Carraro pyörä

Ostanko vai

18

4317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LZ 127

      Tuo on taas niitä tapauksia, että tuodaan vain yhtä kokoa. On aika todennäköistä, että se on väärän kokoinen.

    • kannattaakoeajaa
    • www1

      Mulla ei ole omia kokemuksia tuosta pyörästä. Jos vaihteisto on kauttaaltaan deorea niin se on hyvä juttu, joskus on niinkin että vain takavaihtaja on deore ja loput sitten jotain muuta.

      Tuossa osui silmään nuo kokoamisohjeet missä vaihteiston säätäminen jätettiin asiakkaan hommaksi,tämä on varmaan ihan ok jos sen osaa tehdä.

      Kantsii tsiigailla tuohon rahaan muualtakin ja lisäksi varsinaisissa pyöräkaupoissa voi pyytää että katsovat että pyörän säädöt on tehtaan jäljiltä ok.

      • Anonyymi

        Ainoo että kyseinen pyörä altis/alivio


      • Anonyymi

        Alivio/acera Shimanon vaihtajat


    • Ostanko vai
      • www1

        Ei muuta kunkärkkäiselle sovittamaan,sillähän siitä selviää.

        Syksy on hyvää ostoaikaa varsinkin tässä hintaluokassa.

        Tuossa carraro ilmoituksessa tosiaan mietitytti tuo että asiakkaan tulisi säätää vaihteet. On kurjaa jos uudessa fillarissa ketjut hankaa,rutisee ja säätö tuskin onnistuu ostopaikassa vaan ohjaavat sitten huoltoon jonnekin.Usein fillarit on tehtaalta tullessaan ihan suht säädöissä mutta poikkeuksiakin on. Siskon pyörässä oli vaijerit vedetty väärältä puolelta kannaketta ihme vyyhdeksi jonka takia vaihtaja vähän kinnasi.


    • ajettuaa

      Olen ajanut tuolla pyörällä kesän ja tuntuu hyvältä.
      Hyvä kommentti tuossa aikasemmin, että siinä pon deoren jarrut. Niitä löytyy yleensä vasta reilusti yli tonnin pyöristä, kun muita vaihtoehtoja katselin alkukesällä.
      Equipe on ollut ihan hyvä valinta...

      • www1

        Deore on semmoinen keskitason osasarja shimanon kataloogissa. Toimintavarma ja riittävä . Deorea alkaa olemaan jo tuossa 8 sadasta ylöspäin ja halvemmissakin eli mistään hifistä ei ole kyse,hyvä sarja silti.

        Mutta ei se pelkkä vaihteisto kesää tee jos muu kokonaisuus on heikompaa. Eli Josemite deorella ja vaikka Trek deorella ei ole kuitenkaan sama asia.


      • Spiritus Altus
        www1 kirjoitti:

        Deore on semmoinen keskitason osasarja shimanon kataloogissa. Toimintavarma ja riittävä . Deorea alkaa olemaan jo tuossa 8 sadasta ylöspäin ja halvemmissakin eli mistään hifistä ei ole kyse,hyvä sarja silti.

        Mutta ei se pelkkä vaihteisto kesää tee jos muu kokonaisuus on heikompaa. Eli Josemite deorella ja vaikka Trek deorella ei ole kuitenkaan sama asia.

        Jos tykkää Deoren takavaihtajasta ja pitää sitä laadukkaana (mitä se myös on), ja sitä ei ostettavassa fillarissa ole, niin sellaisen saa uutena alle 50 eurolla. Deoren etuvaihtajakaan ei maltaita maksa, jos sellaista mielii omaan fillariinsa.

        Juuri eilen vaihdoin kaverin rikkinäisen etuvaihtajan (Deore) tilalle toisen, halvemman Shimano-vaihtajan (en juuri nyt muista sen mallia) ja niiden toiminnassa ei ollut eroa. Yhtä hyvin ja "liukkaasti" se toimi kuin Deorekin.

        Halvatkin vaihtajat, niin etu kuin taka, toimivat hyvin, kunhan niitä muistaa puhdistaa, voidella ja säätää tarvittaessa. Huoltotarve on melko vähäinen ja yleensä riittää, kun ne putsaa huolellisesti kerran ajokaudessa (ajokausi normikuskilla/-kuskittarella huhti - marraskuu). Tämä siis "kuivan kelin" maantie- ja katukuskeille, "metsämiesten" fillarit ovat sitten asia erikseen. Niiden osat on hyvä putsata jokaisen metsä- ja hiekkakeikan jälkeen.

        Oman pyöräni, noin 15 vuotta vanhan Insera-maasturin takavaihtajana on vieläkin siihen alkuperäisenä asennettu Shimano Altus. http://www.bikepartsplace.com/discount/rear-derailleur-altus-silver/

        Altus ei ole mikään kallis vaihtaja, mutta se on toiminut koko sen käyttöiän moitteetta. Pyörässä on myös alkuperäinen Shimano-etuvaihtaja. Pyörällä on ajettu jo melkoinen kilometrimäärä. Voidaankin kait sanoa, että osien kestoikä on hyvin pitkälti käyttäjästä ja käyttötarkoituksesta kiinni. Huolellinen kuski saa siistillä ajolla osat kestämään pitkään ja huoleton kuski rikkoo hyvätkin osat jo viikossa ;)

        Edellä olevan jutun pointtina oli se, että aina ei tarvita kalliita osia, jotta pyörä olisi hyvä ja että se toimisi kunnolla sekä kestäisi yli sille annetun takuuajan. Huollan ja korjailen kavereiden sekä asiakkaiden pyöriä aina kun oikeilta töiltäni ehdin, ja on tässä vuosien varrella ehtinyt nähnyt nähdä jos jonkinlaista sekä -hintaista pyörää ja niiden käyttäjää. Fiksu huolehtii fillaristaan, huoleton hemmo ei.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Spiritus Altus kirjoitti:

        Jos tykkää Deoren takavaihtajasta ja pitää sitä laadukkaana (mitä se myös on), ja sitä ei ostettavassa fillarissa ole, niin sellaisen saa uutena alle 50 eurolla. Deoren etuvaihtajakaan ei maltaita maksa, jos sellaista mielii omaan fillariinsa.

        Juuri eilen vaihdoin kaverin rikkinäisen etuvaihtajan (Deore) tilalle toisen, halvemman Shimano-vaihtajan (en juuri nyt muista sen mallia) ja niiden toiminnassa ei ollut eroa. Yhtä hyvin ja "liukkaasti" se toimi kuin Deorekin.

        Halvatkin vaihtajat, niin etu kuin taka, toimivat hyvin, kunhan niitä muistaa puhdistaa, voidella ja säätää tarvittaessa. Huoltotarve on melko vähäinen ja yleensä riittää, kun ne putsaa huolellisesti kerran ajokaudessa (ajokausi normikuskilla/-kuskittarella huhti - marraskuu). Tämä siis "kuivan kelin" maantie- ja katukuskeille, "metsämiesten" fillarit ovat sitten asia erikseen. Niiden osat on hyvä putsata jokaisen metsä- ja hiekkakeikan jälkeen.

        Oman pyöräni, noin 15 vuotta vanhan Insera-maasturin takavaihtajana on vieläkin siihen alkuperäisenä asennettu Shimano Altus. http://www.bikepartsplace.com/discount/rear-derailleur-altus-silver/

        Altus ei ole mikään kallis vaihtaja, mutta se on toiminut koko sen käyttöiän moitteetta. Pyörässä on myös alkuperäinen Shimano-etuvaihtaja. Pyörällä on ajettu jo melkoinen kilometrimäärä. Voidaankin kait sanoa, että osien kestoikä on hyvin pitkälti käyttäjästä ja käyttötarkoituksesta kiinni. Huolellinen kuski saa siistillä ajolla osat kestämään pitkään ja huoleton kuski rikkoo hyvätkin osat jo viikossa ;)

        Edellä olevan jutun pointtina oli se, että aina ei tarvita kalliita osia, jotta pyörä olisi hyvä ja että se toimisi kunnolla sekä kestäisi yli sille annetun takuuajan. Huollan ja korjailen kavereiden sekä asiakkaiden pyöriä aina kun oikeilta töiltäni ehdin, ja on tässä vuosien varrella ehtinyt nähnyt nähdä jos jonkinlaista sekä -hintaista pyörää ja niiden käyttäjää. Fiksu huolehtii fillaristaan, huoleton hemmo ei.

        Omat kokemukset noista halpis Shimanoista ovat, että toimivat kyllä, mutta vaativat jatkuvaa pientä huoltoa. Ero tuntumassa yläpään sarjoihin on iso, isompi kuin Spiritus Altus antaa ymmärtää, mutta kun sen hyväksyy ja viitsii säätää, niin A-sarjaset ja 2000:set kyllä toimivat.

        Minusta ajettaessa tiellä 2200 tai 2300 on parempi sarja kuin nuo A-alkuiset Shimanon sarjoista. Itse en kyllä tuollaista enää ostaisi. Campan Veloce on ihan hyvä perussarja ajettaessa asfaltilla.


      • www1
        Spiritus Altus kirjoitti:

        Jos tykkää Deoren takavaihtajasta ja pitää sitä laadukkaana (mitä se myös on), ja sitä ei ostettavassa fillarissa ole, niin sellaisen saa uutena alle 50 eurolla. Deoren etuvaihtajakaan ei maltaita maksa, jos sellaista mielii omaan fillariinsa.

        Juuri eilen vaihdoin kaverin rikkinäisen etuvaihtajan (Deore) tilalle toisen, halvemman Shimano-vaihtajan (en juuri nyt muista sen mallia) ja niiden toiminnassa ei ollut eroa. Yhtä hyvin ja "liukkaasti" se toimi kuin Deorekin.

        Halvatkin vaihtajat, niin etu kuin taka, toimivat hyvin, kunhan niitä muistaa puhdistaa, voidella ja säätää tarvittaessa. Huoltotarve on melko vähäinen ja yleensä riittää, kun ne putsaa huolellisesti kerran ajokaudessa (ajokausi normikuskilla/-kuskittarella huhti - marraskuu). Tämä siis "kuivan kelin" maantie- ja katukuskeille, "metsämiesten" fillarit ovat sitten asia erikseen. Niiden osat on hyvä putsata jokaisen metsä- ja hiekkakeikan jälkeen.

        Oman pyöräni, noin 15 vuotta vanhan Insera-maasturin takavaihtajana on vieläkin siihen alkuperäisenä asennettu Shimano Altus. http://www.bikepartsplace.com/discount/rear-derailleur-altus-silver/

        Altus ei ole mikään kallis vaihtaja, mutta se on toiminut koko sen käyttöiän moitteetta. Pyörässä on myös alkuperäinen Shimano-etuvaihtaja. Pyörällä on ajettu jo melkoinen kilometrimäärä. Voidaankin kait sanoa, että osien kestoikä on hyvin pitkälti käyttäjästä ja käyttötarkoituksesta kiinni. Huolellinen kuski saa siistillä ajolla osat kestämään pitkään ja huoleton kuski rikkoo hyvätkin osat jo viikossa ;)

        Edellä olevan jutun pointtina oli se, että aina ei tarvita kalliita osia, jotta pyörä olisi hyvä ja että se toimisi kunnolla sekä kestäisi yli sille annetun takuuajan. Huollan ja korjailen kavereiden sekä asiakkaiden pyöriä aina kun oikeilta töiltäni ehdin, ja on tässä vuosien varrella ehtinyt nähnyt nähdä jos jonkinlaista sekä -hintaista pyörää ja niiden käyttäjää. Fiksu huolehtii fillaristaan, huoleton hemmo ei.

        Ajotavoilla on kyllä suuri merkitys kestävyydelle ja fillarin puhtaus on kanssa tärkeä.

        Ketjujen vaihto riittävän usein on halpa investointi siihen nähden mitä koko voimansiirron remontti kustantaa.


      • Anonyymi

        Mitä maksoi ??


    • Anonyymi

      Riippuu minkä kokoinen olet jos ok koko niin hyvä pyörä,mutta mikä on tarjous hinta? Katsoisin ehkä saman hinta luokan Tunturi

      • Anonyymi

        Aloitus on vuodelta 2013. Ei taida olla merkkiä enää myynnissä.


    • Anonyymi

      Mikä hinta?

      • Anonyymi

        Kokemus parempi esim Tunturi montauk ja se n500 Prismassa


    • Anonyymi

      Oikea runkokoko on polkupyörän hankinnassa kaikein A ja O.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      679
    9. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50
      665
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      657
    Aihe