Tarvitsen vinkkejä ja apua painon pudotukseen!

ylipainoinennuori15

Olen 15-vuotias tyttö ja painan 69 kiloa ja olen 161 cm pitkä. Ruumiinrakenteeni on aika lihaksikas ja olen ollut aina hyvin harteikas. Tiedostan olevani reilu 10 kiloa ylipainoinen ja olen yrittänyt laihduttaa, mutta en koskaan ole siihen kyennyt. Ruoka on minun heikoin puoleni ja olen varmaan 200 kertaa päättänyt että pidän herkkupäivän kerran viikossa, mutta olen aina sortunut. Saatan syödä kokonaisen suklaalevyn kerralla ja paketillisen jätskiä jopa 2 kertaa viikossa, ilman että minulle tulisi paha olo. Syön joka päivä aamupalan, kouluruoan, välipalan koulussa(ei niin terveellinen, yleensä sisältää karkkia) ja kotiin tullessani jogurttia ja leivän, sitten iltaruoan ja iltapalan. Syön usein aterioiden välissä, koska oloni tuntuu nälkäiseltä. En kuitenkaan jätä koskaan aterioita väliin, eikä ateriani ole epäterveellisiä. Jos juon limuja, niin ne ovat aina light versioita. Syön myös paljon salaattia ja vihanneksia, enkä käytä salaattikastikkeita. Miten pystyn hallitsemaan makean himoni, ja kuinka voisin innostua enemmän liikunnasta? Käyn päivittäin koiran kanssa 2 kilometrin reippailla lenkeillä ja treenaan kotona lihaskuntoa 3 kertaa viikossa. (50vatsaa, 20punnerrusta ja 50selkää) Minulla ei ole mahdollisuutta aloittaa kuntosalilla käymistä, eikä mitään harrastus lajia. Uimahalliin kyllä pääsisin. Haluaisin saada painoa tippumaan mahdollisimman nopeasti ja tiedän että se vaatii kovaa työtä. Aijon onnistua siinä, mutta siihen tarvitsen teidän apuanne, joten kertokaa minulle miten minun pitäisi syödä ja kuinka paljon/miten harrastaisin liikuntaa, että painoni tippuisi mahdollisimman nopeasti, mutta terveellisesti. en haluaisi enään itkeä itseäni uneen ajatellen että kukaan ei pidä minusta, kun olen tälläinen läski :( kiitos etukteen kaikille, ketkä viitsivät vaivautua minun eteeni.

2

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Jätät ne herkut pois syöt kasviksia salaattia rahkaa raejuustoa marjoja juot paljon vettä jätä turhat hiilarit pois eli riisi pasta makarooni perunat jauhot sokerit limpsat jne syö kalaa kanaa lihaa kananmunia jne

    • Murmeliäippä

      Niin, sinun ikäisesi ei kannata varsinaisesti laihduttaa.
      Ruokailutavat kannattaa muuttaa, tosiaan paljon kasviksia ja proteiineja.
      Pieniä annos kokoja, mutta tiheitä ruokailuja.
      Liikunta on hyväksi, on sitten minkä ikäinen tahansa.
      Mutta älä laihduta, koita vain saada elämäntavat kuntoon.
      Kroppasi kehittyy edelleen, joten mitään radikaalia muutosta ei kannata tehdä.
      Muistan itsekin tuon tunteen, että kukaan ei pidä minusta, koska olen pullukka, ei se niin mene, nuorena vain on kovin ulkonäkökeskeinen ja liian ankara itselleen. Luonne on se mikä on tärkeintä. Jopa teillä nuorilla.
      Kun sisin on kaunis ja aito, ei siitä ulkokuoresta niin välitetä.
      Parempi ihana pullukka, kuin tyly laiheliini. Usko pois! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe