkat aina tietyssä kuussa. Eli näin joku saa lomapalkkansa ennakolta. Joku toinen venttaa sitä osan lomaa, ja kolmas ei saa lomakuukauden yhteydessä lomapalkkaa. Kysyihän tuo: no tarvitsetko sitä lomapalkkaa, etukäteen? Sanoin, että anti olla nyt sitten... Tuskin pomo toimii lakia vasdtaan, kun sopparissa vetoaa vuosilomalakiin.Paskaflaksin välttää jokainen vuoroin, kun kiertävät lomat.
      Minun lomareissuni lyheni muutamaan päivään. siihen, että läksin vasta kun sain millä lomaani kustansin...Ensi vuonna ei noin pitäisi käydä.
      Paluuraha ja muutaman päivän liksa tuli hukattua pakolliseen hankintaan, ja nyt venttaan isoa tiliä- työkamun kun tuurasin lomansa ajan.

    • szfdguytrj

      Sen siitä saa kun elää kädestä suuhun ja kuluttaa jokaisen euron mitä tilillä on... Pitäisihän se nyt tyhmemmänkin ymmärtää ettei sitä palkkaa moneen kertaan makseta. Jos olet sen saanut jo ennen lomaa niin sitten se on sinulla ennen lomaa. Ei se toiseen kertaan tule vaikka kuinka itkisit.

    • houhyg

      mitä välii milloin ne rahat tulee... parempi mitä myöhemmin niin on vähän niinkuin pankissa.... kaikilla nyt vaan ei raha pysy...jos/kun on pankissa rahaa niin ei niin nuukaa milloin lisää tulee, tulee se jokatapauksessa.

    • sopikaa

      Paikallisesti voi sopia muutakin. Ota yhteyttä työpaikkasi luottamusmieheen ja kerro tästä, mielestäsi epäkohdasta, hänelle. Omassa työpaikassani oli myös kaikki-etukäteen käytäntö. Nyt paikallisella sopimisella se on muutettu niin että normipalkka tulee lomalla ollessakin. Lomaraha tulee vaan etukäteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe