välineistä..

peluri

moro,

Haluaisin kuulla käyttäjä kokemuksia erimerkkien sulista ja mailoista

Yonexin tiiän itsekin, mutta onko kellään kokemuksia esim. Hi-Qua, Forza, Fukuda merkeistä?

10

5737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on..

on ehdottomasti wilson..

HUOM!!! oma mielipiteeni...

• contra

peruskysymys on: kumpaa arvostat enemmän?
      Japanilaista vai kiinalaista laatua?
      Yonex valmistetaan Japanissa Yonexin omalla tehtaalla, muut merkit valmistutetaan
      Kiinassa. Myös Wilsonit.

• ka_rasilainen

"peruskysymys on: kumpaa arvostat enemmän?
        Japanilaista vai kiinalaista laatua?
        Yonex valmistetaan Japanissa Yonexin omalla tehtaalla, muut merkit valmistutetaan
        Kiinassa. Myös Wilsonit."

Tuossa viestissä ei ole kyllä mitään totta. Se, missä mailat valmistetaan ei vaikuta niiden laatuun. Yonexin mailoja valmistetaaan ainakin yli viidessä maassa, samoin varmasti Wilsonin sekä lähes kaikkien muiden suurien merkkien mailoja.

• SmashAri

Noi Fukudan pallot on ainakin todella hyvä laatusia. Enkä keksi oikein mitään moitetta mistään maila merkistä. Se on ihan että mikä ittelle sopii. Sulkapallo ei ole kovinkaan pitkälle välineurheilua.

• Janne

Luotan Wilsoniin. Aivan sama tehdäänkö Japanissa vai Kiinassa, pallo tuntuu lentävän yhtä hyvin! Lisäksi aivan teoreettista pilkun hyväilyä, miten mailan tekomaa voisi näkyä konkreettisesti sinun pelissäsi.

Kyllä se kunto on se, mikä yleensä pettää..ei maila!

• Aloittelija88

Kyllä itsekkin tunnustan että aloittelijana olen jo sentään sen verran asiaan perehtynyt... että ensin kunto sitten välineet.. aivan surkeilla ei kylläkään kannata itseään kiusata!

• tuntumaan

Olen pelaillut harrastusmielessä muutaman vuoden. Mailana minulla on Yonex carbonex, johon olen vähän lisännyt gripin paksuutta otteen parantamiseksi. Tälle syksylle haeskelin vähän erilaista mailaa ja päädyin ostamaan Wilson visionin. Yllätyin oikeastaan siitä, että Wilsonin tuntuma on ehkä jopa Yonexia parempi vaikka olen siihenkin ollut erittäin tyytyväinen.
      Epäilenkin, että yonexin jänteet alkaa olla aikansa eläneet.

Molemmat mailat ovat kohtuu keveitä ja ei kärkipainoisia. Olen jonkin verran kokeillut kavereiden mailoja ja kärkipäinoisista en tykkää. Minulle tuntuu sopivan paremmin kevyt ja hyvin hallittava kuin hirmuinen iskijän maila.

Vielä lopuksi haluan sanoa, että ainakin itselle mailaa tärkeämpi (ja kalliimpi) peliväline on kunnon kengät. Ihan sama kuin hyvä maila sinulla on jos, jalat alkaa oireilla muutaman pelikerran jälkeen. Mutta tämähän on kaikille urheilua harrastaville lajista riippumatta itsestäänselvyys.

• C C

KYSYMYS:Kenellä huippupelaajalla on Wilsonin maila?

Vastaus:Ei kenelläkään

MIKSI: Mailoissa ei ole mitään tuntumaa....

• tuntumaan
        C C kirjoitti:

KYSYMYS:Kenellä huippupelaajalla on Wilsonin maila?

Vastaus:Ei kenelläkään

MIKSI: Mailoissa ei ole mitään tuntumaa....

Saatatpa olla hyvinkin oikeassa siinä, että miksi oikeilla ammattilaisila ei ole wilsonin mailoja.

Kuten omassa kirjoituksessa viittasin, "luota omaan tuntumaan". Eli kannattaa etsiä sellainen maila jota on mukava pitää kädessä ja jolla palloa saa liikkeelle. En niinkään sitä, että tuntuma palloon pitäisi olla täydellinen. Harrastajatasolla pieni ero tuntumassa palloon ei merkitse mitään, koska epääpuhtaiden osumien määrä on melkoinen. Tärkeämpää on se, että maila on miellyttävä liikutella. Itse en missään tapauksessa ostaisi mailaa joka tuntuu liian kärkipainoiselta, koska se ei sovi minulle. Pelikavereistakin monet pelaa kärkipainoisella, koska heidän pelityyli perustuu koviin iskulyönteihin. Se sopii heille.

No täytyy myöntää että wilsonin kosketuskin palloon tuntui paremmalta kuin yonexin. Mutta se todennäköisesti johtuu yonexin vanhoista jänteistä, jotka on menossa seuraavana vaihtoon.

Mutta mutta tämmöistä pohdiskeluja näin harrastajatasolla.

• harrastelija
        tuntumaan kirjoitti:

Saatatpa olla hyvinkin oikeassa siinä, että miksi oikeilla ammattilaisila ei ole wilsonin mailoja.

Kuten omassa kirjoituksessa viittasin, "luota omaan tuntumaan". Eli kannattaa etsiä sellainen maila jota on mukava pitää kädessä ja jolla palloa saa liikkeelle. En niinkään sitä, että tuntuma palloon pitäisi olla täydellinen. Harrastajatasolla pieni ero tuntumassa palloon ei merkitse mitään, koska epääpuhtaiden osumien määrä on melkoinen. Tärkeämpää on se, että maila on miellyttävä liikutella. Itse en missään tapauksessa ostaisi mailaa joka tuntuu liian kärkipainoiselta, koska se ei sovi minulle. Pelikavereistakin monet pelaa kärkipainoisella, koska heidän pelityyli perustuu koviin iskulyönteihin. Se sopii heille.

No täytyy myöntää että wilsonin kosketuskin palloon tuntui paremmalta kuin yonexin. Mutta se todennäköisesti johtuu yonexin vanhoista jänteistä, jotka on menossa seuraavana vaihtoon.

Mutta mutta tämmöistä pohdiskeluja näin harrastajatasolla.

Ite pelailen talvisin kolme kertaa viikossa ja muutamia mailoja oon testaillut hintaluokassa 70 - 120 €

Itselläni on tällä hetkellä Victorin maila fung 2000 ti. painoa 83 g. Tyytyväinen olen kepukkaani ollut : )
        Kaverilla on wilsonin joku etupainoinen malli keltainen ja vähän painavampi kuin omani (molempien hinta n.100€)ja on paljon huonompi pelattava; pallotuntuma heikompi, voimantuotto pienempi ja tietenkin raskaampi käsitellä.

En tiedä onko wilsonilla ns.kilpaluokan mailoja, mutta itse olen kokeillut ja hyvänä pitänyt Yonexin ja victorin mailoja. Forzaa enkä muita ns. merkkejä ole kokeillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe