Aloittelevalla nutraajalle neuvoja!?

heid3

Moikka !

Aloitin nutraamisen hiljattain ja nyt netistä sitten luin että en voi saavuttaa ns. ketoositilaa jos syön esim leipää ensimmäisien päivien aikana, vaikken ylitä 800 kaloria per päivä. Pitääkö paikkansa ?

Esimeksiksi tänään olen syönyt 2 allevo keittoa (240 kaloria) , 2 nutrilet shmoothieta, (420 k) ja 3 näkkileipää (120 k) eli yhteensä 780 kaloria.

Olenko nyt siis pilannut nutraukseni heti alkumetreillä?

Terv. Heidi :)

8

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heid3

      Aloittelevalle*

      liian täpinöissä tätä kirjottelen :D

    • .......

      Noissa litkuissa on hitosti hiilateita ja mitä lie e.koodeja täynnä miks et jätä turhia hiilareita ja ala vhh:lle

      • heid3

        Älä nyt opeta äitiäs..
        Laihduin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla 26 kg, nyt olen possahtanut ja lihonut kaiken takaisin, tarvin vain sellaista kickstarttia ja kovaa motivaatiota että jaksaisin pitää ruokavaliosta kiinni..

        Olin kuitenkin vhhlla 3 vuotta..


    • -50 kg nutrilla

      Nutrilett-pussissa on n. 14 g hiilareita, oisko allevoissa saman verran ja näkkärissä 10 g palassaan - riippuen tietenkin palan koosta.
      (www.diabetes.fi/diabetestietoa/ruoka/tietoa_elintarvikkeista/hiilihydraattitaulukko)

      Olet siis saanut hiilareita n. 86 g. Käsittääkseni ei pitäisi estää ketoosin saavuttamista. Itse olen nutrannut ajatuksella, että kalorit alle 800 kcal ja hiilarit alle 100 g päivässä, mieluummin tietenkin reilusti alle 100 g. Tuolla metodilla ole ollut ns. elämäni kunnossa - energinen, nukkunut paremmin kuin koskaan jne - ja lisäksi paino on pudonnut tasaisesti ilman, että on tarvinnut kärsiä nälästä.

      • heid3

        vau ! toivottavasti ittekkin pystyn pudottamaan jonkunverran "pysyvää" painoa,
        kuinka kauan sulla kesti että -50 kg lähti?
        Ja ilmeisesti täysnutrasit?


    • puurotjavellit

      "Älä ny opeta äitiäs"

      Sinulle vhh-dietti on tuttu 3-vuoden ajalta, ja silti sitten kysyt neuvoja ketoositilasta? Ja kun kuitenkin olet jo aiemmin pudottanut ko. menetelmällä sen 26kg, niin luulisi olevan tuttuakin tutumpaa kauraa, eikö? Kyllä sinä ateriakorvikkeilla ja näkkileivälläkin laihdut, mutta n. 90gr hiilarimäärillä päivää kohden on kyllä kyseenalaista saavutatko ketoosia ollenkaan. Tapauskohtaista toki. Tuo on pikemminkin paasto-dietti, ei keto-dietti.

      Omasta kokemuksesta sanoisin, että ketokarppauksella jolloin hiilarit jää alle 20gr/pv saat jopa paremman "kickstartin" mitä nutrauksella. Ja saa kuitenkin syödä ihan ruokaa eikä pelkkää litkua. Kukin kuitenkin tavallaan.

      Joten kyllä tässä nyt sitten äitiä opetetaan ja neuvotaan, koska itsehän tuota aloituksella sitä juuri pyysit. Ketokarppauksella itse pudottanut painoa 46kg, aikaa meni n. 8kk, ja painoa olen ylläpitänyt onnistuneesti reilut 3-vuotta vhh-ruokavaliolla jolloin hiilarit n. 110gr/pv.

      • höpöhöpöä

        "n. 90gr hiilarimäärillä päivää kohden on kyllä kyseenalaista saavutatko ketoosia ollenkaan"

        Miesten annos nutrileteillä on kuusi pussia, eli he saavat ainakin 84 g hiilareita pvässä. Väitätkö, että 6 g lisää hiilareita tuohon estäisi saavuttamasta ketoosia vaikka se on juuri vlcd:n idea? Meinaatko, että kymmenet tutkimukset ja asiantuntijat (vlcd on mm. julkisen terveydenhuollon käytössä) huijaavat tuossa asiassa ihmisiä (jotka kuitenkin tutkitusti ovat ketoositilassa, noilla hiilarimäärillä)?


    • puurotjavellit

      Aloittaja itse kysyy ketoositilasta, ja on luetellut päivän syömisensä jossa mukana mm. näkkileipä. Hiilarimäärä lähentelee hänellä tuolloin 90gr/pv, jolloin ketoositilan syntyminen kehossa on kyseenalainen, tai vähintäänkin hidas. Mikäli hän esim. söisi pelkästään 5 annospussia päivässä Nutrilettia, jolloin hiilarimärätkin jäävät n. 50gr/pv. niin se olisi eri asia. PAljonko Allevossa on hiilareita pussia kohden, sitä en edes tiedä?

      Ja se mitä minä tässä väitin on se, että menee käsitteet sekaisin. On olemassa VLCD kuten Nutrilett, tai sitten esim. ACKD kuten vaikka Easy Diet. Jälkimmäinen on kehitetty nimenomaan täydellisen ketoositilan saavuttamiseksi, jolloin hiilarimäärät jotakuinkin nollassa. Ensimmäinen perustuu paastoarvoihin matalilla kaloreilla, mutta rasvanpoltto ei ole yhtä tehokasta huomioiden hiilarimäärät=sokerimäärät joita maksa käyttää rsvanpolttoon. Toinen taas perustuu juurikin tehostettuun rasvanpolttoon ketoosia hyväksikäyttäen myöskin matalilla kaloreilla=maksa ei saa ylimääräistä sokeria polttoaineeksi jolloin polttaa rasvaa tehokkaammin.

      Tähän samaan perusideaan koko vhh-diettikin perustuu. Tottakai sinä laihdut ja poltat sitä rasvaakin 90gr hiilarimäärällä (nyrkkisääntö hiilarit jotka jää alle 100gr/pv=laihtuu), mutta mitä matalammat hiilarit=sitä nopeammin se rasva palaa. Ymmärtänette eron ja mitä tarkoitan? Kun alun nesteet ja pöhötykset saatu pois, niin sen jälkeen se itse kehon työ vasta alkaa. Ja kaikkeen vaikuttaa henkilön ikä, sukupuoli, hormonitasapaino sekä koko.

      Ja ei nyt ole tarkoituksena vääntää tikusta asiaa, saati nahistella tai kinata. Olettaisin vain, että jos on kerran jo aiemmin laihduttanut 26kg vhh:lla, noudattanut 3-vuotta ko. ruokavaliota, niin olisi jo myös tietoinen ja sisäistänyt asian miten kroppa/ketoosi toimii ja miten ne hiilarit laketaan ja kuinka ne painonpudotukseen vaikuttaa. Siksi koitinkin sanoa tapauskohtaisuudesta, koska jokaisen keho reagoi eri tavoin. Se mikä sopii ja käy toiselle, ei välttämättä onnistu toisella.

      Joku saavuttaa osittaisen ketoosin 90gr hiilarimäärällä päivää kohden, toinen ei. Se selviää pelkästään jo sillä, että lähteekö se paino tippumaan ensimmäisen viikon jälkeen kun turhat nesteet poissa sen 0-2kg viikkotahtia. Jos ei paino tipu (tai on todella hidasta koska kroppa iskee säästöliekin päälle) on aika selvää ettei homma toimi: Jos taas tippuu hyvää vauhtia, niin sittenhän teet jotakin oikein, eikö?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe