Moikka! Olen päälle parikymppinen tyttö enkä ole muutamaan vuoteen harrastanut mitään erikoista liikuntaa kevyttä lenkkeilyä lukuunottamatta. Haluaisin kiinteyttää hieman vatsaa ja peppua sekä treenata ihan yleisesti lihaksia (varsinkin vatsalihaksia).
Ongelmana on että olen hyvin kiireisessä yössä ja ainoa mahdollisuus olisi treenata kotona. Perus vatsalihasliikkeitä minun on hankala tehdä sillä minulla on hiukan ulkoneva selkäranka, joka tekee siitä kivuliasta. Nyt kysyisinkin teiltä, minkälaisia tehokkaita liikesarjoja voisin tehdä kotona esimerkiksi kevyiden (2,5kg) käsipainojen kanssa?
Minkälaista treeniä käsipainoilla kotona?
4
205
Vastaukset
- 20+4
Siis kiireisessä työssä, ei yössä. :)
- Googlaa liikkeitä
Kyykkyjä, askelkyykkyjä, tempausvalaa, pystypunnerruksia, penkkipunnerruksia... Ihan kaikki perusliikkeet käy, tosin kovin on kevyttä noilla painoilla.
Vatsalihasliikettä tehdään tehokkaasti ja oikein vetämällä napakasti napa selkärankaan, jännittämällä koko vatsa ja nostamalla vain hiukan ylävartaloa maasta. Laita jumppamatto alle. Oikein tehtynä tämä ei nosta ala- eikä ristiselkää lattiasta, vain yläselkä nousee hiemman. Aloitusasento on siis selinmakuu.
Mutta se tärkein. Onko mikään työ niin tärkeää, että omaa aikaa ei jää? Jos ei ehdi elämään, niin mitä järkeä koko tuohussa on? Suosittelisin miettimään vähän elämänarvoja. Mikä oikeasti on elämässä tärkeää, raha vai terveys... Käsipainot ovat yllättävän monipuoliset harjoitusvälineet, mutta ehkä nuo 2,5 kilon ovat turhan pienet. Säädettävät olisi hyvät. Tärkeintä on treeniohjelma ja se, että tekee sarjat loppuun ja väsymiseen saakka. Hyvä treeniväline kotiin on myös tukeva reppu johon voi laittaa painoja. Ite olen nyt myös kiireiden takia treenannu kotona ja ihan hyvin pystynyt tekeen koko kropan vaikka en ihan aloittelija ole. Käytettävissä vain säädettävät käsipainot, leuanvetotanko ja tukeva reppu.
Kyllähän käsipainoilla voi tehdä lähes kaikkia perusliikkeitä, mutta tarvitset kyllä heti alkuun enemmän painoja. Jotta lihas kehittyy, täytyy painoja lisätä säännöllisesti, joten aika paljon saa kotiin ostella, että kunnon treenin saa aikaiseksi.
Edellisen kirjoittajan neuvo sarjojen loppuun asti tekemisestä ei ole mitenkään yleispätevä, vaan riippuu täysin treeniohjelmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614298KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1362989Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452332Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?442218- 241873
- 911792
- 281586
- 221529
- 1471367
- 321200