Jäin vuosia sitten vuorotteluvapaalle. Nautin vapaastani suunnattomasti, ja huomasin, että työpaikkani ulkopuolellakin on elämää. Olin vuosia kulkenut näännyksissä kodin ja työpaikan väliä, eikä minulla juuri muuhun jäänytkään energiaa. Vuorotteluvapaalla tein kaikenlaisia rästiin jääneitä koti- ja pihatöitä, vietin aikaa lastenlasten ja iäkkään äitini kanssa. Kyläilin ja katselin ympärilleni. Töihin palattuani tajusin, etten voi enää jatkaa tätä stressaavaa
ja kiireistä työtäni, ja niin hyppäsin pois "oravanpyörästä". Sattumoisin minulle järjestyi kevyttä ruumiillista työtä. Palkka on kylläkin entistä selvästi pienempi muttei ole suurempia paineitakaan. Nyt olen todella tyytyväinen elämääni, näinkin voi käydä...
Näinkin voi käydä...
tallaaja59
2
571
Vastaukset
- vuorovapaalla ollut
Just täysosuma ainoaan elämään!
- Vuorottelija
Tuota olen itsekin miettinyt. Ei ole mitään järkeä istua päivät paikallaan työpöydän ääressä ja kokouksissa, pitkät työmatkat autossa, ja sitten illalla väsyneenä yrittää käydä lenkillä, jotta saisi vähän liikuntaa ja jaksaisi paremmin taas istua. Istumatyö vie terveyden yhtä lailla kuin liian raskas fyysinen työkin.
Voisin alkaa myös katselemaan jotain kevyttä ruumiillista työtä. Palkka ei ole niin tärkeä. Voisin tehdä töitä nykyistä pienemmäläkin palkalla, jos työ on sellaista että se ei vie terveyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦605860Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.2124833En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v194593- 533842
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k683767- 113501
- 993436
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah763272- 332991
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362608