Epätasaisen värinen iho tasaisemman väriseksi?

jadelley

Minkälaisia konsteja löytyy? Minulla on hyvin vaalea sekaiho, mutta varsinkin silmänympärykset aika paljon tummemmat ja hyvin pieniä epätasaisia värikohtia poskissa. Miten esimerkiksi tietyt voiteet toimivat, joiden kyljessä lukee mm. "tasoittaa juonteita ja ihon epätasaista väriä"? Näitähän löytyy kalliimmasta edullisempaan. Ostin nyt edullisen vaihtoehdon Lumenelta mutta tämä tuntuu iholla pelkältä silikonilta ja jotenkin en usko juuri tämän tuotteen tehoon. Luulen että jos nuo voiteet oikeasti auttavat, niin joutuu kyllä vähän kalliimmasta päästä etsiä.

Mitä te olette kokeilleet ja mikä on toiminut?

(P.S. Osaan kyllä syödä terveellisesti, liikkua ja hoitaa ihoani muuten, eli jos ei tuputeta nyt niitä kommentteja tänne)

45

4928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaaff

      Riippuu vähän mitä ne läiskät ovat. Arvet vaalenevat kuorivilla tuotteilla, muuten voi kokeilla antioksidantteja tai kenties arbutinia. Silmänalusiin ei taida auttaa kuin peitevoide (ja nukkuminen :)).

      • Ihku melonit avuksi

        Kyllä auttaa silmänalusiin muukin, nimittäin ihanat jättisilikonit joista ei miehet eikä välttämättä naisetkaan saa katseitaan irti.


      • Estee

        Eivät arvet (mistä nyt puhut?) vaalene millään kuorinnoilla.
        Päinvastoin! Ohut iho kuorituuu uudestaan eikä iho saa tervehtyä rauhassa.
        Sinkki- sekä sisäisesti että ulkoiseti, sinkkipastana, jota saa apteekista edullisesti,
        rakentaa ihoa uudestaan. Vaalentaa sekä korjaa.
        Harmillista, että nämä perusasiat ovat jääneet kosmetiikkateollisuuden jalkoihin.


      • arbutin

        No arbutin on ainakin tehoton,siinä luvataan että auttaa vaikka minkämoisiin ihojuttuihin,
        mutta minun ihotautilääkärini sanoi että ei auta, vaikka mainoksissa toisin väitetään, että ihotautilääkärit suosittelevat, joten huuhaata koko arbutin.. mutta kaikkea saa kokeilla jos haluaa. :)


      • Mindfulness
        Ihku melonit avuksi kirjoitti:

        Kyllä auttaa silmänalusiin muukin, nimittäin ihanat jättisilikonit joista ei miehet eikä välttämättä naisetkaan saa katseitaan irti.

        http://www.tietoiseksi.com/


      • anne2
        arbutin kirjoitti:

        No arbutin on ainakin tehoton,siinä luvataan että auttaa vaikka minkämoisiin ihojuttuihin,
        mutta minun ihotautilääkärini sanoi että ei auta, vaikka mainoksissa toisin väitetään, että ihotautilääkärit suosittelevat, joten huuhaata koko arbutin.. mutta kaikkea saa kokeilla jos haluaa. :)

        tervehdys itselläni on kuiva iho, myös ajoittain gouperosaa poskilla, nenässä,otsalla ostin apteekista arputin voidetta siihen lähti sillä pois nyt kokeilen uriace rocliane voidetta jota myös ostin apteekista lähti punoitus myös sillä pois kuivaan ihooni käytän agvalan plus rasvaa iso purkki kela korvauksella noin 13euroa kannattaa kokeilla apteekista saa näytepakkauksia voit niistä saada omalle ihollesi tuotteen eivätkä maksa mitään onnea kokeiluusi terveisin anne


      • joskus ei voi mitään

        Tummat silmänaluset kertovat yleensä raudan puutteesta, mutta joillakin voi olla suvussa taipumusta kroonisiin tummiin silmän alusiin, jotka haalistuvat korkeintaan keskikesän auringossa. Jos sinulla on jälkimmäinen syynä, niin sittenhän niihin ei auta muu kuin peitevoide tosiaan.

        Ja tuo ihon laikukkuus...sille ei voi mitään jos laikut ovat pigmenttiläiskiä. Jos olet nuori, niin tuskin laikut ovat pelkkää pigmenttiä.

        Itse olen huomannut, että ihon saa tasaisemmaksi, kun ei käytä liian tujuja pesuaineita, suosii mielellään luonnonkosmetiikkaa ja vähentää eläinproteinia ruokavaliosta.


    • jadelley

      Up.

    • meikkaaja

      sinertävät silmänaluset saa peittoon ohuella vaaleanpunertavalla/persikkaisella korjausvärillä/neutraloijalla. Taittaa sinisyyttä ja kirkastaa, pitää vaan opetella laittaa ohuelti ja ehkä vielä vahan omaa meikkivoidet päälle.

    • vaalvoid

      Ehkä joku vaalennusvoide?

    • lalalaa

      Aasiasta saa tosi laadukkaita ihoa vaalentavia ja väriä tasoittavia tuotteita, jotka oikeesti toimii. Kunhan pitää huolta että ei ole piraattituote, ja lukee arvosteluja ensin. Itse olen pigmenttihäiriötä juurikin aasialaisilla tuotteilla hoitanut. Värivirheet jotka ei ennen peittynyt meikkivoiteellakaan on nykyään melkein huomaamattomat ilmankin meikkiä.

      • japsivai

        kerro ihmeessä mistä tuotesarjasta kyse


      • ranran

        Moikka! Mistä tuotteesta on kysymys? Mille alueelle olet käyttänyt ja kuinka hyvin on toiminut? Olisi kiva kuulla vähän enemmän :)


      • ranran

        Moikka! Mistä tuotteesta on kysymys? Mille alueelle olet käyttänyt ja kuinka hyvin on toiminut? Olisi kiva kuulla vähän enemmän :)


    • töhnätauno

      Joo, meikämannela tasottu uurteet pärstästä tärpätin,vehnäjauhon,kalkin ja tapettiliisterin sekotuksela. alussa vähäsen pistel ja kirvelti se töhnän sekotus , mut kyllä siihen tottu aika äkkiä.

      • sairaanhoitaja M

        Älkää jumalauta pistäkö tärpättiä naamaanne !! Täällä liikkuu sairaita neuvojia !!


    • nuku hyvin

      Naamaan ja silmänympäryksiin Nivea Cremeä, on edullista ja toimii. Jos ei toimi, on syytä tarkistaa elämäntapoja.

    • Helppo vinkki

      Nukutko mahallaan? Kokeile vaihtaa nukkumisasentoa, koska neste kertyy yön aikana sille puolelle, jolla nukut.

      • nuku hyvin

        Nukkumisasentoasi et voi mitenkään itse määrätä, paitsi olemalla hereillä. Laitappas kamera tallentamaan nukkumistasi ja huomaat kuinka pyörit puolelta toiselle, välillä piereskelet, kuorsaat, ja puhelet omituisia juttuja. Em. kaltainen uniasentoilu, jos sitä kestää 8-10 h, pitää naamankin tasavärisenä :)


      • ...
        nuku hyvin kirjoitti:

        Nukkumisasentoasi et voi mitenkään itse määrätä, paitsi olemalla hereillä. Laitappas kamera tallentamaan nukkumistasi ja huomaat kuinka pyörit puolelta toiselle, välillä piereskelet, kuorsaat, ja puhelet omituisia juttuja. Em. kaltainen uniasentoilu, jos sitä kestää 8-10 h, pitää naamankin tasavärisenä :)

        Itseasiassa vain lapset ja ehkä teinit pyörivät sängyssä kuin väkkärät.


    • aikuisenakne

      Etsi netistä lähin Mary Kay Ihonhoitokonsultti, saat maksuttoman opastuksen ja isonhoidon, juuri Sinulle räätälöydyillä tuotteilla.
      Itse sain ihonhoito-ongelmiini avun ja olen kiitollinen.

      • näppy & finni

        "Juuri sinulle räätälöidyt tuotteet" ovat huuhaata mutta tököttien myyjät tietenkin kiittävät hölmöydestäsi. Tietysti asiakas voidaan psyykata uskomaan tuotteen uskomattomaan voimaan ja vaikutukset voivat olla mielikuvissa myönteisiä.


    • Persikkaposki

      Voiteista ei ikävä kyllä ole mitään apua.
      Juo vettä, syö luonnonmukaista ravintoa, liiku ulkona (puhtaassa ilmassa) 2 tuntia päivässä ja nuku 8-10 tuntia yössä. Huuhtele kasvot aamuin illoin haalealla vedellä, äläkä meikkaa. That´s it.

    • kosteuttavaa

      Voiteista on hyötyä silloin kun iho on jostain syystä liian kuiva. Talviaikana sisätiloissa ilman suhteellinen kosteus voi laskea jopa alle 20%:n, ja silloin sen tuntee ensimmäisenä käsien karheutena.

    • Siementäjä

      Ensi hätään. Koita nukkua muna jalkojenvälissä niin aamulla voi olla omenainen olo , punaiset posket ja siemenet sisällä..

    • visualisti N

      Itse käytän normaalia silmänympärysvoidetta ja sitten muualle kasvoihin ja kaulaan, joskus käsivarsiinkin, jos ne ovat paljaana asussa. Niin yllätys yllätys ... muualle siis itsestäänruskettavaa voidetta. Ihan oman maun mukaan. Pari kerrosta riittää. Eka illalla ennen nukkumaanmena ja toka sit aamulla.

      Minulla ei ole tummia läiskiä ihossa, joten en tiedä tummentaako itsestäänruskettava niitä lisää ?!

      Voisit kokeillä jättää itsestäänruskettavan pois tummista alueista ?!

      Tämä keino on ihan naurettavan edellinen.
      Silmänympärystän mahdolliset rypytkään eivät tule liikaa esille kun voide niissä on väritön ;))

      Kokeile edes.

      Kaikki perustuu siis siihen että koko kasvot tulevat samanvärisiksi kuin silmänympärystän iho ;))

    • hilbertin

      Garnier Roll-on Anti dark circles, hoitavan tuntuinen tuote jossa on pigmenttiä mukana. Peittää juurikin sinertävyyttä keltaisella sävyllä, olen huomannut että sitä kannattaa käyttää joko primerin jälkeen tai ensimmäisenä tuotteena riippuen siitä, miten meikkaa niin tuote imeytyy parhaiten. Eikä ole muistaakseni kovin kalliskaan :) Ei tummista silmänalusista helposti pääse eroon, mutta tuolla ne peittyy mielestäni hyvin.

    • Olen kärsinyt kokoikäni samasta vaivasta, mulla on ns. verisuonet siinä pinnalla, vaikka suonia ei näy ja silmieni ympärysiho on herkkä sekä kuiva.

      Mä olen tuhannut rahoja erilaisiin rasvoihin ja tuubeihin jo parinkymmen vuoden ajan.
      Sain avun vasta kun aloin käymään kosmetologilla ja siellä aloitettiin kunnon hoidot. Sain myös 2 rasvaa kotiin, ja hyvin toimii.

      Minulla on myös kotona ultraäänilaite, sillä hoidan nyt itse itseäni.

    • Suomalainen iho on luonnostaan hyvin kalpea, ja siis erittäin kuulas ja läpikuultava. Miksikäs muuten siniset verisuonet näkyvät läpi?

      Kokeile vaikka yöseerumia. Niillä on hintaa, mutta ne ovat riittoisia. Iho uudistaa itsensä öisin, ja se on siis otollisin aika iho sävyn tasoitusta ja nuorentamista varten.

    • beentheredonethat1

      Ei tummiin silmänalusiin auta mitkään voiteet. Ne toki peittävät mutta ongelmaa eivät poista. Se on ikävä kyllä syntymälahja... Vaalentavat voiteet, joita mm Aasiassa myydään, vaalentavat ihoa mutta siis IHOA, jolloin tummat aluset näkyvät entistä paremmin. "Ongelma" on ihon alla ja ohuessa silmänympärysihossa.
      Se pitää muistaa etteivät mitkään voiteet tee ihmeitä. Eivät poista kaksoisleukaa eivätkä muutakaan taikatemppuja tee. Vaikka mitä luvataan. Valokynät, cc- voiteet jne ym ovat siis pelkkää kosmetiikkaa.

      Lymfa- hieronta voi auttaa jonkin verran. Siinä painellaan silmänympärystää ulospäin kohti hiusrajaa.

      Toki tehokas voide myös avittaa mutta ongelma ei poistu.

      Suosittelen päivetystä, joko purkista tai keinoauringolla ; )
      Solarium tekee tosin muunlaista tuhoa kasvojen herkässä ihossa.

      Myös laserista voi olla apua. Poltetaan pois hiussuonia, jotka tuovat "siniveristen verta" silmien ympäristöön. Tämä ehkä kysyjän kohdalla.

      Samoin toimitaan jos esim nenän reunoissa on paljon ihon pinnalla näkyviä katkenneita pieniä verisuonia.

      Iho on kehomme suurin elin jota pitää kohdella kunnioittavasti, koska iholla on muisti ; )

      Kevyet mutta samalla voimakkaat kädet, paljon kosteutta (sisäisesti ja ulkoisesti) sekä säännöllinen huolto ; ) Kunnon Nivea- naamio on paikallaan myös näin kuivan ilman jyllätessä. Sitä ennen kuorinta. Vaikkapa hunaja-sokeri vedellä ohennettuna.

      Voikaa hyvin : )

    • Tämä on oikeasti yks

      Ei ole provo eikä tarvi vastailla mitään "joo heko heko" ja "no varmaan" ja "ei vitut" ja "vitut sano vatanen" ja "no hohhoijjakkaa" ja "älä jaksa" ja "voi vittu mikä provo" ja "ei saatanan saatanan saatana" ja "ei tod" ja "vittu en usko" ja "mitä helvettiä" ja "mistä näitä tulee" ja "trololo" ja "trollo lollo" ja "eihän tuo ole edes mahdollista" ja "ei varmaan toimi" ja "mitä paskapuhetta" ja "just" ja "ei ei ja ei" ja "minä en ainakaan usko" ja "voi jeesus mikä provo" ja "ei vittu saatana perkele" ja "eikä" ja "tuohan on täyttä valhetta" ja "pyh" ja mitä näitä nyt kaikkia on, mutta tosiaan spraymaalilla maalaa piiloon.

      • Mitä tuo nyt edes tarkoitti? AP ei ole provo...


      • Hyvä huomio
        safir-columm kirjoitti:

        Mitä tuo nyt edes tarkoitti? AP ei ole provo...

        Niin sekin on kyllä totta.


      • No huh huh!

        Sinulle "tämä on oikeasti yks"
        Mene pikaisesti hoitoon!
        Olet ilmiselvästi vaaraksi itsellesi ja muille!!!


      • No pitihän se arvata
        No huh huh! kirjoitti:

        Sinulle "tämä on oikeasti yks"
        Mene pikaisesti hoitoon!
        Olet ilmiselvästi vaaraksi itsellesi ja muille!!!

        Totta tosiaankin, niin tälläinen spraymaali juttu on ihan mahdollista joskus silloin tällöin tehdä, mutta eihän tätä nyt kuitenkaan ole tarkoitus päivittäin tehdä.

        Olihan tämä arvattavissakin minkälainen vastalauseiden myrsky tästä asiasta syntyy.


    • juoppolalli

      Kurkku- ja avokadomehua muutamaan otteeseen niin tummentumat häviää.

    • rusahtaa

      käykö takapuoleen samat lääkkeet?

    • ei-kärsivä

      Juutuubissa on aikas paljon meikkineuvoja. Muistaakseni joku "meikkitaiteilija" neuvoi vetämään siveltimellä keltaiset viivat silmien alle, kun jonkinlainen meikkivoide/foundation oli levitetty. Ilmeisesti tuo keltainen muodostaa violettien/purppuraisten silmänalusten kanssa efektin, jonka seurauksena ne kumoavat toisensa tjsp.

      En muista nyt tuota videota, mutta eiköhän se Juutuubista löydy sanoilla make up dark circles tjsp. Näyttää löytyvän aika paljonkin videoita, no valitse niistä jokin toimiva...

    • fgdgdfg

      En tiedä mitä nää sun väriepätasosuudet on, mutta jos kaikki tästä ketjusta oot jo kokeillut niin ehkä a- ja e-vitamiininen öljy voisi auttaa. Itse huomasin vahingossa, että mulla lähti naamasta bioöljyllä jonkun verran epätasasuuksia (ei toki kaikki, mutta arvet ja oudot läiskät haaleni todella paljon) kun pyyhkäsin aina vaan käsiin jääneet ylijäämät naamaan kun hoidin muuta kroppaa. Ei siitä haittaakaan voi olla.

    • Vesinaine

      Vesi vanhin voitehista.. Luin jostain artikkelista (taisi olla Me naiset) jossa nainen kokeili juoda 3 litraa vettä päivässä. Kertoi siinä miten ensimmäisenä vaikutti ulkonäköön, tummat silmänaluset katosivat! Laihtuikin, kun ei jaksanut syödä enää niin paljon ja olo muutenkin virkistyi/piristyi.

      Ihmisen keho on suurelta osaltaan vettä. Ruuan kanssa saatu neste ei pelkästään riitä päivän mittaan kaikkiin kehon toimintoihin, pitää juoda väliaikoinakin. Noh tuo veden juominen on ainakin ihan helppo ja halpa konsti kokeilla auttaako :)

    • emäävaantierä

      Aloittajalle, oletko alipainoinen ? Jos olet niin laiha, että luut törröttää näkyvästi, yritä saada hieman pyöreyttä. Saattaisi helpottaa silmänalusiinkin, kun olisi muutakin kun pelkkä nahka.

      • appp

        En, olen täysin normaalipainoinen nainen.


    • elinne

      Arpiin ynnä muihin en osaa sanoa, mutta omat pisamat ja ihon epätasaisuus vaalenivat kun käytin Fade Out White voidetta jota myydään ihan Sokoksissa ynnä muissa paremalla kosmetiikkaosastolla varustetuissa kaupoissa, hinta noin 20e, itse olen käyttänyt päivävoidetta jossa on myös aurinkosuoja. Hirveän hajuista sörsseliä enkä kyllä suosittele herkälle iholle, mutta kosteuttaa ihan hyvin ja auttaa pigmenttiongelmiin :D

    • Meikkitaiteilija
    • joooof

      Up

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe