Jäin vuosia sitten vuorotteluvapaalle. Nautin vapaastani suunnattomasti, ja huomasin, että työpaikkani ulkopuolellakin on elämää. Olin vuosia kulkenut näännyksissä kodin ja työpaikan väliä, eikä minulla juuri muuhun jäänytkään energiaa. Vuorotteluvapaalla tein kaikenlaisia rästiin jääneitä koti- ja pihatöitä, vietin aikaa lastenlasten ja iäkkään äitini kanssa. Kyläilin ja katselin ympärilleni. Töihin palattuani tajusin, etten voi enää jatkaa tätä stressaavaa
ja kiireistä työtäni, ja niin hyppäsin pois "oravanpyörästä". Sattumoisin minulle järjestyi kevyttä ruumiillista työtä. Palkka on kylläkin entistä selvästi pienempi muttei ole suurempia paineitakaan. Nyt olen todella tyytyväinen elämääni, näinkin voi käydä...
Näinkin voi käydä...
tallaaja59
2
543
Vastaukset
- vuorovapaalla ollut
Just täysosuma ainoaan elämään!
- Vuorottelija
Tuota olen itsekin miettinyt. Ei ole mitään järkeä istua päivät paikallaan työpöydän ääressä ja kokouksissa, pitkät työmatkat autossa, ja sitten illalla väsyneenä yrittää käydä lenkillä, jotta saisi vähän liikuntaa ja jaksaisi paremmin taas istua. Istumatyö vie terveyden yhtä lailla kuin liian raskas fyysinen työkin.
Voisin alkaa myös katselemaan jotain kevyttä ruumiillista työtä. Palkka ei ole niin tärkeä. Voisin tehdä töitä nykyistä pienemmäläkin palkalla, jos työ on sellaista että se ei vie terveyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1741504Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561215puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo131191- 511091
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M1931064- 61962
- 51742
Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm252727Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel30698- 37692