TASAANTUUKO kehon rasvaprosentti treenaamalla?

uiohfillll

Jos treenaa (ja syö oikein), kehon rasvaprosentti pienenee. Mutta selventäkäähän vielä, että TASAANTUUKO rasvaprosentti? Niin että kaikkialla kehossa olisi yhtä paksu rasvakerros?

Olen suunnitellut, että ehkä hiukan vanhempana alkaisin treenaamaan. Olen jo nyt aika hoikka (paitsi keskivartalo, löytyy kahvat ja pömppis), mutta käsivarsistani ei missään nimessä saa lähteä rasvaa, ne ovat jo nyt niin ohuet. Siksi kiinnostaisi tietää että tasaantuuko kehon rasvaprosentti treenin myötä vai lähteekö kaikkialta yhtä paljon rasvaa?

6

247

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et voi itse vaikuttaa siihen, mistä rasva lähtee

• kiinteytymisen salat

Rasva lähtee viimeisinä sieltä, minne se on tullut ensimmäisenä. Jenkkakahvat, perse, reidet jne. ovat paikkoja, joissa läski voi olla tiukassa. Läski lähtee laihduttamalla. Kuntoilulla voi vähentää lihasmassan häviämistä samalla, joten kyllä kehonkoostumus pitkällä tähtäimellä muuttuu. Voi mennä jopa pari-kolme vuotta kunnes jenkkakahvat lähtevät. Lihasharjoittelua, aerobista liikuntaa ja ennen kaikkea terveellistä ruokaa. Ne ovat avaimet laihtumiseen.

• aloittaja _._._.

En tiedä miksi mutta nyt en ymmärtänyt jälkimmäistä viestiä. Mikä oli pointtisi?

Enkä myöskään huomannut saaneeni vastausta itse kysymykseen. Siis sanokaa selvemmin että tyhmempikin ymmärtää, tasaantuuko rasvan määrä ympäri kehoa jos treenaa vai lähteekö sitä kaikkialta saman verran jolloin rasvan määrä pysyy suhteessa samana?

• eräs2
        aloittaja _._._. kirjoitti:

En tiedä miksi mutta nyt en ymmärtänyt jälkimmäistä viestiä. Mikä oli pointtisi?

Enkä myöskään huomannut saaneeni vastausta itse kysymykseen. Siis sanokaa selvemmin että tyhmempikin ymmärtää, tasaantuuko rasvan määrä ympäri kehoa jos treenaa vai lähteekö sitä kaikkialta saman verran jolloin rasvan määrä pysyy suhteessa samana?

Valitettavasti ei tasaannu, vaan lähtee jokaisella vähän eri tavalla. Se, mistä rasva lähtee ensimmäisenä, riippuu mm. hormonitoiminnasta. Naisilla rasva on tiukimmassa yleensä reisissä ja muualla alavartalossa. Vyötärön rasva lähtee monilla helpommin. Toisaalta se on hyvä, koska juuri se on terveyden kannalta haitallisinta rasvaa.

Paikallista rasvanpolttoa ei ole, etkä pysty vaikuttamaan siihen missä järjestyksessä rasva palaa. Esimerkiksi vatsalihasliikkeet eivät auta polttamaan rasvaa erityisesti vatsasta.

• ei tasaannu, eikä yleensä lähde tasaisesti kaikkialta. geenit määrää mistä se rasva lähtee.

• ihan amatööri

Ja minä lisään vielä, että aloittaja on aavistuksen hakoteillä jos ajattelee, että käsistä ei saisi lähteä rasvaa koska kädet ovat jo liian ohuet.

Treenaamalla ne vahvistuu ja lihasta tulee tilalle. Rasvaton, vähänkin lihaksikas käsi on aina paremman näköinen kuin rasvalla pinnoitettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2756
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2724
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2390
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1953
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      358
      1279
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1249
    Aihe