Rekrytointiohjelma Ecam Consulting Oy

tietämätön

Millaisia kokemuksia teillä kyseisestä rekrytointiohjelmasta? Onko yritykset työllistäneet harjoittelun jälkeen?

52

6145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusia harjoittelijoi

      Onhan tästä ollut palstalla puhetta aikaisemminkin eikä kehuja kyseisestä puljusta ole tullut.

    • Jepulis jees

      Tainnut E-kirjain vahingossa tulla S:n tilalle firman nimeen.

      • khyllä

        Scamconsulting kuulostaisi paremmalta ehdottomasti=)


    • jepjep6
    • translate

      jepjep6, jos et ymmärtänyt edelläolevaa, niin katsopa sanakirjasta "scam" :-)

    • huijattu

      Olen juuri tällä hetkellä Ecam rekryn ohjelmassa mukana. Ensiksi haluan sanoa, että Ecam valehtelee suoraan työharjoittelupaikan hakijalle. "Harjoittelun saa jättää milloin vain kesken, eikä siitä tule seuraamuksia"
      Oikeasti tulee seuraamuksia: 3 kuukauden karenssi työttömyystukeen! Vaikka syynä olisi työpaikkakiusaaminen tai työtehtävien vaihtuminen tai se, että töitä ei anneta niin karenssi tulee. Ainut syy mistä ei tule karenssia on se, jos auto hajoo, eikä ole rahaa korjata autoa, eikä harjoittelupaikkaan pääse julkisilla kulkuvälineillä.

      Omassa harjoittelussa kaikki alkoi suht hyvin. Luvattiin heti, että saa vaki paikan harjoittelun jälkeen, oli suht mukava ilmapiiri, töitä riitti ja työt oli koulutusta vastaavia jne. Pikku ongelmia tottakai oli, mutta niitä nyt on joka työpaikassa.
      Mutta yli kuukauden harjoittelupaikassa oltuani työtehtäväni yllättäen muuttuivat, eivätkä ne enää vastaa koulutustani. Voin kertoa, että itkettää. Ja eniten ärsyttää just se, että mulle uskoteltiin työtehtävistä jotain ihan muuta, siis työpaikka valehteli mulle ja myös Ecam rekry valehteli mulle kun sanoi, että harjoittelun voi lopettaa jos ei se tunnukaan itselle sopivalta.
      Ja nyt joudun olemaan harjoittelussa vielä neljä kuukautta. En olisi ikinä tehnyt sopimusta jos olisin tiennyt mitä työtehtävät tulevat oikeasti olemaan. Ja nyt näyttää kyllä hyvin selvältä, että firma ei meinaa mua palkata harjoittelun jälkeen.
      Ecamin koulutuspäivillä olen tavannut myös muita työharjoittelijoita ja aika moni on sanonut samaa, että työpaikka ei vastaa omaa koulutusta ja osaamista.
      Että en voi suositella Ecam rekryä. Etsikää vaikka harjoittelupaikka ominpäin ja sopikaa se vaan 1-2 kuukaudeksi niin ette ainakaan joudu pitkäksi aikaa jumiin huonoon työpaikkaan.

    • Sinnittele

      loppuun asti.

      Voimia sinulle ja kiitos kertomistasi tiedoista.

    • vai tälläista

      Enpä taidakaan hakea ecam:n harjotteluihin...

    • tätä tää on...

      Sama tilanne kaikilla muillakin vastaavilla huijareilla, töitä on jos on ilmaisille harjoittelijoille mut tuskin kukaan päässyt oikeasti töihin tai korkeintaan lomien tuuraajaksi tms...

      • asdasdadsadsa

        Nämä nykyiset työttömyysturvan lait mitkä on muutettu "aktivoivaksi" jne. jne. viimevuosina, suorastaan haukuttelevat kaiken maailman huijariyrityksiä ja yhdistyksiä paikalle kuin haaskalintuja työttömien ympärille.

        On kaikenmaailman turhaa kurssin järjestäjää jonka ainoa tavoite on kuitata kurssin järjestämisestä valtiolta hyvät rahat taskuun, kun TE-keskus yhteistyössä täyttää kurssin järjestäjän listat. Tämän yritys toteuttaa hinnalla millä hyvänsä. Parempihan se on lähteä opettelemaan sitä mikä on mansikka 3kk:deksi kurssille sen sijaan, että lojuisi kotisohvalla. Ainoa hyötyjä kuviosta on nämä kurssittajat.

        On eri "aktivoinnin" nimikkeillä palkattomia töitä järjestäviä yrityksiä, jotka teettävät monesti fyysisesti raskastakin työtä. Kaikkea yhdistää se, että nämä työt ovat niitä töitä joista tavanomaisesti maksetaan työsopimuksella palkkaa, ja ne työt kuuluvat jonkin TES:in piiriin, mutta koska se menee lai porsaanreiän kautta mm. työkokeilun, rekrytointikokeilun jne. nimikkeellä, niin työsopimusta ei tarvitse edes solmia saati maksaa palkkaa.

        Ja sitten on vielä kunnat ja yhdistykset, jotka teettävät pakkoholhousta ja työttömän päiväkerhotoimintaa jotta säästävät kunnan sakkomaksuissa pitkäaikaistyöttömistä, kun saavat nämä "kuntouttvaan" työtoimintaan, vaikka nämä olisivat pääpiirteittäin terveitä. Pääasia että kunta säästää sakkomaksut ja työtön saadaan päiviksi valvovan silmän alle. Tämä verhotaan työttömän "syrjäytymisen ehkäisemisen", "auttamisen" sekä "tukemisen" alle - vaikka yksikään asia ei näistä pakkosyötettynä toteudu. Samaan syssyyn lyödään alkoholistit, huumeongelmaiset, muut moniongelmaiset, ja se suurin ryhmä, etli täysin terveet. Juokoon siellä sitten kahvia keskenään vaaditun määrän tunteja päivässä, kunhan kunta säästää sakot työttömästä. Tuhoaa monen terveen työttömän henkisen terveyden pidemmän päälle. Jos oikein hauskalle päälle lähdetään, niin saatetaan laittaa työttömät leikkimään pupuleikkejä tai matkimaan porsaita, röh röh.

        Siinäpä nuo eri järjestelmästä hyötyvät haaskalinnut nykyisellään. Työttömät ovat bisnestä haaskalinnuille nykyisin viimevuosien uusien lakien ja "osallistamisen", "aktivoinnin", sekä "syrjäytymisen ehkäisemisen" ja "auttamisen" nimissä.


    • REKRYT HUIJAUSTA

      Kaikki TE rekryt on huijausta, näin uskoisin.
      Olin tuossa yhdessä tehtaassa töissä (en rekryn kautta ONNEKSI)
      työttömiä rekrytoidaan sinne jatkuvalla vauhdilla.
      Kyse on mielestäni huijauksesta, koska samoihin
      töihin pääsee vuokrafirman kautta ja palkoille heti, ja myös pitkäaikaiseksi.
      Kukaan ei tule sanomaan sulle, että nyt on mentävä rekryyn kuukaudeksi.
      Väitetään, että rekryn kautta pitää uusien tulla kaikki töihin,
      mikä on vale. Moni uusi työntekijä on tullut vuokrafirman
      kautta duuniin, eikä heille ole pakotettu moista suorittamaan,
      ja työsuhde on saanut jatkua. Kyse on siis ansasta.
      Kuka hyötyy? Eikös Eu rahoita näitä hankkeita?
      Esim. rekry voi sisältää 2 vk jotain huuhaa teoriaa, turhia
      työturvallisuuskoulutuksia, jolla on vain tarkoitus hieman
      peittää sitä tosiasiaa, että kohta pääsettä orjatöihin 2 viikoksi
      teorian jälkeen. Lisäksi kaikki ei edes välttämättä työllisty.
      Yksi vuokrafirman edustaja kertoi että 80% työllistyy. 20% ei.
      Työnantaja saa hirveät tukirahat, ja palkattomien työntekijöiden saamatta jäätävät palkat menee pomon taskuihin. Lisäksi säästetään paljon,
      kun pakotetaan osa työttömistä väkisin näihin, ja langetetaan karensseja.
      Ne rahat varmaan menevätkin sitten rahoittajalle takaisin kätevästi vai?
      Aivan selvä ilmapiiri tehtaalla oli saada ansaan nämä rekryhuijattavat
      suostumaan moiseen. Selvä painostamisen meininkin myös työhaastattelussa ja
      työsopimuksia allekirjoittaessa, yllätyksenä tuli myös tämä havainto myös joidenkin vuokrafirmojen kautta. Saako haastattelijat jonkun bonuksen jos suostuvat rekryyn? Minulle sanottiin tehtaan rekryhaastattelussa, että luuletko pääseväsi vuokrafirman kautta töihin, jos et tähän rekryyn suostu? No minähän myöhemmin pääsin. Minä jatkan nyt uskon tiellä. Amen.

    • juuri huijattu

      Älkää missään nimessä... Ovat ainoastaan rahan perässä. Työntekijä ei ole minkään arvoinen. Vaikka käyt vain keskustelemassa olet heti heidän ohjelmassa. Jos et ota paikka vastaan ilmoittavat sinut te-toimistoon ja karensi napsahtaa.

    • Exkurssilainen

      Mielestäni ainakin kertoivat minulle haastattelussa että siinä vaiheessa lähtee ilmoitus te-toimistoon kun on ottanut yrityspaikan vastaan? Ainakin itselleni kävi näin. Kävin haastattelussa yrityksessä ja otin paikan vastaan niin silloin kerrottiin, että aloituksestani tehdään jotain paperitöitä te-toimiston suuntaan... Voin olla toki väärässäkin...

    • opas

      Ei kannata aikaansa haaskata, varmasti löydät paremmankin tien töihin

    • Rekrytyötön

      Kyseisestä firmasta ei ole kokemuksia, mutta toisesta vastaavasta kylläkin. "Rekrykoulutus" kesti puoli vuotta ja siinä oli koulutusta1/3 ja työharjoittelua 2/3. Ymmärsin aika nopeasti, ettei tästä työpaikkaa tule, mutta olipa puoli vuotta jotain muuta tekemistä kuin löhöillä kotona, sekä sai paremman päivärahan huiman 9 euron kulukorvauksen päivässä verottomana. Tosin matkan takia oli pakko kulkea omalla autolla, joten se vei aika lailla nolliin tuon taloudellisen edun.
      No ketä tästä sitten hyötyy? Muutama kurssitoveri sai työpaikan, mutta aika moni jatkoi minun laillani työttömänä. Kurssin järjestäjä saa tietenkin hyvät rahat veronmaksajien kukkarosta Te- toimiston ja Ely- keskuksen maksamina ja työnantaja saa pienellä kustannuksella valittua useista hakijoista haluamaansa koulutettua työvoimaa koulutuksen ajaksi. Yhteiskunnallisesti ajatellen tällainen ns. koulutus kaunistaa työttömyystilastoja jonkin verran ja on näennäinen työllistämisen tukitoimi. Tässä kuviossa kaikki muut voittavat varmasti, paitsi työtön. Hänellä tämä on aika lailla tuurikauppaa, mutta eihän sitä arpajaisissakaan voita jos ei osallistu.

      Tsemppiä kaikille, jotka päättävät kokeilla rekrykoulutusta. Joillakin se päätyy työllistymiseen, mutta en usko noihin yli 80% lukemiin. Epäasiallisesta kohtelusta pitää kertoa kouluttajalle ja Te- toimiston opiskeluista vastaavalle virkailijalle, jotta voivat neuvotella mahdollisesta harjoittelupaikan vaihdosta. Työnantajilla ei ole oikeutta epäasialliseen käytökseen edes harjoittelijaa kohtaan ja työtehtävät pitäisi olla sopimuksen mukaisia.

      Kaiken kaikkiaan kokemus se oli tämäkin. Välillä harmitti ajaa 100km päivässä tietäen, että ei tule töitä saamaan, mutta siinä sekin puoli vuotta kului. Nyt olen vihdoin antanut periksi palkkatyöhön työllistymisen suhteen ja aloitan yrittäjän kivisen uran.

      • Ihankusetusta

        Vttu mitä kusetusta koko homma.

        Työnvälittäjä yrittää huijata valtiolta rahaa, ely-virkamiehet saavat mainetta, kunniaa ja henkilökoht.lisää, työnantaja teettää ilmaiseksi töitä jollain sinisilmäisellä, epätoivoisella hölmöllä jne.

        Ensinnäkin, työnantaja ei ole niin ylivertainen jumala, että saisi palkattua ihan kenet vain hyvänsä. Jos olet tarpeeksi etukäteen viisas kierrät nämä kaukaa eikä työnantaja saa "ihan ketä vain haluaa".

        Toiseksi, kaikki työttömät eivät ole epätoivoisia luusereita, jotka tekevät ihan mitä tahansa muuta kuin ovat kotona. Joskus on taloudellisesti kannattavaa jäädä kotiin kuin mennä orjatöihin vain velkaantuakseen.

        Kolmanneksi, valtio ja työnantajat käyttävät näitäkin palstoja tietojenkalasteluun ja yritysvakoiluun. Ostavat pois sinut toisesta yrityksestä ja palkkaavat itsellen. Viis siitä haluatko sinä itse sitä vai et. Sillä ei ole merkitystä onko se sinulle taloudellisesti kannattavaa vai velkaantuisitko vai et. Kyse on liiketoiminnasta, josta halutaan voittoa (sinun selkärangastasi). Olet vain pelinappula, joka tuottaa voittoa summan x verran. Sinä itse häviät tai suoranaisesti velkaannut ulosottoon saakka. Muut ihmiset luulevat tietävänsä ja tuntevansa sinut ja elämäntilanteesi paremmin kuin sinä. Oma tahto pyritään viemään pois.

        Kannattaa muuttaa omaa suhtautumistaan. Suhtaudu sinäkin töiden tekemiseen pelkkänä liiketoimintana. Yritys on sinulle vain pelinappula, joka tuottaa sinulle voittoa x määrän verran. Jos ei tuota voittoa tai mennään miinuksen puolelle, työtä ei kannata tehdä. Arvosta itseäsi!


      • työtävailla

        Ecam kertoo netti sivuillaan: "emme asemoi tuotettamme koulutukseksi vaan eriliaseksi rekrytointituotteeksi, jossa pystymme tarjoamaan sinulle kilpailuetua kilpailussa yritysten työtehtäviin ilmoittautunieden henkilöiden ykköspaikasta" ELI eikös kyseessä olekkaan työvoima koulutus, jolla pitäis kouluttaa ihmisiä töihin, eikä kilpailla avoimista työpaikoista sillä ettei ota palkkaa vastaan??????? ja sitten lukee että ei tarvi koulutusta ottaa vastaan jos tekee töitä ihan koko ajan.


    • Harkinnassapa

      Te jotka olette olleet kyseisen firman kautta "töissä"? Oliko päivät normaalin pituisia eli 7,5h vai lyhyempiä?

    • Että_sillee

      Tein hakemuksen tuohon rekrytointiohjelmaan n. kaksi vuotta sitten, parin viikon kuluttua kävin esittäytymässa ja tietoni kirjattiin heidän järjestelmäänsä. Itse olen kysellyt 4-5 kertaa hakemukseni perään ja vastaus on ollut "kyllä olet listoillamme....", eipä sitten muuta ole tapahtunutkaan..
      Ketähän tälläkin "konsultoinnilla" kusetetaan.. ? ?

    • NicRosa

      Olen katsellut pidempään Ecam consulting -systeemin tarjoamaa työllistysmismahdollisuutta ja otin lopulta selvää asiasta... Nyt huvittaa oma sinisilmäisyyteni. Kysehän on systeemistä, jonka on yritys, joka räätälöinyt itsellee työvoimakoulutus-statuksen, vaikka kyse on työvoiman rekrytoimisesta yrityksille.
      -
      Työnantaja maksaa Ecamille jokaisesta yritykseen tulleesta työntekijästä n, 1400 - 1600 e kuukaudesta. Lisäksi luulen, että saavat rahoitusta yhteiskunnalta, ELY-keskuksilta ja työllistämiseen tarkoitetusta valtion budjetista. Nämä tulot Ecam kerää palkatonta työtä tekevien työntekijöiden työpanoksista...Koska työntekijä sitoutuu n. 4kk:n työrupeamaan ja elää sen ajan 100 prosenttisesti omalla työttömyysturvallaan Kelan 9e / työpäivä kulukorvauksilla sekä Kelan "korotetun" päivärahan osuudella, n. 4e / työpäivä.

      Ecam consulting kotisivulla hehkutetaan työnantajille näin: "... tekemättömille töille kustannustehokas ratkaisu.." Ja kotivultaan löytyy myös mallilaskelma, että "yrityksen säästö koeajalta on 10.000 euroa", kun oletetaan, että työntekijä olisi työskennellyt esim. 2000 euron kk-palkalla ecam-sopimuksen ajan.

      - Tässä suora lainaus kotisivun työnantaja-infosta: "Tarjoamamme palvelu on myös edullinen. Ohjelman kustannus on (Pirkanmaalla) 3500€ alv, eikä muita kuluja tule koko 90 työpäivän aikana, eikä sen jälkeen. Nopeasti 2000€:n kuukausipalkalla laskettuna säästö yritykselle tekijän "koeajalta" on n. 10.000€. Ohjelman aikana saa myös yritystyöskentelyä tukevaa koulutusta ".
      Puljun toimitusjohtaja pitää jotain blogia "uudet kujeet", jossa hehkuttaa firmaansa ja kertoo, että viettää golffaamassa aikaansa niin usein kun vaan kentälle pääsee. Eiköhän tämä kerro, mistä on kyse. Työntekijän ilmaistyöllä nettoamisesta, jonka mahdollistaa se, että lanseeraavat "koulutusohjelmaksi tai ohjelmaksi" toiminnan, joka suomeksi sanottuna on sitä, että työntekijä työskentelee yrityksessä palkatta.

      • asdsadsadsad

        Näinhän se menee. Työttömät on bisnestä, ja kukaan ei pidä heidän puoliaan. Laki on muutettu siten, että edes he itse eivät enää voi pitää puoliaan hyväksikäyttäjiä ja huijareita vastaan, koska siitä rapsahtaa karenssi - mahdollisesti ikuinen.

        Vaihtoehdot puolustautua ovat siis huono, ja huono.


      • EnSuosittele__
        asdsadsadsad kirjoitti:

        Näinhän se menee. Työttömät on bisnestä, ja kukaan ei pidä heidän puoliaan. Laki on muutettu siten, että edes he itse eivät enää voi pitää puoliaan hyväksikäyttäjiä ja huijareita vastaan, koska siitä rapsahtaa karenssi - mahdollisesti ikuinen.

        Vaihtoehdot puolustautua ovat siis huono, ja huono.

        Mukana yrityksiä, joilla ei ole varaa ollenkaan eikä haluakaan palkata normipalkkaisia työntekijöitä noin muutenkaan eikä myöskään tämän puljun ”koeajan” jälkeen. Koeaika siis on tuo palkaton orjatyö, jonka jälkeen yritys jättää jatkamatta sopimusta ja palkkaamatta. En väitä, että kaikki yritykset olisivat näitä, mutta joukossa todellakin on näitä, joilla ei noin muutenkaan varaa palkata yhtään normityöntekijää.


    • ToimariTKU

      Itse työnantajana koin tämän erinomaiseksi, riskittömäksi tavaksi hoitaa rekrytointi. Kustannus ei ole iso (n.4500) ja jos haastattelun perusteella valittu osoittautuisi dorkaksi, ei siinä olla kiinni. Hyvää oli myös se, että Ecam hoiti esikarsinnan ja minä haastattelin sitten 4-5hakijaa/rekry. Tämän ohjelman kautta rekrytoin yhteensä 5 henkilöä, joista 2 on edelleen palkkalistoilla. 3 muun status => 1 jäi sairaseläkkeelle, 2 lähti jatkamaan urapolkuaan kansainvälisiin yrityksiin (mikä harmittaa, kun olivat hyviä tyyppejä). Ja ei, kyse ei ollut että oltaisiin maksettu liian vähän. Saivat 4000/kk.

      En kuitenkaan hyppäisi nykyisestä työstä tuohon, mutta jos olet hankkinut cv:seen listan kokemusta ja joutunut kuitenkin olemaan työttömänä hieman pidempään... niin tämän kautta on helppo päästä kiinni työelämään. Tämä on aivan eri asia kuin TE-toimiston "työkokeilu", jossa todellakin riistetään työntekijöitä ja eihän sen kautta kyllä kovin laadukkaita töitä ole edes tarjolla.

      • konsulti

        hieno kommentti "toimarilta", haastattelun perusteella valittu osoittautuu dorkaksi? kuvastaa että kun ei maksa voi asennoitua kevyesti koko hommaan, hitsi ku jäi toimaria harmittamaan...


      • VaroECAMhuijausta

        Taitaa tämänkin kommentin taka olla ECAMin tyyppi. Tämä on loistava tapa huijata työnhakijoita ja palkata ilmaiseksi porukkaa töihin. TAI sitten tuo toimari tosiaan on se tilitoimistokaveri joka palkkasi 5 tyyppiä töihin ILMAISEKSI ja ei palkannut heistä ketään puolen vuoden jälkeen. Mahtavaa hyväksikäyttöä. Pitäisi lopettaa jo tällainen scammaus.


      • Manageri

        Ecamin kautta nykyiseen työhöni syksyllä 2013. Sain maailman parhaan työpaikan. Työkokemusta oli jo yli 10vuotta valmistumisesta. Halusin uutta suuntaa työuralle ja se löytyi. Koulutuksen jälkeen ensin määräaikaisuus ja sitten vakituinen soppari. Kyllä näissä on aina paikkansa tuurillekin niin kuin aina uuden työpaikan kanssa. Mutta suosittelen avoimille uuden suunnan etsijöille. Ja meillä on talossa myös toinen 10v talossa ollut, joka tuli myös vastaavan ohjelman kautta taloon... ei kuitenkaan Ecamin.


      • Anonyymi

        Kyllähän noi myynti puheet ja onnistumiset voisi kuitata kylmällä statistiikalla, eli ECAM voisi julkisesti tilastoida kuinka moni työllistyy harjoittelun jälkeen...niin ei tarttis täällä kenenkään kirjoitella positiivisia viestejä ja ECAM:in toimarillekkin jäisi enemmän aikaa golffata...


    • selkosuomea

      P u h u t a a n k o n ä i l l ä k i n k u r s s e i l l a s e l k o s u o m e a ?

    • UrallaEteenpäin

      Rekrytointikonsultti haastatteli minua puhelimessa ja pyysi toimittamaan CV:n ja esittelyn, jossa tarkennan millaisista tehtävistä olisin kiinnostunut ja millaista osaamista minulla on. Minulle kävi heti kättelyssä selväksi, että nuorella konsultilla ei ollut elämän- saatika työkokemusta eikä kykyä tunnistaa hakijan osaamista. Paljastui myös, että hän ei edes tuntenut yhteiskuntamme koulutusjärjestelmää, muita toimialoja tai yleensä kehittymismahdollisuuksia. Minulla tuli haastattelun aikana erittäin vaivautunut olo ja tunsin myötähäpeää ystävällistä, pirteää naisihmistä kohtaan, joka ilmiselvästi nautti työstään, mutta ei osannut kohdata asiakasta tai yhdistää asiakkaan osaamista, kiinnostusta erilaisiin tehtäviin, koulutusta ym. tekijöitä, jotka ovat keskeisiä urasuunnittelussa, alaa vaihtaessa tai ylipäätään työnhaussa. -No, tästä on kulunut aikaa nyt noin 1 vuosi ja olen omin neuvoin työllistynyt melko hyvin mutta en juuri niihin tehtäviin, mihin yltäisin ja jota yritin ECAM:n kautta. Ei yhtäkään työtarjousta tai muutakaan ideaa näiltä nuorilta konsulteilta syntynyt. Referenssit, joita he ovat saaneet vaikuttavat vanhoilta tai tekaistuilta. Blogi päivittyy harvoin eikä sillä ole mitään annettavaa työnhakijalle / työnantajalle. Ei herättänyt luottamustani.

    • ECAMTampere

      ECAM on mielestäni täyttä. Vedetään kaupungin työkkäriltä avustusta ja sitten muka tarjotaan mahdollisuutta työllistyä ECAMin ohjelman kautta. Ihan puutaheinää. Itse osallistuneena (valitettavasti) olin 6kk kirjanpitofirmassa Tampereella ja kukaan siitä ryhmästä saanut työpaikkaa vaikka hyviä ammattilaisia kaikki ja nykyään arvostetuissa firmoissa kaikki töissä. ECAMin voisi jo vetää vessasta alas. Kaipa niitä joitain muitakin huijauksia on markkinoilla samaa touhua "kehittämässä".

    • superkoodaaja

      Ai katos, konsulttifirma on sitten pumminut nimensä Ericssonin matkapuhelimen ohjelmointidokumentistä.

      Mitä löytyykään Ericssonin teknisestä AT -komentomanuaalista:

      *ECAM Ericsson Call Monitoring

      Set command: *ECAM=<onoff>
      Options: <onoff> 0 Activated.
      1 Deactivated.
      Returns: *ECAM: <ccid>,<ccstatus>,<calltype>,
      [<processid>],[<exitcause>][,<number>,<type>]
      Refer to *ECAV for a description.
      Example: AT*ECAM=1
      *ECAM: 1,1,1,,,040123456,129
      OK

      Tuo tosiaan toimii !

      Esim. Sony Ericsson K600i -puhelimelle voi

      a) datakaapelin kautta

      b) IrDA -yhteydellä

      c) Bluetoothin kautta (virtuaalisarjaporttiyhteys Bluetoothin yli)

      antaa komennon:

      AT*ECAM=1

      OK -vasteen jälkeen:

      Kun tulee tuleva puhelu numerosta 040123456, niin puhelin työntää tietokoneelle datarivin:

      *ECAM: 1,1,1,,,040123456,129

      Tuosta selviää sekä tulevan puhelun puhelinnumero että myös puhelun ID -numero, jolla yksilöidään, mistä puhelusta on kyse (puhelin hallitsee max. 6 puhelua yhtäaikaisesti, joista 5 voi yhdistää neuvottelupuheluryhmään).

      Alunperin ECAM on siis lyhenne, joka tarkoittaa: Ericsson Call Monitoring.

      En arvosta tuollaista nimen pummimista toisen yrityksen teknisestä dokumentistä.

      • Anonyymi

        no, olet hyvä koodaaja. sattumoisin tulee perheyhtiön nimestä :D. ja en kuulu perheeseen ;)


    • jep111

      KAuanko semmoinen ecam pyörii jos kaikki jäävät työttömäksi? En usko että kauan. Nyt on vuosi 2019 minulle tuli postiluukusta ehdotus. Olisiko kuitenkin mahdollista että sitä kauttakin voi työllistyä. Toki he ovat tarkkoja minne ihmisiä pistävät haastatteluun nimittäin ei kaikille voi olla oikeaa paikkaa. Jos 80 prosenttia työllistyy tarkoittaa se että ainakin suurimmaksi osaksi ECAM tekee oikeat valinnat. Ei yritys eikä työntekijä. Toki tuo prosentti voi olla niistä jotka jatkavat loppuun asti koulutuksen. Täytyy muistaa että yritys maksaa koulutettavasta ja lisäksi aika on pitkä vain siksi että otetaan joku palloilemaan yritykseen turhanpäiten. Olisi tarkoitus kuitenkin ottaa varmasti joku työntekijä. Toki palkatta työskentely ei välttämättä motivoi eikä hänelle voi antaa täyttä työtä kannettavaksi. Joten jos yritys ei osaa laskea niin voi jäädä puille paljaille. ECAM on siihen täysin syytön.

      • Anonyymi

        Näitä ECAMin kaltaisia kusettajia on syntynyt markkinoille tuhka tiheään.

        Kaikille yhteistä on se, että luvataan kuu taivaalta, mutta todellisuus on ihan jotain muuta. Se, että joku mahdollisesti saa noiden firmoijen kautta töitä ei tee vielä kesää, koska suurin osa näiden rahastavien sekä yhteiskunnan rahoituksella bisnestä tekevien firmojen ilmaisorjista ei tule töitä saamaan. Ainoita hyötyjiåä ovat temppukoulutusten ja -rekrytointien nimissä ilmaiseksi työpanoksen saavat yritykset, jotka todellakaan eivät tule ketään työllistämään. Miksi työllistäisivät, kun koko ajan on saatavissa aina uuden konsulttifirman kautta uudet ilmaisorjat töihin.

        Suomen työmarkkinat tervehtyisivät kertaheitolla, kun kaikki yhteiskunnan puliveivaama ilmaistyön tekeminen lopetettaisiin kokonaan, ja että myös vuokrafirmojen toiminnalle laitettaisiin stoppi.

        Kun katselee pelkästään MOLlin sivuilla olevaa työpaikkatarjontaa tietyillä alueiila Suomea, huomaa, kuinka vuokrafirmat hallitsevat jo noin 90 % ilmoituksia, ja kuinka nämä työsuhteet ovatkin rahastavan vuokrafirman palveluksessa. Tämä taas on johtanut siihen, että monella alalla työntekijäiden palkkoja on jo poljettu surutta, koska silloin vuokrafirma saa lypsettyä varsinaiselta työnantajalta kunnon rahat, joista vain murto-osa päätyy työntekijälle.

        Sama siis Suomeksi: Suomessa on tällä hetkellä menossa suuri sisäinen palkkadevalvaatio, sillä EU-onnelassa valuuttaa ei voi devalvoida. Nämä palkkojen halpuutukset eivät tietenkään koske julkiselle sektorille pesiytyneitä kyrvänsyyliä, joille on maksettava kaikki mahdolliset lisät ja ylipitkät lomat, tai muuten virkaköpien perseet ovat penkissä.


      • Anonyymi

        ECAMin ihmisetkö tänne taas kirjoittelee... mahdollisuus työllistyä on aina, mutta kuinka suuri...herää kysymys noista harjoittelu automaateista eli rekry/koulutus firmat syöttää ilmaista työvoimaa yritykselle ja harjoittelun jälkeen todetaan tarpeen menneen ohi...kun työkuormaa tasattiinkin harjoittelun ajan riittävästi...


    • Anonyymi

      Mä sain oman alan ylemmän toimihenkilön töitä Ecamin kautta. Työ vastasi koulutustani ja sopimus oli vakituinen.

      Tosin palkka oli reilusti alakanttiin, työilmapiiri ihan hirveää ja toimari raivohullu. Firma oli pyöröovi, jossa suurin osa lähti vuoden sisällä. Mitä muille hakijoille juttelin, Ecamin asiakasyritykset vaikuttavat olevan tällaisia, johon kukaan ei muuten hakisi.

      En ole varma oliko se vai työttömyys parempi. Mutta sain työpaikan kuitenkin.

    • Anonyymi

      Nämä rekryohjelmat harvoin tuottaa työpaikkaa. Kokemuksesta voin sanoa, että rekryt yleensä suoritetaan yrityksiin jotka ovat saaneet ison tilauksen ja sen tekemiseen saadaan ilmaiset työntekijät rekryohjelmasta. Osallistuin tälläiseen kojeistoasentajan rekryohjelmaan missä piti olla varma työ. Heti alussa huomattii, että yritys oli vain saanut todella ison tilauksen joka toteutettiin rekryohjelmalla. Kukaan ohjelmaan valituista 20 henkilöstä ei saanut työpaikkaa mutta firmalle kasattiin ties kuinka monta sähkökaappia. Ikinä en mene enää näihin rekryohjelmiin.

    • Anonyymi

      Tänään tuli kyseisen ECAMin kirje ja innostuin. Kuullosti hyvältä.

      Onneksi luin muiden kokemukset rekrypalveluista ja en todellakaan aio hakeutua! Ennemmin menen TE-toimiston työharjotteluun ja haen paikan itse jos en vakityötä saa.

      KUULOSTAA KUSETUKSELTA!
      Roskiin kirje...

      • Anonyymi

        Työharjoittelut, palkkatukipaikat ja vuorotteluvapaat eivät myöskään tuota useimmiten mitään muuta kuin sen lyhytkestoisen määräaikaisuuden tai jos tuottaa niin työpaikassa on todella suurta vikaa esim. äärettömäm huono ilmapiiri, rikolliset työkaverit ja johto tms. äärimmäisen HÄMÄRÄÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työharjoittelut, palkkatukipaikat ja vuorotteluvapaat eivät myöskään tuota useimmiten mitään muuta kuin sen lyhytkestoisen määräaikaisuuden tai jos tuottaa niin työpaikassa on todella suurta vikaa esim. äärettömäm huono ilmapiiri, rikolliset työkaverit ja johto tms. äärimmäisen HÄMÄRÄÄ.

        Kirjoitatko rakennusalasta.


      • Anonyymi

        Voit ottaa huomioon, että tuotakin työnvälittämistä tekee ihminen, joka on saanut sieltä töitä. Ja kunnioitan ja arvostan työtäni ja välitettyjä onnellisia ihmisiä on nyt laskelmani mukaan 72% paikoista. Yleensä homma päättyy samoihin syihin kuin koeaikanakin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit ottaa huomioon, että tuotakin työnvälittämistä tekee ihminen, joka on saanut sieltä töitä. Ja kunnioitan ja arvostan työtäni ja välitettyjä onnellisia ihmisiä on nyt laskelmani mukaan 72% paikoista. Yleensä homma päättyy samoihin syihin kuin koeaikanakin...

        Eli korruptioon, lahjontaan ja kiusaamiseen.


    • Anonyymi

      Kyllä tästäkin keskustelusta huomaa, että kokkelieliitin virkamiehet yrittävät kommaribyrokraattien avulla tehdä työnhakijoista täydellisiä rottia.

    • Anonyymi

      Firma (ECAM), joka lähettelee katteettomia lupauksia tuon tuosta. Tuli taas kirje kyseiseltä firmalta, ja kun oikein tekstiä rivien välistä lukee, taas olisi kaikenlaisen tempputyöllistömisen nimissä tarjolla ilmaista työtä jonkun Kepulaisen, Kokoomuslaisen tai Demarin omistamassa firmassa - tietysti yhteiskunnan maksaessa palkan työttömyysturvan muodossa.

      Eipä kiinnosta ei! Näin päätoimisena, työttömänä työnhakijana saan taloudellisesti paremman hyödyn ja muutenkin ammatillista hyötyä siitä, että pääsen tekemään 2-3 päivää kuussa oikeita oman alan töitä osa-aikaisena. Tilanne on muutenkin naurettava, sillä nykyinen työnantaja kykenee maksamaan tehdystä työstä jopa palkkaa, vaikka kyseessä on hieman päälle vuoden vanha yhden henkilön "startup" firma, joka toisin ei ole saanut yhteiskunnalta lainkaan minkäänlaista rahoitusta. Olen siis firman toinen osa-aikainen työntekijä.

      Siksi onkin suorastaan naurettavaa, kun voittoa tavoittelevat - erityisesti pörssissä olevan firmat "eivät kykene" eivätkä "löydä" tai "saa" sopivia työntekijöitä, ja TE-toimiston tehtäväksi on muodostunut ilmaisen, yhteiskunnan subventoiman halpatyövoiman puliveivaaminen näihin firmoihin.

      Vaikka itse tavallaan pitkäaikaistyötön olenkin, siitä huolimatta en tee kenellekään töitä ilmaiseksi, ja hieman alle viisikymppiseksi olen myös jo työharjoitteluni ilmaiseksi tehnyt. Olen aloittanut oman työurani jo 13-vuotiaana, tehden silloinkin töitä vain ja ainoastaan verokorttia ja työsopimusta vastaan, ja että kaikista töistä olen aina saanut työsppimuksessa sovitun palkan. Ilmaiseksi en lähde kenellekään töihin.

      • Anonyymi

        Harvinaisen terävää ja suoraviivasta analyysiä siitä, kuinka isot korporaatiot pysytyvät vaikuttamaan yhteiskuntaan ja työvoiman saatavuuden ehtoihin.


    • Anonyymi

      Ei kannata ottaa vastaan ECAM:in tarjoamaa harjoittelupaikkaa. Yritykset hyödyntävät tällaisia palveluja saadakseen ilmaista työvoimaa.
      Näin kävi itsellenikin kun otin vastaan harjoittelupaikan. Yrityksessä lupailtiin työpaikkaa harjoittelun jälkeen, mutta kun palavereissa esiteltiin yhtiön taloustilannetta, oli selvää että heillä ei ollut varaa palkata uusia työntekijöitä.
      Kuitenkin halusivat ottaaa "maksimimäärän" harjoittelijoita ilmaiseksi työvoimaksi. Loppujen lopuksi ketään näistä harjoittelijoista ei palkattu.

      • Anonyymi

        Niin, töitähän riittää, mutta palkanmaksu on se ongelma. Kunnon orjuutusta noi harjoittelut. Ei kukaan terve aikuinen tarvitse 3kk harjoittelua. Viikkokin riittäisi harjoittelua ja sen jälkeen töihin. Ihme että sossulandiassa pomputellaan ihmisiä mielin määrin. Jossain muualla olis mellakat, Suomessa vaan nöyristellen harjoitellaan töitä. 😎


    • Anonyymi

      Monen monta vuotta sitten kävin heidän asiantuntijakoulutuksen. Minulle siitä ei ollut hyötyä, päinvastoin, itsetunto koki kovan kolauksen. Itse työpaikkakin oli suoraan sanoen paska ammattitaidottoman ja kiusaavan esimiehen takia.

    • Anonyymi

      No onko tuottanut lässyttäminen suomi24-palstalla tuloksia? Muistaakseni aloititte heti länkyttämisen jo vuonna 2012 heti alkuvuodesta ja tähän päivään asti olette joka päivä 7 päivää viikossa länkyttäneet paskaa palstalla eli sellaiset huimat 9 vuotta länkyttämistä aamusta yöhön 7 päivänä viikossa. Tämä ketju on sieltä vuodelta 2013.

      Onko tuottanut tulosta? Oletteko saaneet tällä tavoin palkattua jonkun länkyttämällä paskaa vuodesta toiseen keskustelupalstalla?

    • Anonyymi

      Joka paikka on täynnä ns. Työllistämis firmoja.. Te toimisto on ihan turha härpäke se ei työllistä ketään.. Nimen voisi muuttaa kuntouttavien aputoimisto...

    • Anonyymi

      Yrityksen ECAM Consulting Oy (1627130-7) liikevaihto oli 99000 euroa 2023 ja työllisti - henkilöä. Liikevaihto laski 52,2 %. Liiketoiminnan tappio oli -86000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -86,9 %. Yhtiön omavaraisuus aste 95 %

      www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/ecam-consulting-oy/16271307/rating-alfa

    • Anonyymi

      Ecamconsulting tulos 2023 miinus 83000. Tervemenoa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe