Kyynärpäät..

Hepoo_

Niin elikkä oisko kenelläkään mitään vinkkii miten saisin kyynärpäät pysymään lähellä kylkiä? Ei vaan tunnu onnistuvan multa.. Täytyykö mun vaan harjotella ja kiinnittää enemmän huomiota niihin, vai oisko jotain lisävinkkejä? ;)

6

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selssi

Laita hanskat vartalosi ja kyynärpäidesi väliin mutta laita naru niihin ettei ne putoa maahan asti. ( Ohje on Lampinajadilta)

• leppis II

Hei! Tulin tänne foorumille ensimmäistä kertaa, etsimään apua samaan ongelmaan kuin aloittajakin. Olen kokeillut kaikenlaisia harjoituksia tuloksetta, mutta hanskat ovat ihan uusi juttu. Kuulostaa aika omaperäseltä menetelmältä, mutta jos se oikeasti toimii, kokeilen sitä pikimmiten. Joten Selssi tai Lampinajadi, tai kuka tahansa tuota kokeillut, kertoisitteko vähän tarkemmin tuosta hanskahommasta? Perusidea tuli kyllä selväksi, mutta lähinnä kaipaisin tarkennusta siihen, kuinka pitkä narun pitäisi olla, ja onko väliä, millaiset hanskat otan käyttöön? Onko joku materiaali parempi kuin joku toinen? Ja jos saisi jotain arviota siihen, kauanko kestää ennen kuin tuo harjoitus alkaa tehota. Riippuu tietysti ihmisestäkin, mutta jonkinlaista aikahaarukkaa. Ratsastan päivittäin lepopäivää lukuunottamatta.

• Selssille kiitokseni suosituksesta! Oli yllätys että kyseinen temppu on ylipäänsä jäänyt kenellekään mieleen; siitähän on vaikka kuinka kauan kun asiasta silloin joskus mainitsin! Ilahduttavaa silti! :)

Leppis II, kyllä se "hanskaratsastus" on ainakin toistaiseksi toiminut. Nopeaoppisimmat oppivat kerrasta tai parista, useimmilta se vaatii 5 -15 ratsastustuntia, eli aika laaja haarukka.

Narun pituudella ei oikeastaan ole väliä, kunhan se ei kannattele hanskoja mitenkään silloin kun ne ovat paikoillaan kyynärpään välissä. Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että jos naru roikkuu vapaasti ratsastajan kaulalla, hanskat ovat hänen polvensa korkeudella. Sillä narunpituudella ne pääsevät putoamaan jos käsivarsi suoristuu liikaa, mutta polven korkeudelta ne on helppo poimia takaisin paikoilleen.

Hanskojen materiaalillakaan ei ole varsinaisesti väliä, mutta mitä sileämpi materiaali, sen helpommin ne putoavat, eli kannattaa ottaa joku karheampi laatu. Paksut villalapaset ovat useimmille hyvä alkuun. Paksummat hanskat tuntuvat selvemmin vaatteiden läpi, mikä helpottaa keskittymistä kyynärpäihin. Sitten kun niiden kanssa alkaa sujua, ne voi vaihtaa ohuempiin, tavallisiin puuvillakäsineisiin tms.

Ja vielä yksi juttu. Parempi varautua siihen, että ensin alkuun menee hermot kun hansikkaat putoilevat yhtenään ja koko homma tuntuu turhauttavalta sen takia. Mutta yleensä vaikutus alkaa näkyä aika pian, ja sen jälkeen eteneminen on nopeaa. Joten kärsivällisyyttä kehiin!

• Selssi

Ohje jäi hyvin mieleen koska itsekkin käytin sitä ja se tehosi. Painan mieleeni yleensäkkin neuvot jotka on järkeviä vaikka olisivat kummallisiakin mahdollista myöhempää tarvetta varten. Ei oppi ojaan kaada varsinkaan hevosmaailmassa.

• Selssi kirjoitti:

Ohje jäi hyvin mieleen koska itsekkin käytin sitä ja se tehosi. Painan mieleeni yleensäkkin neuvot jotka on järkeviä vaikka olisivat kummallisiakin mahdollista myöhempää tarvetta varten. Ei oppi ojaan kaada varsinkaan hevosmaailmassa.

Totta. Samalla periaatteella minäkin olen oppini saanut. "Tuttu ja tavallinen" on yleensä hyvä keino, mutta jos se ei toimikaan, on "outo ja kummallinen" hyvä vaihtoehto kokeilla.

• leppis II

Ookei, kiitos teille! Pitää vähän tonkia laatikoita ja katsoa mitä löytyy. Kokeilen vielä tänään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7324
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      42
      5033
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      91
      3167
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2229
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      20
      2081
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2013
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1777
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1661
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1643
    10. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      36
      1440
    Aihe