Itseohjautuva tiimi

ei toimi

Itseohjautuva tiimi: pieni ammattitaitoinen ryhmä jakaa itse työt keskenään ilman esimiehen käskytystä. Tulos, johon tulee päästä, on tiedossa. Saavutamme tavoitteen yhdessä. Kuulostaa duunarin unelmalta vai mitä?
Todellisuus oli toinen. Itselle epämieluisia töitä yritettiin tyrkätä muille. Pomoille ja tiimin ulkopuolisille työntekijöille mollattiin muita tiimin jäseniä ja kehuttiin itseä. Tavoitteista ajauduttiin pois, tärkeintä oli että itsellä oli kivaa. Miksi työntekijät pilaavat itse niin monta hyvää kokeilua, ja sitten kehdataan vielä valittaa että kun ei ikinä mitään uutta, aina vaan sitä samaa vanhaa?

9

1694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen työntekijä

No se ei totisesti toimi, koska on niitä välistä vetäjiä, eli oman edun tavoitteloijoita. Toisille tyrkätään raskaampia töitä ja sitten piereskellään ja naureskellaan päin naamaria. Ollaan olevinaan fiksuja. Ollaan pitemmillä tauoilla ja jopa myöhästellään töistä. Auta armias jos joku uskaltaa hyvässä mielessä ojentaa, niin sitä ei hyväksytä. Leimataan kiusaajaksi ja yhteistyökyvyttömäksi.

• jankuteta

nykyään ei enää jankuteta työpaikkailmoituksissa ja muissa mainoksissa tiimin tärkeyttä. niin se aika vaan muuttuu. en ole ollut itseohjaustuvassa tiimissä mutta en ikinä haluaisikaan olla.

• tiimit yleensäkin

Yleensäkin tiimit, mitä olen kokenut tähän mennessä on paskaa. Kaikki yleensäkin pelaavat omaan pussiin pitääkseen työpaikkansa, mutta kukaan ei riskeeraa menettäkseen sen ja elääkseen sellaista elämää mitä haluaa joko sitten vanhempien tms, sosiaaliviraston tms kustannuksella. Elä ja anna palaa riko tiimit

• Parasvuo

Siellä pitäs kato olla liidershippiä!

• ohhoh

Siinä on mahdollisuus työn jakamiseen liittyvään syrjintään, mikäli työt jakaa työntekijät itse. Aina löytyy päällepäsmäreitä ja vahvoja tyyppejä jotka jyrää "henkisesti".Sosiaalista eristämistä, ongelmia tiedon kulussa ja sitä rataa, puhumattakaan että saisi riittävässä määrin ohjausta jotta voisi tehdä työnsä hyvin.
      Ei toimi. Nähty ja koettu on.

• rasmus

ihan siltä, että pomo väistäis kyseisellä työnjaolla omia tehtäviään.

• kokenut
        rasmus kirjoitti:

ihan siltä, että pomo väistäis kyseisellä työnjaolla omia tehtäviään.

Tiimityö on aivan huuhaa hommaa.Siinä pitäis ainakin itse saada valita työkaverit.Harvoinpa niin on.Sitten pomoista.Ei ainakaan siivouspuolella ole lähelläkään pomoja.Itse siellä työntekijät keskenään tappelee.Tiimityö voi sopia sellaiselle joka ei uskalla ottaa vastuuta omista tekemisistään.

• Itsenäinen työskentelijä
        kokenut kirjoitti:

Tiimityö on aivan huuhaa hommaa.Siinä pitäis ainakin itse saada valita työkaverit.Harvoinpa niin on.Sitten pomoista.Ei ainakaan siivouspuolella ole lähelläkään pomoja.Itse siellä työntekijät keskenään tappelee.Tiimityö voi sopia sellaiselle joka ei uskalla ottaa vastuuta omista tekemisistään.

Päätin juuri valitettavan lyhyeksi jääneen keikan paikassa, jossa ei fyysisesti juuri muita toiminut niin, että heitä olisi koskaan edes tavannut. Tämä tietysti satunnaiselle keikkailijalle aiheuttaa hankaluuksia mm. tiedonkulun ja -saannin suhteen.

Kyllä tuntui aivan mahtavan rennolta työympäristöltä verrattuna edelliseen, jossa minua ahdisti kontrolli ja käskyttäminen - myös työtoverit käskyttivät ja hyppyyttivät vaikka pomokin oli olemassa. Olen juuri päinvastaista mieltä tuon vastuunottamisen kanssa. Pomo ei kertakaikkiaan anna kykenevillekään vastuuta, jos toiset kejäävät kaiken aikaa tukea ja kuolaavat pomon huomiota.

• Pertsa

"Tiimissä" yksinkertainen laiskapötky saa levätä palavereissa ja jopa etenee raketinlailla organisaatiossa, jos vaan on ruskea kieli, isot nyrkit, leveät hartiat ja pullea ego. Onneksi päässä ei tarvitse olla muuta kuin kuoret.
      Öykkärit rulettaa...
      Uskokaa tiimeihin niin teidät palkitaan taivaassa tai jopa seuraavassa elämässä!Hallelujaa, hallelujaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe