Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

avoliito ja alkoholismi

emiliana3

Minun tilanteeni on nyt tämä;
Ollaan avokin kanssa oltu yhdessä 4v, joista reilu pari vuotta asuttu saman katon alla. Saman katon alle muuton ja työttömäksi jäännin jälkeen mies alkoi käyttämään alkoholia; ensin vähän, sitten vähän enemmän ja lopuksi jo liikaa. Aluksi hällä oli tapana päissään minua alentaa ja nälviä ja netissä katsella muita naisia. Nyt tuo kaikki on kuitenkin loppu, jonka jälkeen sitä alkoholia alkoi mennä entistä enemmän. Avokki on nykyään niin selvinpäin, kuin myös päissään hyvin rauhallinen, välillä jopa aivan mitään sanomaton. Makuuhuoneen puoella ei ole tuon parin vuoden aikana tapahtunut juuri mitään, ehkä korkeintaan 1-2x/kk. Nyt hän on tajunnut hakea apua AA:sta ja odottelee jo reseptiä antabuksiin.

Tilanne näyttää jo paremmalta, mutta silti tuntuu, etten minä jaksa enään. En jaksa niitä tyhjiä lupauksia ja odottelua ja sen kaiken läheisyyden puutetta. Hoidon aikana ei alkoholin käytössä ole tapahtunut minkäänlaista muutosta parempaan, hän vain odottaa antabuksia että "kyllä minä sitten..". Kaiken lisäksi hän sanoi käyvänsä hoidossa vain sen vuoksi että minä jäisin, joka sekin minua huolestuttaa kovasti. Entä sitten jos jään taas kerran, onko tilanne hetken parempi ja palaa taas samaan jamaan? Onko nämäkin vain niitä samoja tyhjiä lupauksia kuin aiemminkin? Tuntuu, että olen aivan eksyksissä tilanteen kanssa. Toisaalta tuntuu että haluaisin lähteä omille teille, toisaalta taas tuntuu sen olevan kovin epäreilua kun toinen on jo hoidossa.. Avokin juomisen vuoksi olen koulun ohella joutunut käymään töissä viikottain, jotta vuokra tulisi maksettua -avokki kun juo kaikki rahansa. Tämä väsyttää entisestään, kun pitää koulu

Oisko täällä kanssasisaria tai -veljiä, neuvoja kaipaisin kovasti!

12

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Opintosi menevät nyt kaiken muun ohelle! Saada koulutuksesi kunnialla päätokseen menee juopon (kohta "raitistuvan") miehesi edelle.

      Laske miehesi menemään. Anna hänelle tilaisuus ryhdistyä omillaan. Sinä tarvitset tyosi ja opintojesi ohella oman rauhan, ne muutamat hetket vuorokaudessa jolloin sinulla on aikaa levätä - ne kuuluvat täydelliseen lepoon ja fyysisen aj psyykisen voiman keräämiseen.

      EI tyhjiä lupauksia mielipahaa tuovien ihmisen kanssa elämiseen.

      Vuosien kuluttua, saattaa olla että miehesi on kohottanut itsensä tasolle jonka sinä voit hyväksyä ja joka on hyväksyttävää teille kummallekin. Miehellesi on helppoa painostaa, kiristää ja uhkailla sinua ettei tarvitsisi jäädä yksin, nähdä vaivaa elättää itsensä ja ponnistella eteenpäin. On niiiiiiiin HELPPOA vain lupailla ja antaa ajn valua sormien lävitse ja lupailla ja lupailla......

      Tee itsellesi (ja yhteiskunnalle) palvelus, hoida omat asiasi ilma miestä ja anna hänelle tilaisuus hoitaa omansa.

      Ilman sinua.

    • kiltti mies.

      Miehes on saa.tanan paha juoppo ja se ei siitä parane. Juopon jättämisessä ei ole mitään epäreilua vaan se on oikein mutta naiset nyt sitä ei koskaan tule ymmärtämään. Sun elämästä siinä on kyse eikä kenekään muuten. Haluatko tosiaan olla juopon kanssa koko elämäsi.?

    • Taukki.

      Olen se Taukki joka kirjoitti tälle palstalle vähän aikaisemmin. Minä tuhlasin kolme vuotta elämästäni yrittäessä auttaa alkoholistimiestä. Oppeliini on ihan oikeassa. Pelasta elämäsi.

    • sdf sd fsd

      "Kaiken lisäksi hän sanoi käyvänsä hoidossa vain sen vuoksi että minä jäisin,"

      Ikävä kyllä tässä vaiheessa ei mitään toivoa parantumisesta.

      Ei alkoholismista kertakaikkisesti voi parantua mitenkään puolivillaisesti sinne päin tekemällä. siitä pitää haluta parantua oikeasti.

    • lellu...

      Tilanne vaikuttaa hankalalta. Olet oikea unelma-avokki alkoholistille. Käyt töissä, että miehen ei tarvitse osallistua vuokranmaksuun ja hän voi ryypätä rahansa. Mahdollistat näin juomisen. Kerrot miehelle että hänen tulee maksaa tuistaan puolet vuokrasta.

      Jos mies käy hoidossa sinun takiasi mutta ei itsensä takia, on huono merkki. Halu raitistua puuttuu. Antabus on tilapäinen apu, kun se otetaan pois, juominen jatkuu.

      Sinun kannattaa miettiä mitä haluat omalta elämältäsi. Et voi uhrautua toisen vuoksi ja jäädä yhteen juovan alkoholistin kanssa. Parhaiten autat miestä, kun laitat hänen vastaamaan omista menoistaan ja asioistaan.

    • emiliana3

      Kiitos viesteistä itse kullekin! Asiaa olen pohtinu muutaman päivän ajan ja päättänyt nyt alka etsimään uutta omaa kotia. Tosi on, että tällä menolla elämäni valuu sormien välistä hukkaan. Minulla on vielä koko elämmä edessä enkä sitä halua pyhittää alkoholistista huolehtimiseen vaikka hän kovin rakas onkin.
      Nyt kun vielä saisi asian hänellekin kerrottua..

      • uusi elämä

        Hyvän päätöksen teit...kerran alkoholisti...aina alkoholisti. Ja kaikille antabus ei edes tehoa, ei ainakaan mun exälle. Vähän vaan hikoili ja punotti kun otti viinaa, joten se siitä sen hoidosta. Jätin alkoholistin ja sitä se on edelleen. Tyhjiä lupauksia kuuntelin 4 vuotta, se riitti, ei enää koskaan. Kaikkea hyvää sun elämälle, hyvä kun tajusit lähteä ajoissa, olisit vain pilannut omankin elämäsi.


      • alkoholistin lapsi23
        uusi elämä kirjoitti:

        Hyvän päätöksen teit...kerran alkoholisti...aina alkoholisti. Ja kaikille antabus ei edes tehoa, ei ainakaan mun exälle. Vähän vaan hikoili ja punotti kun otti viinaa, joten se siitä sen hoidosta. Jätin alkoholistin ja sitä se on edelleen. Tyhjiä lupauksia kuuntelin 4 vuotta, se riitti, ei enää koskaan. Kaikkea hyvää sun elämälle, hyvä kun tajusit lähteä ajoissa, olisit vain pilannut omankin elämäsi.

        "Hyvän päätöksen teit...kerran alkoholisti...aina alkoholisti."

        Tämä on niin totta!

        Alkoholisti voi raitustua, mutta ei koskaan parantua! Eli jos alkoholisti aikoo vain vähentää juomistaan eikä tavoitteena ole täysraittius, niin ei siitä tule yhtään mitään. Vaikka hoito onnistuisikin, niin parisen vuotta siinä menee kun se viina lopulta ottaa uudelleen vallan.

        Ainoa mahdollisuus alkoholistille on pysyä raittiina omasta halusta.


    • rattix

      Tuleva ex-vaimoni on erittäin hyvin toimeentuleva, omaa paljon tuttavia ja on aika vakuuttava. Kotona arki onkin toinen, töissä otetaan eka olut, kotio tullessa toinen olut. Sitten sauna lämpiämään ja kuuluukin ottaa "muutama" Mihinkään kotiasioihin ei ole aikaa kun töissä on niin rankkaa. Viikonloppuisin aamut alkaa olutaamiaisella ja pari tuntia siitä alkaa raivoaminen kun minä en ymmärrä häntä.
      Ratteja pari ja lapset kyydissä olis voinut narahtaa useamminkin, minun syy...
      Alkoholistilla on aina syy miksi juoda, sinä et voi vaikuttaa asiaan vaikka kuinka haluaisit. Otat eron ja jatkat elämääsi vaikka hetken voisikin olla rahallisesti vaikeampaa, loppupelissä tulet olemaan onnellisempi,:)

    • kamalia tapauksia

      yksi vuosi riitti ja voi sitä helpotusta kun pääsin eroon..

    • ei moni.

      kuinkahan moni mies katselis juoppoa naista, joka joisi joka vkl kokoajan kuin peussieni. Perjantaina lähtis ja sunnuntai-iltana kotiin palaisi?

    • ex-vaimo

      Itse olen alkoholistin ex-vaimo.kantapään kautta opin ettei ketään voi rakastaa raittiiksi.Harva raittiudessä onnistuu,jokunen niitäkin.Aina odotettava koska se korkki taas narahtaa.Välillä kestää pidempää odotus,välillä ei.Todella stessaavaa.Uhkauksia ja syyttelyä olen kuunnellut monta vuotta eron jälkeen.Silti tiedän että oli ainoa oikea ratkaisu lähteä.Ainoa mitä kadun-miksi piti eroa miettiä niin kauan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe