Yli satakiloinen laihduttaja

pienemmäx

Minulla on neljäs laihdutuspäivä menossa. Aloituspainoni oli järkyttävä 122,5 ja pituutta on 177. Tänään aamulla paino oli 121.

Painonpudotukseni alkaa, koska terveys reistailee ja peilikuva ei miellytä.

Menetelmäni on rento hiilihydraattien vähentäminen. Annoskoon pienentäminen ja liikunnan reipas lisääminen.

Tulkaa mukaan. Tuetaan toisiamme keventymään.

108

1891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritys13

      Olen mukana. Minulla paino lähenteli 90 kiloa (85 kg)mutta syömällä vain vihanneksia ja hedelmiä ja nutrilett-tuotteita paino on viikossa tippunut 4,1 kg.

      Aluksi paino tippui kilon per päivä mutta nyt tahti on hiipunut -200 grammaan per päivä.

      Välilä syön myös lihaa, mutta ei niitä hiilihydraatteja.

      Liikuntaa olen lisännyt.

      Mun nimmari on yritys13. Olisi kiva kuulla miten dieettisi etenee.

      • pienemmäx

        Hei yritys13!

        Minä olen jättänyt kokonaan vaalean leivän, pullan, pastan, riisin ja perunan pois ruokavaliostani. Puuroa tai ruisleipää syön aamulla. Muuten vihanneksia, kalaa, kanaa, kananmunia, juustoa, rahkaa ja hedelmiä.

        Alussa tietysti paino tippuu melko vauhdilla mutta sellainen kilo viikossa on mun minimitavoite. Liikuntana on näin alussa tunti reipasta kävelyä päivittäin.

        Minullakin on Nutrilett tuotteita mukana tukemassa keventymistä. Ai niin ja tumman suklaan sallin kohtuudella itselleni, en voi enkä halua luopua kaikista "herkuista".

        Onko sinulla jokin tavoite? Minun eka tavoite on 99 kiloa. Lopullinen tavoite on, että BMI on alle 25.


      • yritys13
        pienemmäx kirjoitti:

        Hei yritys13!

        Minä olen jättänyt kokonaan vaalean leivän, pullan, pastan, riisin ja perunan pois ruokavaliostani. Puuroa tai ruisleipää syön aamulla. Muuten vihanneksia, kalaa, kanaa, kananmunia, juustoa, rahkaa ja hedelmiä.

        Alussa tietysti paino tippuu melko vauhdilla mutta sellainen kilo viikossa on mun minimitavoite. Liikuntana on näin alussa tunti reipasta kävelyä päivittäin.

        Minullakin on Nutrilett tuotteita mukana tukemassa keventymistä. Ai niin ja tumman suklaan sallin kohtuudella itselleni, en voi enkä halua luopua kaikista "herkuista".

        Onko sinulla jokin tavoite? Minun eka tavoite on 99 kiloa. Lopullinen tavoite on, että BMI on alle 25.

        Mun tavoite on 60 kiloa kahdessa vuodessa.

        Etenen pienin askelin eli teen välitavoitteita. Nutriletin sivuilla on osio "nopea painonpudotus", jota päivittelen. Nyt mun tavoite on pudottaa 2 viikossa 2 kiloa. Sama tahti kun sulla.

        Eli 15.10 pitäisi olla 78 kg.

        Seurailen ketjuasi. Tällä palstall monet on 60-70 kilosia ja en oikein tunnu kuuluvani samaan sarjaan, vaikka heiltä hyviä vinkkejä saakin.


      • pienemmäx
        yritys13 kirjoitti:

        Mun tavoite on 60 kiloa kahdessa vuodessa.

        Etenen pienin askelin eli teen välitavoitteita. Nutriletin sivuilla on osio "nopea painonpudotus", jota päivittelen. Nyt mun tavoite on pudottaa 2 viikossa 2 kiloa. Sama tahti kun sulla.

        Eli 15.10 pitäisi olla 78 kg.

        Seurailen ketjuasi. Tällä palstall monet on 60-70 kilosia ja en oikein tunnu kuuluvani samaan sarjaan, vaikka heiltä hyviä vinkkejä saakin.

        Huomenna tulee viikko täyteen ja jatkossa punnitsen itseni kerran viikossa eli keskiviikko aamuisin. Nyt olen käynyt päivittäin mutta en enää jatkossa.

        Tervetuloa kirjoittelemaan tähän ketjuun kaikki joilla on reilusti pudotettavaa. Mun lopullinen tavoite on jotain 70 ja nyt eka tavoite on päästä kaksinumeroiseen lukuun eli pois yli sadasta kilosta. Vähintään kilo viikossa on tahtina (toivottavasti onnistuu)

        Turhien hiilarien pois jättäminen on ollut yllättävän helppoa. Eikä myöskään ole mitään mielitekoja ja nälkäkään ei vaivaa.


    • KILOJEJU

      ENNEN 100 KG NYT 65..KOLMEVUOTTA MENI MUTTA KANNATTI..LYKKYA TYKO KAIKILLE..MUN TARKEIN JUTTU OLI LAIHDUSAIKANA ETTA SOIN NORMAALIA RUOKAA MUTTA VAHEMMAN..KATOIN KAUNIISTI SALAATTI PALJON SALAATTIA..VAHAN PERUNAA..JA SALIN JOPA HERKKUJA JAATELOA YMS JA EDELEENKIN..LIIKUN TUNNIN PAIVASSA SATOI TAI PAISTOI..NYT VESIJUMPPAA ZUMPAA JOOGAA KAVELYA VESISATEESTA HUOLIMATTA..SAISPA AIKAISEKSI LAHTEA SALILLE PAINON NOSTOON MUTTA NYT NAIN..ONNEE KAIKILLE

      • pienemmäx

        Hienoa KILOJEJU ja onnittelut!

        Viikko takana ja tasan kolme kiloa on paino pudonnut. Mahtava aloitus, motivoi todellakin jatkamaa. Näin alussa tästä massasta on helppo tiputtaa viikossa yli kilo mutta kyllä se tahti tulee hidastumaan.

        Mitä hyvää voisi tehdä siitä karppaajien "partajugurtista"? Vinkkejä siihen ja muihinkin karppaus herkkuihin otetaan ilolla vastan.


      • -tavoitteena 96kg-
        pienemmäx kirjoitti:

        Hienoa KILOJEJU ja onnittelut!

        Viikko takana ja tasan kolme kiloa on paino pudonnut. Mahtava aloitus, motivoi todellakin jatkamaa. Näin alussa tästä massasta on helppo tiputtaa viikossa yli kilo mutta kyllä se tahti tulee hidastumaan.

        Mitä hyvää voisi tehdä siitä karppaajien "partajugurtista"? Vinkkejä siihen ja muihinkin karppaus herkkuihin otetaan ilolla vastan.

        Onnittelut hienosta viikkopudotuksesta!

        Jos sopii tulen mukaan tähän ketjuun. Ajattelin, että viikon vaakalukeman kontrolli ois motivoiva juttu, tai auttais pysymään ruodussa jotenkin.

        Aloitan tänään. Paino tänään 110 kg ja pituutta saman verran kuin aloittajalla eli 177 cm. Lasken painoindeksini uuden kaavan mukaan (yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582) ja tuon mukaan ylipainoa vajaa 30 kg. Minun tavoitteena päästä painoon, jossa BMI alle 30. Ensimmäisen välitavoite 105 kg, seuraava 100 kg ja sitten 96 kg.

        Aion mitata myös vyötärönympärystä viikottain. Itselläni rasva kertynyt erityisesti keskivartaloon - ja joka ilmeisesti on sitä vaarallisimman sortin lihavuutta. Tänään lukema 104 cm.


      • pienemmäx
        -tavoitteena 96kg- kirjoitti:

        Onnittelut hienosta viikkopudotuksesta!

        Jos sopii tulen mukaan tähän ketjuun. Ajattelin, että viikon vaakalukeman kontrolli ois motivoiva juttu, tai auttais pysymään ruodussa jotenkin.

        Aloitan tänään. Paino tänään 110 kg ja pituutta saman verran kuin aloittajalla eli 177 cm. Lasken painoindeksini uuden kaavan mukaan (yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582) ja tuon mukaan ylipainoa vajaa 30 kg. Minun tavoitteena päästä painoon, jossa BMI alle 30. Ensimmäisen välitavoite 105 kg, seuraava 100 kg ja sitten 96 kg.

        Aion mitata myös vyötärönympärystä viikottain. Itselläni rasva kertynyt erityisesti keskivartaloon - ja joka ilmeisesti on sitä vaarallisimman sortin lihavuutta. Tänään lukema 104 cm.

        Tervetuloa mukaan -tavoitteena 96kg-!

        Täytyykin tutustua tuohon uuteen painoindeksiin. Minulla on paino kerääntnyt tasaisesti pitkin vartaloa ja tuhdein olen reisistä, vyötärön ympärys on just nyt 97 cm, on sitäkin kyllä varaa pienentää :D.

        Minä olen jättänyt kokonaan ruokavaliosta vaalen leivän, pullan, keksit, pastan, perunan ja riisin.

        Töissä syön työpaikkaruokalan lounaan ja kotona kana/tonnikala/feta salaatin tai keiton. Lisäksi paljon vihanneksia. Hedelmistä syön max. yhden banaanin tai omenan per päivä. Hedelmät on jotenkin petollisia, terveellisiä toki mutta sokeria kuitenkin aika paljon.

        Tuohon partajugurttiin olen ihastunut. Syön sitä iltaisin pienen kulhollisen hunajan kera, Nam ja tummaa suklaata muutaman palan, jos oikein tekee herkkuja mieli.

        Vaa'alla käyn seuraavan kerran keskiviikkona, kun tulee kaksi viikkoa täyteen.

        Mukavaa aurinkoista sunnuntaita kaikille!


    • muuttujaksi

      Hei,
      tämä viestiketju osui silmiini. Minä myös taistelen ylipainon kanssa.

      Haluaisin mukaan tähän ketjuun. Vaaka näytti tänään 100 kiloa, pituutta on 170 cm ja vyötärön ympärys on 112,5 cm, lantio on 10 centtiä pienempi, elikkä vararengas on aika iso!

      Tarkoituksenani on pudottaa n. 30 kiloa noin vuoden aikana. Nuttriletit ovat kaapissa ja huomisesta aloitan. Duunissa syön lounaan, mutta muuten on tarkoitus olla nuttrileteillä ja ehkä tuota maitorahkaa iltaisin, viikonloput täysnutraan. Illat ovat juuri minulle vaikeimpia, koko ajan tekisi mieli vain syödä, syödä. Suklaa on intohimoni, ehkä se pitää sallia silloin tällöin.

      Minä myös mittaan vyötäröä kerran viikossa,

      • pienemmäx

        Tevetuloa mukaan muuttujaksi!

        Mulla on tänään ollut vaikeahko päivä. Kaikenlaisia mielitekoja on ollut pitkin päivää. Mutta toistaiseksi en ole sortunut. Viikonloput ja illat on mulle ehdottomasti haastavimpia. Töissä ei niin ehdi ajatella syömistä ja laihduttamista mutta sitten kun on vapaa-aikaa, niin kokoajan tekisi mieli mussuttaa jotain. Pitäisi kehitellä joku mielenkiintoinen harrastus.

        Nyt hetki telkkarin katselua ja sitten nukkumaan.


    • -tavoitteena 96kg-

      Uskaltaako tänne enää kirjoittaa mitään, vaan hyökkääkö dieettipoliisit puskista :b?

      Kaikkiin painonpudotustapoihin löytyy kritiikkiä. Ihan jo se perinteinen "tavallista ruokaa vähemmän kuin kuluttaa" saa asiantuntijat erimielisiksi esim. siitä kuuluisiko painonpudottajan kokea nälkää. On kantoja joiden mielestä nälkää pitää tuntea ja sitä pitää oppia sietämään. Sitten toiset puhuu, kuinka ns. nälkävelka on erittäin huono juttu.

      Tämä palsta on kuitenkin laihduttajien TUKIRYHMÄ. Mielestäni ne eri tavoista käytävät kriittiset keskustelut voisi käydä vaikka tuolla Yleistä läihdutuksesta-palstalla.

      Urheilutermein: keskityn nyt vain omaan suoritukseen ja yritän tehdä parhaani :). Ensimmäiset hurjat neljä päivää on mennyt hyvin. Vaaka näytti aamulla 106,4 kg. Olen syönyt silloin, kun on nälkä. Itselläni kun on ollut paha tapa syödä ns. tekonälkään. Kunhan saan selville nälän ja tekonälän eron, alan suunnittelemaan jonkinlaista säännöllisyyttä ateriointiin. Lisäksi mun pitää alkaa kiinnittämään enemmän huomiota pakkausselostuksiin. Olen tähän saakka katsonut suunnilleen kalorit ja rasvanmäärän. Noiden osalta olen kelpuuttanut esim. työruoaksi ruishiutalepikapuuron. On täysjyvää kyllä, mutta lisättyä sokeria ihan valtavasti. Joten sen tilalle tuli nyt rahka-lese-marja-mössö.

      Liikkumista lisäilen pikkuhiljaa. Salitreeni kiinnostais paljon, mutta en yksinkertaisesti kehtaa mennä. Jos sitten hieman pienempänä. Kotona voisi treenata käyttäen omaa painoa hyödyksi. Olikos se nimeltään funktioonalista treeniä? Jos joku tietää netissä hyvää kotitreeniä aloittelevalle, otan ilolla vastaan vinkkiä.

      Tulipas pitkä sepustus. Hyvää viikonjatkoa kaikille :).

      • -jia

        Mulla olis yks idea tuohon kotitreeniin jossa käytetään omaa painoa vastuksena. Niitä ohjeita tietty löytyy mm. youtubesta, mutta jos vaan sattuu löytymään ps3 kotoa niin siihen move paketti ja sellainen fittnes peli. Mulle autto paljon kun en halunnut opiskelu aikoina käyttää rahaa kalliissin salikortteihin. Peli pitää kirjaa painonpudotuksesta yms mitoista ja sieltä löytyy paljon erilaisia treenejä, rasvanpoltosta tehotreeneihin. Mulla itelläni oli tuosta apua painonpudotukseen.

        Onnea vielä kaikille painon pudotukseen (:


      • -tavoitteena 96kg-
        -jia kirjoitti:

        Mulla olis yks idea tuohon kotitreeniin jossa käytetään omaa painoa vastuksena. Niitä ohjeita tietty löytyy mm. youtubesta, mutta jos vaan sattuu löytymään ps3 kotoa niin siihen move paketti ja sellainen fittnes peli. Mulle autto paljon kun en halunnut opiskelu aikoina käyttää rahaa kalliissin salikortteihin. Peli pitää kirjaa painonpudotuksesta yms mitoista ja sieltä löytyy paljon erilaisia treenejä, rasvanpoltosta tehotreeneihin. Mulla itelläni oli tuosta apua painonpudotukseen.

        Onnea vielä kaikille painon pudotukseen (:

        Kiitos vinkeistä :). Täytyykin heti mennä youtubesta kollaamaan. Olen sellaisilla fitlandia.fi:sta löytyneillä juoksijan lihaskunto-ohjeilla jotain tehnyt. Tuo move ja fitness-peli kuulostaa oikein hyvältä. Pitänee kirjottaa joulupukille, jos se vaikka tois mulle tuollasen :).


    • pienemmäx

      Onpa hyvin lähtenyt sulla käyntiin -tavoitteena 96 kg-.

      Jätetään nuo puskista huutelijat omaan arvoonsa. Yhden hänen viesteistään pyysin poistoon, kun oli jo niin alatyylistä kirjoittelua. No alle 18 vuotias tyttönen on siinä iässä, että luulee tietävänsä kaiken kaikesta. "Elämä opettaa" toivottavasti häntäkin.

      Tämä on todellakin tukiryhmä eli nuori neiti jos luet näitä viestejä, niin siirry tosiaan muualle.

      Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

      • -tavoitteena 96kg-

        Hei pienemmäx :)

        Joo, jätetään heidät omaan arvoonsa. Sen verran, mitä olen joskus lueskellut näitä palstoja, on tämä laihduttajien tukiryhmä-palsta vaikuttanut asialliselta verrattuna vaikkapa lihavuus-palstaan, joka on ihan trollien valtaama. Toivottavasti tästä ei tule samanlaista.

        Mulla on nesteitä tosiaankin lähtenyt, ehkä pian jo rasvaakin. Sulla oli jo toinen viikko hyvällä pudotuksella, onnittelut siitä ja tsemppiä jatkoon :).


    • temppis71

      Vuosi sitten Elokuussa M36v177cm/104kg vyötärö 117-123cm... Tällä hetkellä 71kg ja vyötärö n. 71cm farkkujen koko 38" > 30" ja t-paidan koko XL > S
      Pakko myöntää että tuntuu kivalta, laihduttamisessa ei ollut mitään ihmeellistä ja 1-2kg oli aika realistinen viikkovauhti aina alas 75kg saakka.
      Oma konstini oli ymmärtää että -7000kcal on miinus yksi kilo läskiä. No kun tuolla konstilla olin dumpannut 14kg alkoi liikunta kiinnostaa kuin itsestään.
      Suosittelen iskemään tuon -7000kcal loven jollekkain aikavälille vaikkapa 10pv peruskulutukseen. Kannattaa määrittää oma peruskulutus vaikkapa Inbody kehonkoostumus analyysissä...
      Kuitenkin muistuttaisin että päästessänne tavoitteeseen se työ vasta alkaa, painonhallinta on sitten ihan oma juttunsa... :)

      • -tavoitteena 96kg-

        Hieno suoritus, temppis71.

        Kiinnostaisi tietää, että liikutko nyt pitääksesi painon samana saman verran kuin laihduttaessasi?


      • pienemmäx
        -tavoitteena 96kg- kirjoitti:

        Hieno suoritus, temppis71.

        Kiinnostaisi tietää, että liikutko nyt pitääksesi painon samana saman verran kuin laihduttaessasi?

        Onpas täällä hiljaista, toivottavasti häirikkö ei pilannut kenenkään motivaatiota?

        Hienoa temppis71, loistava painonpudotus. Perässä tullaan. Sehän on totta, että laihtuminen on suht helppoa mutta painonhallinta todella vaativaa. Itsellä takana kaksi epäonnistunutta painonpudotusta. Nyt terveydellisistä syistä, epäonnistuminen ei ole vaihtoehto.

        Huomenna tulee kolme viikkoa täyteen ja on punnitus. Ajattelin ottaa myös vartalon mitat, niin voi sitten niilläkin seurata pientymistä.


      • temppis71
        -tavoitteena 96kg- kirjoitti:

        Hieno suoritus, temppis71.

        Kiinnostaisi tietää, että liikutko nyt pitääksesi painon samana saman verran kuin laihduttaessasi?

        Hyvää "-tavoitteena 96kg-"
        - Itseasiassa liikun enemmän nyt kun mitä varsinaisen dieetin aikana. Oma tavoitteeni on 68kg jonka olen asettanut ihan vaan paremman kestävyysjuoksukunnon tavoittamiseksi. Nyt kun paino on 71kg luokkaa niin paino ei enään tipahda kovin äkäisesti, pitää olla tosi kärsivällinen.
        Nyt kun painonpudotus sinänsä ei ole enään se juttu niin liikunnasta on tullut suunnaton ilo ja se on itseasiassa lisännyt liikunnan määrää. Nyt kun liikun huvikseni pyrin sillä pitämään samalla painoa hallinnassa ja tavoittelemaan entistä parempaa kuntoa. Haaveena olisi nähdä vatsalihakset jossain vaiheessa (jos niitä onkaan) Nyt rasvaprosentti on noin 14.9 joten pian saisi näkyä... Mutta kiva projekti kaikenkaikkiaan ja suhteellisen nopea elämänmuutos.


      • pienemmäx
        temppis71 kirjoitti:

        Hyvää "-tavoitteena 96kg-"
        - Itseasiassa liikun enemmän nyt kun mitä varsinaisen dieetin aikana. Oma tavoitteeni on 68kg jonka olen asettanut ihan vaan paremman kestävyysjuoksukunnon tavoittamiseksi. Nyt kun paino on 71kg luokkaa niin paino ei enään tipahda kovin äkäisesti, pitää olla tosi kärsivällinen.
        Nyt kun painonpudotus sinänsä ei ole enään se juttu niin liikunnasta on tullut suunnaton ilo ja se on itseasiassa lisännyt liikunnan määrää. Nyt kun liikun huvikseni pyrin sillä pitämään samalla painoa hallinnassa ja tavoittelemaan entistä parempaa kuntoa. Haaveena olisi nähdä vatsalihakset jossain vaiheessa (jos niitä onkaan) Nyt rasvaprosentti on noin 14.9 joten pian saisi näkyä... Mutta kiva projekti kaikenkaikkiaan ja suhteellisen nopea elämänmuutos.

        Kolme viikkoa takana ja paino on pudonnut 4,1 kiloa. Olisin toivonut suurempaa tulosta mutta suunta on oikea eli alaspäin.


      • kokemusta on!!
        pienemmäx kirjoitti:

        Kolme viikkoa takana ja paino on pudonnut 4,1 kiloa. Olisin toivonut suurempaa tulosta mutta suunta on oikea eli alaspäin.

        Tuohan on mainio pudotus, yli kilo viikossa, hitaasti hyvä tulee! Jos pudotat painoa kovin nopeaan tahtiin, saat todennäköisesti kilot myös takaisin nopeasti.


      • pienemmäx
        kokemusta on!! kirjoitti:

        Tuohan on mainio pudotus, yli kilo viikossa, hitaasti hyvä tulee! Jos pudotat painoa kovin nopeaan tahtiin, saat todennäköisesti kilot myös takaisin nopeasti.

        Totta. Sitä vaan on alussa niin malttamaton. Reilu kilo viikossa on ihan loistava tahti. Kilo viikossa tekee 52 kiloa vuodessa :D niin paljon en kyllä aio laihduttaa.

        Tänään olin 2 tuntia kuntosalilla. Tunti laitteissa ja tunti spinningissä. Nyt pientä iltapalaa, rahkaa ja hedelmiä ja sitten nukkumaan.


      • yritys13
        pienemmäx kirjoitti:

        Totta. Sitä vaan on alussa niin malttamaton. Reilu kilo viikossa on ihan loistava tahti. Kilo viikossa tekee 52 kiloa vuodessa :D niin paljon en kyllä aio laihduttaa.

        Tänään olin 2 tuntia kuntosalilla. Tunti laitteissa ja tunti spinningissä. Nyt pientä iltapalaa, rahkaa ja hedelmiä ja sitten nukkumaan.

        Hei pienemmäx.

        Mitä nyt kuuluu? Mulla oli vyötärönympärys kun aloitin(85kg)110cm, tänään se oli 7 cm vähemmän eli 103cm.

        Mun eka välitavoite oli 85->78kg kolmessa viikossa. Nutriletin sivuilla tein sellaisen suunnitelman ja sivuilla oli sellainen käyrä jonka avulla sitä painoa pystyi päivittäin seuraamaan. Kahdesti se oli noususuunnassa mutta sain sen uudelleen laskuun.

        Nyt olen saavuttanut sen ekan välitavoitteen, ja tein tänään toisen välitavoitteen jossa aloitan 77.7kilosta ja tavoite kolmen viikon päähän on 76 kg,ja toiveena olisi saada se vyötärönympärys alle sadan.

        Täällä joku kirjoitti että on saavuttanut jo vyötärönymp.-tavoitteensa.

        Mulla se paino on kertynyt rumasti keskivartalolle. Mutta mies jo huomaa että jotain on tapahtunut. No, 7 kg.. ihan hyvä alku mun mielestä.


        Alussa puhuit että sullakin on tavoitteena se -1kg per viikko niin ku mullakin. Miten oot tavoitteessa pysynyt, vai oletko?


    • -tavoitteena 96kg-

      Mukana ollaan edelleen ja motivaatio on ehkä hieman kasvanut. Ajattelin aikaisemmin, etten ikinä enää voisi saavuttaa entistä painoani, tai ainakaan sitten pysymään siinä. Nyt olen pyöritellyt päässäni, kuinka paljon mun pitäis liikkua ja miten syödä omalla lepokulutuksellani/perusaineenvaihdullani 70-kilosena. Eroa tähän 105-kilosen lepokulutukseen on n. 300-500 kcal. Pitäisi hurahtaa oikein kunnolla liikkumiseen taas. Siitä voisi saada sen saman mielihyvän, jonka on saanut herkuttelusta/ylensyönnistä, ja vielä ilman itseinhoa, joka herkkujen mättämisestä itselläni aina seuraa.

      Pidän nyt kuitenkin tavoitteena tuota 96 kg:n saavuttamista. Prosessoin päässäni mahdollisuuksiani alempaan painoon kuitenkin. Haluan olla valmis myös pitämään aina sen saavutetun alemman painon.

      Olen nyt saavuttanut ekan välitavoitteeni ja vyötärön ympärys on nyt kaksinumeroinen (- 5kg ja -5 cm). Nyt sitten kohti toista välitavoitettani eli 100 kg:a.

      • korj*

        perusaineenvaihdunnallani*


    • muuttujaksi

      Tässä meni nyt pidempi aika kuin viikko, ja syynhän arvaa! Paino ei ole pudonnut, vyötärö on edelleen 112,5 cm. Kyllähän sitä painonpudottajana joutuu kuulemaan jos jonkinlaista vinoilua. Hyvä juttu, että täältä on poistettu epäasialliset kirjoitukset.

      Hienoa, että olette saaneet tuloksia, kyllä minäkin perässä tulen, mutta motivaatio on ollut hiukan hukassa. Kaikenlaisia syitä löytyy, mutta nyt teen ryhtiliikkeen ja alan säännöllisen seurannan itselleni ja en lupaa liikoja. Temppis71:elle nostan hattua, hieno saavutus, lähtöpaino ja mitat olleet suurin piirtein samat kuin minulla!

      • pienemmäx

        Motivaation pitää todellakin olla kohdallaan. Itse olen alkanut nauttia pienestä nälän tunteesta. Jotenkin se viestittää, että muutosta tapahtuu. Ähkyyn asti en enää syö. Lopetan kun on vielä vähän nälkä ja hetken päästä huomaan, että on kylläinen olo.

        Viikonloppuisin olen syönyt aamupalalla ruisleipää, tänään vaihdoin sen munakkaaseen eli yritän vieläkin vähentää hiilareita minimiin. Pastaa, perunaa, riisiä jne. ei tee enää edes mieli. Jäätelöä ja pullaa tekee välillä kovasti mieli mutta toistaiseksi olen välttynyt kiusaukselta.

        Ensi keskiviikkona tulee kuukausi täyteen kevyempää elämää. Yritän välttää laihdutus sanaa, kun se kuulostaa niin tympeältä.

        Ihanaa aurinkoista syysviikonloppua kaikille!


      • utelias551
        pienemmäx kirjoitti:

        Motivaation pitää todellakin olla kohdallaan. Itse olen alkanut nauttia pienestä nälän tunteesta. Jotenkin se viestittää, että muutosta tapahtuu. Ähkyyn asti en enää syö. Lopetan kun on vielä vähän nälkä ja hetken päästä huomaan, että on kylläinen olo.

        Viikonloppuisin olen syönyt aamupalalla ruisleipää, tänään vaihdoin sen munakkaaseen eli yritän vieläkin vähentää hiilareita minimiin. Pastaa, perunaa, riisiä jne. ei tee enää edes mieli. Jäätelöä ja pullaa tekee välillä kovasti mieli mutta toistaiseksi olen välttynyt kiusaukselta.

        Ensi keskiviikkona tulee kuukausi täyteen kevyempää elämää. Yritän välttää laihdutus sanaa, kun se kuulostaa niin tympeältä.

        Ihanaa aurinkoista syysviikonloppua kaikille!

        Hmmm....onko tullut edistystä nimmari pienemmäx?


      • pienemmäx
        utelias551 kirjoitti:

        Hmmm....onko tullut edistystä nimmari pienemmäx?

        Niinkuin olen tuolla aiemmassa viestissäni kertonut, niin kolmessa viikossa on pudonnut 4,1 kiloa. Tavoitteena on laihtua vähintään kilo viikossa, kunnes painan alle 100 ja sen jälkeen tahtia voi hiljentää, jos siltä tuntuu. Sellainen 0,5-2kg viikossa on minusta turvallinen pudotustahti tästä massasta.

        Tarkoitus on ottaa myös vartalon mitat ja teenkin sen tässä samalla:

        Käsivarsi 37cm
        Rinta 116cm
        Vyötärö 97cm
        Vatsa 115cm
        Lantio 116cm
        Reisi 74cm
        Pohje 45cm

        Eli näitä mittoja pienentelen.


      • s.ulkov
        pienemmäx kirjoitti:

        Niinkuin olen tuolla aiemmassa viestissäni kertonut, niin kolmessa viikossa on pudonnut 4,1 kiloa. Tavoitteena on laihtua vähintään kilo viikossa, kunnes painan alle 100 ja sen jälkeen tahtia voi hiljentää, jos siltä tuntuu. Sellainen 0,5-2kg viikossa on minusta turvallinen pudotustahti tästä massasta.

        Tarkoitus on ottaa myös vartalon mitat ja teenkin sen tässä samalla:

        Käsivarsi 37cm
        Rinta 116cm
        Vyötärö 97cm
        Vatsa 115cm
        Lantio 116cm
        Reisi 74cm
        Pohje 45cm

        Eli näitä mittoja pienentelen.

        Ilmeisesti otitte jonkin verran opiksenne aikaisimmista viesteistäni ja lopetitte ainakin koko nutraamisen joten onnittelut astuitte terveellisemmän laihdutuksen puolelle :)
        En vain ymmärrä miksi ei saisi sanoa omaa mielipidettä tietynlaisesta laihduttamisesta..
        No vaikka olenkin nuori neiti ja kokematon ynnä muuta niin en ole täysin idiootti ja tiedän laihdutuksesta paljon en tulisi muuten saarnaamaan teille koko asiasta yhtään mitään.Alaikäisenäkin toivoisin että kunnioittaisitte sanojani ettekä heti tallaisi niitä maanrakoon ja ilmoittaisi niitä asiattomiksi.En todellakaan kyllä ylläty jos tämäkin viesti poistetaan..


      • pienemmäx
        s.ulkov kirjoitti:

        Ilmeisesti otitte jonkin verran opiksenne aikaisimmista viesteistäni ja lopetitte ainakin koko nutraamisen joten onnittelut astuitte terveellisemmän laihdutuksen puolelle :)
        En vain ymmärrä miksi ei saisi sanoa omaa mielipidettä tietynlaisesta laihduttamisesta..
        No vaikka olenkin nuori neiti ja kokematon ynnä muuta niin en ole täysin idiootti ja tiedän laihdutuksesta paljon en tulisi muuten saarnaamaan teille koko asiasta yhtään mitään.Alaikäisenäkin toivoisin että kunnioittaisitte sanojani ettekä heti tallaisi niitä maanrakoon ja ilmoittaisi niitä asiattomiksi.En todellakaan kyllä ylläty jos tämäkin viesti poistetaan..

        Ole ystävällinen ja mene muualle mielipiteitesi kanssa. On olemassa ihan nutrausketjujakin, miksi et mene sinne länkyttämään. Tässä ketjussa ei kukaan ole koskaan ilmoittanut täysnutraavansa.

        Jos tarkoituksesi on vain häiriköidä, niin viestisi ilmoitan asiattomiksi. Eikö niiden poistaminen jo kerro sinulle jotain "mielipiteittesi" tasosta.


      • pienemmäx
        pienemmäx kirjoitti:

        Ole ystävällinen ja mene muualle mielipiteitesi kanssa. On olemassa ihan nutrausketjujakin, miksi et mene sinne länkyttämään. Tässä ketjussa ei kukaan ole koskaan ilmoittanut täysnutraavansa.

        Jos tarkoituksesi on vain häiriköidä, niin viestisi ilmoitan asiattomiksi. Eikö niiden poistaminen jo kerro sinulle jotain "mielipiteittesi" tasosta.

        Tarkennan vielä, että minulla ei ole mitään nutrausta vastaan ja tässä ketjussa jokainen saa laihduttaa vapaasti haluamallaan tyylillä.

        S.ulkov kerrotko oman laihdutustarinasi. Tämä on tukiryhmä.


    • -tavoitteena 96kg-

      Tervehdys!

      Nyt on kaksi viikkoa takana kevennystä. Paino tänään 104,5 (-5,5 kg, tavoitteeseen 8,5 kg) ja vy 98 cm (-6cm).

      Leivän mussutusta olen saanut vähennettyä ihan hyvin. Kaikki mieliteot liittyy ruispaloihin tai hapankorppuihin silti. Karkkia olen syönyt vähemmän, mutta olen silti sortunut ostamaan irttareita, jotka on noiden ruispalojen lisäksi toinen addiktio.Tuolla toisessa ketjussa oli linkki Kunnossa kaiken ikää:n Tartu tilaisuuteen-oppaaseen, jossa oli kuva, kuinka 3 kilon "kasa" omenoita vastaa 300 g:n "hyppysellistä" karkkia. Aika pysäyttävää!

      Tavoite tulevalle viikolle, etten söisi lainkaan karkkia. Nyt lenkille aurinkoiseen säähän :). Hyvää sunnuntaita kaikille ja tsemppiä haasteisiin!

      • pienemmäx

        Minäkin tutustuin siihen oppaaseen, jossa oli tuo omena/karkki vertaus. Aika hurjaa. Eilen oli "pakko" ostaa pussi Hopea toffeeta, jota on taas alettu valmistaa. Lapsuuden suurta herkkua, puoli pussia söin ja oli kyllä hyvää. Irtokarkit ei ole mulle suurta herkkua mutta salmiakkia tai lakua on aina välillä saatava.

        Tänään tein kahden tunnin pyörälenkin ja lisäksi venyttelyä puolen tunnin ajan.

        Aamulla söin munakkaan. Lounaaksi lohikeittoa ja vielä syön kanasalaatin ja jälkiruokana ananasta rahkalla muutama hopea toffee:D

        Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!


    • Royal energy

      Hihii, mulla juoksuinto palasi rytinällä kun kävin ostamassa vyön johon laitan joustopäisen hihnan ja annan koiran juosta vetäen edessä. Vauhtia ja hauskuutta on kädet saa olla vapaana lenkin aikana :)
      Metrit oikeasti taittuu alla vauhdin hurmassa eikä väsy tunnu enää niin helposti vaikka lahokuntoinen olenkin. Pyörälläkin ollaan hieman kokeiltu vaan siinä en saa niin itse sitä tunnetta kehoon että kaloreita palaisi vaikka 10km menisi heittäen.

      Laji ei myöskään katso koiran kokoa koska täällä päin pienin juoksija kaksikko on chihuahuan omaava :)

      Vähän ensi makua:
      https://www.youtube.com/watch?v=sbWpkDM-bhY

      Itse olen tilailut tuolta edukkaasti juoksuvermeet koiralle:
      https://www.vul.fi/wanhat-sivut/postimyynti2.htm

      • pienemmäx

        Eilen oli punnitus ja masentavana tuloksena paino oli tismalleen sama kuin viikko sitten. Aaaaaaargh :-(

        Ei voi muuta kuin jatkaa tiukasti. Tähänhän ne "kuurit" ja "dieetit" yleensä kait kaatuu.

        Sumuisen sateista torstaita!!!!


      • -tavoitteena 96kg-
        pienemmäx kirjoitti:

        Eilen oli punnitus ja masentavana tuloksena paino oli tismalleen sama kuin viikko sitten. Aaaaaaargh :-(

        Ei voi muuta kuin jatkaa tiukasti. Tähänhän ne "kuurit" ja "dieetit" yleensä kait kaatuu.

        Sumuisen sateista torstaita!!!!

        Mulla tulee varmaankin plussaa tällä viikolla. Vaaka näytti tuossa yhtenä aamuna 103:a. Sit alkoi menkat ja iltapaino olikin jo 5 kg! Tänä aamuna vajaa 105 kg. Olo onkin tosi turvonnut. En usko, että sunnuntaina ois alle viime viikon tuloksen. Mutta ei kai näillä yhden viikon tuloksilla ole pitkässä juoksussa niin merkitystä? Jumituksia ja plussaviikkoja varmaan tulee jatkossakin eri syistä. Oisko sulla "pienemmäx" lihaksiinkin tullut painoa? Liikut kuitenkin ilmeisesti suht reippaasti...?

        Itselleni oli yllätys eilisessä Hesarin jutussa, kuinka nopeasti sitä muutosta lihaksissa alkaa tapahtumaan:
        " "Muutaman kuukauden voimaharjoittelulla saa kasvatettua lihasvoimaa 20 prosenttia iästä riippumatta. Se on saman verran kuin parissa vuosikymmenessä iän myötä menettää. Kato on helppo kiriä kiinni treenaamalla lihaksia pari kolme kertaa viikossa", Juha Hulmi sanoo."

        www.hs.fi/terveys/Lihasmassa voi alkaa huveta jo kolmekymppisenä näin estät sen/a1382580041419?ref=hs-art-top-3

        Voisin ottaa vaikka kymmenen plussaviikkoa, jos saisin niillä itselleni hieman paremman itsetunnon, jotta voisin mennä kuntosalille. Noh, onneksi jotain voi tehdä kotioloissakin...

        Hyvää viikonloppua kaikille :) !


      • pienemmäx
        -tavoitteena 96kg- kirjoitti:

        Mulla tulee varmaankin plussaa tällä viikolla. Vaaka näytti tuossa yhtenä aamuna 103:a. Sit alkoi menkat ja iltapaino olikin jo 5 kg! Tänä aamuna vajaa 105 kg. Olo onkin tosi turvonnut. En usko, että sunnuntaina ois alle viime viikon tuloksen. Mutta ei kai näillä yhden viikon tuloksilla ole pitkässä juoksussa niin merkitystä? Jumituksia ja plussaviikkoja varmaan tulee jatkossakin eri syistä. Oisko sulla "pienemmäx" lihaksiinkin tullut painoa? Liikut kuitenkin ilmeisesti suht reippaasti...?

        Itselleni oli yllätys eilisessä Hesarin jutussa, kuinka nopeasti sitä muutosta lihaksissa alkaa tapahtumaan:
        " "Muutaman kuukauden voimaharjoittelulla saa kasvatettua lihasvoimaa 20 prosenttia iästä riippumatta. Se on saman verran kuin parissa vuosikymmenessä iän myötä menettää. Kato on helppo kiriä kiinni treenaamalla lihaksia pari kolme kertaa viikossa", Juha Hulmi sanoo."

        www.hs.fi/terveys/Lihasmassa voi alkaa huveta jo kolmekymppisenä näin estät sen/a1382580041419?ref=hs-art-top-3

        Voisin ottaa vaikka kymmenen plussaviikkoa, jos saisin niillä itselleni hieman paremman itsetunnon, jotta voisin mennä kuntosalille. Noh, onneksi jotain voi tehdä kotioloissakin...

        Hyvää viikonloppua kaikille :) !

        Kävin aamulla vaa'alla ja paino on tippunut 400 grammaa eli jumitus on ohi. Eipä tuosta jumista tai mahdollisesta pienestä painonnoususta pitäisi hermostua mutta kyllä se ikävältä tuntuu.


        Tavoitteena 96 kiloa, mene vain rohkeasti kuntosalille. Ei siellä kukaan katsele arvostelevasti tai muuta ikävää. Ei ainakaan mun kokemuksen mukaan. Yritä vaikka saada joku kaveri mukaan aluksi. Itse en pahemmin piittaa kuntosalilaitteista mutta spinningistä pidän. Liikun mieluummin yksin ulkona pyöräillen ja kävellen. Sitten kun paino on tippunut reilusti alle sadan ( ensi keväänä?) aloitan vanhan, rakkaan harrastuksen juoksemisen. Nyt polvet ei kestä.

        Ihanaa viikonloppua kaikille!


      • -tavoitteena 96kg-
        pienemmäx kirjoitti:

        Kävin aamulla vaa'alla ja paino on tippunut 400 grammaa eli jumitus on ohi. Eipä tuosta jumista tai mahdollisesta pienestä painonnoususta pitäisi hermostua mutta kyllä se ikävältä tuntuu.


        Tavoitteena 96 kiloa, mene vain rohkeasti kuntosalille. Ei siellä kukaan katsele arvostelevasti tai muuta ikävää. Ei ainakaan mun kokemuksen mukaan. Yritä vaikka saada joku kaveri mukaan aluksi. Itse en pahemmin piittaa kuntosalilaitteista mutta spinningistä pidän. Liikun mieluummin yksin ulkona pyöräillen ja kävellen. Sitten kun paino on tippunut reilusti alle sadan ( ensi keväänä?) aloitan vanhan, rakkaan harrastuksen juoksemisen. Nyt polvet ei kestä.

        Ihanaa viikonloppua kaikille!

        Totta, ettei se mitenkään mieltä ylentävää ole. Ei ollut tarkoitus vähätellä pettymyksen tunnetta. Hyvä, että jumi meni matkoihinsa.

        Juoksu on kyllä siitäkin kivaa, että sitä voi tehdä missä ja millon vaan. Itselle se, että juoksee jossain luonnon keskellä, merkitsee jo puolta nautintoa koko hommasta. Eli tuskin juoksisin sitten siellä salilla, kun sinne rohkaistun. Ihan hölmöä, kun oon tehnyt siitä kuntosalista jotain ihan kamalan pelottavaa :D. Joten ensi viikolla lyöttäydyn jonkun kaverin messiin, kuten ehdotit, kiitos siitä.

        Lauantai-iltoja!


      • pienemmäx
        -tavoitteena 96kg- kirjoitti:

        Totta, ettei se mitenkään mieltä ylentävää ole. Ei ollut tarkoitus vähätellä pettymyksen tunnetta. Hyvä, että jumi meni matkoihinsa.

        Juoksu on kyllä siitäkin kivaa, että sitä voi tehdä missä ja millon vaan. Itselle se, että juoksee jossain luonnon keskellä, merkitsee jo puolta nautintoa koko hommasta. Eli tuskin juoksisin sitten siellä salilla, kun sinne rohkaistun. Ihan hölmöä, kun oon tehnyt siitä kuntosalista jotain ihan kamalan pelottavaa :D. Joten ensi viikolla lyöttäydyn jonkun kaverin messiin, kuten ehdotit, kiitos siitä.

        Lauantai-iltoja!

        En minä kokenut, että olisit vähätellyt. Olen vaan luonteeltani liian kärsimätön, täytyy opetella kärsivällisemmäksi ainakin tämän keventymisen suhteen.

        Keksin itselleni uuden tavoiteohjelman eli 3 kilon pudotukset. Ensimmäinen tavoite on saavutettu ja toinen on 116,5 kiloa, sitten 113,5 jne.

        Loistavaa, jos rohkaistuit menemään kuntosalille.


      • s.ulkov
        pienemmäx kirjoitti:

        En minä kokenut, että olisit vähätellyt. Olen vaan luonteeltani liian kärsimätön, täytyy opetella kärsivällisemmäksi ainakin tämän keventymisen suhteen.

        Keksin itselleni uuden tavoiteohjelman eli 3 kilon pudotukset. Ensimmäinen tavoite on saavutettu ja toinen on 116,5 kiloa, sitten 113,5 jne.

        Loistavaa, jos rohkaistuit menemään kuntosalille.

        No kai sitten pitää kertoa omaa laihdutusta eli olin 14vanha ja mitat oli 152cm ja 55kg josta lähdin pudottamaan painoa alas näin;7-8km lenkki koiran kanssa 5-6pv viikossa koulumatkat,päivässä yhteensä 6km treenit 3pv viikossa ja silloin tällöin lihaskuntoa.Voi kuulostaa aika paljolta mutta lähtökuntoni oli kumminkin hyvä.Lisäksi muutin ruokailuani hieman terveellisemmäksi eli söin 4-5x päivässä kunnon ruokaa ja lisäsin salaattia,kasviksia jne.Tuolla laihdutin 50kiloon. Pituutta on tullut lisää ja olen nykyisin jopa 155cm ja 50kg eli paino on pysynyt samassa jo hyvän aikaa.Samalla kun laihdutin luin paljon netistä ja kirjoista laihdutuksesta,liikkumisesta ynnä muusta sellaisesta.En itse pidä kirjoituksiani mitenkään erityisen loukkaavina tai vastaavina..Ja kai sitä saa kommentoida?


    • sali on mun juttu

      -tavoitteena 96kg-, kuule, minä kävin kuntosalilla kyselemässä juttuja ja tilasin opastajan, joka teki minulle kunto-ohjelman. Oppaan kanssa kokeilin laitteet ja lopuksi vielä kierrettiin yhdessä katsomassa mitkä laitteet on minun ohjelmassa.
      Kotona luin sitä ohjelmaa ja alkuun oli salilla mukana, niin siitä katsoin jotain säätöjä ym.
      Hyvin on mennyt, vaikka olen eläkeläinen ja eka kertaa salilla.

      Rohkeasti vain tutustumaan saliin ja kyselemään!

      • pienemmäx

        Oli pakko käydä aamulla vaa'alla ja kyllä se paino on taas reilusti laskusuunnassa. JIPPIII.

        Nyt lähden reippaalle kävelylenkille ja sen jälkeen herkullista kasvissosekeittoa ja jälkkäriksi hedelmiä.

        Mukavaa sunnuntaita kaikille!


      • pienemmäx
        pienemmäx kirjoitti:

        Oli pakko käydä aamulla vaa'alla ja kyllä se paino on taas reilusti laskusuunnassa. JIPPIII.

        Nyt lähden reippaalle kävelylenkille ja sen jälkeen herkullista kasvissosekeittoa ja jälkkäriksi hedelmiä.

        Mukavaa sunnuntaita kaikille!

        5 viikkoa takana ja pudotusta 4,8 kiloa.


    • darling

      Minulla alkoi tänään neljäs viikko ja paino tippunut 4,5 kiloa. Lähtöpaino oli 108,5kg, pituutta mulla 172cm ja ikä 33v. Mun ruokavalio on aika samantyylinen kun "pienemmäx" ja hyvin se on toiminut.

    • Jaana

      Moi! Ängen joukkoon, ikää 35, nainen, 170cm/ 105,7 oli aamun paino. Pahimmillaan paino on ollut n.114kg, tästä on noin vuosi.
      Tavoite on saada paino kaksinumeroiseksi ja sen jälkeen se ei saa ENÄÄ IKINÄ nousta sen yli...

      • pienemmäx

        Mukavaa, että on tullut uusia joukkoon. Tervetuloa darling ja Jaana!

        Mä olen niin samoilla linjoille, että kun alle satasen pääsen, niin ikinä en enää anna painon nousta näin ylös. Mä olen ajatellut näin, että lievä ylipaino on ihan ok mutta kun painoindeksi menee yli 30, niin se on todellakin liikaa. Ja puhun ihan omista kiloistani.

        Tänään on ollut tiukka päivä ja hemmottelin itseäni reilusti tummalla suklaalla.

        Paino on tänään 117,7 ja seuraava välitavoite 116,5 eli 3 kilon pudotuksia. 113,5- 110,5- 107,5-104,5-101,5-98,5 jne.


    • m.sakki

      Heippa!

      En liity tukiryhmään, koska olen päässyt jo niin lähelle tavoite painoani.
      Kirjottelen ihan ispiraatioksi teille! (:

      Mulla siis alkoi lihominen kun selkä meni rikki ja jouduin lopettamaan juoksemisen, lääkkeet selkäkipuihin myös aiheutti makean nälkää.

      painoin 2 vuotta sitten 98 kiloa, pituus 173 cm. En pitänyt peilikuvastani mutta en ajatellut laihtumista sille hetkelle tärkeänä selän takia.
      Päätin kuitenkin yrittää lopettaa tupakan polton ja aloitin ylenpalttisen veden juonnin joka vei tupakan himoa pois. (älkää ottako minun ensimmäisistä 3 kk:sta mallia!!!)
      Normaali veden juonti päivässä on n.3 litraa, mutta minulla alkoi hipoa jo 8-9 litraa per päivä. (joinakin yksittäisinä laskin jopa 11 litraa) Liiallinen vedenjuonti voi johtaa jopa sisältäpäin "hukkumiseen" ja on siis erittäin vaarallista.
      Veden juonti siis täytti vatsaa ja ihan huomaamatta ruokailu jäi erittäin vähäiseksi. ehkä keskimäärin noin 500 kcl päivässä.
      noin 3 kuukautta oli mennyt ja en enään kestänyt niitä päänsärkyjä ja lihaskipuja. Vasta lääkärin puheiden jälkeen tajusin kuinka vaarallista veden juominen vio äärimmillään olla. Lääkäri pisti minut vaa'alle ja HUPS olin laihtunut 3 kk.n aikana 14 kiloa.
      Lopetin liian veden juomisen, mutta sain ispiksen ruveta laihduttamaan tuon painon pudotuksen myötä.

      Itse laihdutuksen aloittaminen tapahtui näin:
      Vaihdoin hissit portaisiin ja en mennytkään autolla kauppaan vaan kävellen tai pyörällä. Ei siis mitään ylen palttista liikunnan lisäystä.
      Lopetin makeisten, sipsien yms minulle rakkaiden pullien syömisen. silloin tällöin yksi munkki, ehkä kerran 2 viikossa. (uskokaa tai älkää vaikean alun jälkeen, jonkun ajan päästä sitä makeaa ei tee enään edes niin mieli)
      Minä söin koko laihdutuksen ajan sekä perunaa riisiä että pastaa yms hiilareita, MUTTA jos ennen söin 4 perunaa nyt syön vain yhden. sama jako riisillä yms muilla. Lisäsin Kasviksia paljon ja kun löytyi ne omat lemppari vihannekset niin niitä meneekin kaikista eniten.
      Kun ruoka oli annosteltu lautaselle "vanhan normin mukaan" laitoin siitä heti puolet muovi kulhoon seuraavaa päivää varten.
      Eli puolitin siis annoskoon täysin.

      Missään vaiheessa en siis ole pitänyt mitään superdiettejä yms ylenpalttista liikunnan lisäystä, Nyt painan 70-71 kg housu koko tippunut n.4 kokoa . itse laihdutus tarkoituksella lähti siis 13 kg 10 kuukaudessa.

      Tekin pystytte siihen! TSEMPPIÄ kaikille (:
      ja älkäähän masentuko vaikka kilojen lähteminen vaikenee mitä alemmaksi se paino menee! :D

    • Jaana

      -2,4kg viime perjantaista tähän päivään..

    • -tavoitteena 96 kg-

      Hei kaikille!

      Miten teillä kanssakeventäjillä menee? Itselläni välillä usko meinaa loppua, välillä sitten melkein puhkuu ja puhisee motivaatiosta. Mieliteot on selkeästi vähentyneet. Mulle näyttäs sopivan, että syön suht usein pieniä annoksia. Aikaisemmin saatoin pahimpina päivinä syödä KERRAN päivässä illalla kotiin tultuani. Nyt ei tuo enää onnistuis, koska mahalaukku pienentynyt sen verran, että tulee "ähkyolo" lautasellisesta ruokaa.

      Tänään mulla tulee neljä viikkoa täyteen tätä taivalta.

      6.10. paino 110 kg, vy 104 cm
      20.10. 104,5kg, 98 cm
      3.11. 102,4 kg, 94 cm

      Jos, muistan oikein, liikunta tepsii juuri vyötärölihavuuteen. Vaikka paino ei niin putoaiskaan, voi vyötärö pienentyä. Eilisessä "AnnaSkipperissä" (ts. Olet mitä syöt, Ruotsi) ehkä hieman myös vyötärölihava nuori nainen menetti neljässä viikossa 18 cm vyötäröltään, vaikka paino putosi alle 10 kg tjsp. Motivoi kyllä liikkumaan :).

      Tulipas taas pitkä sepustus, soriii... Hyvää sunnuntaita kaikille!

      • pienemmäx

        Sinulta on lähtenyt 10 senttiä vyötäröltä ja melkein 8 kiloa neljässä viikossa. Huippuhyvä suoritus. Onnittelut!

        Tiukkaa on välillä. Tänään mulla oli armoton nälkä runsaan aamiaisen jälkeen ja teki mieli lähteä kauppaan ostamaan herkkuja. Maltoin mieleni ja vetäisin lautasellisen kaurapuuroa ja nälkä lähti.

        Paino tippuu, hitaasti mutta varmasti. Siihen kilo viikossa pudotukseen en ihan taida päästä mutta en viitsi vielä vähentää syömisiäni, kun paino tippuu näinkin. Ei tässä ole kiire mihinkään. Eipä nuo kilot ihan hetkessä kertyneetkään. Jos ensi kesän alussa painan alle 90 kiloa, niin olen todella tyytyväinen. Lääkärille lupasin, että paino laskee vähintään 30 kiloa vuodessa ja sen lupauksen aion pitää.

        Mukavaa sunnuntaita kaikille keventyjille!


      • -tavoitteena 96 kg-
        pienemmäx kirjoitti:

        Sinulta on lähtenyt 10 senttiä vyötäröltä ja melkein 8 kiloa neljässä viikossa. Huippuhyvä suoritus. Onnittelut!

        Tiukkaa on välillä. Tänään mulla oli armoton nälkä runsaan aamiaisen jälkeen ja teki mieli lähteä kauppaan ostamaan herkkuja. Maltoin mieleni ja vetäisin lautasellisen kaurapuuroa ja nälkä lähti.

        Paino tippuu, hitaasti mutta varmasti. Siihen kilo viikossa pudotukseen en ihan taida päästä mutta en viitsi vielä vähentää syömisiäni, kun paino tippuu näinkin. Ei tässä ole kiire mihinkään. Eipä nuo kilot ihan hetkessä kertyneetkään. Jos ensi kesän alussa painan alle 90 kiloa, niin olen todella tyytyväinen. Lääkärille lupasin, että paino laskee vähintään 30 kiloa vuodessa ja sen lupauksen aion pitää.

        Mukavaa sunnuntaita kaikille keventyjille!

        Kiitos onnitteluista. Viimeisen kahden viikon perusteella voisin odottaa viikkopudotuksen olevan 0,5-1,5 kg jatkossa. Mutta eipä näin lyhyen ajan perusteella kannata vielä olettaa mitään. Kuten sanoit, ei ole kiire mihinkään. Tärkeintä kai, että on tehnyt päätöksen muuttaa jotain parempaan suuntaan.

        Mulle lääkäri määräsi labrakokeita, joissa oletti näkyvän tuon keskivartalorasvan vaikutukset (kohonneet kolestroliarvot ja maksa-arvot jne). Ne oli kuitenkin kaikki ihan ok. Olen miettinyt, että viimeistään vuodenvaihteen jälkeen menen tapaamaan ravintoterapeuttia tms. Jos tätä alkua ensin katselis yksin.


    • darling

      Kävin tänään aamulla vaa`alla (vaikka virallinen punnituspäivä on vasta tiistaina). Vaaka näytti 102,9kg. Viime viikolla se oli 104kg, eli yli kilo mennyt alle viikossa. Nyt on virallisesti kaikki raskauskilot pois, seuraava tavoite ois 99kg.

    • Jaana

      Itse käyn vaa'alla joka päivä, sillä jos painoa on tänään enemmän kuin eilen, tiedän, että jotain on tullut syötyä liikaa. Aamun paino oli 103,9kg .
      Tänään olin rasvanpolttoapinningissä ja join rasvanpolttojuomaa sekä vettä. Luoja, että hikosin.

      • pienemmäx

        6 viikkoa tuli tänään täyteen. Pudotusta viikossa 400 grammaa eli yhteensä 5,2 kiloa. Mulla on menkat eli saattaa olla jonkin verran turvotusta. Sehän selviää ensi viikon punnituksessa. Kyllä minäkin käyn joka aamu vaa'alla, vaikka kerran viikossa riittäisi ihan hyvin.


    • viddi

      Hei!

      Itse laihdutin kymmenisen kiloa muutama vuosi takaperin ihan kotikeinoin ja ajattelin, että voisin jakaa teille joitain videoita, joita käytin.
      Youtubesta tosiaan löytyy todella paljon tehokkaita videoita, esim. laittamalla "sparkpeople" hakupalkkiin löytyy 10-15 minuuttisia monipuolisia treenivideoita, jotka sopivat aloittelijoista keskitasoisille, kannattaa käydä katsomassa!

      Itse tein alussa sparkpeoplen videoita, mutta kunnon kehittyessä siirryin Jillian Michaelsin videoihin (löytyy myös youtubesta), joista joihinkin tarvitsee pieniä painoja. Vaikka 1,5 litran limsapullon täyttämällä saa hyvän kotitekoisen painon. Jillianin videoiden lisäksi katsoin muita videoita, esim hakusanoilla "the cafemom workout" ja "cardio dance workout". Noilla hakusanoilla pääsee ainakin alkuun, voin kyllä kertoa lisääkin, jos kiinnostaa!

      Kaikki nämä videot tosin ovat englanniksi, mutta en usko sen olevan ongelma, sillä niissä myös havainnollistetaan kaikki liikkeet. Videotreenien tekeminen on sinänsä parempi kuin yksin tekeminen, sillä videoiden kanssa tuntuu siltä, että olisi oma ohjaaja, joka motivoi eteenpäin.

    • pullukka

      Pienemmäx- hieno tahti sulla tuossa pudotuksessa ja jos vain pysyy tiukkana, niin varmasti menetetyt kilot on nyt historiaa, ainakin toivottavasti.
      Muille täällä lukijoille: kumpi parempi keino kerran viikossa puntarilla vai joka aamu? Olen sitä tässä pohtinut, joka aamu: tulee stressiä, kerran viikossa: turhautuu kun ei tiedä missä mennään.. :/ http://virvonvarvon.blogspot.fi/

    • annoskoko

      Hei,

      minäkin liityn ketjuun. Aloitin laihduttamisen lokuun alussa (110kg ja 172cm), alku oli hankalaa (paino ei lähtenyt putoamaan), mutta sitten se nytkähti 106 kg ja nyt 105kg. En varsinaisesti laihduta, vaan koitan korjata ruokailuani sellaiseksi, että voin sitä loppuikäni noudattaa. Tällä hetkellä syön aamulla puuroa, lounaan työpaikkaruokalassa, välipalaksi hedelmän, päivälliseksi "jotain arkiruokaa" ja illalla rahkaa tms. ja marjoja. Jumpilla käyn 3 krt / vko (venyttelyä, zumbaa ja punttia), ja koitan käydä kävelyllä pari kertaa viikossa (en ole viimeaikoina ehtinyt). Tavoite on 75kg. Mieluummin hitaasti mutta varmaasti. Eilen tuli vähän syötyä rasvaista ja makeaa, kun oli isänpäivä. Sain kuitenkin vähän pidettyä kuria määrissä.

      Nyt koitan saada lisättyä kasviksia ruokavalioon.

    • Jaana

      18 päivää ja -5kg. Ihan jees.

      • pienemmäx

        Kiitos tsempeistä pullukka! Tervetuloa mukaan annoskoko! Loistavasti olet painoa pudottanut Jaana!

        Eilen tuli tosiaan syötyä vähän kakkua mutta tänään ollaan taas ruodussa. Hyvin on syömiset pysynyt terveellisinä eikä vanhoihin ruokailutapoihin ole yhtään ikävä.

        Mukavaa viikkoa kaikille!


    • darling

      5 viikkoa takana ja pudotusta 6,3kg.

    • Jaana

      Hei! Tänä aamuna puntari näytti 102,1kg. Tavoite olisi saada paino kaksinumeroiseksi ensi viikon torstaihin mennessä, minulla on silloin jälkitarkastus keskenmenon jälkeen.. Ei tarvisi lääkärin ainakaan sanoa,,ettei ole yritystä!
      Jos ei mene niin paljon, niin sitten ei, ainakin on yritetty.

      • pienemmäx

        7 viikkoa takana ja paino pudonnut yhteensä 6,2. Viime viikolla oli turvotusta, sillä nyt paino laski viikossa kilon. Toinen tavoite oli 116,5 ja nyt se on ohitettu. Seuraava tavoite on 113,5.


    • annoskoko

      Tämän viikon saldo /- eli nolla. Sunnuntaina tuli vähän lipsuttua isänpäivän takia, ja maanantaina tuli lounas syötyä pitkän kaavan mukaan ( ja rasvaisesti). Olen ihan tyytyväinen, viikon päästä pudotusta taas:)

    • Jaana

      aamun paino 101,8kg. On nyt muutaman päivän junnannut sitkeästi paikallaan, kunnes tänään nytkähti alaspäin. Tänään käytiin kebabilla ja otin aurajuustorullakebabin mutta enpäs syönyt leipää rullan ympäriltä! ;)
      Eli lihaa ja salaattia eikä väsyttänyt lainkaan, niinkuin aina rullan jälkeen.
      Kolmessa viikossa pudotusta siis 5,8kg.
      En saa painoa kaksinumeroiseksi jälkitarkastukseen mennessä, mutta ainakin kilon aion vielä saada pois siihen mennessä.

    • -tavoitteena 96 kg-

      Paino tänään 99,8 kg. Pienen flunssan vuoksi olo ollut hieman voimaton ja liikkuminen sen vuoksi vähäistä, mutta jospa taas aamulenkit lähtisi rullaamaan.

      Joko teillä on pikkujoulukausi alkanut? Itselläni hieman paineita selvitä herkkutarjoiluista. Juomisista kieltäytyminen ei niinkään tuota ongelmaa.

    • darling

      6 viikkoa takana ja paino pudonnut 7,5kg. Aamulla vaaka näytti 101 kg.

    • 10+13

      darling, mitä teet kun paino noin nopeasta/tasaisesti putoaa?

      Mulla junnaa taas paikoillaan!

    • darling

      Mä käyn melkein joka päivä tunnin teholenkillä, 5-6km . Käytän vahva CLA ja vahva vihreä tee pillereitä, Syön paljon kasviksia, kalaa, kanaa. Välipalaks syön yleensä hedelmän. Välillä (aika harvoin) korvaan aterian Meal Pro pirtelöllä.

      • pienemmäx

        No niin, nyt on kaksi kuukautta laihdutusta takana ja tämän viikon tulos pyöreä nolla eli yhteensä pudotusta 6,2 kiloa.


    • annoskoko

      Kävin tänään vaa'alla, painoa pudonnut 1kg, eli lokakuun alusta -6kg. Ihan hyvä vauhti, noin ½kg viikko. Joskus tuntuu sujuvan, joskus taas takkuavan.

      • pienemmäx

        Tänään näytti pudotusta 500 grammaa eli huomattavasti perempi fiilis. Nuo nollatulokset on masentavia. Olisi mukava, jos saisi 10 kiloa rikki ennen vuodenvaihdetta eli 3,3 kiloa pitäisi pudottaa ja aikaa on yli viisi viikkoa eli eiköhän se onnistu.


    • annoskoko

      Minä toivoin, että saisin aloitettua ensi vuoden kaksinumeroisella luvulla. Vielä on 4kg laihdutettavaa, eli ei taida onnistua. Joulukin välissä.

      • Kastanja

        Tsemppiä kaikille uurastajille täällä. Tuntuu vähäiseltä oma tavoite kun pitäs saada n8 kg pois. Mutta kun nekään ei itsestään lähde. Toistakymmentä vuotta sitten laihdutin kuudessa viikossa 13 kg Tess ja Glenn Cooperin kirjan Kahden päivän dietti mukaan. Se on jo vanha kirja painettu suomeksi vuonna 1991. Nyt kaivoin sen taas esiin ja päätin ryhtyä hommaan. Kirjaa kun selailen huomaan että se on ollut aikaansa edellä silloin ilmestyessään. Nimittäin siinä vähennetään hiilihydraatit hyvin vähiin ja lisätään proteiinia. Siinä on lisäksi hyvät ruokaainetaulukot joista on helppo valita.
        Mutta huipuinta siinä on idea että ei kielletä mitään totaalisesti. Pidetään tiukkoja päiviä kaksi ja sitten yksi tai kaksi välipäivää jolloin pikku herkut on sallittuja. Jokainen jaksaa olla kaksi päivää dietillä! Jos joku kiinnostuu laita viestiä [email protected] niin voin laittaa lisää informmaatiota.


      • 11+4
        Kastanja kirjoitti:

        Tsemppiä kaikille uurastajille täällä. Tuntuu vähäiseltä oma tavoite kun pitäs saada n8 kg pois. Mutta kun nekään ei itsestään lähde. Toistakymmentä vuotta sitten laihdutin kuudessa viikossa 13 kg Tess ja Glenn Cooperin kirjan Kahden päivän dietti mukaan. Se on jo vanha kirja painettu suomeksi vuonna 1991. Nyt kaivoin sen taas esiin ja päätin ryhtyä hommaan. Kirjaa kun selailen huomaan että se on ollut aikaansa edellä silloin ilmestyessään. Nimittäin siinä vähennetään hiilihydraatit hyvin vähiin ja lisätään proteiinia. Siinä on lisäksi hyvät ruokaainetaulukot joista on helppo valita.
        Mutta huipuinta siinä on idea että ei kielletä mitään totaalisesti. Pidetään tiukkoja päiviä kaksi ja sitten yksi tai kaksi välipäivää jolloin pikku herkut on sallittuja. Jokainen jaksaa olla kaksi päivää dietillä! Jos joku kiinnostuu laita viestiä [email protected] niin voin laittaa lisää informmaatiota.

        Onko tämä asiallista vai mainostusta? Mitäs tytöt sanotte?


      • En tiiä...
        11+4 kirjoitti:

        Onko tämä asiallista vai mainostusta? Mitäs tytöt sanotte?

        ...mutta tuo dieetti-idea ei innosta. Elämäntapamuutokset, joita voi jatkaa loppuelämän, sen sijaan inspaa! Lisäksi mieluummin hitaasti ja hyvän kehonkoostumuksen säilyttäen kuin mahdollisimman nopeesti päätyen "laihaläskiksi".


      • pienemmäx
        En tiiä... kirjoitti:

        ...mutta tuo dieetti-idea ei innosta. Elämäntapamuutokset, joita voi jatkaa loppuelämän, sen sijaan inspaa! Lisäksi mieluummin hitaasti ja hyvän kehonkoostumuksen säilyttäen kuin mahdollisimman nopeesti päätyen "laihaläskiksi".

        Samaa mieltä. Minä olen tehnyt muutoksen, jota aion jatkaa loppuelämäni. Dieetit, kuurit, paastot, kalorien/pisteiden laskeminen, karppaus jne eivät ole minun juttuni.

        Syön hyvää, terveellistä ruokaa ja herkuttelen, silloin kun koen siihen tarvetta tai on juhlan aika.


      • -tavoitteena 96 kg-
        pienemmäx kirjoitti:

        Samaa mieltä. Minä olen tehnyt muutoksen, jota aion jatkaa loppuelämäni. Dieetit, kuurit, paastot, kalorien/pisteiden laskeminen, karppaus jne eivät ole minun juttuni.

        Syön hyvää, terveellistä ruokaa ja herkuttelen, silloin kun koen siihen tarvetta tai on juhlan aika.

        Samoilla linjoilla. Itseni kohdalla tunnistan, että kohtuutta on helpompi pitää yllä arjessa ja siinä arjen rutiinissa. Poikkeamat tuosta, kuten juhlat, ovat itselleni haasteellisia. Huomaan, että tietyn ateriarytmin, jonka olen nyt opetellut, muuttuminen saa mut sekaisin, ja syön sitten ihan hallitsemattomasti. Tuosta seurauksena on jo ihan fyysinen paha olo, kun mahaan sattuu.

        Painonhallinta on varmaankin tosi yksilöllinen juttu: se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle jne. Itseeni on tehnyt vaikutuksen pöperöproffan blogi ja kirjat. Varmaankin hänen oppiensa ohjeistuksella pyrin nyt siihen hyvään ja terveelliseen syömiseen. Rekkautunen kiloklubiin tavoittelemaan noin puolen viikkopudotustahtia. Tämä alku on ollut nyt kickstarttini, ja liian nopeakin tahti ajatellen pysyvää painonhallintaa. Vuosi mennee opetellessa sitä uutta.

        Toisaalta en halua antaa tuolle painonhallinnalle liian suurta painokeskeisyyttä, vaan pyrkiä hyvään oloon ja liikkuvaan elämäntapaan, koska liikunta tuottaa mulle nautintoa. Se on sanottava, että jo tämä lyhyt aika elämäntapamuutoksia tehden, on saanut voimaan hyvin. Tarkoitan, että mieliala on ollut tosi hyvä. Se ei johdu siitä, että muutos olisi ollut näkyvä (en huomaa eroa peilikuvassa vielä, eikä ihmiset ole kommentoineet mitenkään muuttuneesta ulkoisesta olemuksesta tms).

        Huomenna tulee seitsemän viikkoa täyteen. Pudotettuja kiloja 11,5. Kiitokset, että sain tehdä tämän alkuni tässä ketjussa. Tsemppiä kaikille omiin haasteisiin. Toivottavasti jokainen löytää oman tapansa tehdä muutoksia ja saa sitä kautta hyvää oloa :).


    • Tavoitteet korkeella

      Mulla on reilut 20kg tullut sairastumisen myötä ylipainoa.
      (En kyllä mallin mitoissa ollut ennenkään..)
      Eli tavoitteena olis seuraavan vuoden aikana saada VÄHINTÄÄN tuo 20kg pois elopainosta!
      Eli mittari näyttää nyt 84kg. Pituutta n.167cm.

      • Kastanja

        Arvostan kaikkidn teidän tapaanne laihduttaa, eikä ollut senkummemmin mainostaa. Eihän tuota kirjaa enää voi ostaakkaan mistään. Kuitenkin moni tarvitsee jonkun ohjeen, miten sen teen. Ja tämä on yksi. Tiedostaa missä on ne piilokalorit kun 500kalorin dietillä ei laihdu. Totuushan on että 1000 kalorin dietilläkin takuuvarmasti laihtuu jos se on yhdistetty vielä liikuntaan. On painonvartijoita, skarppaajia, nutraajia ja vaikka mitä muuta. Kaikille niille on yhteistä että syödään vähemmän. Ero on siinä .iten syödään. Esittelemäni dietti on yksi niistä jossa oivallisesti on vältetty sudenkuopat ja antaa selkeät ohjeet mitä teet että saat tuloksia kohtuullisella itsd sä rääkkäämisellä.


    • M-A

      Pääsiskös joukkoon mukaan, täällä kaivattais kipeästi tsemppaajia!! :) Olen 174cm/115kg. Olin jo saanut -7kg pois, mutta sitten tuli raskaus - ja keskenmeno. Nyt olen olosuhteiden pakosta joutunut ottamaan aika iisisti, ja suruuni syönyt myös herkkuja joten pari kiloa tullut takaisin. Olo on vielä hieman heikko, mutta ajattelin aloitella varovasti, voimieni mukaan. Ja tarvis taas löytää se erittäin kateissa oleva motivaatio! Tavoitteeni olisi päästä kaksinumeroiseen lukuun, eli urakkaa on kyllä!
      Itse haluaisin myös käydä esim. salilla, mutta rohkeus ei jostain syystä riitä. Urheilen lenkkeilemällä (minulla on koira), kotoonta löytyy myös zumbavideoita, ja gymstick monitoimilaite (mikä lie oikealta nimeltään). Uimisesta tykkään myös, mutta se on nyt toistaiseksi kielletty. Asumme maatilalla, joten töiden lisäksi "kotihommia" riittää ja huomaan hyvin usein selitteleväni itselleni "etten ehdi tänään liikkua." Mietin, josko varaisin keinolla millä hyvällä joka päivälle tunnin liikuntaa..onnistuisikohan se. Joulukin on tulossa, joten herkkuja on tarjolla jokapaikassa. Huhhuh! Lähdenkin tästä metsästämään sitä kadonnutta motivaatiota :)

    • mcfat

      Morjens, mäkin voisin tulla messiin! tällä hetkellä 168cm pitkä ja 102,8kg painoa. mulla olis tämmönen "pikainen" laihdutus tavoitteena koska mä en todellakaan oo kärsivällinen ihminen. olen monesti koittanut hidasta laihduttamista terveellisesti mutta siitä ei ole koskaan tullut mitään koska turhaudun jos ei tule tuloksia tarpeeksi nopeasti ja sitten syön ketutukseen ja se taas johtaa suurempaan lihoamiseen. tätä on siis tapahtunut viimeiset 5 vuotta. Ja mulla taas painon hallinta onnistuu suhteellisen helposti joten päätin että laihdutan nyt reippaasti ja sitten panostan siihen painon hallintaan. Lisäksi mun on turha yrittää pysyviä elämäntapoja koska olen köyhä opiskelija joka elää tällä hetkellä riisi,pasta,nuudeli-linjalla koska ne ovat halpoja, kasviksiin ja hedelmiin ei pahemmin ole varaa.
      mun tavoitepaino on 70 kiloa ja tavoitteena ois olla siinä painossa toukokuun alkuun mennessä, eli noin 1,5 kiloa viikossa. ainakin tällä hetkellä tahti tuntuu sopivalta kun olen laihtunut 2 viikossa 4,2 kiloa. alkupaino oli siis 107. Ymmärrän kyllä että tämä on vaan tätä alkuvauhtia ja tahti tulee hidastumaan, mutta ainakin toistaiseksi tällainen tosi reipas pudotus motivoi jatkamaan :) ja sitä tässä todellakin tarvitaan: motivaatiota!

      • pienemmäx

        Tervetuloa kaikki uudet pienentyjät!

        Minulla on yhdeksäs viikko takana ja viikkopunnitus osoitti 600 grammaa vähemmän eli yhteensä 6,8 kiloa. Vauhti ei päätä huimaa mutta en halua nähdä nälkää kun ei tässä ole kiire mihinkään.

        Minulla ei ole motivaation kanssa ongelmia, koska teen tämän suurimmaksi osaksi tetveydellisistä syistä. Mukavasti jo vaatteet tuntuvat löysemmiltä ja reidet ovat selkeästi kaventuneet.

        Mukavaa viikkoa kaikille!


      • fat&alone

        Moikka!
        Luin ton sun kirjotuksen nimim. Mcfat ja huomasin et voin samaistua siihen täysin. Itselläni sama tilanne - samat tavoitteet!
        Ei vaan oo ktn joka kannustais ja ymmärtäis.. tekee asioista vaikeempia jolloin motivaatio kärsii:/
        Oon niin huono kirjotteleen tänne joten siks ajattelin, et jos sulta löytyis sähköpostia tai kik nimee ni vois siel jutella enemmä?:)


    • annoskoko

      Mulla taas tuli vähän takapakkia, olen lihonut 1,5kg. Toivottavasti se on väliaikaista.

      Pienemmäx, mun mielestä sulla on kova vauhti. Ei silti paljoa kannata himmailla, ettei käy niin kuin nyt minulle:)

      • pienemmäx

        Ensimmäisistä pikkujouluista toivuttu ilman päänsärkyä ja painonnousua :) Herkuttelin kyllä mutta maltillisesti. Joulunalusaika ja itse Joulu ovat kyllä haastellista aikaa mutta eiköhän tästä selvitä ja samalla hilataan painoakin alaspäin.

        Pikkujoulu iloa kaikille!


    • annoskoko

      Huonoja uutisia täältä: pikkujouluissa tuli syötyä ja mättö jäi viikonlopuksi päälle. Nyt on (toivottavasti) ohjat taas käsissä.

      • pienemmäx

        Viikkopunnituksessa 900 grammaa pudotusta eli yhteensä 7,7. Vielä kun saisi 2,3 pois ennen vuodenvaihdetta ja seuraavan välitavoitteeseen on 1,3.

        Annoskoko: tiukkana vaan ja tsemppiä!


      • yritys13
        pienemmäx kirjoitti:

        Viikkopunnituksessa 900 grammaa pudotusta eli yhteensä 7,7. Vielä kun saisi 2,3 pois ennen vuodenvaihdetta ja seuraavan välitavoitteeseen on 1,3.

        Annoskoko: tiukkana vaan ja tsemppiä!

        Mä olen pudottanut lokakuussa 5 kg, ja marraskuu paino pysytteli siinä 80 kilossa, mutta nyt joulukuussa olen tehnyt sellaisen suunnitelman että kun paino laskee yössä kuintekin sen 200g-1kg niin aamulla on paino vähemmän kun edellisiltana ja sitten vaan pidän sen aamupainon.

        Syön pieniä terveellisiä paloja päivän mittaan mutta kuintekin niin vähä ettei paino nouse.

        Sillä taktiikalla nyt 11.12 asti. Sitten on mun 40v.syndet ja otan vähän vinkkua jonka jälkeen teen yhteenvedon ja uuden suunnitelman.

        Tavoite ensi viikon keskiviikkona, viikon päästä ainakin se 78k g. Toivomuksena se että paino laskee yössä aina sen 200g.

        Tulen päivittämään tähän niitä lukemia.

        Mä taisin olla eka joka ehti tähän ketjuun vastaamaan.

        Hyvin on sulla menny ko melkein 8 kg.

        Mulla on paino 85->79kg vähän vähemmän ku sulla mutta perässä tullaan.


      • yritys 13
        yritys13 kirjoitti:

        Mä olen pudottanut lokakuussa 5 kg, ja marraskuu paino pysytteli siinä 80 kilossa, mutta nyt joulukuussa olen tehnyt sellaisen suunnitelman että kun paino laskee yössä kuintekin sen 200g-1kg niin aamulla on paino vähemmän kun edellisiltana ja sitten vaan pidän sen aamupainon.

        Syön pieniä terveellisiä paloja päivän mittaan mutta kuintekin niin vähä ettei paino nouse.

        Sillä taktiikalla nyt 11.12 asti. Sitten on mun 40v.syndet ja otan vähän vinkkua jonka jälkeen teen yhteenvedon ja uuden suunnitelman.

        Tavoite ensi viikon keskiviikkona, viikon päästä ainakin se 78k g. Toivomuksena se että paino laskee yössä aina sen 200g.

        Tulen päivittämään tähän niitä lukemia.

        Mä taisin olla eka joka ehti tähän ketjuun vastaamaan.

        Hyvin on sulla menny ko melkein 8 kg.

        Mulla on paino 85->79kg vähän vähemmän ku sulla mutta perässä tullaan.

        Väliaikatiedote. Päivitän tätä vielä 11.12 ke.

        Eli nyt on paino 77,2kg tuolla menetelmällä. Yhteensä -8kg. Yritän.. että keskiviikkona se olisi jopa 76kg. Tässä on 3 vrk siihen.


      • fat&alone
        yritys 13 kirjoitti:

        Väliaikatiedote. Päivitän tätä vielä 11.12 ke.

        Eli nyt on paino 77,2kg tuolla menetelmällä. Yhteensä -8kg. Yritän.. että keskiviikkona se olisi jopa 76kg. Tässä on 3 vrk siihen.

        Moikka!
        Luin ton sun kirjotuksen nimim. Mcfat ja huomasin et voin samaistua siihen täysin. Itselläni sama tilanne - samat tavoitteet!
        Ei vaan oo ktn joka kannustais ja ymmärtäis.. tekee asioista vaikeempia jolloin motivaatio kärsii:/
        Oon niin huono kirjotteleen tänne joten siks ajattelin, et jos sulta löytyis sähköpostia tai kik nimee ni vois siel jutella enemmä?:)


    • annoskoko

      Mätön sain katkaistua, paino on pudonnut taas vähän (ei sanottavasti), mutta ne "mätöt" ovat lähteneet kokonaan. Tästä jatketaan:)

      • pienemmäx

        Punnitusaamu. 11 viikkoa takana ja nyt putosi 900 grammaa, yhteensä 8,6 eli jospa 10 kiloa lähtee ennen vuodenvaihdetta. Kolmessa kuukaudessa 10 kilon pudotus on ihan kelpo saavutus.

        Mukavaa viikkoa kaikille!


    • darling

      9 ja puoli viikko takana ja paino tippunut 10,5 kg, vaaka näyttää 98kg. Seuraava tavoite 95kg. :)

    • nainen 37 v.

      Hei,Vieläkö mahtuu mukaan?Itse aloitin laihduksen viime sunnuntaina.Vaaka näytti 76 kiloa.Pituutta on 167 cm.Tarkoitus olisi pudottaa paino 60 kiloon eli 16 kiloa pudotettavaa.Tarkoituksena on nutrata kuukausi ja sitten siirtyä kiinteeseen ravintoon.Ja sitten pudottaa painoa hitaammalla vauhdilla.

      • pienemmäx

        Mahtava suoritus darling! Olet päässyt alle satasen, ei voi muuta sanoa kuin, että perässä tullaan, hitaasti mutta varmasti.

        Tervetuloa mukaan nainen 37v. Itselläkin on kokemusta nutrauksesta ja se todellakin toimii loistavana alkustarttina. Katkaisee kaiken mätön ja ylensyönnin.

        Ihanaa viikonloppua kaikille pienentyjille!


      • nainen 37 v.
        pienemmäx kirjoitti:

        Mahtava suoritus darling! Olet päässyt alle satasen, ei voi muuta sanoa kuin, että perässä tullaan, hitaasti mutta varmasti.

        Tervetuloa mukaan nainen 37v. Itselläkin on kokemusta nutrauksesta ja se todellakin toimii loistavana alkustarttina. Katkaisee kaiken mätön ja ylensyönnin.

        Ihanaa viikonloppua kaikille pienentyjille!

        No niin piti laittaa testi viesti,kun en ole saanut viestejä lähetettyä.Mutta nyt täyttäs taas pelittävän.

        Ensimmäinen viikko takana ja 3 kiloa lähti painoa pois.Eli nyt paino 73 kiloa.Hyvin toi nutrilett toimii.mitään muuta en syönyt.Nälkäkään ei oikeestaan vaivannut ollenkaan.Vaikkakin sen nälän tumteen kestää kun tietää että se tuottaa tulosta.Tästä on hyvä jatkaa toiselle viikolle.


    • tsaana

      Pakko ensinäkin sanoo että nutraamiset sun muut humpuukki dieetit on ihan turhia ! Nimimerkillä: kaiken kokeillut! Normaalia ruokaa, säännöllisin väliajoin pienemmillä annoksilla, liikuntaa oman kunnon mukaan, alkoholi vähemmälle, paljon vettä ja yrttiteetä. Nämä olivat keinot, jolla minulla reilusti yli satakiloisella, on pudonnut tähän päivään mennessä reilu 20 kiloa. Ei se ihmeitä vaadi :) Urakka jatkukoon, vielä paljon pudotettavaa.

      • nainen 37 v.

        Tsaana,kun nutraaminen ei toiminut sun kohdalla,niin ei se tarkoita ettenkö mä voi onnistua.Mä oon ainakin laihtunut tällä humpuukki dietillä,niin mikäs siinä.Tämä on mun valinta ja kun se toimii,niin miksi lopettaisin.Mulla on tarkoitus siirtyä terveelliseen ruokavalioon tämän jälkeen.Jokainen tekee omat valinnat.Ja mä oon valinnut nutraamisen laihdutuksen avuksi.Mä en sitä paitsi juo alkoholia.Eli kilot eivät ole tulleet alkoholista vaan vääristä syömisistä.Tällä hetkellä täällä ei ole muita nutraajia,koska eihän kukaan aloita laihduttamista ennen joulua.Mä aloitin,koska tiedän ettei jouluna tartte ahdata ruokaa.


      • pienemmäx
        nainen 37 v. kirjoitti:

        Tsaana,kun nutraaminen ei toiminut sun kohdalla,niin ei se tarkoita ettenkö mä voi onnistua.Mä oon ainakin laihtunut tällä humpuukki dietillä,niin mikäs siinä.Tämä on mun valinta ja kun se toimii,niin miksi lopettaisin.Mulla on tarkoitus siirtyä terveelliseen ruokavalioon tämän jälkeen.Jokainen tekee omat valinnat.Ja mä oon valinnut nutraamisen laihdutuksen avuksi.Mä en sitä paitsi juo alkoholia.Eli kilot eivät ole tulleet alkoholista vaan vääristä syömisistä.Tällä hetkellä täällä ei ole muita nutraajia,koska eihän kukaan aloita laihduttamista ennen joulua.Mä aloitin,koska tiedän ettei jouluna tartte ahdata ruokaa.

        Eiköhän anneta jokaisen laihduttaa omalla tyylillään. Tämä on vertaistukiryhmä. Pidetään viestit positiivisina ja tsemppaavina.

        Mulla oli tänään punnituspäivä mutta unohdin aamulla punnita itseni. Otan huomenna viikkotuloksen.


    • nainen 37 v.

      pienemmäx,olenkin odotellut sun punnitustulosta.itselläni on huomenna viikon välipunnitus,mutta ilmoittelen sitten sunnuntaina,kun viikko on taas mennyt.

    • annoskoko

      Paino laskee todella hitaasti, mutta ajattelen sen olevan positiivista: mitä kauemman laihduttamiseen menee, sen paremmin saan sisäistettyä uudet ruokatavat;) On niin vähän laihdutusta takan, että vähän pelkään joulun takia tulevaa takapakkia.

      Pitäisikö aloittaa uusi ketju, vaikkapa "satakiloiset laihduttajat". Tämä ketju on jo niin pitkä.

    • nainen 37 v.

      Mulla oli tänään välipunnitus.Paino ei ollut tippunut yhtään.Omistan siis vanhanaikaisen vaa'an.No toivon että sunnuntaihin ois lähtenyt edes yksi kilo.En tiedä johtuuko mun runsaasta veden juonnista.Mä oon alkanut juomaan päivässä 3-4 litraa vettä.Mä juon sitä vaikkei janottaisi.Mä kuvittelin että se pitää aineenvaihdunnan käynnissä.No täytyy seurata tilannetta.

      • pienemmäx

        Joo, aloitetaan vaan uusi ketju. Olisko joku muu nimi sopivampi, kun kaikki ei ole satakiloisia ja jotkut on jo tiputtanut alle satasen.

        Minulla paino pudonnut 100 grammaa eli kolmessa kuukaudessa yhteensä 8,7 kiloa. Enemmänkin ois saanut lähteä mutta olen tosi tyytyväinen, koska paino on koko ajan pienentynyt, hitaasti mutta varmasti.

        Tulevat vuoden viimeiset kaksi viikkoa ovatkin haastavat loma, Joulu ja Uudenvuoden juhlat ja painoakin pitäisi pudottaa...


      • nainen 37 v.
        pienemmäx kirjoitti:

        Joo, aloitetaan vaan uusi ketju. Olisko joku muu nimi sopivampi, kun kaikki ei ole satakiloisia ja jotkut on jo tiputtanut alle satasen.

        Minulla paino pudonnut 100 grammaa eli kolmessa kuukaudessa yhteensä 8,7 kiloa. Enemmänkin ois saanut lähteä mutta olen tosi tyytyväinen, koska paino on koko ajan pienentynyt, hitaasti mutta varmasti.

        Tulevat vuoden viimeiset kaksi viikkoa ovatkin haastavat loma, Joulu ja Uudenvuoden juhlat ja painoakin pitäisi pudottaa...

        Kyllä se sopii,että aloitetaan uusi ketju.Vaikka mä oon teihin muihin nähden kevyempi,niin kyllä tartten vertaistukea.


    • nainen 37 v.

      Tänäänkin kävin vaa'alla ja nyt se paino oli pudonnut kilon.Vaikka sunnuntaihin mennessä ei enää tippuis,niin oon tyytyväinen tähän kiloon.Pelkäsin jo että paino jämähti kokonaan.Voihan olla että tulee noita jämähtämisä,mutta en anna periksi.

    • muuttujaksi

      Kylläpäs tämä viestiketju on ehtinyt pitäksi. Meikäläisen painonpudotukselle on käynyt vähän kehnosti, tänä aamuna puntari näytti 102,5 kiloa, eli lisää on tullut 2,5 kiloa, ja ikääkin tullut vuosi lisää. Ilman vertaistukea en näköjään onnistu pudottamaan painoani, sitten vielä harmittaa se, että kun 6.10.2013 päätin laihtua, niin kerroin siitä lähipiirilleni ja nyt saan koko ajan kuulla uteluja, miten painonpudotukseni edistyy.

      Viimeinen pisara oli se, kun eilen istuin kampaajallani suojamyssy päässäni, ja odotin värin vaikutusta, niin katselin kasvojani, ne näyttivät tosi turpeilta ja pullottavilta! Iltasyöminen on minun ongelmani, yhtenä iltana, kun muuta ei löytynyt, niin söin 13 hapankorppua, joissa oli sulatejuustoa ja jokaisen päällä keittokinkkusiivu.

      Tässä viestejänne lukiessani ja tuloksianne seuratessa päätän taas yrittää tehdä korjausliikettä.

      • pienemmäx

        Mukavaa kuulla sinustakin muuttujaksi!

        Mä aloitan nyt sen uuden ketjun. Laitan nimeksi satakiloiset ja muut laihduttajat! Jatketaan siinä juttelua ja kaikki mukaan!


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe