Avopuolisollani on ikää kohta 34vuotta...
Kotona hän ei tee oikeastaan mitään oma-aloitteisesti. Kaikesta pitää erikseen sanoa tai muistuttaa...tuntuu kuin talossa olisi kaksi lasta minkä perään katsoa.
Eikö miehiä ylipäätänsä vaivaa mitkään kotiin liittyvät asiat; sotkut, laskut...,niin että niitä voisi hoitaa ilman että pitää jonkun olla muistuttamassa, että hei täällä on tämä ja tämä asia vieläkin tekemättä?!?
Laiska, saamaton mies
15
2783
Vastaukset
- No näin mie vastaan
Eiköhän se ole vähän meidän äitien vika, että miehet on mitä on eli jos se toinen lapsesi on poika, niin kasvata hänet erilaiseksi kuin isänsä.
- dshfdgjfgdhsddgfhg
Älä tee kolmatta lasta! Uuvut.
- Kai näit
tuon jo ennen kuin teitte lapsen?
- kunhanmietin
En... tulin tosi pian raskaaksi kun tavattiin. En todellisuudessa ole siis tuntenut koko ihmistä...
Jos kaiken tämän mitä on tullut, olisin tiennyt en täällä olisi, nyt on hankala päästä pois.
Just katsoin ukon omatieto sivut ja sillä on 6luottomerkintääkin... voi jeesus!
Mulla on kaikki oma elämä tässä talossa, lapsessa ja velassa kii, pois ei pääse kun ei olisi varaa asua itsekseen kaiken velan takia mitä vielä talon myynnin jälkeen jäisi.
Vois sanoa, että olen saanut elinkautisen.- Ja otit
ihan vain muodon vuoksi myös yhteisen velan siihen yllätyslapsen lisäksi tutustumatta mieheen lainkaan? Kuka yleensäkään ottaa enemmän lainaa, kuin mitä talon arvo on? Tyhmyydestä sakotetaan..
- kunhanmietin
Ja otit kirjoitti:
ihan vain muodon vuoksi myös yhteisen velan siihen yllätyslapsen lisäksi tutustumatta mieheen lainkaan? Kuka yleensäkään ottaa enemmän lainaa, kuin mitä talon arvo on? Tyhmyydestä sakotetaan..
Tiedän sen sanomattakin että olen ollut idiootti, tilanteeseen joutumiseen on ollut syynä mm. se että miehen exä piinasi elämäämme tai niin minun annettiin olettaa ja en keksinyt muuta ratkaisua kuin ostaa nainen ulos.
Mieheni on aina ollut hyvä puhumaan, alusta lähtien ja olen tässä saanut ihan kantapään kautta oppia miten moni asia on ollut vain sanan helinää.
Tyhmyydestä sakotetaan joko omalla elämällä tai sen loppumisella... - Juuhpuuh
kunhanmietin kirjoitti:
Tiedän sen sanomattakin että olen ollut idiootti, tilanteeseen joutumiseen on ollut syynä mm. se että miehen exä piinasi elämäämme tai niin minun annettiin olettaa ja en keksinyt muuta ratkaisua kuin ostaa nainen ulos.
Mieheni on aina ollut hyvä puhumaan, alusta lähtien ja olen tässä saanut ihan kantapään kautta oppia miten moni asia on ollut vain sanan helinää.
Tyhmyydestä sakotetaan joko omalla elämällä tai sen loppumisella...Nyt seuraava kala koukkuun. Sano miehelle, että olet lähdössä ja pitäisi tehdä jollekin sama temppu kuin sinulle tehtiin. Eli etsii uuden ja sitten uudelle siirretään tuo laina. Varmaan turha edes kysyä mieheltä, miten olisi talon myynti..tuskin kiinnostaa. Vaikka velkaa jäisi, niin pääsisit miehestä eroon.
Kuulostaa siltä, että kannattaisi jo alkaa pakkaamaan. Jos ukko ei ole kiinnostunut uuden etsimisestä vaan pitää sinun kodinhoitotaidoistasi, niin toimi seuraavasti:
-etsit vuokra-asunnon
-et maksa enää lainaa etkä asuntoon liittyviä kuluja (luottotiedot menee, mutta ilman sitä et pääse miehestä eroon)
-kun kukaan ei maksa lainaa, menee talo pankin toimesta myyntiin ja lopulta pääset maksamaan sitä loppuvelkaa..mahdollisesti koko summaa, etkä puolikasta
-alat elää omaa elämää vain yhden lapsen huoltajana!!
Toinen vaihtoehto on etsiä itsellesi uusi ja yrittää hiillostaa ukko ulos talosta tai pakottaa myymään talo..Talon myyminen olisi paras ratkaisu.
- Vika molemmissa?
Toisaalta tekee kuitenkin, kun sanot tai muistutat? Tekeekö mukisematta? Joillekin miehille ei voi sanoa mistään, että eivät vedä hernettä nekkuun. Ja sitten on niitä miehiä, jotka ei tee vaikka sanoisi kuinka.
Tarkoitatko teidän yhteisiä velkoja vai miehen velkoja? Jos kyseessä avopuoliso niin et vastaa hänen veloistaan. Jos taas olette yhdessä ottaneet liikaa velkaa niin silloin kannattaa katsoa peiliin. Onko asunnon arvo laskenut vai miksi velkaa on niin paljon enemmän kuin asunnon arvo?
Jos miehellä luottohäiriöitä niin ovatko ne tulleet ennen talon ostamista vai miten mies sai asuntolainaa? Nyt vaan ukko ruotuun, että ei tee lisää velkaa!- kunhanmietin
Sanoo että tekee kun käskee mutta ei välttämättä tee, kaikki tekemiset roikkuu ja sitten itse alan kuullostaa jo nalkuttajalle, mutta en jaksa hoitaa kaikkea itse.
Käyn itse töissä reilun 100km päässä kotoa, kotona olo aikaa päivässä lapsen kanssa jää muutama tunti ja siinä hoidettava sivussa 4koiraa, taloa...
Mies käy töissä, mutta on jo kerran ottanut loparit yhdestä paikasta ilmoittamatta minulle, marssi vaan äitiyslomani aikana kotiin kesken päivän ja ilmoitti lopettaneensa työt. MIe sitten lähdin 4kk synnytyksestä takaisin töihin.
Joo, peiliin on katsomista velan suhteen... Yhteinen on velka. Sen historia on se, että avopuolisoni on aloittanut tämän talon rakentamisen exänsä kanssa ja kaikki ei ole mennyt ihan putkeen. Minulle ei varmaan ole vieläkään kaikkea kerottu. Talo on himppua vaille valmis... pientä säätöä vielä ja pihahommia, haluaisin kuitenkin asua nätissä talossa, valmiin näköisessä.
Velkaa siis on sen takia enemmän kuin oli alkuperäinen kustannus arvio kai kussut ja heillä oli tarkoitus myydä taloa eron tullessa... Mie idioottina sitten tupsahdin tämän ukon elämään ja muutin puolen vuoden mietinnän jälkeen tänne. Ja siitä puolivuotta niin otin puolet lainasta. Käsittääkseni muuta mahdollisuutta ei ollut kuin että lunasta koko puolet...en hirveästi muista ko. ajasta. Olin paria viikkoa vaille synnytystä ja kai yritän tässä syyttä hormooneja, painostusta ja ja kaikkea muuta kuin itseäni elämäni paskimmasta päätöksestä.
Viime syksynä alkoi tuntumaan siltä, että minut on kusetettu tähän paskaan mukaan... Muistan vieläkin avokkini exän sanat pankissa kauppakirjojen allekirjoitus päivänä ; Tämä on elämäni paras päivä! Niin ymmärrä mitä hän tarkoitti.
Mutta ajassa ei pysty menemään taakse päin, tämä vie joko elämäni tavalla tai toisella... - .Skeptikko.
kunhanmietin kirjoitti:
Sanoo että tekee kun käskee mutta ei välttämättä tee, kaikki tekemiset roikkuu ja sitten itse alan kuullostaa jo nalkuttajalle, mutta en jaksa hoitaa kaikkea itse.
Käyn itse töissä reilun 100km päässä kotoa, kotona olo aikaa päivässä lapsen kanssa jää muutama tunti ja siinä hoidettava sivussa 4koiraa, taloa...
Mies käy töissä, mutta on jo kerran ottanut loparit yhdestä paikasta ilmoittamatta minulle, marssi vaan äitiyslomani aikana kotiin kesken päivän ja ilmoitti lopettaneensa työt. MIe sitten lähdin 4kk synnytyksestä takaisin töihin.
Joo, peiliin on katsomista velan suhteen... Yhteinen on velka. Sen historia on se, että avopuolisoni on aloittanut tämän talon rakentamisen exänsä kanssa ja kaikki ei ole mennyt ihan putkeen. Minulle ei varmaan ole vieläkään kaikkea kerottu. Talo on himppua vaille valmis... pientä säätöä vielä ja pihahommia, haluaisin kuitenkin asua nätissä talossa, valmiin näköisessä.
Velkaa siis on sen takia enemmän kuin oli alkuperäinen kustannus arvio kai kussut ja heillä oli tarkoitus myydä taloa eron tullessa... Mie idioottina sitten tupsahdin tämän ukon elämään ja muutin puolen vuoden mietinnän jälkeen tänne. Ja siitä puolivuotta niin otin puolet lainasta. Käsittääkseni muuta mahdollisuutta ei ollut kuin että lunasta koko puolet...en hirveästi muista ko. ajasta. Olin paria viikkoa vaille synnytystä ja kai yritän tässä syyttä hormooneja, painostusta ja ja kaikkea muuta kuin itseäni elämäni paskimmasta päätöksestä.
Viime syksynä alkoi tuntumaan siltä, että minut on kusetettu tähän paskaan mukaan... Muistan vieläkin avokkini exän sanat pankissa kauppakirjojen allekirjoitus päivänä ; Tämä on elämäni paras päivä! Niin ymmärrä mitä hän tarkoitti.
Mutta ajassa ei pysty menemään taakse päin, tämä vie joko elämäni tavalla tai toisella...Hienon omakohtaisen varoituksen sanan annoit niile ihmisille, jotka hätäisesti noukkivat paremman puutteessa "kierrätetyn" puolison. Kannattaa kuunnella useampaa tahoa ennen yhteisen taipaleen alkua (ja käyttää ehkäisyä), sillä yleensä tai pikemminkin lähes AINA syy eroon ei ole yksinomaan exässä.
- Skeptikko
kunhanmietin kirjoitti:
Mutta ajassa ei pysty menemään taakse päin, tämä vie joko elämäni tavalla tai toisella...Avaaja voisi tulla kertomaan, onko saanut yhtään helpotusta elämään. Luovuitko noista neljästä koirasta tai edes osasta niistä? Oletko saanut elämäsi hallintaasi?
- Kyllästynyt29
Kuulostaa niin tutulta!!! Oma mies 33v, ihan kaikesta täytyy sanoa, pyytää tekemään tai joskus käskeä kun ei saa aikaiseksi. Kämppä on uusi, kesken vielä vähän, ei vaatisi montaa tunti kun saisi kuntoon, on ns. pikkuasioita vielä tekemättä. Mutta ei saa aikaiseksi tehdä mitään. vaikka kämppä olisi pommin jäljiltä ja itse en viitsisi edes kävellä ilman kenkiä niin miehen mielestä kotona on siistiä, ei häntä haittaa. sit kun pyydän imuroimaan niin valittaa ettei koti saa olla liian siisti, miks kokoajan täytyy siivota. Mä halua et tavarat on omilla paikoillaan ja et lattialla mahtuu kävelemään. Sukkia jättää sinne tänne, eikä häiritse häntä yhtään, hyppii vaan yli ja niistäkin täytyy sanoa et olisko mahdoton ajatus heittää likaset haisevat sukat pyykkikoppaan.... Poika on reilun vuoden, häntä pitää kyllä sylissä mutta mitään ei tee pyytämättä. Oon niin kyllästynyt aina pyytämään kaikkea. "voisitko syöttää pojan kun mulla on tää ruoka täs kesken et saan syödä rauhassa" "voisitko laittaa pojan nukkumaan ni pääsisin sinne suihkuun" "voisitko laittaa astiat tiskikoneeseen" "voisitko korjata ton oven kun se ei mene kiinni" ymymym... Mitään muuta ei kerkeä ite tekemään ku siivoomaan miehen jälkiä, ku itse en jaksa kattella sitä sotkua ja haistelemaan niitä likasia sukkia...
- .Skeptikko.
Onko mieheso äiti vielä elossa? Voisit kysyä häneltä, onko miehesi kotona saanut jättää haisevia sukkia ympäri huushollia ja onko äiti ne selkä kumarassa keräilllyt pyykkiin? Tämän kysymyksen voisit esittää myös miehesi kuullen.
Jos vastaus on myöntävä, voit sitten lisätä siihen, että sinä et ole miehesi äiti ja jos hän tarvitsee vielä äitiä joka päiväisessä elämässänsä pärjäämiseen, hänen on parasta muuttaa takaisin äitinsä luo.
- pertti2
Jo olet itsesi soppaan laittanut, mutta silmäsi ovat auenneet, joka on jo askel eteenpäin.ilmeisesti olet myös vahva persoona, vaikka niin ei aina tunnu.voithan varata ajan oikeusasianajajalta ja kysyä jonkinlaista pulmaratkaisuasiaa.jokainen meistä tekee virheitä ja niinkuin raamatussa jo sanotaan, että se kuka ei ole tehnyt syntiä heittäköön ensimmäisen kiven.mikä siis kukaan on ketään arvostelemaan huonojen valintojen takia, ehkä ne ovat kovempi oppikoulu.
Rakastatko häntä vai mielikuvaa hänestä ja mitä hyvää hänessä on? Ehkä koko suhdetta olisi hyvämiettiä ja sitten niitä sukkia.kaikella kunnioituksella. - poppi998
Ei kait miehen loparien otto haittaa mitään jos on löytänyt uuden työn.
Ja pakkoko sitä koiralaumaa on hyysätä jos ei jaksa muutenkaan, niistä pääsee kyllä helposti eroon.
Usein miehellä käy noin jos muuttaa kotoaan suoraan yhteen, asumatta yksin välillä, tottuu palveluun.
Muu ei auta kuin pakkokeinot, hankalampi tietenkin käytännössä.
Toki erolla voi uhata, mutta ei sekään yleensä sellaisenaan vaikuta.
Toki voi uhata erolla ja avuksi vaatia pakkolaittaa talon myyntiin, siis välttämättä ei erota vaan saada miehen silmät auki tilanteen vakavuudesta. Tallaan pelisäännöt uusiksi, nyt sinusta on asuntovelalla kiristetty ilmainen kodinhoitaja ja passaaja.
Joten laina/talo katkolle, jolloin palvelus-riippuvuussuhde menee myöskin katkolle, ja mahdollisuus katkaista kierre. Vaikka ihan niin että uuden asunnon hankkii, ja samalla uudet pelisäännöt parisuhteelle.
Yksi vaihtoehto on ehdä työlista mitä kukin tekee, jossa näkyy konkreettisesti työt, ja kysyä mieheltä mitkä niistä ottaa kontolleen, jos sanoo ettei ota, niin silloinhan homma on aika selkeä, teet itse tai hankkiudut miehestä eroon. Jos taas sanoo tekevänsä mutta ei tee, niin silloin voi listan nostaa taas esiin ja näyttää että näitä et oo tehnyt vaikka lupasit, silloin se on todistetavaa valehtelua, ja se ei rehelliseen parisuhteeseen kuulu.
Siitä vaan hommaa helpommaksi asia kerrallaan, koirista nyt ainakin aloittaisin ja sitten työt pöydälle ja vakavan keskustelun alaiseksi, ellei auta niin sitten kiristyssuhde talon kautta poikki viimeisenä keinona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275