Loman jälkeinen palkka: 0,00 euroa!!!

nolla euroa

Mihin mahtaa perustua sellainen logiikka, että työnantaja maksaa ennen vuosiloman alkua sen "ison" liksan ja loman aikana kaksi tiliä, joista ensimmäinen on ns. normiliksa, seuraava kuitenkin pelkkä kahviraha (150 euroa), mutta ensimmäinen tili loman jälkeen on ruhtinaalliset NOLLA euroa!

Olen puhunut tästä muutaman oman alan työntekijän kanssa ja heillä on ollut sama ongelma. Siis se on ongelma, koska harva osaa hallita rahankäyttöään niin hyvin, että pistäisi suuresta lomatilistään heti sukanvarteen tynkä-ja nollatilin paikkaukset.

Vittu*leeko työnantaja vai miksi palkka maksetaan täysin järjettömällä tavalla? Eli omassa tapauksessani saan tillilleni 4 viikon menoja varten noin 150 euroa, kunnes taas tulee normitili. Tietysti voi sanoa, että oma syy, kun en pistänyt ennen loman alkua rahaa talteen, mutta toisaalta en voi kuvitella, että muuta kuin kiusanteko mielessä, itse maksaisin työntekijälle palkan tämän protokollan mukaisesti.

6

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiks tuu

lomalt paluu rahaa?olis itelläki ollu nollatili ,jollei paluut tulis kun aina jää noin 2vk sisään!eli olet saanu paluu rahan loman aikana?

• ollieri

Johtuu vuosilomalaista, että lomapalkka maksetaan ennen loman alkua. Kansan tahto siis eikä mitään työnantajan kiusantekoa.

Vuoslomalaki 15 § Vuosilomapalkan maksaminen

Vuosilomapalkka on maksettava ennen loman alkamista. Enintään kuuden päivän pituiselta lomajaksolta lomapalkka saadaan maksaa työsuhteessa tavanmukaisesti noudatettavana palkanmaksupäivänä.

Varmaan suurin osa oppii viimeistään ensimmäisen lomansa jälkeen, että normipalkanmaksussa ei tule toiseen kertaan mitään palkkaa vuosiloman ajalta. Lomaraha vähän korjaa rahapulaa, jos sen maksuaika sattuu olemaan loman jälkeen.

• seittemän kertaa

Minun ta maksaa lomapalkat aina tietyssä kuussa. Eli näin joku saa lomapalkkansa ennakolta. Joku toinen venttaa sitä osan lomaa, ja kolmas ei saa lomakuukauden yhteydessä lomapalkkaa. Kysyihän tuo: no tarvitsetko sitä lomapalkkaa, etukäteen? Sanoin, että anti olla nyt sitten... Tuskin pomo toimii lakia vasdtaan, kun sopparissa vetoaa vuosilomalakiin.Paskaflaksin välttää jokainen vuoroin, kun kiertävät lomat.
      Minun lomareissuni lyheni muutamaan päivään. siihen, että läksin vasta kun sain millä lomaani kustansin...Ensi vuonna ei noin pitäisi käydä.
      Paluuraha ja muutaman päivän liksa tuli hukattua pakolliseen hankintaan, ja nyt venttaan isoa tiliä- työkamun kun tuurasin lomansa ajan.

• szfdguytrj

Sen siitä saa kun elää kädestä suuhun ja kuluttaa jokaisen euron mitä tilillä on... Pitäisihän se nyt tyhmemmänkin ymmärtää ettei sitä palkkaa moneen kertaan makseta. Jos olet sen saanut jo ennen lomaa niin sitten se on sinulla ennen lomaa. Ei se toiseen kertaan tule vaikka kuinka itkisit.

• houhyg

mitä välii milloin ne rahat tulee... parempi mitä myöhemmin niin on vähän niinkuin pankissa.... kaikilla nyt vaan ei raha pysy...jos/kun on pankissa rahaa niin ei niin nuukaa milloin lisää tulee, tulee se jokatapauksessa.

• sopikaa

Paikallisesti voi sopia muutakin. Ota yhteyttä työpaikkasi luottamusmieheen ja kerro tästä, mielestäsi epäkohdasta, hänelle. Omassa työpaikassani oli myös kaikki-etukäteen käytäntö. Nyt paikallisella sopimisella se on muutettu niin että normipalkka tulee lomalla ollessakin. Lomaraha tulee vaan etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe