Narsisti mies puolisona

MARNU

Pakko purkaa paineita,mietipiteitä saada. Mieheni on narsisti ja pahenee koko ajan.2v olemme olleet yhdessä.alku oli ihanaa mut ei enää,sairaan mustis kaikesta jopa eläimistä ja kavereista ja suvusta joka minulla on.kukaan ei saisi soittaa ja tekstata,ketään en saisi nähdä.shoppailla ei saisi.ei kännykkää käyttää esim netis olla,määrää mitä ohjelmia saan katsoa ja mitä en.hän on paras kaikessa,muut huonoja.ain arvostelee kun ruokaa teen että en osaa tehdä mitään,koko ajan laittaa mua maan tasolle. En saa tervehtiä miespuolisia naapureitakaan.vaatetuksen haukkuu aina. Huh huh mulle alkaa riittää kärsimys,on vaan vaikeeta erota kun selvin päin mies on ihana,humalas ei. OTTAKAA KANTAA

22

2286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsi1

      Mieti asiaa siltä kannalta, että mitä tuollainen käytös tekee sinulle pidemmän päälle. Kysymys on sinun hyvinvoinnistasi. Tuollainen käytös ei ole rakkautta, jos hän on sanonut rakastavansa sinua? Ja jos saat lapsia hänen kanssaan, olet todella pulassa. Itse en antaisi kohdella itseäni noin. Narsistin kanssa ei voi pärjätä, koska heillä eri pelisäännöt kuin ns.normaaleilla ihmisillä, eivätkä näe vikaa itsessään. Mutta jos kysymys on vain todella heikosta itsetunnosta, voitte yrittää puhua asiasta...miltä sinusta tuntuu kun hän tekee ja sanoo noin ja noin, jne...kuunteleeko hän sinua? Jos ei, ja edelleen vähättelee, ottaisin jalat alle. Voimia ja tosi paljon viisautta!

    • ellenalle

      onko hänellä diagnosoitu narsismi? vituttaa suoraan sanottuna, kun nykyään kaikki 'epämieluisat' tavat kumppanissa tekevät siitä narsistin.

      Minulle tuo kuulostaa siltä, että alkoholi on se joka hänessä noin puhuu, JOS kerta selvin päin on niin ihana. Alkoholin vaikutuksessa sitten purkaa menneitä katkeruuksiaan, vihaansa yms. En tiedä, kun en käytä alkoholia, mutta olen läheisesti yhtä alkkismulkkua seurannut.

    • juokse, juokse!

      Juokse karkuun ja lujaa, kun olette olleet vasta 2 vuotta yhdessä!!!!! Tuo pahenee! Väkivalta astuu kuvioon myöhemmin!

    • lifemocker

      mitä ihmettä sä teet siinä suhteessa jos et oloasi hyväski tunne?!

    • 3971

      Niin että sitä ilmenee vain kun mies on kännissä? Ei muutako selvinpäin vaan keskustelemaan asiasta vakavasti. Narsku on narsku vaikka voissa paistais, sun miehes on vaan känniääliö ja toivoa siten on.

    • nuoret oppii myöhemm

      Miehesi taitaa olla aika useasti humalassa, kun ehtii olla osallisena kaikessa ja puhua paskaa kaikesta? Entäpä jos miehelläsi onkin alkoholiongelma? Heittäytykää raittiiksi, jos alkoholi ei sovi!

    • roseliina3

      Lähde pois tuosta suhteesta. Minä onneton olin 16v narsistin kanssa. En vain tajunnut sitä. Alusta asti alkoi rajoittaa mun ja kavereitteni tapaamisii vedoten aina et haluis olla kahestaan yms. Vuosi vuodelta paheni niin että lopulta en saanut kännykkää pitää mukana kun voin soitella muille miehille. Ja miksikö suostuin, joku kysyy?
      Narsismin kaltainen ihminen jaksaa väsyttää sut niin että et jaksa panna enää vastaan. Mustasukkainen jopa lemmikki kissalleni. Vihasi sitä kissaa koska kissa osoitti lujaa kiintymystä minuun. Uhkasi tappaa sen jos aina vaan pitelin sitä sylissä. Kyttäs kyttäämällä koska kissa tulee syliini ja karjui niin kovaa ettei kissa lopulta enää tullut. Siispä menetin kissani luottamuksen, ainoo ketä rakastin.
      Sukulaiset kaikkosivat koska emme koskaan päässeet käymään. Yksin en saanut mennä koska epäili et hänestä puhutaan jotain. Kun lopulta uskalsin kertoo että en jaksa sun kanssa enää, tää ahdistaa muo ym, alkoi levitteleen perättömii juttuja pitkin poikin, siis musta. Nii et loputkin tuttavat kaikkos. Piti huolen että mulla ei ollut ketään. Kunnes aloin hakeen omaa asuntoo. Olin jo melkein saamassa asunnon kun mies sai tietää ja jotenkin sotki senkin asian eli en saanut suntoa. Elin kamalinta aikaa kunnes hän kuoli odottamatta. Minua voi sanoa kylmäksi mutta se oli elämäni helpottavin tieto. Ja edelleenkin olen vuosien jälkeenkin ahdistunut kun hänen tekosiaan ajattelen.

    • saman kokenut

      Et ole kylmä.
      Jos mies ei olisi kuollut niin sinä olisit.

      Minullakin oli tuollainen ukko. Eroon pääseminen oli todella vaikeaa. Kyllä siinä monesti toivoi toisen kuolemaa.

      Tsemppiä sinulle!

    • Marechiaree

      Kaksi sanaa: jätä se. Miksi tuhlata ainutkertaista elämääsi ja roikkua huonossa suhteessa? Ei se tuosta ainakaan tule merkittävästi parantumaan. Jos et halua suoraan lähteä suhteesta, nosta kissa pöydälle ja sano, että miehen on korjattava käytöstään tai lähdet kävelemään.

    • kiltti mies.

      Puukota sitä suoraan sydämmeen kun se nukkuu niin pääset eroon miehestäsi jos et muuten osaa erota. Saat pari vuotta linnaa mutta se ei ole mitään verratttuna siihen että joudut tuollaisen hirviön kanssa elämään koko elämäsi. Valinta on ainoastaan sinun.

    • PELASTUNUT

      MITÄ NOPEEMMIN EROOTTE SEN PAREMPI
      KOEMUSTA NAISISTI MUIJASTA

    • Onnekas

      Minulla on samankaltaisia kokemuksia Marnun kanssa. Onneksi pääsin eroon miehestä, vaikka vaikeaa se oli. Minut alistettiin täysin. Näin jälkikäteen en ymmärrä miten minut on voitu alistaa. Luulin todella että olin ansainnut kaikki nuo rangaistukset ja kaltoin kohtelun. Näitä asioita voi ymmärtää vain hän, joka on kokenut tämän.
      En nyt viitsi kertoa kaikkea kokemaani, mutta muutama tapahtuma kuitenkin:

      Työmatkat piti kulkea määrättyä reittiä ja määrätyssä ajassa.

      Parvekkeella ei saanut istua ilman häntä, sillä naapuritalossa asui miehiä.

      Toisinaan piti selitellä ja "tunnustaa" asiota, joita ei ollut tehnyt. Jos ei tunnustanut, joutui kylmään suihkuun vaikka keskellä yötä.

      En saanut surra isäni kuolemaa. Se tiesi iskuja kasvoihin.

      Tässä muutama esimerkki. Hänellä oli tällaista käytöstä selvinpäin. Harvoin hän käytti alkoholia.
      Tiedän että monet ihmettelevät miksi minä ja muut eivät lähde heti tällaisesta suhteesta. Kun on ihmisarvo ja itsetunto viety kokonaan, ei se ole helppoa. On vain haettava apua ja otettava itseään niskasta kiinni ja lähdettävä. Onneksi tuo ajanjakso elämässäni on ohi ja se tuntuu kuin se olisi vain pahaa unta.

    • sinkku.

      Otan kantaa! ERotkaa vai onko elämänne niin hienoa että' narsisti mies kannattaa pitää.

      • Eronnut uhri

        Nimimerkille: sinkku.
        Et taida oikein ymmärtää. Kyllä narsistin uhrit eroavatkin, kunhan saavat voimaa ja tukea. Tällaiseen suhteeseen liitty paljon asioita, joita ei voi ymmärtää kuin itse kokenut.


    • psykopaatti alistaja

      Henkisesti sairas mies, eroa, ennenkuin väkivalta muuttuu pahemmaksi. Tappaa sun kissaskin, niinkuin minulle kävi, että tappoi mun koiran.
      Tuossa sen touhuissa ei ole mitään normaalia, usko jo ja hae apua ja häivy.

    • karo

      Samaa mieltä! Sä tuut menettää itsetuntos kokonaan tollasen miehen takia, Siihen ne todellakin pystyvät. ja sieltä on todella vaikea nousta ylös jos on jo niin alistettu ja itsetunnoton että hyvä tuntee itseään. Älä pilaa omaa elämää tollasen takia! Sulle on varmasti joku parempi ihminen tuolla jossain joka sua todellakin sydämestä arvostaa ja rakastaa!!

      • Selvinnyt

        Karo puhut asiaa. Uhrin pitää tehdä päätös erosta ja sitten toimia. Ei missään tapauksessa pidä uskoa narsistin lupauksesta muuttua, koska hän ei muutu. Lupaukset ovat vain keino pitää uhria otteessaan. Uhri voi tuntea eron jälkeen jonkin aikaa tyhjyyttä, koska narsisti on täyttänyt uhrin elämän täysin ja ehkä uhrilla ei ole ollut muuta elämää. Pikkuhiljaa elämä alkaa kuitenkin normalisoitua ja löytyy elämänilo. Kannattaa käydä puhumassa kokemuksistaan ammatti-ihmisille. Ystävillekin voi puhua, mutta kannattaa olla varovainen ettei väsytä ystäviä puheillaan. Varmaa on että selviää jos vain uskaltaa tehdä oikeita päätöksiä.


    • hetikö vai eka jouluna?

      Million tuo kaikki alkoi?

    • Anonyymi

      Alistaja osaa alussa käyttää hyväksi kumppanin heikkouksia ja herkkyyttä hyväkseen.
      Hän voi luvata auttaa haastavissa asioissa tai rahallisesti.

      Alistajan mielestä kumppanilla ei saisi olla muita mielenkiinnon kohteita parisuhteen ja kotielämän lisäksi.
      Hän on mustasukkainen muista ihmisistä, ajatuksistasi tai harrastuksistasi.
      Hän vähättelee kykyjäsi eikä iloitse saavutuksistasi.
      Hän väittää halveksuvaa puhettaan vitsiksi.
      Hän nöyryyttää sinua julkaisemalla sinusta luvatta valokuvia, joita et haluaisi julkaistavan.

      Alistaja kieltää sinua menemästä yksin ulos tai uhkailee, että sinulle voi sattua jotakin, jos menet.
      Hän vaatii tarkkoja selontekoja kaikista, joiden kanssa viestit, etenkin jos he ovat vastakkaista sukupuolta.
      Hän yrittää saada sinulle syyllisyydentunteen poissaolosi johdosta.
      Alistaja voi myös pettää sinua, ellet käyttäydy kuten hän vaatii.

      Alistaja odottaa, että päivystät 24/7 valmiina täyttämään hänen toiveensa ja tarpeensa.
      Hän pyrkii kontrolloimaan aikaasi ja ajatuksiasi lähestymällä sinua alinomaa,
      niin että työsi ja ajatuksesi keskeytyvät.
      Hän odottaa sinulta tekoja ilman pyyntöjä, mutta ei tee mitä sinä häneltä toivot.
      Hän ei osallistu oma-aloitteisesti tai neuvottelunkaan jälkeen kotitöiden jakamiseen.

      Hälyttävä merkki on äkillinen suuri muutos hänen käytöksessään.
      Ystävällisestä tulee pelottava, harhaluuloinen ja kontrolloiva.
      Muutos voi tapahtua yhteen muuttamisen tai avioitumisen jälkeen.
      Fyysinen väkivalta voi alkaa siitä, että hän pitää sinua väkisin kiinni.
      Hän vähättelee, ettei väkisin kiinni pitäminen tai ahdistelu ole väkivaltaa.
      Ole varuillasi. Tilanne muuttuu yleensä pahemmaksi, väkivalta raaistuu ja yleistyy.
      Hän syyttää, että sinun käytöksesi on syy hänen väkivaltaansa ja juomiseensa.
      Jos kerrot, ettet halua elää alistavassa suhteessa, hän uhkaa itsemurhalla tai maineesi lokaamisella.

      Toisinaan hän saattaa osoittaa katumuksen merkkejä, mutta ne eivät kestä kauaa.
      Manipulointi jatkuu, kun hän tuntee pääsevänsä niskan päälle.
      Mikäli puolustaudut hänen väkivaltaansa vastaan torjumalla häntä, hän
      syyllistää sinua fyysisestä väkivallasta ja tekee sinusta syyllisen.

      Lopulta hän kiistää tehneensä mitään väärää.
      Hän voi ajoittain myöntää olleensa väkivaltainen, mutta seuraavana päivänä hän on mielestään täysin oikeassa, ja sinä olet syypää.

      Alistamisen moottorina toimii usein huono itsetunto tai lapsuuden ihmissuhteista opitut käyttäytymismallit.
      Alistaja ei tiedosta että hänen käyttäytymistään ohjaa päämäärä tuhota toinen ihminen ja tämän ihmisarvo.
      Persoonan tuhoaminen etenee alue kerrallaan, jonka alistaja saa valtaansa.
      Lopulta hän nujertaa ihmisarvosi. Huomaat, ettei sinulla ole omaa elämää.

      Mutta voit vaikuttaa asiaan!

      Tunnista tarpeesi ja alistettuna olemisen tilanne. Kaipaatko tunnustusta, ihailetko vahvoja ihmisiä?
      Olet tällöin helppo uhri. Alistaja valitsee usein rinnalleen empaattisen ja hyväntahtoisen ihmisen, joka kykenee kompromisseihin.

      Taistele. Lakkaa alistumasta: osoita vihastumisesi. Riitele.
      Punnitse milloin voit riidellä, mutta älä koskaan hyväksy vääryyttä.
      Luovu pitkistä keskusteluista, niiden päämäärä on manipuloida sinua.

      Jos et voi taistella, pakene.
      Jos et voi paeta, älä tukahduta kärsimystäsi.
      Osoita ettet pelkää häntä.
      Älä usko hänen muuttumiseensa. Hän ei muutu.
      Kyseessä on narsistinen persoonallisuus tai häiriö.
      Raivaa itsellesi elintilaa, sellaista johon hän ei pääse.
      Ota ero, mutta älä kosta vaan pysyttele etäällä.

    • Anonyymi

      Miksi VALITSET yhä jatkaa tuon sadistin kanssa? Miksi?!!!!!!!!

      Saattaa olla vaikeaa lähteä (?), mutta tiedät aivan millilleen ettei sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin poistua noista kuvioista.

      Elämä on tarkoitettu oppimiseen, kauniiseen, yhteiskuntaa rakentavaan = tuosta saa paljon enemmän itselleen irti kuin ruokkia koko ajan pelkoa ja jäytävää mielipahaa.
      Olet jo huomannut kuinka se tuhoaa sinut!

      Poistu!

      Mukaasi et tarvitse muuta kuin tärkeimmät paperisi!
      Kaiken muun voit hankkia myohemmin. Roinalla ei ole väliä. Ainoastaan sinun omalla olemuksellasi.

      Lähde pois. Juokse lujaa!!!!!!!

    • Anonyymi

      Lähde nyt hele**ttiin siitä suhteesta ja vaihda kaupunkia myös jos pelkäät sitä.

    • Anonyymi

      joo. pistä estoo vaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe