Kerronpa oman onnekkaan tarinani työllistymisestä lukion jälkeen.
Pääsin melkoisella onnenkantamoisella uudenlaiseen rekrytointihankkeeseen
mukaan ja teen tällä hetkellä unelmatyötäni! Toimin assistenttina, pyöritän kotisivua, teen Facebook-juttuja (esimerkiksi haastatteluja ja skuuppeja) ja rekrytoin kaltaisiani nuoria töihin. Aloitan pian ns. "täysmääräisen" työn eräässä yrityksessä ja teen siinä sivussa assistentin hommia. Hain alunperin kirjoitusten jälkeen varastotyöntekijäksi, mutta haastattelutilanteessa valkeni, että kyse on jostain muusta
Olen tehnyt koko elämäni ajan kovasti töitä, kesätyöt aloitin 14-vuotiaana ja siitä eteenpäin olen tehnyt sivutoimisena koulun ohella erilaisia töitä esim. vetänyt kerhoa, kirjoittanut lehtijuttua ja niin edelleen. Tämänhetkinen palkkani 8,9 €/h ei ole paras mahdollinen, mutta paras mahdollinen tähän tilanteeseen! Olen erittäin onnellinen, esimieheni on mahtava persoona ja saan kiitosta työstäni.
Kun muut puhuvat välivuodesta, tämä on minulle selkeästi työvuosi. Työsopimus tämän yrityksen parissa minulla on tämän vuoden loppuun, mutta olen varma, että työllistyn eteenpäin, onhan kyseessä rekrytointifirma. Eli te ylioppilaat, ketkä ette "usko mahdollisuuksiinne", laskekaa rimaanne ja olkaa rehellisiä: ei lukion papereilla pääse mihin tahansa töihin. Ottakaa se McDonaldsin työ tosissaan, kaikki työ mitä teette osoittaa teistä jotain. Ahkeruus palkitaan!
Kertokaa muut ylioppilaat/ammattikouluista valmistuneet omia kokemuksianne!
Muiden ylioppilaiden työllistyminen?
4
154
Vastaukset
- 2+1
Itse tein lukion jälkeen tallentajan hommia toimistossa, palkkaus taisi olla 10,20€/h. Tällä hetkellä lähihoitajana ja palkka 12,50€/h, huonot on palkat mutta ei voi mitään.
- Neiti1988.
Kävin vain peruskoulun. Nyt olen isoisäni perustamassa yrityksessä markkinointijohtajana, palkka kuukaudessa 6300 brutto autoetu lounas&kulttuurisetelit puhelin&netti&kannettava liukuva "työaika". Päivääkään en ole eläessäni kunnon "työtä" tehnyt. Tämäkin pesti vanhempien "lahjoittama". Eipä paljoa vaadi istuskella ja tarkastella kauppatieteidenmaisterien ja muiden korkeastikoulutettujen tekemiä markkinointisuunnitelmia.
Koulutus ei ole ikinä merkinnyt niin paljoa kuin suhteet ja kielen ruskeus.- NakkiSormiNeidille
Eli teillä on kuitenkin palkattu oikeaa osaamista, jotka pitävät firman pystyssä...?
- No niin ...
Niin no, koulutus on se helpompi tie menestyä. Itseoppiakkin voi, mutta läheskään aina tai kaikilla ei käy siinä yhtä hyvin kuin sinulla kävi. Ja silloinkin, kyllä jotakin täytyy opiskella jos jotakin edisystä ja ymmärrystä haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070