Kerronpa oman onnekkaan tarinani työllistymisestä lukion jälkeen.
Pääsin melkoisella onnenkantamoisella uudenlaiseen rekrytointihankkeeseen
mukaan ja teen tällä hetkellä unelmatyötäni! Toimin assistenttina, pyöritän kotisivua, teen Facebook-juttuja (esimerkiksi haastatteluja ja skuuppeja) ja rekrytoin kaltaisiani nuoria töihin. Aloitan pian ns. "täysmääräisen" työn eräässä yrityksessä ja teen siinä sivussa assistentin hommia. Hain alunperin kirjoitusten jälkeen varastotyöntekijäksi, mutta haastattelutilanteessa valkeni, että kyse on jostain muusta
Olen tehnyt koko elämäni ajan kovasti töitä, kesätyöt aloitin 14-vuotiaana ja siitä eteenpäin olen tehnyt sivutoimisena koulun ohella erilaisia töitä esim. vetänyt kerhoa, kirjoittanut lehtijuttua ja niin edelleen. Tämänhetkinen palkkani 8,9 €/h ei ole paras mahdollinen, mutta paras mahdollinen tähän tilanteeseen! Olen erittäin onnellinen, esimieheni on mahtava persoona ja saan kiitosta työstäni.
Kun muut puhuvat välivuodesta, tämä on minulle selkeästi työvuosi. Työsopimus tämän yrityksen parissa minulla on tämän vuoden loppuun, mutta olen varma, että työllistyn eteenpäin, onhan kyseessä rekrytointifirma. Eli te ylioppilaat, ketkä ette "usko mahdollisuuksiinne", laskekaa rimaanne ja olkaa rehellisiä: ei lukion papereilla pääse mihin tahansa töihin. Ottakaa se McDonaldsin työ tosissaan, kaikki työ mitä teette osoittaa teistä jotain. Ahkeruus palkitaan!
Kertokaa muut ylioppilaat/ammattikouluista valmistuneet omia kokemuksianne!
Muiden ylioppilaiden työllistyminen?
4
236
Vastaukset 4
- 2+1
Itse tein lukion jälkeen tallentajan hommia toimistossa, palkkaus taisi olla 10,20€/h. Tällä hetkellä lähihoitajana ja palkka 12,50€/h, huonot on palkat mutta ei voi mitään.
- Neiti1988.
Kävin vain peruskoulun. Nyt olen isoisäni perustamassa yrityksessä markkinointijohtajana, palkka kuukaudessa 6300 brutto autoetu lounas&kulttuurisetelit puhelin&netti&kannettava liukuva "työaika". Päivääkään en ole eläessäni kunnon "työtä" tehnyt. Tämäkin pesti vanhempien "lahjoittama". Eipä paljoa vaadi istuskella ja tarkastella kauppatieteidenmaisterien ja muiden korkeastikoulutettujen tekemiä markkinointisuunnitelmia.
Koulutus ei ole ikinä merkinnyt niin paljoa kuin suhteet ja kielen ruskeus.- NakkiSormiNeidille
Eli teillä on kuitenkin palkattu oikeaa osaamista, jotka pitävät firman pystyssä...?
- No niin ...
Niin no, koulutus on se helpompi tie menestyä. Itseoppiakkin voi, mutta läheskään aina tai kaikilla ei käy siinä yhtä hyvin kuin sinulla kävi. Ja silloinkin, kyllä jotakin täytyy opiskella jos jotakin edisystä ja ymmärrystä haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95893
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80658- 43621
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34594Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45590- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33523
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66499- 25492
- 35483
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok105458Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132450- 44444
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi6421