Pysyykö teillä pääkoppa "mukana" kun keho muuttuu?

QEAD

Tein alkuvuodesta tietoisen elämäntapamuutoksen. Olenkin nyt laihtunut -13 kg, hyvin pitkälti lisäämällä liikuntaa ja katsomalla mitä syön. Mitat tällä hetkellä 164/74 vyötärö 74cm ja lantio 109cm. Painoa olisi tarkoitus pudottaa vielä se 10kg.
Pääkoppani ei vain tahdo pysyä tässä muutoksessa perässä. En ole laiha, mutta en koe olevani enää mikään super lihavakaan, mutta silti aina kun katson peilistä, en yhtään näe niitä positiivisia muutoksia vaan keskityn vain niihin negatiivisiin puoliin pelkästään ja "rankaisen" itseäni.
Haluaisin välillä vähän höllätä ja ottaa rennommin, nauttia saavutetuista tuloksista, sen sijaan, että poden morkkista kaikesta mitä teen. Liikun 5-6krt vkossa (sali juoksu, treenaan tällä hetkellä puolikasta varten) ja se pieni järjen ääni päässäni huutaa, että höllää välillä, mutta se kriittisempi ääni taas toteaa, että et todellakaan ole hölläämässä läski, tossua toisen eteen, hauskaa pidetään vasta sitten kun ollaan laihoja.
Viimeiset 3 kk olen ravannut vaa'alla 3-10 kertaa päivässä ja ahdistun jos sen luku nousee tietyn määrän yli päivän aikana. Käyn psykologilla selvittämässä päätäni (koska selkeästi tämä ei ole enää kauhean terveellä pohjalla).
Vuodatukseni pointtina tänne on kuitenkin se, että pysyykö teillä muilla nuppi perässä kun kroppa muuttuu? Ja onko kellään muulla elämäntapamuutoksen myötä karannut mopo käsistä?

2

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylimääräistä15kg

      Itselläni on pieni pudotus tapahtunut eli alkumitat 166/n.73 ja nyt paino n.65kg. Olen huomannut myös olevani erittäin kritisoiva omaa kehoa kohtaan. Torstaina kaupungilla kävellessäni huomasin kuitenkin oman sivuprofiilini kauppojen ikkunoista ja suorastaan järkytyin kun tajusin sen olevan minä! Olen pitänyt jalkojani erittäin paksuina mutta ei ne olekaan! Sääret olivat hyvin kapoisen näköiset ja ei takapuolikaan mitenkään huono ollut :)

      Päätin nyt yrittää unohtaa sen vaa'an ja yrittää päästä takaisin siihen että punnitsen itseni vain kerran viikossa. Jos housut alkaa kiristää niin sitten mittaan aikaisemmin mutta ei enää niitä 5 krt päivässä punnituksia ja tuskastumisia siitä kuinka paino nousi aamupainosta kilon. Totta kai se nousi kun söi ja joi vettä n. 3 litraa päivässä mutta ei millään meinannut päähän mahtua tämä fakta. Yritän olla ottamatta enää stressiä painostani. Se tippuu jos tippuu ja ei tipu jos ei tipu. Pääasia on että syö terveellisesti ja jaksaa nauttia elämästä!

    • Ter

      kuulostaa erittäin tutulta.itse laihdutin noin vuosi sitten reilut kaksikymmentä kiloa ja koin edellee olevani lihava, iso, ja ruma. Vuoden aikana puolet kiloista on tullut takaisin juuri sen turhautumisen seurauksena, koska en itse nähnyt tuloksia.vasta jälkeenpäin vuiden takaisia kyvia katsellessani olen tajunnut, kuinka vääristyny kuva mulla oli. Nyt sitten yritän rauhassa ja maltillisesti saads muutaman kilon tiputettua ja samalla pitää mieli kurissa. Tsemppiä, mä niin tiedän mitä käyt läpi!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe