Lupaukset tulevaisuudesta romuttuivat

mieheen pettynyt

Olemme nelikymppinen pariskunta, parisuhdetta takana neljä vuotta, puolet siitä virallisesti avossa. Yhteenmuuton yhteydessä perheen perustaminen oli puheissa, kihloista ja naimisiin menosta jutusteltiin yleisellä tasolla. Kaikki nämä asiat olivat toiveissa ja ajatuksissa tuolloin ja kovasti odotinkin kosintaa ja vauvakuume tietenkin iän vuoksi oli korkealla jo tuolloin.

Emme ole vielä ainakaan eronneet, emme kihlautuneet ja ehkäisy on edelleen käytössä ja taitaa saada jäädäkin. Mies ei halunnutkaan perustaa perhettä kanssani, ei osaa sanoa, milloin lasta haluaa. Haluaa joskus, mutta ei nyt. Olen niin pettynyt. Olen kohta 40. Olen kertonut, että naisilla tulee ikä vastaan, munasarjat ei enää toimi, lapsettomuushoidot ovat kalliita, tämän ikäisenä ei enää jaksa samoin kuin nuoremmat, entä sitten myöhemmin mummoiässä teinin kanssa. Tuntuu kuin mies ei huomioisi minua ja tosiasioita lainkaan. Haluaa kuitenkin ehkä joskus vielä kuitenkin niitä lapsia. No, kiva, että harjoittelee niiden tekoa vielä sentään kanssani. Minä en taida se äiti hänen lapselleen olla.

Tunnen olevani täysin varalla hänen elämässään. Häähaaveetkin ovat kadonneet. Lupaukset tulevasta ovat särkyneet ja eniten tässä rassaa se ajatus, että mieheni ei rakasta minua niin paljoa, että olisi peheen kanssani perustanut, lapsen minusta ja hänestä. Tunnen olevani niin huono nainen, kelpaamaton. Nyt en edes mainitusta asioista miehelle saa jutella. Suuttuu ja sulkeutuu välittömästi, ei halua tulevaisuudesta puhua. En tiedä, kuinka tästä suosta itseni ylös nostaisin. Mitä minun pitäisi oikein nyt tehdä?

Löytäisinkö täältä vertaistukea?

27

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pretsel

      Pakkaa kimpsut ja eroa. Yksin on parempi kuin suhteessa jossa tunnet että sinua ei arvosteta. Jäämällä tuhoat itsekunnioituksesi.

    • Hannelore

      On todella kova paikka ikäisellesi naiselle huomata, ettei toinen sitten niin tosissaan ollutkaan yhteisen elämän suhteen. Olet tavallaan tuhlannut vuosia tähän mieheen. On tosiasia, että naisen hedelmällisyys on laskenut jo iässäsi. On varmaankin viisainta erota pikaisesti, jotta sinulle jäisi vielä mahdollisuus löytää se mies, joka kanssasi haluaa perheen perustaa. Toinen juttu taas, että löytyykö sellaista kovinkaan pian.

      Ehkäpä joku hieman nuorempi mies olisi se oikea vaihtoehto.

    • Miksi syöt

      Pillereitä?

    • oikeusjakohtuus

      Juuri näin! Miksi syöt pillereitä! Maailmasa on asiat niin, että se joka ei niitä lapsia halua, niin ehkäisee. Joka haluaa lapsia, ei ehkäise. Joten lopeta ehkäisy jos et halua ehkäistä. Sinun päätös omalta osaltasi.

      • 8+17

        Joo, ja kannattaa kuitenkin kertoa asiasta miehelle. Vaikka hän olisi hylännyt entiset unelmat, niin ei kannata ketään pakottaa vanhemmaksi.


    • Let's GO

      Lähde menee hyvä nainen.

      Omassa kaveripiirissäni on yksi äiti, joka päätti hedelmöittyä ihan itsekseen, ilman miestä, kun kyllästyi odottelemaan sitä muka oikeaa. Sinulla on myös tämä mahdollisuus käytössä. Jos oikeasti lasta haluat, siihen ei siis miestä tarvita. Miestä ei tarvita muuta kuin tyydyttämään pakolliset tarpeet silloin tällöin. Hankit vaan silloin tällöin hälytettävän jumppakepin varrella ja alat elää elämääsi ihan uudesta vinkkelistä. Life is there if you want it!

    • mek

      Jos haluat lapsen ja ikä painaan niin jätät ehkäisyn pois ja sitten kerrot mihelle että nyt on jäkikasvua tulossa niin näet onko mies tosissaan vai ei lapsen suhteen. Itse miehnä en ole koskaan jälkikasvua kaivannut mutta nykyinen naiseni puhui minut aikoinaan ympäri ja kyllä siitä lapsesta sitä iloa on ollut mutta en ole koskaan halunnut sitä vastuuta mitä lapsesta tulee ja se sitoo liikkaa mutta nut lapsi melekin 19v ja voiton puolella.

      • mieheen pettynyt

        Kiitos näkökulmista. Ehkäisy on käytössä siksi, että ajattelen, että lapsen saaminen tulisi olla parisuhteessa yhteinen päätös, jos lapsen ylipäätään saa. Toivoisinkin, että ehkäisy pettäisi ja tuloksena olisi iloinen yllätys. Eikä haittaisi, vaikka jäisinkin yksin, jos mies ei haluaisi perheellisenä elää ja olla. On vaan aika varma este tämä kierukka. Mies joskus tuumasi ehkäisyasiaan vain, että saahan sen sitten pois otettua.
        Se, että molemmat perhettä haluavat, ovat kypsiä vanhemmuuteen ja valmiita vastuuseen luo minusta turvaa siihen yhteiseen onnelliseen tulevaisuuteen. En voi olla itsekäs ja hankkiutua vääryydellä omalla päätöksellä raskaaksi. Tämä on raskasta tämä huonoksi vaihtoehdoksi itsensä huomaaminen.


      • oppeliini1
        mieheen pettynyt kirjoitti:

        Kiitos näkökulmista. Ehkäisy on käytössä siksi, että ajattelen, että lapsen saaminen tulisi olla parisuhteessa yhteinen päätös, jos lapsen ylipäätään saa. Toivoisinkin, että ehkäisy pettäisi ja tuloksena olisi iloinen yllätys. Eikä haittaisi, vaikka jäisinkin yksin, jos mies ei haluaisi perheellisenä elää ja olla. On vaan aika varma este tämä kierukka. Mies joskus tuumasi ehkäisyasiaan vain, että saahan sen sitten pois otettua.
        Se, että molemmat perhettä haluavat, ovat kypsiä vanhemmuuteen ja valmiita vastuuseen luo minusta turvaa siihen yhteiseen onnelliseen tulevaisuuteen. En voi olla itsekäs ja hankkiutua vääryydellä omalla päätöksellä raskaaksi. Tämä on raskasta tämä huonoksi vaihtoehdoksi itsensä huomaaminen.

        Olet täysin oikeassa, kummankin vanhemman täytyy haluta lasta ennenkuin lapsi hankitaan.

        Tuo mies on syonyt sanansa, toiminut ja yhä toimii epärehellisesti. Tuollainen toisen tunteilla leikkiminen ei ole lainkaan rehellistä peliä. Hän olisi tehnyt paljon rehellisemmin ilmoittaessaan että ei sittenkään ole valmis pitämään lupauksiaan (avioliitto ja lapset). Tälloin sinulla olisi ollut tilaisuus etsiä puoliso joka olisi ollut valmis samoihin asioihin kuin sinä.

        Sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa:
        Joko jätät nykyisen miehesi ja etsit toisen joka on valmis sitoutumaan kanssasi (avioliitto). Mikäli tunnet että on liian myohäistä itse tehdä lapsi, voit aina aviomiehesi kanssa harkita hiukan vanhemman lapsen adoptointia. äiti voi olla äiti vaikka ei itse olisikaan synnyttänyt lasta! 99% äitiydestä on kaikkea muuta kuin synnytys!

        Toinen vaihtoehto on että sopeudut miehen mielenmuutoksiin ja pompoteltavaksi, saatat katkeroitua ajan mittaan ja alat inhoamaan itseäsi, miestäsi (ansaitusti) ja koko maailmaa.


      • Älä odota
        mieheen pettynyt kirjoitti:

        Kiitos näkökulmista. Ehkäisy on käytössä siksi, että ajattelen, että lapsen saaminen tulisi olla parisuhteessa yhteinen päätös, jos lapsen ylipäätään saa. Toivoisinkin, että ehkäisy pettäisi ja tuloksena olisi iloinen yllätys. Eikä haittaisi, vaikka jäisinkin yksin, jos mies ei haluaisi perheellisenä elää ja olla. On vaan aika varma este tämä kierukka. Mies joskus tuumasi ehkäisyasiaan vain, että saahan sen sitten pois otettua.
        Se, että molemmat perhettä haluavat, ovat kypsiä vanhemmuuteen ja valmiita vastuuseen luo minusta turvaa siihen yhteiseen onnelliseen tulevaisuuteen. En voi olla itsekäs ja hankkiutua vääryydellä omalla päätöksellä raskaaksi. Tämä on raskasta tämä huonoksi vaihtoehdoksi itsensä huomaaminen.

        Höpö höpö ei mieheltä enään tarvitse odottaa tuossa iässä samanlaista ajatusmaailmaa. Tiedäthän sinä jo että nainen se on joka venettä ohjaa. Liika tasa-arvoajattelu koituu tuhoksi. Yhdessä ja yhdessä. Kyllä se on niin että joissakin asioissa toinen tekee ratkaisut ja toinen joko hyväksyy tai tekee sitten oman ratkaisun. Ei kaikkia asioita yhdessä ratkaista ja jotain odottaminen toiselta on varma tie pettymykseen. Älä odota tee niinkuin haluat. Vie mies vielä vihillekkin. Se vastaa joko tahdon tai en tahdo. Sinä suunnittelet perheenlisäykset ja häät ja kositkin ja mies suunnittelee vaikka uutta autoa. Minä olen elänyt 7 vuotta avoliitossa ja todennut ja hyväksynyt että kosintaa ei tule vaikka niin alussa oli suunntelmissa. Oli paljon muutakin mitä ei miehen puolelta toteutunut mutta minä toteutin niitä sitten itse ja otin miehen vaan mukaani eli muutamat kaukomatkat. Jos naimisiin vielä haluan varaan ajan maistraattiin mutta en taida haluta. Hyvä näin.


    • Hyvä elämä

      "Tämä on raskasta tämä huonoksi vaihtoehdoksi itsensä huomaaminen." Muista, että et ole ihmisenä tai naisena huono vaihtoehto. Olet hyvä, arvokas, ainutlaatuinen. Etsi rinnallesi mies, joka vahvistaa sinun uskoasi omaan arvoosi!

      Ei kannata minusta hankkiutua raskaaksi tuollaisessa tilanteessa miehen tietämättä. Katuisit myöhemmin.

      Sinulla on paljon enemmän kuin kaksi vaihtoehtoa. Tulevaisuutesi tuon miehen rinnalla vaikuttaa kyllä hyvin arveluttavalta, ja näiden tietojen perusteella suosittelen että eroatte.

      • Silicon Sally

        Mitäpä jos annat miehen vaan mennä? Etsii sen äiti ehdokkaan, jos et se oikea ole sinä. Tuon ikäinen mies on lapsi asiaa elämän aikana vuosia jo miettinyt, joku mörkö on menneisyydessä. Sinä löydät arvoisesi miehen kyllä vielä.


    • 0alewu6

      Kysy mieheltä, tehdäänkö lapsi vai ei. Jos vastaa että ei, niin sano että se tarkoittaa sitten eroa koska sinä haluat perheen. Mikä oikein miehellä on riistää sun unelma? Eikä edes puhu asiasta? Toi pitäisi jotenkin saada avattua.

    • ngcnh

      Ihan vaan tiedoksi, ettet luultavasti nelikymppiseä enää saa lasta ilman hedelmöityshoitoja. Niihin voi menä sinkkuna, vähän vaikeampaa jos on avoliitossa, mutta mies ei halua isäksi. Jätä eka pillerit pois, sitten voit mennä lapsettomuustutkimuksiin edes jonkin ajan päästä. Julkiselle vaatii kai vuoden yrittämisen, yksityiselle, puoli vuotta. Onpahan sitten ensi keväänä tuo puoli vuotta yritystä takana, ja tiedät jo vähän enemmän hedelmällisyydestä.

      Itse sain lapsen ilman miestä, ja kun olin jo asennoitunut olemaan yh lopun ikääni, tapasin yhtäkkiä elmäni miehenkin, joka otti uusperheen vastaan avosylin. Eli kaikenlaisia vaihtoehtoja on, niitä pitää vain harkita tosissaan ja aktiivisesti, eikä ajautua passiivisesti ja huomata jossain vaiheessa elämän menneen ihan väärään suuntaan ja ohitse.

    • esimerkki

      Tässä käy niin, että oma elämäsi katkeroituu, mikäli jatkat suhteessa. Eroa, sisko hyvä. Ehdit vielä toisen miehen rinnallesi etsiä ja lapsen saada. Kuten minä. Minä tulin äidiksi toisen kerran 41-v ja nautin elämästäni kahden pienen pojan kanssa.

    • sulla on kiire

      Ilmoita miehelle, että nyt haluat lapsen (jos kerran haluat), ja kerro että kierukka otetaan huomenna pois. Ja sitten otatat sen pois.

      Mies saa sitten itse päättää jääkö samaan sänkyyn kanssasi ja ryhtyy isäksi vai lähteekö lätkimään ja päästää sinut etsimään toisenlaista ratkaisua.

      Koska, oikeasti kello tikittää. Jos ei nyt niin sitten ei koskaan. Voi kuitenkin olla, että sinun on syytä valmistautua yksinhuoltajaksi.

    • kummitus

      Minusta mies on tehnyt selväksi, että aikoo vaihtaa sinut nuorempaan kun sopiva löytyy. Sitähän tuo "ei nyt mutta myöhemmin" tarkoittaa. Jos haluaa isäksi 5-10 vuotta myöhemmin, niin se ei tule olemaan sinun kanssasi eikä myöskään toisen sinun ikäisesi naisen kanssa. Lähde ihmeessä tuosta suhteesta. Älä anna miehen lojua sinun nurkissasi odottamassa sitä seuraavaa daamia, etsiköön sinkkuna.

      • 8to8we6tro46rt

        Siltä minustakin vaikuttaa. Kyllä hän sen tosiasian ymmärtää, että aika tulee sinulle vastaan.


    • va-la

      Jos tiedät että haluat lapsen, lähde suhteesta heti !! Kellosi todella lyö jo ylikierroksia. Uskon että sinua tulee vaivaamaan tulevaisuudessa enemmän se, ettet saanut lasta kuin se että jätit toimimattoman suhteen.

      Hankkiudu raskaaksi mahdollismman pian ja varmista että taustaverkko on toimiva. Jos et siis löydä kumppania, hankkiudu raaskaaksi muuten...
      Tiedän parikin naista jotka ovat hankkiineet lapsen viimein hedelmöityksen turvin kun eivät vaan ole löytäneet toimivaa suhdetta.

    • OIWEJUY

      Itselläni oli edellinen suhde aikalailla samanlainen. Toki kihloihin asti päästiin, mutta siitä homma ei eteenpäin mennytkään. Olimme yhdessä 7 vuotta, yhdessä asuimme 6 vuotta, kihloissa 3v. Ekan kihlautumisvuoden jälkeen alkoi usko menemään avioliitosta, kysyin asiaa, mutta hän ei halunnut jutella. Tokana vuonna aloin asennoitumaan siihen, ettei naimisiin päästäisi koskaan. Kolmantena vuonna aloin tekemään henkistä pesäeroa ja lopulta sain aikaiseksi lähteä.

      Olo oli kurja ja huono, kelpaamaton. En vieläkään ymmärrä miksei mies voinut antaa mitä tarvitsin.. Mutta kun ero tuli ja molemmat muuttaneet omiin asuntoihin, alkoi puheet lapsista. "Serkun vauva on kyllä mahdottoman ihana" "Olisi kyllä ihana saada itsekin sellainen" Ennen keskustelut lapsista päättyi aina rahaan. Sitä ei ole vielä tarpeeksi, asiat eivät ole täydellisesti lapsia varten jne.. Hänen taloudellinen tilanne huononi eromme jälkeen, joten en ymmärrä tätä logiikkaa.. Sitten hän alkoi puhumaan että olisi valmis avioliittoon. Silloin minun sulakkeet kärähtivät, odotin niin monta vuotta että saisin nämä asiat, joista niin monta kertaa puhuttiin.. Ja se mitä mies tarvitsi että olisi valmis ne minulle antamaan, oli se että hän menettää minut. JÄRKEVÄÄ? No ei. En lähtenyt tähän leikkiin ja totesin että nyt on ihan liian myöhäistä.

      Nykyisen miehen kanssa olemme olleet yhdessä kohta 3 vuotta ja ens kuussa olemme menossa naimisiin.. Olen nyt raskaana. :)

    • meila

      Onpa harmittavaa , että pitkän yhdessäolon jälkeen mies on muuttanut linjaansa. Mikäli sinä haluat lasta on aika keskustella asiasta miehen kanssa vakavasti.!! Vaadit häntä tekemään päätös asian suhteen ja ilmoittaaan se sinulle ,jokin aika raja olisi hyvä asettaa ( esim 1-2kk). sen jälkeen odotat. Hän ilmoittaa se päätöksensä sinulle,jos vastaus on kyllä kaikki menee omalla painollaan, mutta jos se on ei on sinun siitä tehtävä omat ratkaisusi, JÄÄTKÖ SUHTEESEENilman lapsia vai LÄHDETKÖ SUHTEESTA , jos haluat antaa mahdollisuuden itsellesi. Onnea sinulle ja kaikkea hyvää. :)

    • Elämän realisti

      Toista ei pidä missään tapauksessa kiristää/ käännyttää lapsen tekoon. Molempien vanhempien tulee haluta lasta oma-alotteisesti, ei siitä muuten mitään tule. Isättömiä lapsia on jo riittävästi, käy vaikka lukemassa yh-palstaa, totuus löytyy sieltä. Olen pahoillani että olet tuhlannut hedelmälliset vuotesi ihmisen kanssa joka ei halua (nyt) lapsia. Sinä et voi kuitenkaan pakottaa ennenkuin mies on valmis et vaikka hedelmällinen ikäsi meni jo. Elämä on riskejä ja valintoja ja kaikilla valinnoilla ja päätöksillä on hintansa.

      • naisen oikeus

        ON kai naisella oikeus lapseen joten sitten spermat täytynee hakea joko pankista tai yhdenillanhoidolta tai ostaa jostain netistä jos oma ukko ei anna spermaansa


      • onnellinen yh lkökk

        Moni nainen on onnellisempi yh:na, jos on sen tietoisesti valinnut, kukin ydinperheenä miehen kanssa, joka ei kanna vastuuta isyydestään. Jälkimmäisempi on yhtä raskasta ja lisäksi epäreiluuden katkeruuden tunteeŧ yms miestä kohtaan, joka on kivirekenä suhteessa. Puppupuhetta siis, että yksinhuoltajan elämä olisi kurjaa, niin ajattelevat vain ne, jotka elävät huonossa parisuhteessa, mutta eivät saa aikaiseksi erotakaan.


    • helppoa!!!!

      Sanot että lopetat ehkäisyn nyt että oletko mukana vai et ja yrität saada miehen juttelemaan ja kertomaan mistä kiikastaa.

    • tee se NYT

      Jätät ehkäisyn pois ja sanot ääneeen HUPS

      Et löydä toista miestä kovin helposti joten sama kai se tuolta ne spermat varastaa kun on kerta ollut jo puhettakin!Sinulla ei ole aikaa odottaa!

    • kummallista on

      Sano ukollesi että sähän kuolet jo kohta, että olis kai hyvä että lapsi ehtis edes aikuiseen ikään ennenkui isä kupsahtaa, ei tuon ikäinen voi yksinkertaisesti enää odottaa, vanha mies!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe