Olen 17 vuotias nuori poika, joka on lestadiolaisesta perheestä. Olen kuunnellut 'maallista musiikkia' noin 14 vuotiaasta löhtien. 17-vuotianaa join ensimmäisen kerran itseni humalaan josta on nyt noin puoli vuotta, viimeksi join itseni humalaan 3 päivää sitten. Vanhemmat eivät ole tietoisiä tästä asiasta eivätkä muutkaan tutut, jotka ovat lestadiolaisia.
Olen ajatellut eroavani kirkosta heti, kun täytän 18, koska kirkko ei ole tarjonnut minulle mitään enkä enkä usko kirkon ja lestadiolaisuuden opettamalls tavalla. Minulla ei ole yhtään lestadiolaista ystävää, mutta pari kaveria, joita näen erittäin harvoin. Minulla on useita ei mestadiolaisia kaverieta ,joiden kanssa teemme kaikkea mitä lestadiolaisten ei olisi hyvä tehdä.
Mitö ajatuksia tämä herättää teissä?
Mietteitä.
17
111
Vastaukset
- teu,
Koska Suomessa on 10-11 Herätys liikettä "lestaadiolais nimellä " voisi
olla HYDYLLISATÄ mainitä mikä niistä VL:t ,Es/Lestat , RS:n näistä jo selviäisi
80 % mikä on kohteesi , KAIKKI HERÄTYS LIIKKEET KUULUU KIRKKOON .
paitsi Helluntailaiset ja Jehovat , Nytpiträkin jäädä kuuntelemaan sinun
oikaisua , minä en eroaisi Kirkosta , sillä pitää niitäkin olla jotka Sulkee ovet
sittedn joskus , kun tulee se aika tosta JEESUS sanoi: "Maailman aika loppuu"
Siis tarkoitan ne etumerit.
VL.t
Es/Lesta
RS:n
joitain piniä .
Uusheränneet Lestaadiolaiset
Leeviläiset /esikoislestat.
Steeniläiat.
Fslestat.
Lyrs.
ym.- teu,
Tuossa listassa vasen ylänurkka on kirjoitettu Uus-lestaadiolaiset,sitä ei ole missän
luonollisesti olemassa , se on viktio . ei muuta nuyt
Tai kyll'ä , ellet vastaa kysymyksiin et saa vastauksaikaan , Rauhaa..
Vaikka koetkin, että olet yksin asioittesi kanssa, niin ongelmasi ei ole ainutlaatuinen. Kyllä me vanhemmatkin ikäpolvet olemme käyneet läpi omat kasvukipumme eikä kaikilta kokeiluilta ole voinut välttyä. Aikuistumisvaiiheessa tulee tarve itsenäistyä ja joutuu tekemään valintoja lähes olemattoman elämänkokemuksen perusteella. Aikuisten neuvota ja seuroissa kuullut saarnat eivät aina kolahda eivätkä saa aikaan sokeaa noudattamista, vaan niitä kuuntelee niinkuin ulkokohtaisina juttuina, jotka eivät välttämättä koske minua.
Syvällä sisimmässään kuitenkin jokaisella on omatunto, joka koittaa ohjata ihmistä oikeaan, mutta se ei aina riitä, vaan kokeuksia kertyy, jotka eivät ole kunniaksi eikä muuksikaan hyödyksi. Kun sitten olemme joutuneet jossain vaiheessa laskemaan kukutusta siitä, mitä elämäöltä haluamme ja mitä se on antanut, niin se on armoa saada palata lapsuuden uskoon. Se ei välttämättä aina merkitse samaa seurakuntayhteyttä, mutta uskoa Vapahtajan riittävyyteen ja seuraamiseen.- Terve menoa
Jumalattomalle viinapullo tarjoaa lohdutuksen. Olen puolesi valinnut. Mutta älä tule tänne marisemaan pahasta Jumalasta kun alat kantamaan OMAN jumalattomuutesi ja epäuskosi hedelmää.
- jatkoa edelliseen
Olet puolesi valinnut, kirjoitin, nyt kun luin seuraavat rivit, huomaan tehneeni liian nopean johtopäätöksen. Anteeksi!
Täytyy nyt perehtyä tarkemmin koko viestiisi. - su***
jatkoa edelliseen kirjoitti:
Olet puolesi valinnut, kirjoitin, nyt kun luin seuraavat rivit, huomaan tehneeni liian nopean johtopäätöksen. Anteeksi!
Täytyy nyt perehtyä tarkemmin koko viestiisi.Sinulle terve menoa nimimerkki, eli helvet.in hevosmies. Taas näytit ystävällisyytesi. Älä koskaan sano nuorelle tuolla tavalla, vaikka hän olisi eroamassa joukostasi, jossa on juuri sinunlaisia mätämunia. Olet todella lääkityksen tarpeessa. Pääsi on paleltunut helv.etin pakkasessa.
- Pentti609
Pahoittlen en ole juonut viinaa.Enkä myöskään ole juonnut pulloista, olen juonut kaljaa tölkeistä.
- Rajatkaa pöljät
Pentti609 kirjoitti:
Pahoittlen en ole juonut viinaa.Enkä myöskään ole juonnut pulloista, olen juonut kaljaa tölkeistä.
Mikä pentti, mistäs sinä siihen tipahdit mäyräkoiramies.
- teu.
su*** kirjoitti:
Sinulle terve menoa nimimerkki, eli helvet.in hevosmies. Taas näytit ystävällisyytesi. Älä koskaan sano nuorelle tuolla tavalla, vaikka hän olisi eroamassa joukostasi, jossa on juuri sinunlaisia mätämunia. Olet todella lääkityksen tarpeessa. Pääsi on paleltunut helv.etin pakkasessa.
"su " "
Sinä et miettinyt oikein ,tuota väitettäs SILLÄ he ve tis sä ei ole pakkasta ,
päin vastoin ,siellä on lämmin , suorastaan kuuma , ota su tietosi päähän
älä'kä kenkään asioita pilaa väärillä tiedoilla , sillä ne tuntuu valheelta .
ja onkin sitä ..
- su***
Nuori mies. Älä uhmaile. Toki lestadiolaisperheesi ei varmaan haluaisi sinun menevän hunnigon tielle, ei muukaan ei lestadiolainen perhe. Vanhemmat haluaa vain hyvää lapsilleen. Minulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö. He ovat minulle vieläkin rakkaita lapsiani vaikka he ovat omien perheittensä parissa. Älä pahoita vanhempisi mieliä. Sillä joudut kokemaan itse samaa laosiltasi. Ja ethän sitä halua.
Täällä maailmassa on houkutuksia. ulospäin katsottuna hyvinkin vähemmän syntisiltä. Mutta niiden alla piilee vaara, joka vie mennessään heikkotuntoisen ihmisen. Alkoholi, on vain houkute ja alkuaikoina jopa mielekkään tuntuinen. Mutta vaara on aina olemassa.
Älä jätä perhettäsi, kadut sitä joskus vielä jos sen teet. Ota pehmeä lasku. Kun tulet täysiikäiseksi ota oma elämäsi käsiisi, mutta älä unohda Jumalaa ja perhettäsi. Karsi pois elämästäsi ne, mitä katsot olevan turhaa. Mutta ole yhteydessä vanhaan piiriisi, jos he sen sallivat. Ole vahva omissa pyrkimyksissäsi. ne vain pitäisi olla oikean suuntaiset. Älä unohdä ystäviäsi, he voivat olla sinulle tarpeen elämäsi varrella.
Pidä opetettu uskosi, mutta elä sen kanssa "oikeassa" tulevassa elämässäsi itsellesi. Tiedät kai mikä on oikeaa ja väärää. Jos tuntuu pahalta, joskus. rukoile, se ei ole koskaan turhaa. - su***
No kysympä sinulta hevosmies, kumpi on suurempi syntinen Lestadiolais isä joka raiskaa lapsensa tai "ateistilapsi "joka varastaa karkkia kaupasta.
Lestadiolais isä olettaa, saavana tekonsa anteeksi joukkonsa edessä syntiensä tunnustamisella ja uskonveljensä edessä ripittäytymällä. Olettaa pääsevänsä taivaaseen.
Ateisti lapsi joutuu myymälävartioiden käsiin. Saa kotona nuhteet. Ja tulee koulukiusatuksi. Kuolee aikuisena alkoholistina elämäänsä kyllästyneenä.- teu.
"su"
mistänyt puhut . (kaikki on lestaadiolaisia ) ja voi harrastaa tuommoista . .
mutta ei Esikoisia ,he ei harrasta tuomoista tästä on keskusteltu niin
monta kertaa , että luulisi sen jo jäävän vaateisiinkin kiinni , pitääkö
vielä monesti mainita ..
Synnillä (suuruudella ) ei ole merkitystä , jos tiedät tekeväsi syntiä
se on sen isompi synti sinulle . kannattaisi muistaa tämä pieni
seikka , Minkä Herra on asettanut synnin määrittelyssä tai hel ve tin
asioista ja määrittelystä ..
Sanoisin että lue ,uudelleen tämä kohta ..
- su***
Niin teu, tartun vain nyt tuohon sinun jo vaateisiin jäänyttä sanontaa...ei esikoiset sellaisia...Mutta kun oli aijemmin tämä julki tullut ikävä insesti tapaus vanhojen parissa, niin kuitenkin tämän palstan esikoiset puolustivat hänen, siis raiskaajan rikoksen sovitelua ja anteeksi annettavuuta hyvävelisaarnamiehen kautta. Että siten hän on sovittanut rikoksensa. Näin yksinkertaisena Jumalan rukoilijana, minulle ja ei monelle muullekkaan mene se kalloon. Painetaa kaikki villasella, mikä on omissa piireissä pahaa, ja hyökätään tuomioin ja parannuskehoituksin uskopuolisiin jos he mainitsevat asiasta toisen kannan.
Niin synnintekoja on monenlaisia. Ketä vastaa on tehty väärin. Ja mikä on syntiä,
ja juuri siitä ollaan erimieltä lestadiolaisuus ja muut. Ollaan samaa mieltä että kaikki olemme syntisiä parannuksen tarpeessa. Se parannus on vain joskus harha. - teu,
Aivan niin su , kyllä parannus on vain joskus haha , milloin se harha
parhaiten näkyy , silloin kun ihminen tuomitsee toista , välittämätgtä
mitä kaikkea löytyy omasta povesta . Mitä mahtaa kuulua nyt niille
100;dalle Vanholliselle , jotka poistettiin listalta , VOITTOSEn taholta
ja ne 37 varmaa tapausta jotka meni käsittelyyn ..
olen surffannut VL.palstalla ,kerran olen tavannut sen jälkeen tiedotteen
Taitaa olla jo kohta 2 vuotta , kun joku narisiu että heitä on 30.000
vähemmän kuin silloin , mitä tämä on tehnyt tulevaisuuteen , .
se on suuri kysymys , jota kukaan ei voi varmuudella TOKAISTA
mihinkään suuntaan , muiostat varmaan myös meidän Esikoisten
Luvut Meillä oli silloin 1 linnassa , jopka on vapautunut . ja erilaisten laskelmien tuloksen'ä (salassa olevia on n.4 Joista ei tiedetä sen enempää , nyt ei
kenelläkään ole tämän tarkenpia tietoja .
Kaiken kaikkiaan olen ihmetellyt kuinka tarkasti on lakelmat pitätneet
paikkansa .. Ja su kysyn sinulta etkö ole aivanm samaa mieltä noista
pedoista jotka on kaikenkaikkiaan Yhtäkään hyvä veli sopimusta ei
ole , vaan kaikki lähtee siitä , että Jeesus Kristus on saanut antaa ante- eksi anojalle ,
Palatasan vielä VL:n pastalaisiin , ei silä mit'ään 30'000 OLE POISTATETTU .
niin kuin he puhuu. me sanoimme silloin että 500 riittää jos kontrolli on jämpti
oletettavati , siellä oltiin suvaitsevaisempia ja todel.poisto jossakin 1500 .
Olen taas kirjoittanut enemmän kuin olisi ollut varaa,. - vl-äiti
Olen äitinä nähnyt ja kokenut monelaisia murrosikäisiä nuoria. Perheemme nuorten juopottelukokeilutkaan eivät ole jääneet nuorten ja heidän kavereittensa salaisuuksiksi. Vanhempien vastuu on vaatinut pitämään "silmät ja korvat avoimina.
Vaikka usko olisi mennyt, elämä on jatkunut normaalisti. Perheemme lapset eivät ole ajautuneet syrjään normaalista yhteiskunnasta ongelmien takia, joista alkoholin käyttö voisi olla yksi seuraus. Vanhempina olemme hakeneet yhdessä apua myös viranomaisverkostosta.
Kun ongelmat ratkeavat - viinaa ei tarvita. Ei sittenkään, vaikka usko olisi mennyt.
Muistan rukouksin Sinua kuten muitakin samassa tilanteessa olevia nuoria. Toivon kaikkea hyvää elämääsi.- teu,
Kuniisti VL: n äiti sinä kirjoitat , mutta mistä minä tiedän että olet VL:Äiti
No ehkä siitä että sanat putoo kuin kuin ne olisi kirjoittanut n.15 vuotias
tyttö . . En sano tätä pahalla vaan sanon siitä että kirjailijana olen oppinut
arvostamaan Rehellistä kirjoitusta , ja siksi katson tuo kirjoituksesi olevan
ehkä kuitenkin jonkin , toisen .
jos olen väärässä anna anteeksi . - teu.
teu, kirjoitti:
Kuniisti VL: n äiti sinä kirjoitat , mutta mistä minä tiedän että olet VL:Äiti
No ehkä siitä että sanat putoo kuin kuin ne olisi kirjoittanut n.15 vuotias
tyttö . . En sano tätä pahalla vaan sanon siitä että kirjailijana olen oppinut
arvostamaan Rehellistä kirjoitusta , ja siksi katson tuo kirjoituksesi olevan
ehkä kuitenkin jonkin , toisen .
jos olen väärässä anna anteeksi .Tuli tuossa mieleen , että syy josta poika kirjoitti ,olen Lestaadiolais perheestä'
eli ei mainintaa etuliitteestä joka SELVITTÄISI aika paljon enemmän tilannetta
Jos usko on mennyt , sitä ei saada muualta kuin JUMALATA LISÄÄ
Mitenka ? RUKOILEMALLA , SAARNAA KUUNTELEMALLA ,koska on
aina sanottu , USKO kasvaa JUMALA SANAN kuulon alla , Miksi ?
Koska , JUMALA ON HÄN JOKA , VAIN VOI USKON ANTAA , TIEDÄTHÄ'N
EI KUKAAN TULE VEDETYKSI JUMALAN LUO ELLEI ISÄNI VEDÄ häntä:
Sanat on Jeesuksen joka on JUMALAn Poika . USKO on sitä kautta annettu
ja on turha luulla , että vain joku lestatsu pelkästään pelastuu , vaan kaikki
jotka USKOO JEESUKSEEN KRISTUKEEN se on uskottava muuta tietä ei
ole pelastukseen sen taas on sanonut JUMALA.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1222583Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2262222Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611593Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1791425- 561300
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751086Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa671066- 36991
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi39962- 52914