Mitkä maasturit ovat oikeasti nelivetoja jne.?

tdicrd

Eli, vain muutamissa automalleissa on jarkuva neliveto. Mulla nyt vanhempi Honda CR-V jossa kätevä systeemi, eli normaalisti etuveto mutta jos pyörät lipsuvat neljännesosakierroksen niin neliveto kytkeytyy automaattisesti päälle.

Sellainen järjestelmä riittäisi mulle. Nyt on hakusessa kuitenkin dieselmaasturi, vm. 2000-2005. Missä olisi tuollainen vastaava systeemi?

Tuntuu aika kököltä sellainen kytkettävä neliveto jota ei saa edes käyttää pitävällä pinnalla... Millainen on esim. talvella moinen "neliveto"? Esim. Sorento joka on normaalisti takavetoinen? Ei kai tuollaista nelivetoa voi kytkeä kuin silloin kun auto on pysähdyksissä? Voiko tuollaista nelivetoa pitää päällä esim. kun on talvikeli? Vaiko vain pienen hetken?

Etsimäni auton ei siis tarvitse olla välttämättä jatkuva neliveto, mutta jokin kohtuullisen toimiva systeemi siinä kuitenkin saisi olla. Tuo CR-V on hyvä mutta noissa vanhemmissa ei näytä olevan dieselversiota tarjolla.

Ehdotuksia, kokemuksia??

7

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnos maasturi

      Hommaa Suzuki Grand Vitara, siinä on JATKUVA NELIVETO. Varustettu myös keskitasauspyörästön lukolla.
      Tollaset takapyörä avusteiset etuveto sitimaasturit ovat kertakaikkiaan naurettavia.

      • 7+1

        Tuo suzuki on niin pieni ettei sinne mahdu edes kuski kunnolla, äärettömän huonot penkit ja ajo-ominaisuuksia ei mitään, pienessäkin kumpareessa jää ristiriipuntaan.


    • tdicrd

      Tarkennan vielä että tod.näk. ostan automaattivaihteisen, enkä tarvitse sinällään off-road-tason autoa. Maastoajoa ei paljoa tule. Ihan pidon takia olisi kiva tuo neliveto.

      Grand Vitarat mitä olen katsellut tuppaavat olemaan manuaaleja.

      Mulle riittää siis citymaasturi hyvin mutta mielellään sellainen jolla on suht hyvä ja turvallinen ajella...

    • pälhykkä

      esimmerkiksi nissanilla pathfinder 2005-2012 vuosimallit dieselillä ja automaatilla

      vetotapa vaihtoehtoja pelkkä takaveto 2WD esim kesällä

      kesällä/talvella myös 4WD joka kytkeytyy automaattisesti lamelli keskitasauspyörästö (nopeampi kytkeytyminen kuin crv viskokytkin) voi ajaa aina kelistä riippumatta

      kiinteä 4wd jossa keskitasauspyörästö lukitaan, tarkoitettu hiekkateille, lumelle ym, voi ajaa talvella yleensä aina, kuivalla asvaltilla ei suositella ajoa koska kuluttaa renkaita , kaikkia näitä vetotapoja voi vaihtaa ajossa , ei tarvi pysähdellä.

      sitten vielä hidas 4wd, jolloin pitää pysähtyä ja laittaa vapaalle vaihdelaatikko kytkettäessä, tarkoitettu metsään tai vaikeaan maastoon.


      myös landcruserista ja pajerosta löytyy hyvät ellei jopa paremmat autot.

      jos sulla on rahaa tarpeeksi niin osta oikea maasturi, ne on tehty lujemmiksi, ja jos ajelee niin kui sie kiltisti, niin ei kuule kovin helpolla hajoa.

      renkaat on toki kalliimmat, vero kalliinpi , polttoainetta kuluu 9,5 litraa kesällä ja talvella 10,5 litraa dieseliä kun katumaasturit syö 8,5 -9 litraa automaateilla

    • tdicrd

      Joo ikävä kyllä budjetti on rajallinen.

      Eli tuota CR-V:n systeemia eli automaattisesti tarvittaessa kytkeytyvää nelivetoa ei ole muissa?

      En tartte alennusvaihteita jne. Neliveto kiinnostaisi talvisin jne.

    • epppaa

      on tietenki muissakin

      eli esim nissan x trail, on automaattinen neliveto, jonka saa lisäksi kytkettyä kiinteäksi

      lähes kaikissa joita mainostetaan nelivedoiksi on sama automaattinen neliveto kuin crv..ssä ja paremmissa malleissa sen saa kiinteäksi

      mitsubishi outlander

      hyndai santa fe, sportage ym

      koska jos kriteerisi on että yhtä hyvä neliveto kuin crv ssä riittää niin voit valita minkä katumaasturin tahansa, kaikissa on vähintään yhtä hyvä ja useimmissa parempi. muuten honda on varmasti hyvä

      katot ulkonäköä, ja että löytyy diesel automaatti, siinäpä se

    • hyvä diesel autom

      Hei, Mulla on hyvä neliveto maasturi myynnissä juuri nyt diesel turbo automaatilla ja kaikilla lisäherkuilla alumiinivanteet uusilla Nokia hakkapelitta R kitkoilla 20 tuumaset
      Mersu ML 270 TDI v.2003 ajettu 220 tkm Lorinser näyttävä korisarja jne vain 13400 eur
      Soittele 040 546 7493

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe