avopuoliso vihaa koiraani, uhkaa erolla jos koirasta ei luovuta

eihyväN

Olemme seurustelleet jo 5 vuotta, koira ollu tn. 3, koira ei ole täysin sisäsiisti ja haukuu välillä jonka takia avopuolisoni ei kuulema jaksa enää. Vaihtoehtoina ero tai koirasta luopuminen, ei auta keskustelut. Avopuolisoni sanoo olevansa umpikujassa ja ei nää uita vaihtoehtoja.

Sanoin että mielestäni tuo on kiristystä, ja avopuoliso on samaa mielä jonka takia ei ole tuonut mielipidettään julki kuin vasta nyt.

Minulle koira on tärkeä vaikka käyttäytyykin välillä "huonosti"

Onko kohtalotovereita miten tästä "umpikujasta" voisi selvitä?

14

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt mieti tarkkaan

      Miksi koira ei ole sisäsiisti? Tuohon voisi olla ihan ammattiapua saatavilla mutta valitse tarkoin sillä alalla on kyllä monenlaista vipeltäjää eikä se koirayksilön ymmärtäminen ja kouluttaminen aina nyt ihan niin helppoa ole kuin tv:ssä ja keskustelupalstoilla annetaan ymmärtää. Niiden palkkioiden kanssa hosumalla kun saattaa tulla vahvistaneeksi jotain ihan muuta kuin oli tarkoitus.

      "Koira haukkuu VÄLILLÄ" on taas niin idioottimainen ongelma kun olla ja voi jos ongelma menee ihan sanasta sanaan näin eikä sen kummempaa. Pitäisiköhän laittaa mies vaihtoon kun se puhuu välillä.....? :-D Mutta koiran haukkumistakin voinee vähentää sen ammattilaisen avulla jos se nyt on oikeasti jotenkin ongelmallisempaa kuin viestissä tulee ilmi.

      Räksyttävä sisälle tarpeitaan tekevä kolmevuotias ei ole uudelleensijoituksessa ehkä mikään varsinainen hittituote ja koiraparalla voi valitettavasti olla aika paha elämä edessään, kaikenlaisia paistinpannullakouluttajiahan on nähty. Mieti siis aika tarkkaan jos olisi vielä keinoja käytettävänä.

      Aika reilu peli mieheltäsikin tuoda mielipiteensä julki nyt ja ihan samaan syssyyn todeta olevansa umpikujassa eikä aio keskustella? Olisiko voinut vähän aikaisemmin avata suunsa ja sanoa että tämä asia laitetaan nyt kuntoon ennenkuin palaa käämi lopullisesti?

    • lifemocker

      et ole viitsinyt sitten kouluttaa elukkaasi?!

      räksyttävä ja asuntoon paskantava rakki ei kuulu sisälle

    • en tiedä mitä teen

      Itsellä samantyylinen tilanne. Mieheni on alusta asti tiennyt, että haluan pitää eläimiä. Lisäksi ollaan yhdessä otettu eläimet. Nyt kumminkin on vaihtoehtoina eläimet pois tai ero... yhdessä oltu 6 vuotta. Ei vaan kuulemma kestä enää niitä. Suututtaa vaan, että minkä takia on sitten suostunut niitä ottamaan. En halua elää ilman miestäni, mutta en myöskään halua elää ilman eläimiä.

      • lifemocker

        tai sitten SINÄ olet ottanut ne eläimet, etkä ole paljon miestäsi kuunnellut.

        se siitä "yhdessä ottamisesta"


      • nyt mieti tarkkaan
        lifemocker kirjoitti:

        tai sitten SINÄ olet ottanut ne eläimet, etkä ole paljon miestäsi kuunnellut.

        se siitä "yhdessä ottamisesta"

        Miksi TAAS pitää olla niin ilkeä? Lukiko siinä noin, mitä??? Vähänkö niitä miehiä lähtee lätkimään vaikka vaipparallissakin kun "muuttaa mieltänsä" yhtäkkiä, ja TURHA KUVITELLA että niitä päätöksiä ollaan aina yksin tekemässä. Ihan iänikuinen totuus että viimekädessä nainen kantaa kaikesta kovemman vastuun, siksi asiasta on aina varoiteltu ja sama totuus kytee yhä pinnan alla. Juuri naisen pitäisi aina miettiä selviääkö kaikesta myös yksin. Pitäisi miettiä miehenkin koska sitä voi vaikka leskeytyä yhtäkkiä mutta kun saisi ne miettimään kunnolla edes sitä että eläin on maisemissa sen 10 v. ja lapsi hamaan loppuun.. Nainen ei hylkää lapsiaan ja tapa eläimiään kun alkaa vähän kyllästyttää, ja tunnusta ellei suorastaan leveile vielä jälkikäteen muille että on mennyt alunperinkään tekemään tämän mittaluokan päätöksiä ilman puolen aivosolun liikahdusta, täysin syyntakeettomana niinkuin vähäjärkinen tai itsekin joku lapsi. "En minä mutta kun tuo toinenhan sitä hankki ja halusi, mä vaan kuljen tässä mukana tyhjä katse silmissä ottamatta kantaa mihinkään, ei mua voi syyttää mistään, olen kasvi..."


      • lifemocker
        nyt mieti tarkkaan kirjoitti:

        Miksi TAAS pitää olla niin ilkeä? Lukiko siinä noin, mitä??? Vähänkö niitä miehiä lähtee lätkimään vaikka vaipparallissakin kun "muuttaa mieltänsä" yhtäkkiä, ja TURHA KUVITELLA että niitä päätöksiä ollaan aina yksin tekemässä. Ihan iänikuinen totuus että viimekädessä nainen kantaa kaikesta kovemman vastuun, siksi asiasta on aina varoiteltu ja sama totuus kytee yhä pinnan alla. Juuri naisen pitäisi aina miettiä selviääkö kaikesta myös yksin. Pitäisi miettiä miehenkin koska sitä voi vaikka leskeytyä yhtäkkiä mutta kun saisi ne miettimään kunnolla edes sitä että eläin on maisemissa sen 10 v. ja lapsi hamaan loppuun.. Nainen ei hylkää lapsiaan ja tapa eläimiään kun alkaa vähän kyllästyttää, ja tunnusta ellei suorastaan leveile vielä jälkikäteen muille että on mennyt alunperinkään tekemään tämän mittaluokan päätöksiä ilman puolen aivosolun liikahdusta, täysin syyntakeettomana niinkuin vähäjärkinen tai itsekin joku lapsi. "En minä mutta kun tuo toinenhan sitä hankki ja halusi, mä vaan kuljen tässä mukana tyhjä katse silmissä ottamatta kantaa mihinkään, ei mua voi syyttää mistään, olen kasvi..."

        yleensä se ei ole yhdessä päättämistä että nainen puskee väkisin oman tahtonsa läpi

        "Ihan iänikuinen totuus että viimekädessä nainen kantaa kaikesta kovemman vastuun"

        tyhmyydestä sakotetaan, pitäisi aina käyttää järkeä ENNENKUIN tekee niitä päätöksiä


      • nyt mieti tarkkaan
        lifemocker kirjoitti:

        yleensä se ei ole yhdessä päättämistä että nainen puskee väkisin oman tahtonsa läpi

        "Ihan iänikuinen totuus että viimekädessä nainen kantaa kaikesta kovemman vastuun"

        tyhmyydestä sakotetaan, pitäisi aina käyttää järkeä ENNENKUIN tekee niitä päätöksiä

        Joo ei ole ei yhdessä päättämistä tuo. SE on päättämistä ETTÄ OTTAA YHDESSÄ ELÄIMET ja VALITSEE IHMISEN JOKA TULEE AINA PITÄMÄÄN ELÄIMIÄ/ELÄIMISTÄ.

        Ja aivan oikein. Pitää käyttää järkeä ja laskea kaikessa aina ainoastaan itsensä varaan sillä toisen sukupuolen paskahousujen sanaan eikä linjaan voi koskaan luottaa yhdessäkään asiassa. Kaikki jätetään täysin huoletta kesken, levälleen ja heitteille ja kaikki päätöset voi purkaa sisun mennessä kaulaan ja arjen iskiessä vastaan vaikka elävät olennot olisivat juurikin tästä paskahoususta täysin riippuvaisia. Siinä onpi meillä luomakunnan kruunu sekä perheen itseoikeutettu pää johon kaikki voivat luottaa kuin vuoreen, suomalainen sisu ja mies.


      • en tiedä mitä teen
        nyt mieti tarkkaan kirjoitti:

        Joo ei ole ei yhdessä päättämistä tuo. SE on päättämistä ETTÄ OTTAA YHDESSÄ ELÄIMET ja VALITSEE IHMISEN JOKA TULEE AINA PITÄMÄÄN ELÄIMIÄ/ELÄIMISTÄ.

        Ja aivan oikein. Pitää käyttää järkeä ja laskea kaikessa aina ainoastaan itsensä varaan sillä toisen sukupuolen paskahousujen sanaan eikä linjaan voi koskaan luottaa yhdessäkään asiassa. Kaikki jätetään täysin huoletta kesken, levälleen ja heitteille ja kaikki päätöset voi purkaa sisun mennessä kaulaan ja arjen iskiessä vastaan vaikka elävät olennot olisivat juurikin tästä paskahoususta täysin riippuvaisia. Siinä onpi meillä luomakunnan kruunu sekä perheen itseoikeutettu pää johon kaikki voivat luottaa kuin vuoreen, suomalainen sisu ja mies.

        Kyse ei todellakaan ole ollut, että minä olisin väkisin puskenut oman tahtoni läpi. Jopa ennemmin päinvastoin, mies on halunnut ottaa/tehnyt aloitteen eläimen hankkimisesta, minä olen jarrutellut. Nyt sitten ei enää kestäkään niitä, kun aiheuttavat vaivaa ja tottakai niistä on "vaivaa", mutta se on ollut tiedossa jo kun niitä on otettu!. Itse olen eläimiin kiintynyt todella paljon, enkä todellakaan halua luopua niistä.


      • 4+9
        en tiedä mitä teen kirjoitti:

        Kyse ei todellakaan ole ollut, että minä olisin väkisin puskenut oman tahtoni läpi. Jopa ennemmin päinvastoin, mies on halunnut ottaa/tehnyt aloitteen eläimen hankkimisesta, minä olen jarrutellut. Nyt sitten ei enää kestäkään niitä, kun aiheuttavat vaivaa ja tottakai niistä on "vaivaa", mutta se on ollut tiedossa jo kun niitä on otettu!. Itse olen eläimiin kiintynyt todella paljon, enkä todellakaan halua luopua niistä.

        No siinäpä sulle vastaus. Mies vaihtoon. Voihan olla että haluaa joku päivä lapsia ja kyllästyy sitten niihinkin kun kakkivat housuun ja huutavat. Eläimet paljon luotettavempia kuin miehet, ja vaikka elinikä onkin koiralla huomattavan paljon lyhyempi niin ei se ole syy antaa sitä pois: ethän sinäkään voi olla varma että mies on pysyvä! Toki voi miettiä asiaa myös siltä kannalta että jos annat elöimet pois niin mies saa tahtonsa läpi ja saattaa "oppia" että ahaa, tämähän toimii ja sitten ootkin syvässä ojassa ilman sitä rakastavaa karvaturria.


    • meidän tarina

      Meillä oli vähän sama tilanne muutama vuosi sitten. Koiran oli tosin puoliso hankkinut exänsä kanssa ja minä olin se joka halusi koirasta eroon. Ongelmat oli ehkä vielä pahempia, jos näitä nyt edes voi verrata keskenään.. Räkytys oli jatkuvaa. Koira teki tarpeensa sisälle päivittäin. Hihnassa veti ja riehui muille koirille. Oli purrut muutaman kerran tiettyjä ihmisiä, sukuloinnitkin loppuivat koiran takia kun tiedettiin että koira on samantien erään sukulaismiehen jalassa kiinni. Eikä metsästykseen tarkoitetun koiran ollut hyvä olla rivitalossa.. Opetin sentään koiran olemaan hiljaa autossa, sitä ennen koira hyppi pitkin autoa haukkumassa lähes kaikelle. Koiran koulutus oli pentuna jäänyt koska koira oli muka niin kovapäinen. Pah. "Pelastuksena" tuli muutto kerrostaloon ja perheenlisäys. Puoliso ymmärsi ettei koiraa voinut pitää pienen lapsen luona. Lehteen ilmoitus, ja pian koira löysikin uuden kodin maalta keski-ikäisen pariskunnan luota. Uusille omistajille ei kaunisteltu tilannetta, he uskoivat pärjäävänsä sen kanssa. Koira saa nyt olla ulkona ja haukkuminen ei maalla haittaa. Uudella isännällä on ollut kärsivällisyyttä kouluttaa vanhempaakin koiraa. Olemme käyneet katsomassa sessua silloin tällöin ja uusi omistaja lähettelee kuvia metsästyssaaliista jne.. Parisuhdekin parani, kun koira ei enää kiristänyt välejä.

      Sinua neuvoisin kouluttamaan koiran ja opettamaan sisäsiistiksi. Haukkumista vähentää haukkupanta ja riittävät virikkeet ja liikunta. Mieti kumpi on sinulle tärkempi, perhesopu vai koira. Koira elää n. 15 vuotta, kumppanisi voi olla hyvässä lykyssä rinnallasi koko loppuelämän ajan. Ellei koulutus kiinnosta, anna koira pois. Hyviäkin koteja löytyy, kuten meidän tapauksessamme. Toivottavasti sait tästä uusia ajatuksia pohdittavaksi. En väitä että ratkaisumme on ainoa oikea, se vain toimi juuri meidän perheessä. Onnea valitsemallasi tiellä, mikä se sitten onkaan!

    • cv bzvb

      Sä opetit koiraa mutta et jaksanut opettaa loppuun asti vaan valitsit helpomman tien...eroon lemmikistä.

      Toi on ihan sairasta.

      Vanhempikin koira oppii tavoille. Ei siinä mitään pentuaikaa tarvita oppimiselle.

      Koiran luupäisyys on vaan omistajan korvien välissä.

      Mutta parempi koiralle että pääsi teidän luota pois. En käsitä tollaisia ihmisiä jotka syyttävät koiraa ja osoittavat sitä "ton vika." Eivätkä tee asialle mitään.

      Kerrottakoon että tiedä mistä puhun. Meille tuli tälläinen "luupää" perheeseen ja nyt tuo "luupää" on kiltti,hyväkäytöksinen koira,joka ei riehu ja tottelee emäntää/isäntää. Ei hauku sisällä eikä revi remmissä. Ja oli todella villi 1 v. kun tuli taloon.

      Koiraa TÄYTYY KOULUTTAA! Eikä itekä että voi kun se puree ja vetää hihnassa. Se on omistajien vika se!

      • meidän tarina

        Minulleko vastasit? Jos niin, tarkennan että koira oli aikuinen kun tapasin puolisoni. Ei todellakaan ollut minun tehtäväni kouluttaa TOISEN koiraa jonka hankkimiseen minulla ei ollut osaa eikä arpaa. En oikeastaan edes ole hirveän eläinrakas enkä mikään koirakuiskaaja. Ja lapsi meni koiran edelle. Shit happens. Minusta, eikä varsinkaan puolisosta, ei ole koiran omistajiksi. Nyt koiran on hyvä olla uusien omistajien luona, se on tärkeintä.


    • 5+1

      Kyllä niitä koiraihmisiä löytyy löhes jokaiselta paikkakunnalta joilta voi kysyä neuvoa jos ei omat taidot riitä koiran opettamiseksi. Jos koira näyttää tekevänsä tarpeet sisälle nosta se syliin ja vie ulos ( koira kyllä lopettaa kun sen nostaa ) ja muista palkita ja kehua koiraa mielellään korkealla äänensävyllä. Kun koira haukkuu sitä tulee korjata, ja viedä huomio vaikka muualle. Tässäkin hyvä palkita kun lopettaa haukkumisen.

      Meillä koirat opetettu olemaan vetämättä hihnassa erittäin kärsivällisellä tavalla: kun hihna kiristyy, pysähdyt, ja odotat että koira tulee luoksesi. Ajan mittaan koira oppii ettei pääse eteenpäin jos hihna on kireä. Myös herkut toimii eli perso koira on helppo opettaa olemaan vetämättä sillä että varmistaa että koira tietää että sulla on herkkuja ja aina kun kävelee vieressä ja kattoo sua silmiin voit joko ojentaa vasemmalla kädellä herkun sille tai jos koira on pieni niin maahan heittäminenkin toimii. Meillä ainakin koirat kävelee todella hyvib hihnassa. Toki pitää muisraa myös jos koiralla on paljon energiaa että se saa purkaa sitä esim uimalla tai niin että emäntä rullaluistelee/pyöräilee ja koira juoksee/hölkkää vieressä, paremmin se koira käyttäytyy kun saa purkaa energiaa.

      Ja sitten vielä loppuun:
      kerroit että miehesi oli se joka enemmän vonkasi eläimiä, miksi nyt ei kiinnosta? Onko näin että ainoastaan sä oot hoitanut kouluttamisosan vai osallistuuko hän ollenkaan ? Sanotaan että koiralla voi olla vain yksi isäntä/emäntä, ja kyllähän se tahtoo vähän niin olla että se kuka kouluttaa luo tiukemman siteen eläimeen kuin tämä toinen, mutta eihän se tarkoita etteikö eläin tottelisi kumpaakin.

      Tsemppiä ja kannattaa nyt ensin yrittää kompromissiä ja kouluttaa näitä eläimiä :) !

      • 5+1

        Vielä lisään tohon alkuun että palkitse siis kun tekee tarpeet ulos ! :D meillä koirat osaa jo pissata käskystä jos on vaikka kiire niin käytetään sanaa "pissa" sihisevällä ässällä niin ymmärtävät tehdä tarpeensa, ja sen jälkeen kehutaan. Tämänkin voi opettaa kun koira mielellään jo sisäsiisti sillä että kun näät että on menossa pissalle sanoo toivitun sanan ja kehuu sitten !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe