Voimaa, nopeutta, ketteryyttä

FIN REED

päätin pitkällisen pohdinnan jälkeen alkamaan pitää treenikirjaa jotta treenistä tulisi mielekkäämpää ja näkisi miten kehittyy.
tavoitteena on olla ensi kesänä vahvempi, nopeampi ja ketterämpi.
vähän taustaa itsestäni:
pelaan divisioonatasolla puolustuksessa eri paikkoja LB/SF/CB ja monissa erikoisjoukkueissa.
olen 176 cm 80 kg
tarkoituksena olisi pitää täällä kaikkien näkyvillä treenipäiväkirjaa ja nyt ehkä kysytte miksi suomi24?
vastaus:
kun pidän julkisena treenipäiväkirjani on minulla enemmän painetta saada tulosta aikaiseksi
uppaan tänne aina salin jälkeen aina sarjamäärät/ liikkeet/ toistot

kehitysehdotuksia otan vastaan mutta pyydän ettei jo haitaksi asti täällä olevat trollit tule kommentoimaan.

no niin eli tästä se alkaa

aamusali Maanantai

Penkki 5x5 90kg
Kyykky 5x5 120kg
Rinnalleveto 5x5 60kg
hauis kulmatangolla 5x5 20kg
venyttely

päivitän tätä aina kun käyn salilla

54

1742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaelturist

      Penkkisarjat 90kg, rinnallevetosarjat 60kg.. nyt vittu oikeesti. Pitäsköhän sun vähä panostaa jalkoihin?

    • Vigil Ignis

      Mennääns mukaan tähän trolliin. jaelturist osoittaa nerokkaalla vastauksellaan tietämyksensä voimaharjoittelusta josta ei voi kummoista arvosanaa antaa.

      En millään jaksa uskoa, että noin laihoilla käsillä tehdään penkissä sarjoja 90kg:lla. Tai sitten haiskäännöt on jo loppuvenyttelyä, vähän sama kuin vemppaisi suihkussa. Jatka toki päiväkirjan pitämistä, uskon että tullaan näkemään vielä todella huikeita tulosparannuksia.

      • jaelturist

        Sori, mä en muistanu et tissit on jenkkifutarin tärkein lihas. Rinnallevetotulos ei myöskään sun mielestä mitenkään kerro koko vartalon räkähtävyydestä? Näiden kahden tulos ei myöskään voi ja pitäisi olla suunnilleen samalla tasolla? Sorry en mä kait tiiä mitään voimaharjottelusta :(


    • Känninen linjamies

      Voitko tehdä mulle ohjelman? Haluan voimaa ja nopeutta, alotan reenit vaikka huomenna! Ihan oikeesti. Tänään pitää vaihtaa auton rengas, mut huomen alkaa.

      • Kector

        Mäkin haluun ohjelman sekä voimaa ja nopeutta. Tänään on kyllä murekepäivä, joten alotan varmaan vasta huomenna.


    • FIN REED

      Day 2

      Tiistai

      Tänään oli ohjelmassa ketteryyden harjoittamista. Siitä on hyötyä erikoisjoukkueissa.

      Eli erilaisia juoksuharjoitteita
      Juoksin mäkeä ylös kolme kertaa viisi joista viisi kertaa putkeen pitämättä taukoa.
      Hyvän hapotuksen saa päälle ja nopeus kasvaa.

      Tämän lisäksi juoksin viisi kertaa L-Conen ilman taukoja

      Ihan hyvin kulki vaikka on tullut viimeksi juostua noin paljon kesällä ottelussa.
      Huomenna olisi taar vuorossa raudan kurittamista.

      • jaelturist2

        Hyvää duunia! Ilman maito happoja nopeus ei kehity kun nopeus solut vaatii ravinnoks maito happoa että ne voi muodustua enemmän nopeiks. Mitä enemmän oot hapoilla sitä nopeemmaks sä tuut. Maito happo on avainonneen nopeus asioissa


      • Unski pultti
        jaelturist2 kirjoitti:

        Hyvää duunia! Ilman maito happoja nopeus ei kehity kun nopeus solut vaatii ravinnoks maito happoa että ne voi muodustua enemmän nopeiks. Mitä enemmän oot hapoilla sitä nopeemmaks sä tuut. Maito happo on avainonneen nopeus asioissa

        Kaveri unohti mainita, että maitohappoa saa tableteista. Kannattaa syödä, että saat nopeutta.


    • p.paita88

      kannattaa otta mukaan reilusti liikkuvuusharjoitteita. erityisesti keskivartalon ja lantion alueen notkeus on eduksi bull-rush tilanteissa. suosittelen liikkuvuutta lisäävänä iltatreeninä ottamaan pari kertaa viikossa itteltäs suihin juuri ennen hampaiden pesua. kesällä sitten kick-off teamissa on sun palkkapäivä.

      • Työtön masokisti

        Oijoi Palkdagen…Kick Off


    • FIN REED

      Oli kyllä aamulla jalat jumissa kun heräsin. Hyvä että töihin pääsi, pakko oli ottaa auto alle. Ens kerralla sitten pitää muistaa venyttelyt ennen ja jälkeen. Tuli jotenkin lähdettyä fiiliksissä aivan kylmiltään mäkeen.

      Pääsin vasta töiden jälkeen salille. Jalkoja nyt ei voi millään tehdä ne on täysin jumissa.
      Joten yläkroppaa.

      Penkki 5x5 kaks ekaa settii meni 90 kg mutta loput jouduin vetämään 80kg
      Penkki käsipainoilla 3x10 20 kg
      ylätalja eteen ja taakse 3x10 50kg painoa pakassa
      alatalja 60 kg 3x10
      hauis käsipainoilla 15kg 2x10

      jos sitä huomenna pääsis treenaa jalkoja, loppuun hyvä venyttely ja leuat

      • jaelturist1

        Olkapäät??? Vedä nyt hyvä mies leukoja ton ylätaljan tilalla


    • 118+28

      ihan oikeasti, ketään ei kiinnosta noi sun treenit

    • FIN REED

      Torstain Puntti Day4

      Oli jalat vihdoin palautuneet ja sehän tiesi tietenkin jalkapäivää.
      Tiedossa oli ensiksi rinnallevetoa 2x8 60 kg
      kyykky 2x8 115 kg
      1 jalan kyykky 2x5 tangon kanssa
      etureisi kone 2x5 45 kg
      takareisi kone 2x5 40 kg

      lopuksi vatsat
      kaikki liikkeet meni hyvin, nyt kun on neljä päivää reennannut aktiivisesti ni tullut sellainen olo et olispa jo kesä
      no kickoffeja odotellessa

      • pögtöåp

        vaihda toi rinnalleveto 8x2, sopis kyykkyyn kanssa.
        jenkkifutarin tulis treenata maksimivoimaa ja räjähtävyyttä pääasiallisesti, netti on täyttä tietoa siitä miten toimii käytännössä.


      • hquqbavs
        pögtöåp kirjoitti:

        vaihda toi rinnalleveto 8x2, sopis kyykkyyn kanssa.
        jenkkifutarin tulis treenata maksimivoimaa ja räjähtävyyttä pääasiallisesti, netti on täyttä tietoa siitä miten toimii käytännössä.

        Jep. Perusvoima kannattaa unohtaa ihan täysin. Pelkkää räjähtävyyttä vaan eiks je?


    • 3x10 rules

      Mitä tarkoittaa pääasiallisesti? Mitä on perusvoima? Miten rinnalleveto siihen liittyy? Eikö 8x2 tee saman 16 nostoa kuin 2x8? Kummassa ekat pari toistoa on hyödyllisempiä? Kummassa voi käyttää isompia painoja? Kehittyykö perusvoima paremmin 16x60kg vai 16x80kg? Treenaatko 40 jaardin pohjaksi talvella coopperia?

      Rinnalleveto pitää olla huipputasoa teknisesti että siitä voidaan puhua räjähtävänä treeninä, painot alle 50% maksimista. Muille boksihypyt ynnä muut toimii paremmin, kun tekniikka jarruttaa.


      http://www.wannabebig.com/training/powerlifting-and-functional-strength-for-athletics/q-a-with-westside-barbells-louie-simmons/

      • apinoitakoijataan

        Meinaatko et suomalaisella perus sohvaperunalla kuka on niin hyvät pohjat et pystyy oikeesti toteuttamaan tollasta ohjelmaa saatika omaa ees välttävät pohjat kokeilla mitään vastaavaa. No ei. Sille ja muillekin riittää tässä vaiheessa paremmin ku hyvin se tylsä 3x10 ihan hyvin ja tulokset kasvaa. Kun se on saanu pohjat sitte joskus ens vuoden puolella kuntoon ni se voi alkaa harkita jotain ton tyyppistä harjottelua. Tietenki olettaen että se on viittiny koko talven niitä pohjia treenata. Mä en muutenkaan älyy tätä ajatusmaailmaa mikä tuntuu monilla olevan, et salilla tulee huippujenkkifutareita. Kyllä se vaatii myös juoksua, loikkia ja koordinaatiota enemmän ku kylästymiseen asti.


    • Ljkjbjb

      Jos ketjun aloittaja tekee penkkiä 5x5x125% oma paino ja kyykkyjä sama 150%lla, niin silloin alkais olemaan aika ottamaan selvää miten kannattaisi jatkossa treenata, siihen on pohjat olemassa, noi on valitettavan harvassa liigassakaan. Sama 5x5 penkistä 150% ja kyykky 200% olis jo kovaa valuuttaa Suomessa.

      Ja noihin verrattuna rinnalleveto on sekä surkea että typerästi treenattu.

      Siinä olet oikeassa että salitreenin osuus talvellakaan ei pitäisi olla kuin max 50% tienoilla. Lajin sisällä ohjeistus salitreeniin on heikkoa, muuhun olematonta. Ei siis ihme että Euroopassa ei ole toivoakaan pärjätä huippumaille.

      • Ljkjbjb

        112,5% tietenkin.


    • FIN REED

      Perjantai day 5
      Huh viikko takana ja puntti maistuu edelleen.
      Viikon vika sali ja sit lepoo viikonlopun yli. Pitää olla molemmat yöt töissä ni kropan kannalta parasta pitää lepoa viikonloput.
      Eli ohjelma on arkipäivisin treeniä ja viikonloput lepo.

      Vinopenkki käsipainoilla 4x8 30kg
      Roomalaiset kulmatangolla 4x10 15kg limput
      Punnerruksia 10x20 paino oma paino
      hauikset 3x10 15kg

      Palataan asiaan ensi viikolla

    • 19+8

      ootko kenties vartija kun olet yön töissä? siinähän saa kanssa kivasti olkapäät pumppiin kun retuuttaa pultsareita

    • frank muhonen

      Parhain Fin Reed,

      Näin sinut kerran salilla treenaamas, luulen että se olit ainakin sinä! Tollasista kukkakeppi kyninksistä ei voi erehtyä, treenaat crocsit jalassa 40yrd dashiä. huhu, ja viel polon pikee paidas.. uskomaton urpo! Tee niitä jalkoja siellä salilla, ja jätä meille kingeille noi biitsi lihakset...

      ps. Se juttu mikset ikinä saanu inttereitä, sullla on paskat kädet, kävisit salilla!

    • 3+4

      Nyt lapset nukkumaan!

      JA HETI KANS PERK3LE!

    • FIN REED

      Nyt on sellanen tilanne että ei vaan jaksa mennä salille. Täällä sataa kuin esterin perseestä. Olisiko lukijoilla mitään kotiniksiä jolla saisi tehtyä tehokkaan jalkapäivän ihan kotona oleskellessa?
      No nyt tehtynä mopin tangolla kyykkyjä omalla painolla 5x50
      yhden jalan 5x40
      ja hyppyjä

      • frank muhonen

        Pistä se sun poikaystävä silityslaudan päälle ja mee ite selälteen maahan ja sit rupeet nostaa sitä silityslautaa jaloillas, niin mä teen ainakin mun ämmällä.. jalkaprässi on valmis..


      • skwlqbqv
        frank muhonen kirjoitti:

        Pistä se sun poikaystävä silityslaudan päälle ja mee ite selälteen maahan ja sit rupeet nostaa sitä silityslautaa jaloillas, niin mä teen ainakin mun ämmällä.. jalkaprässi on valmis..

        Sataa vettä ni skippaat treenin. Nyt neiti oikeesti


      • 23+2
        skwlqbqv kirjoitti:

        Sataa vettä ni skippaat treenin. Nyt neiti oikeesti

        Hei - numerohemmopohjalta mennään. Kostee paikka == ollaan selällään


    • FIN REED

      Torstai sali taas takana.
      Jalat oli pienoisessa jumissa eilisen keppijumpan jäljiltä. En edes muista milloin olisi viimeksi ilman raudan kolistelija halat tuntunut kuin kaksi paria halkoja.
      Eli tänään tiedossa käsiä

      Penkin jätin väliin ja siirsin huomiselle, tuolla salilla on vain yksi penkki ja pari kiekkoilijaa väänsi siinä tunnin penkkiä niin turha odotella vuoroa.
      Eli tällänen setti siis tänään
      Talja 3x10 55k pakassa
      alatalja 3x10 65k

      pakko oli kokeilla tätä uutta hauis liikettä eli 7x7x7 Arnold Hauis
      suoralla tangolla 20kg neljä kertaa ei juma että hapotti sen jälkeen.

      sitten lopuksi punnersin 5x10 punnerruksia että olisi rintalihakset huomenna herkistyneenä kun tulee huomenna koitan maksimeja penkistä tulee kaveri samaan aikaan salille

    • frank muhonen

      Ei susta oo mihinkää.. Luuletko olevas joku arnoldi ku teet 7-7-7 hauis-sarjoja..

      Ensinäkin oot pelkkä kynäniska, eikä meitä kiinnosta noi sun treenit, oot hätänen jätkä ja hätäset painot.

      Toiseks, jos sul on penkkipäivä niin sulla ON penkkipäivä. JEFUjumalat vannovat penkin nimeen! Niin kuuluis sunkin. Jos siinä vetää pari lätkäraipea, niin sano niille painukaa vttuun ämmät, nii oikee urheilija näyttää! JA jos ne jotain rupee soittaa suuta nii paina ylähuulesta vaan nii paskat levi pitkin suuta, niin mä tein viimeks liikuntamyllys..

      kolmanneks millanen jenkkifutari tekee keppijumppaa.. käsittämätöntä. Kuuluisit sikstareihin, siellä jengi ei edes käy salilla.. puoliajoillakin vedetään röökiä ja bisseä.. Sekaannutaan siskoihin.. Voin vaan uskoa, että sun frendis joka tulee auttaa penkissä on samanlainen poolopaitainen kynäniska, jonka lempi saliliike on kickback ojentajille.

    • blackmamba

      Mä voisin FIN REED antaa sulle pari treeni vinkkiä. Oon ite pelannut jefua vaahtiksessa wolvois, oot varmaan nähnyt mun pelejä moontv:stä. Pelasin Taightendiä silloin. Oon siis kovan luokan peluri enkä mikään paskanjauhaja. No niin nostetaan se kissa pöydälle mä sanon että lopetat ton paskan auerobic tyylisen paska treeniaamisen salilla ja tuut oikeiden miesten treeneihin wolvojen kakkos jengiin. Ja mä takaan että kun sä oot treenannu meijän laji treeneissä kaksi kuukautta niin juokset coouper testissä varmasti 3000 metriä ja kyykyssä maksimi lähenee sitä maakista 1000 paunan kyykkyy.

    • 4+9

      SAJL foorumeissa aikoinaan naureskeltiin sille kuinka wolvoja juoksutetaan ja juoksutetaan. Wolvot ei sillon vielä pärjänny. Yhtäkkiä wolverines on alkanut pärjäämään. Ehkä se juoksuttaminen oli tuloksellista mutta tulokset näkyivät vasta nyt vuosien päästä. Treenaaminen on pitkäjänteistä touhua.

    • blackmamba

      Mitä vttua sä selität? Ei me niissä treeneissä juosta vaan treenataan jenkkifutista! Vttun pässi! Kuka vttu ees juoksee. Mä en ainakaan.

      • jaeltjrke

        Sä oot varmaan se Porvoon sentteri?


      • blackmamba
        jaeltjrke kirjoitti:

        Sä oot varmaan se Porvoon sentteri?

        En ole. Voin antaa täällä neuvoja tai sitten en anna. Taitaa olla ihan sama mitä kirjoitan tänne. Taidan lähteä Timbuktuun tai sitten en


    • ihailija1

      Tuosta reeniä
      - Lämmittely
      - Vatsarutiini
      - 4x10 Maastaveto
      - 4x10 Syväkyykky
      - 4x10 Penkkipunnerrus
      - 4x10 Leuanveto (tarvittaessa lisäpainot tai kevennys)
      - 4x10 Thruster/pystypunnerrus (sen mukaan kumpi sujuu)
      - Metcon seuraavasti:

      Linjat: Renkaan kääntö x 5, Renkaan kierto, Renkaan kääntö x 5, burpee x 10. Tämä kierto 5 kertaa. Kierrosten välissä pieni tauko.

      Muut: Juoksu 50 m, Boksihyppy x 10, juoksu 50 m, burpee x 10. Tämä kierto 5 kertaa. Kierrosten välissä pieni tauko.

    • 4+18

      voisko blogin kirjoittaja julkaista vartalostaan kuvan nyt treenikauden alussa ja treenikauden jälkeen? voitaisiin analysoida mikä meni pieleen

      • härkänen timo

        Ei tääl mitään puppelipoikia olla, blogit on vaan håmåille ja ämmille.. Kaks kuvaa sun salaatista ja rekkureiästä.. Mun kintut ei edes mahtuis kameraan.. Peilissä on miesten blogi, ja varsinkin sellasessa, mikä on penkin edessä, jos tiedät mitä tarkoitan..

        Se nyt on kuitenkin tullut selväksi kaikille, että Fin Reedistä ei ole mihinkään, muuhun kuin sikstareiden baarimikoksi.. kynis..


    • FIN REED

      DAY Tuesday

      No niin kyllä maistu rauta hyvältä pienen viikonloppulevon jälkeen.
      Suuntana oli tällä kertaa muu kuin kotisali nimittäin kaverin autotallissa käytiin ottaa penkkimaksimit.
      Ei viitti maksimei ottaa jos on yksin salilla.

      No uudet enkat siellä tuli 105 kiloo raivosin ylös. pakko olla ylpee itsestäni ja huomaa että alkaa treeni toimimaan. Maksimipäivänä ei muita liikkeitä olekaan, eli raskas mutta lyhyt sali oli tänään.
      Huomenna olisi sitten kova jalkapäivä
      laittelen sarjafaktaa sitten huomenna

      • jswbalajs

        Teit 5x5x90kg 105 kilon maksimilla??? Kova jätkä tai sit on palautukset aika reippaita.


    • frank muhonen

      Taas tällä viikolla, eksyin tänne lukemaan miten tää yks kynis treenaa.. buuhuu, vedit penkissä 105kg.. mun ämmäkin vetää ja vedän mun ämmää.. Kaikki siis tapahtuu samaan aikaan. Eikä siinä ehdi mitää palauttelee... Aktin jälkeen mä heitän penkkiin lisää rautaa ja rupeen vääntää haukkaa. PUMPISSA!!1 ARRRRGH!!

      Jalkapäivää sä tuskin edes kävit tekee kun et oo kehdannu kirjottaa mitään, koska tiesit että turpaas saat silti..

    • FIN REED

      Keskiviikko sali takanapäin

      Jalat tänään tiedossa. Kokeilin rinnallevedossa maksimejani että näkee miten on raudannosto purrut. Eli uusi maximi on nyt 80 kg, ei paha. vähän sai ranne kipeetä kun ei nosto noussut täysin oikealle tasolle niin jouduin ranteella luistattamaan.
      ei satu hirveesti mut kun koittaa nostaa sil jotain tulee sellanen pistävä kipu.
      onko jollain muulla käynyt näin? tietoja että kauan kestää.

      eli rintsi 1x80
      jalkakone etureidet 3x50
      jalkakone takareidet 3x60

    • Ei voi olla

      Et kai sä nyt siis oikeesti väitä että sun jalkapäivä sisälsi yhden rinnallevedon ja sitten etu- ja takareisilaitteet?

      Et sitten JALKApäivänä viittinyt mitään kyykkyä tehdä? Tai jalkaprässiä? Tai edes jotain mikä oikeasti treenais jalkoja?

      Käsittämätön pelle. Mee nyt pois täältä kirjottelemasta.

    • FIN REED

      rannekin on onneks taas kunnossa eli säikähdyksellä selvittiin.
      Tänään oli sitten käsipäivä tiedossa:

      vinopenkki 3x10 65 kg
      vinopenkki käsipainoilla 3x10 20 kg käsipaino
      hauis tangolla 3x10 30kg
      hauis käsipainoilla 3x10 20 kg
      hauis taljassa 3x10 40 kg

    • pp-88

      huh. onneks selvittiin säikähdyksellä. oon ollu vähän huolissani sun ranteesta. jos saan antaa pienen suosituksen sun jalkapäivään niin itse ehkä korvaisin takareidet mielummin soudulla tai vipunostoilla. ei kannata unohtaa tärkeitä hartiaseudun lihaksia myöskään jalkapäivänä. kickoffissa sitten kesällä muistat miksi

    • frank muhonen

      Noniin haisuli, mites kynisten treeni kulkee? Ovatko kanankoipesi vahvistuneet millään tasolla, EI ole. Ei edes tarvitse vaivautua kirjottaa, koska vastasin jo sun puolesta. Vaikka treenaisitkin hauista, ei sun silti kannata pitää lyhythihasia kesällä, ettei hurtat käy luihin kiinni..

    • FIN REED

      Uusi viikko ja uudet kujeet

      Tänään oli vuorossa aerobista urheilua.
      elikkäs 10 km lenkki tuntiin rauhallisesti
      5 kertaa L-coin
      ja lopuksi hapotin jalat tekemällä 5 kertaa 40 jaardin dashin. kaikki dashit meni sekunnin sisään eli tulosta alkaa näkymään

    • 5+16

      ite vedin aamujumppana spartalaisittain 2x50m vedot ja päälle dippejä uupumukseen. tuu joskus mun kans treenaan

    • FIN REED

      Terve kaikille
      Päätin lopettaa treenipäiväkirjan pitämisen. Täytyy myöntää motivaation loppuneen ja palstalla kirjoittaminen ei ollut mitenkään järkevää. Paskaa on tullut täällä niskaan kunnolla. Olen myös päättänyt lopettaa amerikkalaisen jalkapallon pelaamisen.
      Olen täysin kyllästynyt tähän hassutteluvittuiluun täällä ja oman joukkueen parissa.
      Nyt loppu tämä, tajusin millaisen pellen olen tehnyt itsestäni täällä.
      Pahinta tässä on joukkuelaisten reaktio tai voisi sanoa parasta, tajusin millaisia ihmisiä joukkuelaiseni on ja parasta on ottaa etäisyyttä.
      FIN REED lopettaa tähän

      • qjqvq!*!;@/

        Haha. Reppana saa kuittia suomi24 ja lopettaa koko harrastuksen. Ei susta varmaan jefuritariks olis ollukkaan.


    • sinkkumis_88

      Itse lopetin myös lajin aikoinani erään kauden päätösristeilyn inspiraationa. Aloitin uuden harrastuksen joka on moninverroin amerikkalaista jalkapalloa riemukkaampaa ja monipuolisempaa. Ehkä myös sillä sinun vastoinkäymiset saadaan käännettyä voitoksi. Tervetuloa harrastamaan kanssani "ensimmäisiin treeneihin", mikäli voinniltasi kykenet. Aloitan koiran ulkoiluttamisen sibelius monumentilta torstaina klo23.30. Jos vaivaudut paikan päälle, kerron siellä lisää.

      • RekkaPErse

        Oli kivat agilityt homo


    • krimu

      Voisiko joku neuvoa, pojallani on nyt ollut jo vuoden lepo uniohjelmassaan ja silmäpussit alkavat turvota. Haluaisin patistaa poikaani treenaamaan unta useammin eikä olemaan niin laiska treenaaja mutta miten voisin motivoida häntä?
      Olen poikani paras ja ainoa ystävä joten hän varmasti kuuntelee minua. Kiitos avusta.

      • ajqiqjqhq

        Moi. Luulen, että poikasi Jere piristyy kunhan lopetat painostamisen ja annat pojan tehdä omat ratkaisunsa. Kaapista ulos tuleminen on vaikeaa ilman isän kyseenalaistamistakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe