Olen 15-vuotias tyttö ja painan 69 kiloa ja olen 161 cm pitkä. Ruumiinrakenteeni on aika lihaksikas ja olen ollut aina hyvin harteikas. Tiedostan olevani reilu 10 kiloa ylipainoinen ja olen yrittänyt laihduttaa, mutta en koskaan ole siihen kyennyt. Ruoka on minun heikoin puoleni ja olen varmaan 200 kertaa päättänyt että pidän herkkupäivän kerran viikossa, mutta olen aina sortunut. Saatan syödä kokonaisen suklaalevyn kerralla ja paketillisen jätskiä jopa 2 kertaa viikossa, ilman että minulle tulisi paha olo. Syön joka päivä aamupalan, kouluruoan, välipalan koulussa(ei niin terveellinen, yleensä sisältää karkkia) ja kotiin tullessani jogurttia ja leivän, sitten iltaruoan ja iltapalan. Syön usein aterioiden välissä, koska oloni tuntuu nälkäiseltä. En kuitenkaan jätä koskaan aterioita väliin, eikä ateriani ole epäterveellisiä. Jos juon limuja, niin ne ovat aina light versioita. Syön myös paljon salaattia ja vihanneksia, enkä käytä salaattikastikkeita. Miten pystyn hallitsemaan makean himoni, ja kuinka voisin innostua enemmän liikunnasta? Käyn päivittäin koiran kanssa 2 kilometrin reippailla lenkeillä ja treenaan kotona lihaskuntoa 3 kertaa viikossa. (50vatsaa, 20punnerrusta ja 50selkää) Minulla ei ole mahdollisuutta aloittaa kuntosalilla käymistä, eikä mitään harrastus lajia. Uimahalliin kyllä pääsisin. Haluaisin saada painoa tippumaan mahdollisimman nopeasti ja tiedän että se vaatii kovaa työtä. Aijon onnistua siinä, mutta siihen tarvitsen teidän apuanne, joten kertokaa minulle miten minun pitäisi syödä ja kuinka paljon/miten harrastaisin liikuntaa, että painoni tippuisi mahdollisimman nopeasti, mutta terveellisesti. en haluaisi enään itkeä itseäni uneen ajatellen että kukaan ei pidä minusta, kun olen tälläinen läski :( kiitos etukteen kaikille, ketkä viitsivät vaivautua minun eteeni.
Tarvitsen vinkkejä ja apua painon pudotukseen!
2
128
Vastaukset
- ........
Jätät ne herkut pois syöt kasviksia salaattia rahkaa raejuustoa marjoja juot paljon vettä jätä turhat hiilarit pois eli riisi pasta makarooni perunat jauhot sokerit limpsat jne syö kalaa kanaa lihaa kananmunia jne
- Murmeliäippä
Niin, sinun ikäisesi ei kannata varsinaisesti laihduttaa.
Ruokailutavat kannattaa muuttaa, tosiaan paljon kasviksia ja proteiineja.
Pieniä annos kokoja, mutta tiheitä ruokailuja.
Liikunta on hyväksi, on sitten minkä ikäinen tahansa.
Mutta älä laihduta, koita vain saada elämäntavat kuntoon.
Kroppasi kehittyy edelleen, joten mitään radikaalia muutosta ei kannata tehdä.
Muistan itsekin tuon tunteen, että kukaan ei pidä minusta, koska olen pullukka, ei se niin mene, nuorena vain on kovin ulkonäkökeskeinen ja liian ankara itselleen. Luonne on se mikä on tärkeintä. Jopa teillä nuorilla.
Kun sisin on kaunis ja aito, ei siitä ulkokuoresta niin välitetä.
Parempi ihana pullukka, kuin tyly laiheliini. Usko pois! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1581172Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637