Naisen kipsikausi

Ikisinkku M

Onkohan muut miehet huomanneet saman ilmiön eli sen että naiset tuntuu kadottavan parinhakemisen kannalta parhaimman osan itsestään eli sen että spontaanisti ilmaisisivat kiinnostustaan miestä kohtaan juuri niiksi vuosiksi kun se olisi suotavinta ja järkeenkäyvintä. Nuiva kipsiin menemisen aikakausi alkaa siinä jossain ehkä 25v. iässä ja päättyy jotakuinkin nelikymppisenä, esitetään tiukkaa ja saavuttamatonta, ei osata ottaa rennosti eikä kontaktia ennestään tuntemattomiin miehiin, odotellaan aloitetta ja jos sitä ei tule ei varmasti ainakaan alennuta itse tekemään mitään tutustumista edistävää.

Nuoret naiset uskaltaa ja osaa ilmaista hyväksyntää, jos he tykkäävät miehen ulkomuodosta he voivat sen ääneen sanoa ja samoin tekevät naiset joilla jo jonkin verran elämänkokemusta mutta juurikin ne naiset joiden kiihkeimmin luulisi etsivän/tarvitsevan parisuhdetta tuntuvat esittävän mielellään jotain roolia jossa miehen pitäisi olla se voimakkaasti aktiivinen osapuoli joka yrittää sukeltaa heidän suosioonsa, muuten ei heru hymyä ei puhetta tai jos jotain heruukin se on hyvin asiallista jos ei entuudestaan olla tuttuja.

Vähän askarruttaa että mistähän se johtuu tuommoinen, mukavat nuoret naiset muuttuu tiukkapipoisiksi laskelmoijoksi ja sitten aikanaan vasta palaavat samaan rentouteen jossa joskus jo olivat. Luulen että väkisin on muutkin miehet huomanneet tämän asian, ainakin minulle tuntuu sattuvan aina niin että jos nainen omatoimisesti ilmaisee hyväksyntää on hän "väärän" ikäinen. Tuossa yhdessä toisessa pitkässä ketjussahan joku nainen kyselee että miksi miehille ei kelpaa tavallinen omanikäinen nainen, luulen että yksi suuri syy siihen on juurikin tuo jääkuningatar-kausi, miksi miehet lähestyisivät kun vastaanotto usein on jos nyt ei suorastaan inhoava niin ei ainakaan mitenkään motivoivakaan.

63

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citynainen

Miehet ovat itse aiheuttaneet naisille kipsikauden..

• Tarkenna

Avaisitko vähän meille muillekkin että miten?

• Immenkalvot paskana
        Tarkenna kirjoitti:

Avaisitko vähän meille muillekkin että miten?

Nussimalla niitten vitut käytetyiksi lerppareijiksi. "Miehillä" tarkoitetaan tässä tietysti vain pillunsaajanussijoita.

• Kipsimies

Samanlaisia havaintoja. Tuon ikäiset naiset oikein korostaa sitä itsenäisyyttään ja riippumattomuuttaan ja pitävät sitä ylpeyden asiana, eivätkä ainakaan mitään vihreää valoa ala kenellekään miehelle näyttämään, koska se olisi kai liian nöyryyttävää tms?

Selittäviä tekijöitä voi olla useampia. Osalla voi tosiaan olla se, että kun on nuorena juostu jännäpoikien mukana ja saatu pahasti siipeen, niin suojamuurit nousee ja katkeruus lisääntyy, mutten usko, että kaikilla on vain tästäkään kyse.

Yksi selitys voi olla myös kulttuurinen. Suomessahan on naisten tasa-arvo ollut iso asia pitkään, pidempään kuin useimmissa muissa maissa/kulttuureissa. Naisten itsenäisyyttä ja omaa pärjäämistä halutaan korostaa ja olla ylpeitä siitä. Tässä on ehkä menty liian pitkälle. Naiset eivät enää uskalla sanoa että haluavat miehen, koska yleinen asenne on se, että vahva nainen pärjää, eikä tarvitse miestä ja on heikkoutta ja patriarkaatin pahuutta ja aivopesua, jos joku nainen joskus sanoo tarvitsevansa miestä.

Sitten on tietysti näitä juttuja, että pitää muka esittää vaikeaa ja aloitteet on miesten juttu ja aloitteen tekevän naisen muka kaikki tuomitsee ja haukkuu halvaksi ja kaikkea näitä muita parisuhdekulttuurin perversioita, joiden taustalla on vain naisten epävarmuus, pelko, mukavuudenhalu ja turhamaisuus.

• Ikisinkku M

Kyllä tuolla kulttuurilla ja tasa-arvoisuudella jotain tekemistä täytyy asian kanssa olla kun ulkomaalaiset naiset eivät ole niin ikäriippuvaisia.

Itse epäilisin myös että nouseeko naisilla jossain vaiheessa vähän päähän miesten osoittama mielenkiinto, että se pieni prosentti miehistä jotka aina ja kaikkialla jaksaa aktiivisesti yrittää iskeä opettavat naisen siihen ettei itse tarvitse vaivautua kun aina tulee joku yrittämään. Sitten kun tulee ikää sen verran että nämä aktiiviset miehet ei ole enää niin kiinnostuneita on naisenkin jälleen pakko alkaa itse yrittämään.

Voi siinä ehkä jotain epävarmuuttakin olla, sitä ettei haluta epäonnistumisia ja sitä välttääkseen naiset lopettaa aktiivisuuden siihen asti kun ovat päässet ikään jossa on jo itsevarmuutta kertynyt. Siksi oikeastaan tuossa aloituksessa "puhuin" kipsikaudesta enkä jääkaudesta.

• " taustalla on vain naisten epävarmuus, pelko, mukavuudenhalu ja turhamaisuus."

No eikös miehillä ole juuri nuo samat syyt olla tekemättä aloitteita?

Ihmisen soidinkäyttäytymiseen kuuluu molemmilla sukupuolilla tietty arkuus, ja yleensä mitä enempi kiinnostusta, sen tylympää esittää ulospäin.

Oottekos tulleet ajatelleeksi, että ehkäpä ne kaikki naiset oli teihin niin ihastuneita että menivät sen takia kipsiin? (ja mukava tietysti tajuta tällainen asia vasta siinä elämän ehtoopuolella, damn!)

• ............
        stellaria81 kirjoitti:

" taustalla on vain naisten epävarmuus, pelko, mukavuudenhalu ja turhamaisuus."

No eikös miehillä ole juuri nuo samat syyt olla tekemättä aloitteita?

Ihmisen soidinkäyttäytymiseen kuuluu molemmilla sukupuolilla tietty arkuus, ja yleensä mitä enempi kiinnostusta, sen tylympää esittää ulospäin.

Oottekos tulleet ajatelleeksi, että ehkäpä ne kaikki naiset oli teihin niin ihastuneita että menivät sen takia kipsiin? (ja mukava tietysti tajuta tällainen asia vasta siinä elämän ehtoopuolella, damn!)

"No eikös miehillä ole juuri nuo samat syyt olla tekemättä aloitteita?"

Turhamaisuutta lukuunottamatta kyllä. En tiedä mitä turhamaista siinä on, ettei uskalla lähestyä haluamaansa. Siitäkin huolimatta suurin osa miehistä on tehnyt edes muutaman aloitteen elämässään ja useimmat lukuisia. Samaa ei voi sanoa naisista.

• ............ kirjoitti:

"No eikös miehillä ole juuri nuo samat syyt olla tekemättä aloitteita?"

Turhamaisuutta lukuunottamatta kyllä. En tiedä mitä turhamaista siinä on, ettei uskalla lähestyä haluamaansa. Siitäkin huolimatta suurin osa miehistä on tehnyt edes muutaman aloitteen elämässään ja useimmat lukuisia. Samaa ei voi sanoa naisista.

"En tiedä mitä turhamaista siinä on, ettei uskalla lähestyä haluamaansa."

No ei mitään, mutta miksi se olisi myöskään naisten tapauksessa yhtään sen turhamaisempaa?

Hei haloo, miehet! Luuletteko oikeasti että me naiset ihan vaan turhamaisuuttamme jätetään yhtäkään aloitetta tekemättä?

• -circus-

Kun jokainen mies kuolaa seksin perässä nousee suojamuuri ja sisimpään hiipii ajatus siitä ettei miestä oikeasti kiinnosta kuin yksi asia. Ja oikeassahan siinä ollaan. Aika harvaa miestä kiinnostaa nykypäivänä kunnollinen, pitkäikäinen ja uskollinen parisuhde, ellei nainen ole superkaunis ja nuori.

• Ikisinkku M

Et taida itsekään tuota ihan uskoa? Että ihan jokainen mies pelkän seksin perässä kuolaa. Aika monelle miehelle muuten riittää ihan perusnätti nainen joka ei ole liian kaukana omasta iästä, tällaisia parsikuntia päivittäin kävelee tuolla kaupungilla vastaan.

• -circus-
        Ikisinkku M kirjoitti:

Et taida itsekään tuota ihan uskoa? Että ihan jokainen mies pelkän seksin perässä kuolaa. Aika monelle miehelle muuten riittää ihan perusnätti nainen joka ei ole liian kaukana omasta iästä, tällaisia parsikuntia päivittäin kävelee tuolla kaupungilla vastaan.

Ja sinä olet yksin koska et ole omanikäistäsi tavannut? Camoon, sinäkin havittelet ihan avoimesti palstalla nuorempaa kaunotarta, aika typerää sinulta kommentoida noin!

• Ikisinkku M
        -circus- kirjoitti:

Ja sinä olet yksin koska et ole omanikäistäsi tavannut? Camoon, sinäkin havittelet ihan avoimesti palstalla nuorempaa kaunotarta, aika typerää sinulta kommentoida noin!

Aika hankalaa on saada kontaktia sopivanikäisiin. Jonkinverran nuorempi saa nainen olla muttei liikaa kuitenkaan, nätti ja hoikkakin saa olla mutta ei minulla myt mitenkään mahdottomat ne vaatimukset ole, Enkä muuten tuossa edellisessä itsestäni puhunutkaan vaan miehistä yleisesti..

• kipsinainen30+

Tunnistan itsestäni kipsinaisen piirteitä. Olen kipsissä useistakin syistä: Olen väsynyt aloittamaan uutta ihmissuhteen tapaista yritystä, sillä jokainen yritys vie minulta voimia. Olen hieman ujo ja introvertti. Olen saanut siipeeni. Olen mm. miesten takia hieman hukassa itseni kanssa ja luulen etten kelpaa kenellekään.
      Siinä nyt muutamia asioita, joista kipsi kohdallani koostuu. Toivoisin kovasti, että joku jaksaisi tulla raaputtelemaan kipsiä pois. Kyllä, haluaisin siis rinnalleni miehen mutta en enää tiedä mistä etsiä ja miten toimia heidän kanssaan. Tuntuu siltä, että miehistä kukaan ei nykyisin halua käyttää aikaa kunnolla tutustumiseen vaan petipuuhat ovat ensimmäisenä mielessä. Vakavaa suhdetta etsivää miestä on vaikea löytää. Väkisinkin alkaa ennakkoluuloja ja sitä kipsiä kasaantua. Summasummarum, olen siis masentunut kipsikuoreni sisällä, ihmeissäni ja hieman pettynyt tapaamiini miehiin. Auttakaa minut ulos täältä...

• -circus-

Hienosti kirjoitettu. Minulla täsmälleen samanlaiset fiilikset.

Uusien ihmisten tapailu on uuvuttavaa. Olen deittaillut liikaakin, se vie voimia. En tahtoisi enää haaskata voimavarojani vaan löytää jonkun oikeanlaisen. Helpommin sanottu kuin tehty.

• Ikisinkku M

Niin no varmastihan sitä kipsiä kasaantuu pettynysten myötä mutta sen ei saisi antaa lannistaa, Aina uuden ihmisen tapaamisessa on ne ensimmäiset sekunnit tärkeimmät ja ihan samallatavoin ne kunnolliset miehet ovat epävarmoja, jos he saavat heti aloituksessa jäisen vastaanoton eivät hekään oikein tiedä miten edetä, peluri tietää ja jaksaa mutta tavis lopettaa alkuunsa jos ei saa rohkaisevaa hymyä tai hyväksyvää sanaa vastaukseksi lähestymisyritykseensä. Mielellään raaputtaisi kipsiä muttei kohteliaisuuttaan osaa kuin perääntyä tylyksi kokemassaan tilanteessa.

• Termit tutuiksi
        -circus- kirjoitti:

Hienosti kirjoitettu. Minulla täsmälleen samanlaiset fiilikset.

Uusien ihmisten tapailu on uuvuttavaa. Olen deittaillut liikaakin, se vie voimia. En tahtoisi enää haaskata voimavarojani vaan löytää jonkun oikeanlaisen. Helpommin sanottu kuin tehty.

deittaillut = jakanut pillua

• -circus-
        Termit tutuiksi kirjoitti:

deittaillut = jakanut pillua

Ei pidä paikkaansa.
        Deittaillut=käynyt kahvilla, kaljalla, teatterissa, konsertissa, istunut iltaa toisen luona jutellen&tutustuen, kutsunut toisen kotiini ruokaa laittamaan ja tutustumaan jne.

• Viisi pistettä
        -circus- kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.
        Deittaillut=käynyt kahvilla, kaljalla, teatterissa, konsertissa, istunut iltaa toisen luona jutellen&tutustuen, kutsunut toisen kotiini ruokaa laittamaan ja tutustumaan jne.

Hmm, mitä muuta parisuhde on kun kahvilla jne käymistä, jutteluiltoja, ruoan laittoa ja keskustelua? Niin, tietysti seksiä...

Mutta vähän outoa silti jos deittailu olevinaan raskasta mutta parisuhde ei, ja ainoa konkreettinen ero näiden välillä on seksi?

Eli seksikö se on mikä tekee asioista kevyitä?

• -circus-
        Viisi pistettä kirjoitti:

Hmm, mitä muuta parisuhde on kun kahvilla jne käymistä, jutteluiltoja, ruoan laittoa ja keskustelua? Niin, tietysti seksiä...

Mutta vähän outoa silti jos deittailu olevinaan raskasta mutta parisuhde ei, ja ainoa konkreettinen ero näiden välillä on seksi?

Eli seksikö se on mikä tekee asioista kevyitä?

Ei vaan oikea vakiintuminen ennen seksiä. Olisi kevyempi ja luottavaisempi olo tietää olevansa tyttöystävä eikä pelkkä arvioitava suorittaja esim.ennen seksiä. Olisi paljon luontevampaa ja nautittavampaa.

Miehet kun panttaavat pariutumista viimeiseen asti, seksi kyllä kelpaisi muttei mikään muu.

• -M-

Tuttu ilmiö ja siitä on tullut joskus kirjoiteltuakin tänne. Luulen että yksi tärkeä syy on se että noin kolmekymppisen sinkkunaisen kaverit ovat enimmäkseen parisuhteessa. Tämä sinkku haluaa itselleen samanlaisen mielentilan, olemuksen ja asenteen kuin seurustelevilla kavereillaan on. Se olemus on ymmärrettävästi aika vaikeasti lähestyttävä.

• Nainen_lasta_vailla

25-40-vuotiaana naiset ovat parhaassa lapsentekoiässä, jos mukuloita ei ole aiemmin sattunut syntymään. Eli silloin pitää katsella vähän tarkemmin (tietoisesti tai tiedostamattaan) millaisen kanssa lähtee mitään juttuja kehittelemään.

• Ikisinkku M

"Eli silloin pitää katsella vähän tarkemmin (tietoisesti tai tiedostamattaan) millaisen kanssa lähtee mitään juttuja kehittelemään."

Jos asia on näin niin loogisesti ajatellen juurikin silloin luulisi olevan niin että nainen yrittäisi tutustua mahdollisimman moniin isäkandidaatteihin edes vähän eikä suoralta kädeltä torjuisi kaikkia? Kun torjuu heti yrittämättäkään tutustua jää miesotanta väkisin pieneksi jos pelkästään opiskelu, työ, kaverin kaveri jne. "luotetuista" tutuista valkkaa ja jonkun edes vähän sopivan niistä sitten viimein epätoivoissaan huolii. Siksiköhän ne avioerotilastot onkin niin suuria?

• Hyvä Hyvä

Ja lopputuloksena on se, että naisen hakkaajien ja pettäjien kanssa aletaan sitten kehittelemään juttuja.

• .......
        Hyvä Hyvä kirjoitti:

Ja lopputuloksena on se, että naisen hakkaajien ja pettäjien kanssa aletaan sitten kehittelemään juttuja.

Kipsin murtaminen vaatii vahvaa miestä, joka on valmis vähän hakkaamaan.

• jääkipsi

Tuon ikäiset naiset on rankattu jo riittävän monta kertaa. Jossakin vaiheessa kun ystävät pariutuivat oma vaillejääminen oli vaikea asia, joka piti käsitellä ja hyväksyä ja opetella elämään sen ajatuksen kanssa, että yksin selvitään. Ja toisaalta muuta vaihtoehtoa ei ole ollutkaan. Miksi naisen, joka ei ole ok esimerkiksi ikävuosina 17-25 identiteetti olennaisesti muuttuisi myöhemminkään suhteessa miesten kiinnostukseen. Pikemminkin sen energian, mitä on panostanut nollaihmissuhteisiin voi käyttää omaan elämäänsä. En ymmärrä puhetta itsenäisyyden korostamisesta. Eihän yksin eläminen ja itsenäisyys ole useimmille valinta. Ei ole vaihtoehtoja. Mielelläni diivailisin ja heittäytyisin naisellisemmaksi, jos joku huolehtisi "miesten työt" ja vastuut. Jos minä en niitä tee, elämä menee retuperälle.

Tuonikäiset naiset tuntevat itsensä, tietävät omat kyvyt tai kyvyttömyydet saada järjestettyä suhteita ja toimivaa tai toimimatonta vuorovaikutusta. Toisaalta ei elämää voi elää sitenkään että aina odottaisi jotakuta miestä turhaan.
      Lisäksi kyllä todellisuudessa useat varmaan haluaisivat miehen. Sen ääneen sanominen ei auta mitään ja lisäksi sillä saa vain katkeran epätoivoisen leiman herkästi. Tuntemissani naisissa on kahta lajia, joko kelpaa tai ei kelpaa, ei sitä tee ikä, eikä kokemus. Ne jotka eivät ole saaneet nuorempanakaan parisuhdetta /parisuhdekokemusta eivät yllätä myöhemminkään. Ne joilla on ollut suhteita, solahtavat uuteen entisen jälkeen sujuvasti. Jokainen tietää myös ulkonäön merkityksen. Sama kuin rahalla. Se ei merkitse niin kauan, kuin sitä on.
      Kun vuosia on haku päällä eikä tapahdu, sitten on olematta hakupäällä eikä tapahdu, niin koko asia vähitellen menettää merkityksensä, kuten ajatus lasten saamisestakin ja vauvakuumeetkin hiipuvat ajallaan. Itse asiassa pitäisi itseään jo omissa silmissä outona, jos yhtäkkiä jostakin tulisi enää hillitön halu saada perhettä. Voi olla tiedostamaton torjuntareaktio olla haaveilematta siitä, mutta varsin kätevää, kun vertaa nuorempaan minään, joka sitä turhaan toivoi.
      Nyt ei oikein enää osaa edes kuvitella, eikä haaveilla. Tosin ne sinänsä jo varmaan aiheuttavat sen, ettei näkisi ketään kiinnostavaa tai kiinnostunutta, vaikka olisi jono oven takana. Sen osa-alueen ignooraa elämässään helposti täysin sitten kokonaan.

Monet kipsiytyvät ihmettelevät sitä, miten joku voi saada suhteen aivan kuten toisista se on yhtä outoa, ettei joillakin ole suhdetta. Jokainen suhde on ihme, varsin tavallinen ihme, mutta silti, aina yhtä käsittämätön asia, miten kellään voi olla rakastava toimiva ihmissuhde toisen tai saman sukupuolen kanssa? Toisille niin luonnollista, toisille täysin yliluonnollista.

• nainen 37vuot

Upeasti tiivistetty.

Olen täysin samaa mieltä.

Minulla ei ollut nuorempanakaan suhteita, eikä ole nytkään. Olen opetellut elämään yksin ja sietämään yksinäisyyttä. En näe itseäni enää suhteessa, koen olevani liian vanha opettelemaan uusia temppuja.

• Naisten pelkuruus

"Lisäksi kyllä todellisuudessa useat varmaan haluaisivat miehen. Sen ääneen sanominen ei auta mitään ja lisäksi sillä saa vain katkeran epätoivoisen leiman herkästi."

Jos nämä naiset haluaisivat miehen, niin miksi he suhtautuvat kylmästi miehiä kohtaan. Onko se tuota samaa "epätoivoisen" leimalta välttymistä.

Joku nainen kirjoitti tällä palstalla, että miesten tulee tehdä hänelle (tai naisille yleensä) aloitteita, koska naiselle on tärkeää, että hän on haluttu ja jos joutuu tekemään aloitteita miehille, niin se on noloa ja säälittävää. Tämä ei taida koskea pelkästään aloitteita vaan kaikenlaista muutakin vihreän valon näyttämistä miehille.

• hmmm...
        Naisten pelkuruus kirjoitti:

"Lisäksi kyllä todellisuudessa useat varmaan haluaisivat miehen. Sen ääneen sanominen ei auta mitään ja lisäksi sillä saa vain katkeran epätoivoisen leiman herkästi."

Jos nämä naiset haluaisivat miehen, niin miksi he suhtautuvat kylmästi miehiä kohtaan. Onko se tuota samaa "epätoivoisen" leimalta välttymistä.

Joku nainen kirjoitti tällä palstalla, että miesten tulee tehdä hänelle (tai naisille yleensä) aloitteita, koska naiselle on tärkeää, että hän on haluttu ja jos joutuu tekemään aloitteita miehille, niin se on noloa ja säälittävää. Tämä ei taida koskea pelkästään aloitteita vaan kaikenlaista muutakin vihreän valon näyttämistä miehille.

Jos niin on, voi olla arkuutta ehkä, osaamattomuutta, keinottomuutta, jos mistään lämpimämmästä ei edes tiedä, tajuaako suhtautuvansa edes niin että se jostakusta voi tuntua kylmältä, ehkä ei edes ymmärrä. Aivan samoin kuin voisi odottaa että naistakin pitäisi kohdella lämpimästi, ja osaa kohdellaankin mutta se jota ei edes huomata, voi tulkita, että häntäkin kohtaan ollaan kylmiä, vaikka oikeastaan häntä kohtaan ei olla ollenkaan mitenkään.
        Ei naiset yhtäkkiä aikuisuudessa jostakin muutu aloitteita tekeviksi, jos ihmissuhdekokemukset eivät kanna, ei ole taitoa, eikä ulkoinen habitus riitä, ei se ole ennenkään sellainen ollut.

• mies 39v
        nainen 37vuot kirjoitti:

Upeasti tiivistetty.

Minulla ei ollut nuorempanakaan suhteita, eikä ole nytkään. Olen opetellut elämään yksin ja sietämään yksinäisyyttä. En näe itseäni enää suhteessa, koen olevani liian vanha opettelemaan uusia temppuja.

Kai te naiset olette vaan parempia oppimaan elämään yksin ja sietämään yksinäisyyttä.

• nainen 37vuot
        mies 39v kirjoitti:

Kai te naiset olette vaan parempia oppimaan elämään yksin ja sietämään yksinäisyyttä.

Ei se helppoa ole ollut, todellakaan. Nyt kun taas pimenevässä syysillassa polttelee kynttilöitä ja kuuntelee musiikkia niin tulee salakavalasti ajateltua, kuinka mukavaa olisi juuri nyt jutella jonkun kanssa sylikkäin eikä näpytellä suomi24lle. Mutta haaveilu on kai sallittua vaikka kuinka hyväksyisi tosiasiat. Ei, minä en koskaan tule olemaan parisuhteessa.

Yksinäisyyttä on pakko sietää, ei ole vaihtoehtoja.

• ?????????#######????

No tuo oli tässä jutussa ihan hyvin sanottu, että rahalla ja kauneudella/ulkonäöllä ei ole merkitystä jos tai niin kauan kuin mitä näitä omaa.

• mies 39v
        nainen 37vuot kirjoitti:

Ei se helppoa ole ollut, todellakaan. Nyt kun taas pimenevässä syysillassa polttelee kynttilöitä ja kuuntelee musiikkia niin tulee salakavalasti ajateltua, kuinka mukavaa olisi juuri nyt jutella jonkun kanssa sylikkäin eikä näpytellä suomi24lle. Mutta haaveilu on kai sallittua vaikka kuinka hyväksyisi tosiasiat. Ei, minä en koskaan tule olemaan parisuhteessa.

Yksinäisyyttä on pakko sietää, ei ole vaihtoehtoja.

Mikset kokeilisi parisuhteen muodostamista jonkun ikäisesi ikisinkkumiehen kanssa? Niitä on kuitenkin jonkun verran. Kaikki eivät ole mitään juoppoja juntteja.

• Viisi pistettä
        nainen 37vuot kirjoitti:

Upeasti tiivistetty.

Eikö paras suhde ole semmoinen missä ei tarvitse opetella mitään uusia temppuja?

• hjbjhfv

Itsekin olen huomannut saman. Tai no oman kokemukseni mukaan se naisten "kipsikausi" alkaa jo joskus 21-vuotiaana ja mielestäni se kausi päättyy usein kyllä jo joksus vähän yli kolmenkympin tienoilla.

Ja tosiaan turhauttavinta tässä on se, että he menevät kipsiin nimenomaan juuri siinä parhaassa parinmuodostamis-iässä.

Alle kaksikymppisinä suurin osa ihmisistä on vielä keskeneräinen. Ei tiedä edes mitä itse haluaa elämältään, joten miten osasisi valita itselleen sopivan kumppanin. Kuitenkin alle 20-vuotiain monet naiset ovat jopa hyvin aktiivisia etsimään seuraa.

Sitten tulee yhtäkkiä outo tauko, ja vasta joskus kolmekymppisinä naiset alkavat pikku hiljaa heräämään siihen, että kohta alkaa olemaan jo liian vanha tekemään lapsia.
      Itse saan nettiprofiiliini yhteydenottoja oikeastaan vain yli 30-vuotiailta, vaikka olen vasta 28.
      Olen kuitenkin päättänyt että haen mielummin nuoren naisen ulkomailta, kuin tyydyn johonkin rupsahtaneeseen naiseen.

Ulkonäkö ei ole mielestäni naisessa kaikki kaikessa, mutta haluaisin kuitenkin että vaimoni on kaunis edes silloin kun menemme naimisiin. Yli 30-vuotiaista tuskin kukaan enää on.

Mitä ihmettä naisille tapahtuu siinä 21-32-ikävuosina? Elättelevätkö he koko se ajan toiveita että joku Brad Pitt yhtäkkiä löytäisi heidät ja sen takia eivät halua tutustua tavallisiin miehiin?
      Vai ovatko kaikki paneskelleet nuorina pahojen poikien kanssa ja saanet sen vuoksi traumoja miehistä? Ja uskaltavat vasta kolmekymppisinä alkaa taas luotta miehiin...

• facts of life

Nuoruutensa naiset "juoksevat juoksujaan" = panevat YTM:iä, perhe perustetaan ATM/beta-miehen kanssa.

• ei mitään

Mitä heille tapahtuu?
        Ei mitään. Kumpa tapahtuisikin jotakin, mutta kyllä jokainen 21-vuotias jo tietää millä korteilla pelaa. On tiennyt jo vuosia.

Tutuista sinkuista jo tuon ikäisinä ovat olleet samoja kuin mitä myöhemminkin. Ei ylipainoisuus, huonoihoisuus, uraorientoituminen, kommunikaatiotaidot, ihmissuhdetaidot, ulkoinen olemus ylipäätään merkittävästi muutu noina vuosina, sikäli mikäli nainen nyt kuitenkin on suht koht tasapainoinen. Ketään sen ikäistä normaalisti itsestään huolehtivaa ihmistä ei voi enää vaatteilla tai stailauksella merkittävästi muuttaa kovin paljon. Jos tiettyyn ikään mennessä on jäänyt seinäruusuksi, ei koskaan edes kehity sellaista taitoa, millä ihmissuhteita saisi. Jos puhutaan vaikka 25-vuotiaasta sinkusta, juna on mennyt jo 5-10 vuotta aiemmin, jolloin kiinnostus poikiin on voinut herätä ja jolloin ne ensimmäiset askelet toimivan vuorovaikutuksen luomiseen olisi pitänyt ottaa. Kun koko osa-alue jää elämässä kehittymättä, naisen kuva itsestään ja seksuaalisuudesta suhteessa miehiin on ??? niin mikä, tuskin sitä onkaan. Sama kuin pitäisi tehdä analyysi itsestään suhteessa eri maan kulttuuriin, josta ei ole aavistustakaan.

Miksi miehillä on kuvitelma, ettei heihin haluta tutustua. Varmasti halutaan. Mutta ei tavallisella naisella, varsinkin jos on joku haittapuoli etenkin ulkonäössä ole todellisia mahdollisuuksia. Tutustua voi kyllä puolivahingossakin, kysymys on kiinnostavuudesta, markkina-arvosta, niin karua kuin se onkin. Naisten välinen kilpailu vie kaiken. Itsetunnollakaan ei juuri ole merkitystä. Vaikka olisi miten huono ja vääristynyt itsetunto, mutta riittävät ulkoiset speksit ja tietynasteinen menevä olemus ja pinta, asia ei ole ongelma. Pikemminkin kaikki syömishäiriöiset, itseensä erittäin kriittisesti suhtautuvat, ylisuorittajat, sekopäät ja ahdistuneet kyllä löytävät suhteen. Kaikilla on yksi yhteinen tekijä, rakkaus peiliin. Tavallisiin miehiin kyllä tutustuukin, ei se ole ongelma. Mutta kun ei koskaan asia edisty. Aivan kuin tapaisi työkavereita, vanhuksia, naapureita, kaupankassaa, ei siinä mikään räisky, ei syty eikä intohimosta ole tietoakaan puolin eikä toisin.

Kieltämättä tiedon myös naisia, joilla on mennyt jonkun kolauksen paikkaamiseen parhaat vuodet, niin surullistakuin se onkin. Ei sillekään voi mitään, jos on herkkä ihminen, kuten useimmat nuorena ovat ja kolahtaa liian lujaa. Jälki on työlästä ja turhaa korjattavaa, vaikka naapurin pipsa haistatti pitkät ja nappasi seuraavalla viikolla baarista uuden. Ei se vain kaikilla niin mene.
        Jos herkkään kohtaan raapaistaan parikymppisenä ja sitä parannellaan seuraavat 5 vuotta, on juna ja ihmissuhdetaidot menneet. Hullulta se kuulostaa, mutta viisi vuottakin voi olla lyhyt aika kasvattaa itsensä ja identiteettinsä uudelleen naisena. Sittempä niillä ei varsinaisesti enää miesten suhteen mitään teekään.

• hjbjhfv
        ei mitään kirjoitti:

Mitä heille tapahtuu?
        Ei mitään. Kumpa tapahtuisikin jotakin, mutta kyllä jokainen 21-vuotias jo tietää millä korteilla pelaa. On tiennyt jo vuosia.

Tutuista sinkuista jo tuon ikäisinä ovat olleet samoja kuin mitä myöhemminkin. Ei ylipainoisuus, huonoihoisuus, uraorientoituminen, kommunikaatiotaidot, ihmissuhdetaidot, ulkoinen olemus ylipäätään merkittävästi muutu noina vuosina, sikäli mikäli nainen nyt kuitenkin on suht koht tasapainoinen. Ketään sen ikäistä normaalisti itsestään huolehtivaa ihmistä ei voi enää vaatteilla tai stailauksella merkittävästi muuttaa kovin paljon. Jos tiettyyn ikään mennessä on jäänyt seinäruusuksi, ei koskaan edes kehity sellaista taitoa, millä ihmissuhteita saisi. Jos puhutaan vaikka 25-vuotiaasta sinkusta, juna on mennyt jo 5-10 vuotta aiemmin, jolloin kiinnostus poikiin on voinut herätä ja jolloin ne ensimmäiset askelet toimivan vuorovaikutuksen luomiseen olisi pitänyt ottaa. Kun koko osa-alue jää elämässä kehittymättä, naisen kuva itsestään ja seksuaalisuudesta suhteessa miehiin on ??? niin mikä, tuskin sitä onkaan. Sama kuin pitäisi tehdä analyysi itsestään suhteessa eri maan kulttuuriin, josta ei ole aavistustakaan.

Miksi miehillä on kuvitelma, ettei heihin haluta tutustua. Varmasti halutaan. Mutta ei tavallisella naisella, varsinkin jos on joku haittapuoli etenkin ulkonäössä ole todellisia mahdollisuuksia. Tutustua voi kyllä puolivahingossakin, kysymys on kiinnostavuudesta, markkina-arvosta, niin karua kuin se onkin. Naisten välinen kilpailu vie kaiken. Itsetunnollakaan ei juuri ole merkitystä. Vaikka olisi miten huono ja vääristynyt itsetunto, mutta riittävät ulkoiset speksit ja tietynasteinen menevä olemus ja pinta, asia ei ole ongelma. Pikemminkin kaikki syömishäiriöiset, itseensä erittäin kriittisesti suhtautuvat, ylisuorittajat, sekopäät ja ahdistuneet kyllä löytävät suhteen. Kaikilla on yksi yhteinen tekijä, rakkaus peiliin. Tavallisiin miehiin kyllä tutustuukin, ei se ole ongelma. Mutta kun ei koskaan asia edisty. Aivan kuin tapaisi työkavereita, vanhuksia, naapureita, kaupankassaa, ei siinä mikään räisky, ei syty eikä intohimosta ole tietoakaan puolin eikä toisin.

Kieltämättä tiedon myös naisia, joilla on mennyt jonkun kolauksen paikkaamiseen parhaat vuodet, niin surullistakuin se onkin. Ei sillekään voi mitään, jos on herkkä ihminen, kuten useimmat nuorena ovat ja kolahtaa liian lujaa. Jälki on työlästä ja turhaa korjattavaa, vaikka naapurin pipsa haistatti pitkät ja nappasi seuraavalla viikolla baarista uuden. Ei se vain kaikilla niin mene.
        Jos herkkään kohtaan raapaistaan parikymppisenä ja sitä parannellaan seuraavat 5 vuotta, on juna ja ihmissuhdetaidot menneet. Hullulta se kuulostaa, mutta viisi vuottakin voi olla lyhyt aika kasvattaa itsensä ja identiteettinsä uudelleen naisena. Sittempä niillä ei varsinaisesti enää miesten suhteen mitään teekään.

"Jos tiettyyn ikään mennessä on jäänyt seinäruusuksi, ei koskaan edes kehity sellaista taitoa, millä ihmissuhteita saisi. "

Mutta eihän nainen tarvitse kovinkaan kummoisia ihmissuhdetaitoja saadakseen miehen. Tekee vain nettideittiprofiilin ja kertoo siinä olevansa sosiaalisesti kömpelö nainen joka etsii miestä tositarkoituksella.
        Vastauksia tulee roppa kaupalla.
        Sieltä joukosta löytyy varmasti mies joka on valmis rakastamaan naista vaikka nainen olisi sosiaalisesti kömpelö. Monelle se voi olla naisessa jopa pelkkää plussaa.

"Miksi miehillä on kuvitelma, ettei heihin haluta tutustua."

Siksi, koska kaikki aloitteet torjutaan, niin netissä kuin live-elämässäkin. Tai ei kaikkia välttämättä saman tien tojuta, mutta kun alkaa paljastumaan etten ole mikään super sosiaalinen ihminen, niin siihen se aina kaatuu.

"Tavallisiin miehiin kyllä tutustuukin, ei se ole ongelma. Mutta kun ei koskaan asia edisty. Aivan kuin tapaisi työkavereita, vanhuksia, naapureita, kaupankassaa, ei siinä mikään räisky, ei syty eikä intohimosta ole tietoakaan puolin eikä toisin."

Tämä on vähän hämmentävä kommentti. Mitä ihmeen räiskettä sinä oikein odotat? Pitäisikö sen intohimon ja räiskeen näkyä jo ennen kuin ollan edes tutustuttu?
        Itse tutustun naisiin aina ihan perus kaverityyliin. Vasta sitten kun alkaa selvitä että nainen on oikeasti kiinnostunut (ehkä kolmansilla treffeillä), niin alkaa tulla sitä intohimoa mukaan.
        Mutta luulen että sen vuoksi moni tutustuminen on päättynyt, koska nainen on tuntenut että ei ole intohimoa.
        Mutta en minä ala himoitsemaan toista ennen kuin edes kunnolla tunnen häntä.

"Ei sillekään voi mitään, jos on herkkä ihminen, kuten useimmat nuorena ovat ja kolahtaa liian lujaa."

Sille kyllä jokainen mahtaa jotain, etei ala suhteeseen minkään kusipäiden kanssa.

• sitä sattuu
        hjbjhfv kirjoitti:

"Jos tiettyyn ikään mennessä on jäänyt seinäruusuksi, ei koskaan edes kehity sellaista taitoa, millä ihmissuhteita saisi. "

Mutta eihän nainen tarvitse kovinkaan kummoisia ihmissuhdetaitoja saadakseen miehen. Tekee vain nettideittiprofiilin ja kertoo siinä olevansa sosiaalisesti kömpelö nainen joka etsii miestä tositarkoituksella.
        Vastauksia tulee roppa kaupalla.
        Sieltä joukosta löytyy varmasti mies joka on valmis rakastamaan naista vaikka nainen olisi sosiaalisesti kömpelö. Monelle se voi olla naisessa jopa pelkkää plussaa.

"Miksi miehillä on kuvitelma, ettei heihin haluta tutustua."

Siksi, koska kaikki aloitteet torjutaan, niin netissä kuin live-elämässäkin. Tai ei kaikkia välttämättä saman tien tojuta, mutta kun alkaa paljastumaan etten ole mikään super sosiaalinen ihminen, niin siihen se aina kaatuu.

"Tavallisiin miehiin kyllä tutustuukin, ei se ole ongelma. Mutta kun ei koskaan asia edisty. Aivan kuin tapaisi työkavereita, vanhuksia, naapureita, kaupankassaa, ei siinä mikään räisky, ei syty eikä intohimosta ole tietoakaan puolin eikä toisin."

Tämä on vähän hämmentävä kommentti. Mitä ihmeen räiskettä sinä oikein odotat? Pitäisikö sen intohimon ja räiskeen näkyä jo ennen kuin ollan edes tutustuttu?
        Itse tutustun naisiin aina ihan perus kaverityyliin. Vasta sitten kun alkaa selvitä että nainen on oikeasti kiinnostunut (ehkä kolmansilla treffeillä), niin alkaa tulla sitä intohimoa mukaan.
        Mutta luulen että sen vuoksi moni tutustuminen on päättynyt, koska nainen on tuntenut että ei ole intohimoa.
        Mutta en minä ala himoitsemaan toista ennen kuin edes kunnolla tunnen häntä.

"Ei sillekään voi mitään, jos on herkkä ihminen, kuten useimmat nuorena ovat ja kolahtaa liian lujaa."

Sille kyllä jokainen mahtaa jotain, etei ala suhteeseen minkään kusipäiden kanssa.

Peruskaverityyliinäj.. miehet ja naiset on jaettu jo aikaa sitten. Peruskaverit..
        Miksikös ei kelpaa. Tässä entisten peruskaverimiesten asioita.

Luvataan jotakin, mitä ei pidetä, epärehellisyys.
        liiat päihteet.
        liiat muut naiset
        peruskaveri peruskaverityyliin häviää, maa ilmeisesti nielee oudosti
        "Puhelin.." yhtäkkiä ei toimi, on aina silloin äänettömällä, akku loppu, lasku maksamatta.. Siis "puhelin".
        sitten vain loppuu selittämättä tai jollakin syyllä/tekosyyllä.
        Tungetaan iholle, sitten kun ei pääse, tulee välitön h-palaute.

ja nämä viimeisimmät mieskaverit, nyt tältä hetkeltä läpileikkaus.. metsästyskausi, nyt linnut, kohta hirvet- joulukuulle saakka. Vuorotyöt, kuntosali- ja urheiluharrastus vie kaiken ajan, autonkorjaus-, tuunausprojektit, tai se, että heti samantien mies nostaa kissan pöydälle, että ethän vain sinä ole kiinnostunut, kun hymyilit, nauroit, sanoit mitä tahansa, olit paikallla missä tahansa. Ja edelleen ne toiset naisen, niin mies ei koskaan voi mitään. ei voi.. tavata, puhua, eihän vain kukaan kuvittele nyt yhtään mitään.. Ei näiden kanssa pääse niille "kolmansille" ennen ensi kesää..
        Eikä naiset kiinnosta.

• samoin täällä
        sitä sattuu kirjoitti:

Peruskaverityyliinäj.. miehet ja naiset on jaettu jo aikaa sitten. Peruskaverit..
        Miksikös ei kelpaa. Tässä entisten peruskaverimiesten asioita.

Luvataan jotakin, mitä ei pidetä, epärehellisyys.
        liiat päihteet.
        liiat muut naiset
        peruskaveri peruskaverityyliin häviää, maa ilmeisesti nielee oudosti
        "Puhelin.." yhtäkkiä ei toimi, on aina silloin äänettömällä, akku loppu, lasku maksamatta.. Siis "puhelin".
        sitten vain loppuu selittämättä tai jollakin syyllä/tekosyyllä.
        Tungetaan iholle, sitten kun ei pääse, tulee välitön h-palaute.

ja nämä viimeisimmät mieskaverit, nyt tältä hetkeltä läpileikkaus.. metsästyskausi, nyt linnut, kohta hirvet- joulukuulle saakka. Vuorotyöt, kuntosali- ja urheiluharrastus vie kaiken ajan, autonkorjaus-, tuunausprojektit, tai se, että heti samantien mies nostaa kissan pöydälle, että ethän vain sinä ole kiinnostunut, kun hymyilit, nauroit, sanoit mitä tahansa, olit paikallla missä tahansa. Ja edelleen ne toiset naisen, niin mies ei koskaan voi mitään. ei voi.. tavata, puhua, eihän vain kukaan kuvittele nyt yhtään mitään.. Ei näiden kanssa pääse niille "kolmansille" ennen ensi kesää..
        Eikä naiset kiinnosta.

itsekin miinustaisin tilannetta, mutta ketään ei muuttumaan saa.. Eikä voi saada.

• nainen 37vuot
        ei mitään kirjoitti:

Mitä heille tapahtuu?

Loistava kirjoitus!

Tunnistin itseni varsinkin tästä:
        Jos tiettyyn ikään mennessä on jäänyt seinäruusuksi, ei koskaan edes kehity sellaista taitoa, millä ihmissuhteita saisi
        Kun koko osa-alue jää elämässä kehittymättä, naisen kuva itsestään ja seksuaalisuudesta suhteessa miehiin on ??? niin mikä, tuskin sitä onkaan. Sama kuin pitäisi tehdä analyysi itsestään suhteessa eri maan kulttuuriin, josta ei ole aavistustakaan.

• ----------------

Siinähän sitä taas tulee, totuutta. Tavalliset miehet ei kelpaa edes tavallisille, saati sitten vähänkään naisellisemmille naisille. Turha sitten tavallisena naisena, kolmenkympin kieppeillä kitistä että ei tuu mitään. Ei varmaan kun parhaat vuotensa tavoittelee jotain mitä ei koskaan voi saada ja sitten kun parhaat vuodet ovat menneet, ei enää rupsahtaneena lihavana yksinhuoltajana tai muuten vain yksinäisenä kelpaa enää kenellekään.

• ???

Mitä jos ei nuorenakaan ole miehille kertakaikkiaan kelvannut? Ei kai sitä päälle kolmekymppisenä mitään enää kannata yrittääkään?

• ei kukaan kitis

ei kukaan kitisekään. Ei vanhemmiten asialla ole enää juurikaan olennaista merkitystä. Sehän on peruselämää. Ne kitinät on käyty jo vuosia sitten aikanaan. On sekin outoa, että kun puhutaan sinkusta, ei saisi olla edes ollut haaveita tai ne ovat luokkaa "tavoittelee jotakin mitä ei voi saada". Jokainen tavoittelee jotakin joskus, osa saa, osa ei. Sanotko pariutuneillekin, että tavoittelit jotakin, mut mistä tiesit saitko, näköjään satuit saamaan, mutta silti oli hullu haave. Ei tavalliset miehetkään ole järin innostuneita ikisinkuista. Varmaan puolin ja toisin sama ongelma, kun ei kolahda, asia menettää merkityksensä ja lopulta keskittyy muuhun.

Ei monikaan sinkkunainen ole suinkaan aikuisempana ja oman identiteettinsä löytäneenä epätoivoinen, tai varsinaisesti enää tavoittele suhdetta.
        Koko naisen identiteetti on jo määräytynyt sellaiseksi, ettei itseään pohdi suhteessa miehiin. Eikä vaikka Zanzibarilaisiin, eläimiin, presidentteihin.. Vähän vastaava suhtautuminen, tietää että heitäkin on, mutta ei se omassa elämässä näy eikä siihen vaikuta arjessa mitenkään.
        Ei se ole enää merkityksellinen asia kun on riittävästi ikää. Se ei määritä onnellisuutta. Eikä siitä osaa enää haaveilla, ei oikein tiedä mitä ihan konkreettisesti haaveilisi, tajuaa parisuhteen jo paljon isommaksi asiaksi kuin romanttiset kuutamokävelyt. Ei aikuisen naisen elämä ole yhtä miehen puutetta, kaikkea muuta. Ei elämää enää aikuisena ihmisenä perusta haaveille vaan sen sisällön on jo kehittänyt muusta ja pikemminkin monilla on jo niinpäin, että mikään mikä liittyy parisuhteisiin tai miehiin ei kosketa, joka sinänsä on jo ehkä huono asia. Asia on kipeä nuoremmille silloin kun ystävät pariutuvat, mutta kun siitä pääsee yli, se ei varsinaisesti edes ole tapetilla. Miksi pitäisi olla. Ei ihminen joka ole parisuhteessa tai ole hirveän paljon kokemusta todellisuudessa muista / osaa edes haaveilla asiasta, joka ei konkretisoidu omassa elämässä. Sama lasten haaveilun suhteen, aikansa haaveilee, sitten yhtäkkiä tajuaa että ilmankin sujuu ja lopulta koko ajatus voi tuntua vain rasittavalta.

• nainen 37vuot
        ei kukaan kitis kirjoitti:

ei kukaan kitisekään. Ei vanhemmiten asialla ole enää juurikaan olennaista merkitystä. Sehän on peruselämää. Ne kitinät on käyty jo vuosia sitten aikanaan. On sekin outoa, että kun puhutaan sinkusta, ei saisi olla edes ollut haaveita tai ne ovat luokkaa "tavoittelee jotakin mitä ei voi saada". Jokainen tavoittelee jotakin joskus, osa saa, osa ei. Sanotko pariutuneillekin, että tavoittelit jotakin, mut mistä tiesit saitko, näköjään satuit saamaan, mutta silti oli hullu haave. Ei tavalliset miehetkään ole järin innostuneita ikisinkuista. Varmaan puolin ja toisin sama ongelma, kun ei kolahda, asia menettää merkityksensä ja lopulta keskittyy muuhun.

Ei monikaan sinkkunainen ole suinkaan aikuisempana ja oman identiteettinsä löytäneenä epätoivoinen, tai varsinaisesti enää tavoittele suhdetta.
        Koko naisen identiteetti on jo määräytynyt sellaiseksi, ettei itseään pohdi suhteessa miehiin. Eikä vaikka Zanzibarilaisiin, eläimiin, presidentteihin.. Vähän vastaava suhtautuminen, tietää että heitäkin on, mutta ei se omassa elämässä näy eikä siihen vaikuta arjessa mitenkään.
        Ei se ole enää merkityksellinen asia kun on riittävästi ikää. Se ei määritä onnellisuutta. Eikä siitä osaa enää haaveilla, ei oikein tiedä mitä ihan konkreettisesti haaveilisi, tajuaa parisuhteen jo paljon isommaksi asiaksi kuin romanttiset kuutamokävelyt. Ei aikuisen naisen elämä ole yhtä miehen puutetta, kaikkea muuta. Ei elämää enää aikuisena ihmisenä perusta haaveille vaan sen sisällön on jo kehittänyt muusta ja pikemminkin monilla on jo niinpäin, että mikään mikä liittyy parisuhteisiin tai miehiin ei kosketa, joka sinänsä on jo ehkä huono asia. Asia on kipeä nuoremmille silloin kun ystävät pariutuvat, mutta kun siitä pääsee yli, se ei varsinaisesti edes ole tapetilla. Miksi pitäisi olla. Ei ihminen joka ole parisuhteessa tai ole hirveän paljon kokemusta todellisuudessa muista / osaa edes haaveilla asiasta, joka ei konkretisoidu omassa elämässä. Sama lasten haaveilun suhteen, aikansa haaveilee, sitten yhtäkkiä tajuaa että ilmankin sujuu ja lopulta koko ajatus voi tuntua vain rasittavalta.

Loistavaa analyysiä ja niin osuvaa oman elämäni kannalta.

• ynnä muuta

Tuohon mennessä on tajuttu, että miehille ei kannata tehdä aloitteita, koska miehet eivät kiinnostu niin, ellet ole todella kaunis. Muussa tapauksessa mies esittää olevansa jotakin muuta niin kauan kuin saa seksiä ja jos nainen vaatii enemmän, mies lähtee. Saman kun on 25-vuotiaaksi mennessä käynyt läpi 10 kertaa, alkaa oppia jo pelin hengen.

• qwertypo

Totta.

• dfbdnf

"Tuohon mennessä on tajuttu, että miehille ei kannata tehdä aloitteita, koska miehet eivät kiinnostu niin, ellet ole todella kaunis."

Niin, ne komeat miehet eivät kiinnostu jos et ole todella kaunis. Se kertoo vain siitä, että kannattaisi tehdä aloite vähemmän komealle.
        Kyllä sen oman tason tajuamisessa voi tietty kestää oma aikansa.

"Muussa tapauksessa mies esittää olevansa jotakin muuta niin kauan kuin saa seksiä ja jos nainen vaatii enemmän, mies lähtee."

Vaadi jotain enemmän jo ennen kuin harrastat seksiä, niin mies katoaa saman tien. Sitten et ainakaan koe tulleesi seksuaalisesti hyväksikäytetyksi.

• 16+5
        dfbdnf kirjoitti:

"Tuohon mennessä on tajuttu, että miehille ei kannata tehdä aloitteita, koska miehet eivät kiinnostu niin, ellet ole todella kaunis."

Niin, ne komeat miehet eivät kiinnostu jos et ole todella kaunis. Se kertoo vain siitä, että kannattaisi tehdä aloite vähemmän komealle.
        Kyllä sen oman tason tajuamisessa voi tietty kestää oma aikansa.

"Muussa tapauksessa mies esittää olevansa jotakin muuta niin kauan kuin saa seksiä ja jos nainen vaatii enemmän, mies lähtee."

Vaadi jotain enemmän jo ennen kuin harrastat seksiä, niin mies katoaa saman tien. Sitten et ainakaan koe tulleesi seksuaalisesti hyväksikäytetyksi.

Komeat miehet kiinnostuu hyvistä tyypeistä, ei vain kauniista naisista.
        Sen voin todeta, koska minua on useamman kerran tullut iskemään todella komea mies Länsi-Euroopassa (Jos linkittäisin tänne kuvia, ette välttämättä edes uskoisi...) En siis ole mikään jumalainen kaunotar. En käytä silmissäkään ollenkaan meikkiä.

Suomalaiset miehet eivät vaan pidä ulkonäöstäni. Tai sitten suomalaiset miehet eivät uskalla lähestyä naisia. Usein on kysytty olenko osin ulkomaalainen.

Taidan pian lähteä ulkomaille hakemaan oman naisia kunnioittavan kunnollisen miehen jolla on arvot kohdillaan.

• Sininen*

No vastaanpa tähän vaikka nainen olenkin..
      Voihan se noinkin olla mut toisaalta se kipsiin meneminen voi johtua myös siitä ettei hae yhtään mitään. Eli haluaa olla sinkkuna..
      Omalla kohdalla asia menee niin etten haluan elää tämän elämäni sinkkuna.. Miehiä en halua missään muodossa elämääni, edes kaveriksi.
      Ja toinen asia.. En vietä enää koskaan Nenä-päivää.. Nenäleikkaukseen olen menossa.. Siis korjausleikkaukseen nimenomaan (ei kauneusleikkaukseen) koska on kyse väkivallan aiheuttamista 'vioista'/vaurioista nenässä. Ja elämä.. Kyllä se jatkuu toisaalla.. Tämä kaupunki ei ole minun paikka. Muutto on sit vuoden vaihteen jälkeen kunhan vain muut suunnitelmat saan hyvälle mallille..

• 01010101010101010101

Eiväthän naiset koskaan ole olleet suorasukaisia, ei siitä kauhean kauan ole että sellainen käytös oli erittäin halveksuttavaa.

• 031265

Eiköhän osalle naisista, ainakin päälle kolmekymppisistä, ole tuo ajattelutapa iskostettu päähän jo pienestä pitäen. Vaikeaahan se on yhtäkkiä muuttua seksikkääksi flirtiksi kun naisen arvo on aina määritelty soveliaan kunniallisuuden mukaan.

• Nainen kipsissä 019

Onpas hyvää keskustelua!
      Mä olen 37-vuotias nainen, ja kaipaan ja tarvitsen miestä. Pärjään yksinkin, mutta se läheisyys ja kumppanuus puuttuu.
      Aina olen ollut suhteessa, mutta nyt tietoisesti päätin olla hetken yksin ja "kasata" itseni, kun kävikin hassusti...
      Keskellä kirkasta päivää vastaan kävelee joku mies ja menin ihan kipsiin hänen olemuksestaan.
      Eli koin ensimmäisen kerran elämässäni tämän kipsi-ilmiön.
      Se ei johtunut siitä ettenkö olisi ollut kiinnostunut miehestä, päinvastoin.
      Hän vaan pääsi yllättämään mut ihan takavasemmalta odottamatta.
      Tuloksena oli oma häkeltyminen ja... noh, kirjaimellisesti pakenin tilanteesta. Hävettää ihan miten tyhmästi käyttäydyin.
      Ei se kipsi-ilmiö tai jäätyminen siis aina johdu lähestyjästä vaan lähestyttävässäkin voi olla vikaa :D
      Ymmärrystä molemminpuolin, asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.

• Ikisinkku M

Minäkin olen vähän yllättynyt miten paljon tähän ketjuun on tullut naisilta kommentteja ja ihan asiallista vielä. Tämähän oikeastaan todistaa sitä että kyllä palstaa naisetkin seuraa mutta harvemmin kommentoivat muutamaa harvaa lukuunottamatta, hyvä näin mutta saisivat useamminkin osallistua ja lisäksi mielellään itse avata keskusteluja.

No näin, eihän ne ole mustavalkoisia, useimmiten lienee harmaan eri sävyt kyseessä.

• Todistettua

EIköhän tuo aloituksen mainitsema KIPSIKAUSI johdu kolmesta asiasta:

-Entiset kokemukset ovat saaneet naiset hyvin kriittisiksi ja kriteerit nousemaan miesten suhteen, tämä myös tarkoittaa että miehen tulee olla jo mies eikä joku epävarma poikanen

-Naiset ovat opiskeluja päättämässä jne. joten mikä tahansa statukseton mies ei kiinnosta ja statuksen tulee näkyä miehestä välittömästi mm. itsevarmuutena

-Naisten kysyntä on kovempaa koska naiset ovat tuossa vaiheessa hieman kypsempiä kuin just parikymppiset, edelleen hyvännäköisiä ja ei vielä paina se perheen perustaminen päälle

Itsekin huomasin joskus saman ilmiön kun olin alle kolmekymppinen ja hain naisseuraa. 20-25 vuotiaat naiset vastasivat mm. treffi-ilmoitukseen, mutta 25-30 olivat paljon epäileväisempiä.

Itse olen päälle kolmenkympin nyt ja etsin 25-30 vuotiasta naista.
      Todella vaikeaa koska huomaa heti että miten kysyttyjä he ovat.
      Heillä on myös aina jotain säätöä jne. päällä vaikka muka "Itsenäisiä ja vapaita" naisia ovatkin.

Tälläkin hetkellä mielessä juuri tuohon ikäryhmään kuuluva nainen, mutta vaikka hieman kiinnostuneelta vaikuttaakin niin summarum summarum aika pienet mahikset häneen ehkä lopulta on.
      Tiedän että hänellä on satakunta miestä ystävänä facebookissa tyrkyttämässä itseään hänelle joka hetki.

Joten se siitä. Helpompi ihan suoraan sanottuna löytää nuorempi nainen kun ei ole itse statuksella pilattu.

• nainen__89

Oma kipsikauteni alkoi noin 21-vuotiaana, kestänyt nyt 3 vuotta. Parhaiten pystyn samaistumaan "jääkipsen" ja "ei mitään" kirjoittajien kommentteihin.

"Jos puhutaan vaikka 25-vuotiaasta sinkusta, juna on mennyt jo 5-10 vuotta aiemmin, jolloin kiinnostus poikiin on voinut herätä ja jolloin ne ensimmäiset askelet toimivan vuorovaikutuksen luomiseen olisi pitänyt ottaa. Kun koko osa-alue jää elämässä kehittymättä, naisen kuva itsestään ja seksuaalisuudesta suhteessa miehiin on ??? niin mikä, tuskin sitä onkaan."

Totta. Toisaalta kokemusta ja osaamista voi kartuttaa myöhemmällä iällä, jos siihen on kiinnostusta. Miehiä ei haittaa huonohkot sosiaaliset taidot. Naisen kuva itsestään ja seksuaalisuudestaan suhteessa miehiin jää kuitenkin kehittymättä ja näin kävi myös itselleni, mikä vaikutti siihen, etten koe olevani "nainen". Minulla ei toisin sanoen ole kovin suurta seksuaalista kiinnostusta miehiin ja täten en koe tarvetta hakeutua suhteisiin miesten kanssa. Oma identiteettini rakentui kaiken muun kuin sukupuoleni ympärille.

"Miksi naisen, joka ei ole ok esimerkiksi ikävuosina 17-25 identiteetti olennaisesti muuttuisi myöhemminkään suhteessa miesten kiinnostukseen."

Miesten kiinnostus toki voi muuttua, kuten itselläni kävi. Muokkasin ulkonäköäni suhteellisen radikaalisti (seinäruususta kaunottareksi), koska kyllästyin negatiivisiin kommentteihin ulkonäöstäni. Miesten aloitteet eivät kuitenkaan lisää omaa kiinnostustani. En ole muuttunut ihmisenä lainkaan ja täten miesten aloitteilla ei ole asian kannalta merkitystä enää.

"Naisten itsenäisyyttä ja omaa pärjäämistä halutaan korostaa ja olla ylpeitä siitä. Tässä on ehkä menty liian pitkälle. Naiset eivät enää uskalla sanoa että haluavat miehen..."

Itsenäisyyttä on pakko hankkia, jos todennäköisyys jäädä yksin on suuri. Teen tällä hetkellä elämässäni valintoja, jotka turvaavat tulevaisuuteni, jos joudun elämään koko elämäni yksin. Toisaalta nämä valinnat myös lisäävät todennäköisyyttä jäädä yksin. En enää tapaile miehiä, vaan käytän aikani opintoihini ja itseni kehittämiseen, mikä varmaankin ilmenee "kipsi-ilmiönä".

En ole itsenäisyydestäni mitenkään erityisen ylpeä, koska se ei ole ollut valintani vaan tulos siitä, että yritän pärjätä elämässä/nyky-yhteiskunnassa niillä almuilla, jotka olen saanut. Toisaalta parisuhdekaan ei takaa mitään, sillä se voi päättyä hetkenä minä hyvänä. Äärifeministit huutelevat, etteivät tarvitse miestä lietsoakseen närää sukupuolten välille. En tiedä, onko sillä tarpeella niin väliä, jos miestä aidosti haluaa.

Osa ihmisistä on estyneitä syystä tai toisesta ja asiaa ei voi korjata kukaan muu kuin henkilö itse, jos hän edes haluaa tehdä asialle mitään. Tiedostan hyvin jääkauteni ja syyt siihen. En kuitenkaan näe asiassa omalta kannaltani mitään ongelmaa. En ole inhottava miehiä kohtaan. En vain halua tapailla heitä juuri lainkaan, enkä koe jääväni mistään paitsi. Kun ei ole tarvetta eikä halua, niin miksi vaivautua.

• 20+19

Naisen kuva itsestään ja seksuaalisuudestaan suhteessa miehiin jää kuitenkin kehittymättä ja näin kävi myös itselleni, mikä vaikutti siihen, etten koe olevani "nainen". Minulla ei toisin sanoen ole kovin suurta seksuaalista kiinnostusta miehiin ja täten en koe tarvetta hakeutua suhteisiin miesten kanssa. Oma identiteettini rakentui kaiken muun kuin sukupuoleni ympärille.

Tunnen täysin samalla tavalla.

Miesten kiinnostus toki voi muuttua, kuten itselläni kävi. Muokkasin ulkonäköäni suhteellisen radikaalisti (seinäruususta kaunottareksi), koska kyllästyin negatiivisiin kommentteihin ulkonäöstäni. Miesten aloitteet eivät kuitenkaan lisää omaa kiinnostustani. En ole muuttunut ihmisenä lainkaan ja täten miesten aloitteilla ei ole asian kannalta merkitystä enää.

Saman koin minäkin.

Lohdullista että meitä on muitakin jotka kokevat asian samalla tavalla.

• Icing on the man

Miehenä huomaan muuten hyvin samanlaisia kokemuksia omalta osaltani kuin täällä näiltä naisilta.

Itselläkin jäi nuorena kehittymättä nuo parisuhdejutut sillä tavoin että en vieläkään oikein osaa olla ihmisen kanssa enkä oikein edes haluta.
      Tarpeita toki löytyy jne.

Vaikka jonkinlaista kokemusta tuleekin niin huomaan että kamppailen edelleen samojen ongelmien kanssa.

Tietysti kolmekymppiseksi olen noissa asioissa liian "kokematon".

Nykyiselläni olen kuitenkin ihan katseenkestävä, huumorintajuinen jne. naisten kanssa hyvin toimeentuleva mies.

Mutta varsinkin kun tunteita tulee peliin niin JÄÄDYN TOTAALISESTI.

Kuitenkin ero on miesten ja naisten välillä se että te naiset voitte jäätyneinä odottaa vielä aloitteita. Mies ei voi vaan täytyisi ottaa aktiivisuus itselleen.

Se ei ole helppoa ja jos ei osaa lukea naisten kiinnostusta yhtään siten että yleensä lukee ettei sitä naiselta löydy jne. niin naisen pitäisi sitten osata tulla tarpeeksi vastaan ja tajuta asia.

Tietysti JÄÄTYNEEN olisi helppo olla toisen KIPSI ihmisen kanssa, mutta tiedän että naiset eivät armoa tunne jos mies jäätyy.

Viimeksi tänä iltana harmittelin tuota asiaa kun olisi pitänyt tehdä jotain naisen kanssa kun tilanne on hankala.
      Mutta KUN EN VAIN OSAA.

Uskon että kriteerit sekä KIPSI-naisilla että JÄÄ-miehillä eivät välttämättä ole matalalla.
      Itsekin odotan että nainen olisi normaalipainoinen, viehättävä, kiinnostava, huumorintajuinen jne. eli en voi ketä tahansa huolia ja yleensä lähestyn vain niitä jotka jollakin tavlala miellyttävät jo heti alkuun.

Se tietysti todennäköisesti sulkee nämä KIPSInaiset pois joukosta koska heiltä tuskin irtoaa edes hymyä miessukupuolelle.

• Rikke_ 1

Normaalisti kipsissä oleva nainen sulaa lämpimästä hymystä tai hyvästä vitsistä. Ellei nämä tehoa, on melko vähän tehtävissä.

• Icing on the man
        Rikke_ 1 kirjoitti:

Normaalisti kipsissä oleva nainen sulaa lämpimästä hymystä tai hyvästä vitsistä. Ellei nämä tehoa, on melko vähän tehtävissä.

Kyllä, mutta ei niitä tule silloin mieleen kun naista pitäisi iskeä.
        Jämähdän sinne kaveri-kategoriaan koska käyttäydyn niin mukavasti ja en pyri iholle.

Joissain muissa paikoissa taas nähtävästi flirttaan naisille huomaamattani koska olen joskus saanut kuulla kuinka ihastuttava olen ja kuinka joku joskus on ollut kiinnostunut.

Mutta koska en lukee naisten kiinnostusta ja oletan sen olevan vain ystävällisyyttä (koska en saanut nuorena huomiota naisilta) niin en usko että he voisivat minua kohtaan tuntea yleensä mitään kiinnostusta muuta kuin sen hymyn jne. verran.

• kipsikakskytkaks

Hauska termi tämä kipsikausi (vaikka ei välttämättä sisällöltään kovin hauska olekaan), onko aloittajan itse kehittämä? :)

Tunnistan kuuluvani myös kipsikategoriaan, vaikka olenkin vasta 22. Tajusin tässä muutamia kuukausia sitten, että elämäni on huomattavasti helpompaa, jos en määrittele sitä sen kautta onko minulla miestä vai ei. Ei ole, eikä näillä näkymin tule olemaankaan.

Nuorempana olin ruma ja tylsä ja outo, enkä saanut vastakkaiselta sukupuolelta kuin ilkeitä kommentteja. Myöhemmin minusta on tullut ihan nätti ja olen silloin tällöin positiivistakin huomiota saanut miehiltä. Kuitenkaan parisuhteeseen en ole koskaan päätynyt vaikka sitä kovasti toivoin erityisesti 18-21-vuotiaana.

Kaveripiiristä arviolta 90% on ollut jo pitkään vakituisessa parisuhteessa, ehkä 9% on sinkkuja joilla vientiä kuitenkin riittää vaikka eivät aloilleen ole asettuneet, ja sitten on muutama tämän 1% muodostama minun kaltaiseni ikisinkku. Pitkään olin katkera muiden suhteista, mutta myönnettyäni itselleni sen tosiasian että parisuhde ei nähtävästi tule kohdalleni koskaan osumaan, olen ollut huomattavasti onnellisempi. Aika ei kulu turhaan siihen että miettisi, kuinka tästä tilanteesta pääsisi pois ja saisi miehen, kun totuus näyttää enemmän olevan se, että poispääsyä ei ole vaan tähän tilanteeseen on tyytyminen - eikä se ehkä niin paha juttu olekaan.

Kyllä minusta on hiukan sääli, että kohdalleni tämä ikisinkkuus osui ja minusta tulee "vanhapiika", koska olisin voinut kuvitella olevani ihan kelvollinen tyttöystävä tai vaimo jollekin, mutta helpompaa on olla asiaa miettimättä ja hyväksyä tosiasiat ja kipsiytyä rauhassa!

• vnha nainen

Joskus sen vain tietää jäävänsä ikuisesti yksin. Aika hassua kun näin vuosikymmenen muistelen taaksepäin, mä oikeasti tiesin etten tule koskaan olemaan parisuhteessa tai muussakaan tekemisessä miesten kanssa.

• Ikisinkku M

Juu, se vaan tuli mieleen kun olen ollut huomaavinaan että jotakuinkin tuolla alueella naisille tuntuu olevan se parinhaku niin totista hommaa että saattavat ikäänkuin olla kipsissä jos menee jotain tyhmää huulta heittämään, ensin kävi mielessä jääkausi mutta tarkemmin ajatellen minusta tuo kipsi kuvaa paremmin kun ei kaikki välttämättä ilkeyttään mene "lukkoon". Tasapuolisuuden nimissä on kyllä todettava että kyllöä sitä itsekin toisinaan kipsaantuu juuri silloin kun ei pitäisi :)

Kuten itsekin mainitset niin olet vielä nuori ja ehdit vielä vaikka minkälaista viritystä löytämään, itse ainakin pitäisin hyvänä asiana sitä että nainenkin on ehtinyt jonkun vuoden opettelemaan yksineloa ennen vakavaa suhdetta, osaa sitten paremmin niitä parisuhteenkin karikoita käsitellä. Tuo asenne on sulla myös oikea, minustakin hyvä niin että mitäpä sitä suotta murehtimaan, tekee vaan elämänsä mahdollisimman hyväksi niillä korteilla mitä sattuu olemaan.

• ssici

Onko tämä nyt ymmärrettävä niin, että sinulla itselläsi on kokemusta sekä alle 25-vuotiaista että nelikymppisistä, mutta kirveesi iskit kiveen 25-39 ikäisen naisen kanssa. Ja nyt on kaikki naiset kipsissä sitten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7834
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3223
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2526
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      15
      2146
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2084
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      23
      2030
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1897
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1683
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      60
      1633
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18