Näinkin voi käydä...

tallaaja59

Jäin vuosia sitten vuorotteluvapaalle. Nautin vapaastani suunnattomasti, ja huomasin, että työpaikkani ulkopuolellakin on elämää. Olin vuosia kulkenut näännyksissä kodin ja työpaikan väliä, eikä minulla juuri muuhun jäänytkään energiaa. Vuorotteluvapaalla tein kaikenlaisia rästiin jääneitä koti- ja pihatöitä, vietin aikaa lastenlasten ja iäkkään äitini kanssa. Kyläilin ja katselin ympärilleni. Töihin palattuani tajusin, etten voi enää jatkaa tätä stressaavaa
ja kiireistä työtäni, ja niin hyppäsin pois "oravanpyörästä". Sattumoisin minulle järjestyi kevyttä ruumiillista työtä. Palkka on kylläkin entistä selvästi pienempi muttei ole suurempia paineitakaan. Nyt olen todella tyytyväinen elämääni, näinkin voi käydä...

2

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuorovapaalla ollut

Just täysosuma ainoaan elämään!

• Vuorottelija

Tuota olen itsekin miettinyt. Ei ole mitään järkeä istua päivät paikallaan työpöydän ääressä ja kokouksissa, pitkät työmatkat autossa, ja sitten illalla väsyneenä yrittää käydä lenkillä, jotta saisi vähän liikuntaa ja jaksaisi paremmin taas istua. Istumatyö vie terveyden yhtä lailla kuin liian raskas fyysinen työkin.

Voisin alkaa myös katselemaan jotain kevyttä ruumiillista työtä. Palkka ei ole niin tärkeä. Voisin tehdä töitä nykyistä pienemmäläkin palkalla, jos työ on sellaista että se ei vie terveyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      990
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      123
      982
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      942
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      317
      909
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    9. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      507
      858
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe