Kun mies juo....

Epätoivoinen

Ollaan oltu n. 4v yhdessä...Pari vuotta sitten tajusin että mies naukkaillee joka päivä lasin tai pari...On hyvä piilottelemaan juomistaan kun päältäkään päin ei sitä huomaa vasta kuin nyt vuosien jälkeen.
Tämä kesä oli yhtä juomista koko ajan. On korkeasti koulutettu ja hyvässä virassa.Varmasti muutkin kuin lähimmäiset tietää tästä ongelmasta mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään. Olen yrittänyt vihjailla mutta ei auta. Sitten juodaan salaa. Mies on hyvä tyyppi muuten ja kovasti pidetty. Alkaa vaan vaikuttaa tähän arkeenkin eikä jaksa tehdä oikeen mitään. Viikonloput menee aina juhliessa ja sitten on maha kipee ja silmänpäälliset keltaisena. Tätä on ilmeisesti jatkunut vuosikymmeniä...Siis nuoruudesta asti...Mitähän voisi tehdä kun en halua katsoa vierestä kun toinen tappaa itsensä....Itse olen 50 vuotias nainen ja haluaisin vielä nauttia elämästä mutta nyt tää on vaan yhtä murehtimista....

26

1220

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juoppoa persiille!

No piru vie, nainen!
      NAUTI elämästäsi, ilman tuota kaappijuoppoa!
      Mikä äiti sinä aikuiselle miehelle olet, anna tappaa itsensä viinaan jos sen tien on valinnut!
      Ei siinä sinun tai kenenkään muunkaan "avut" auta, mahdollistatte vain juomisen!

Sinulla on reilu 30 vuotta elämää edessä, ELÂ!!!!!

• kiltti mies.

Miksi sä olet jonkun juopon kanssa ja palvelet sitä. Se juominen ei lopu ennen vaikka mitä sanoisit sille.

• Ei raitis

Juoppoko? Mun mielestä ja vaimon kertoman mukaan vain alkoholin liikakäyttöä.
        Vaimo kertoi että mies on hyvä tyyppi ja muuten kovasti pidetty ja hyvässä virassa.
        Vastaako tämä sinun käsitystäsi juoposta?
        Kertoiko aloittaja jostain palvelemisesta?
        Kaikki voivat lopettaa juomisen jos vain ITSE haluavat. Siihen ei tietenkään toisen sanomiset ilman omaa halua ja päätöstä auta. Olkoon miehessä vaikka kuinka pieni vika niin te ikisinkkumiehet aina näette ainoana vaihtoehtona eroamisen. Parantaako se teidän asemaanne naismarkkinoilla? On ikäänkuin avunhuutoa että ota minut! Jätä miehesi ja ota minut, olen raits ja kiltti!

• kiltti mies.
        Ei raitis kirjoitti:

Juoppoko? Mun mielestä ja vaimon kertoman mukaan vain alkoholin liikakäyttöä.
        Vaimo kertoi että mies on hyvä tyyppi ja muuten kovasti pidetty ja hyvässä virassa.
        Vastaako tämä sinun käsitystäsi juoposta?
        Kertoiko aloittaja jostain palvelemisesta?
        Kaikki voivat lopettaa juomisen jos vain ITSE haluavat. Siihen ei tietenkään toisen sanomiset ilman omaa halua ja päätöstä auta. Olkoon miehessä vaikka kuinka pieni vika niin te ikisinkkumiehet aina näette ainoana vaihtoehtona eroamisen. Parantaako se teidän asemaanne naismarkkinoilla? On ikäänkuin avunhuutoa että ota minut! Jätä miehesi ja ota minut, olen raits ja kiltti!

Ap kertoi että viikonloput menee aina juhliesssa. Juo myös salaa ja juo joka päivä pari lasia. Kyllä se minusta kertoo että on ongelma alkoholin kanssa ja silloin se on juoppo. Ja tuskin se mies tekee mitään kotitöitä tai ruokaa naiselleen kun juo niin usein joten veikkaisin että tää aloittaja joutuu tekee ruuat ja muut kotityöt. Ja jatkunut tuo tahti vuosikymmeniä ap kertoi. Jos tuo ap: n mies eiole juoppo niin mikäs sitten? Jos ei pysty olee erossa alkoholista edes viikkoo niin sitten se on juoppo.

• Perheenisä
        kiltti mies. kirjoitti:

Ap kertoi että viikonloput menee aina juhliesssa. Juo myös salaa ja juo joka päivä pari lasia. Kyllä se minusta kertoo että on ongelma alkoholin kanssa ja silloin se on juoppo. Ja tuskin se mies tekee mitään kotitöitä tai ruokaa naiselleen kun juo niin usein joten veikkaisin että tää aloittaja joutuu tekee ruuat ja muut kotityöt. Ja jatkunut tuo tahti vuosikymmeniä ap kertoi. Jos tuo ap: n mies eiole juoppo niin mikäs sitten? Jos ei pysty olee erossa alkoholista edes viikkoo niin sitten se on juoppo.

Näinollen välimerenmaissa asuvat 100 miljoonaa ihmistä on siis kaikki juoppoja?

Kö, tä, häh?

Ensinnäkin juomisen voi lopettaa kuka vain ja koska vain. Se henkinen tyhjiö, ahdistus, masennus tai mikä vain mitä "parilla lasillisella" täytetään, pitää saada kuntoon jotta juomisen lopettamiselle on selkeä pohja.

Pari lasia viiniä (2dl??) päivässä... sitä ei nähdä alkoholiongelmana, ei juoppoutena, ei tilastoissa, laskentamalleissa eikä oikein kulttuurissakaan. Mutta, parisuhteessa alkoholi on ongelma heti, kun häiritsee toista. Kun päivittäiseen pariin lasiin (ehkä yksi iso kalja??) yhdistetään viikonloppuinen reilu tinttaaminen, niin toki silloin voidaan puhua juoposta. Elämäntyyli voisi sopia opiskelijalle kesäisin, muttei oikein aikuiselle miehelle.

Parisuhteessa juomiselle pitää olla vaihtoehto... eli yhteistä tekemistä, omia harrastuksia jne. Jos pullo on pääasiallinen seurustelun kohde ja harrastus samaan aikaan, niin ollaan todella typerässä tilanteessa. Juoja ei välttämättä tajua, kuinka itsekäs hän on. Vierestä seuraava ei puolestaan välttämättä tajua sitä, että juoja voi sisällään kaivata eroon viinasta enemmän kuin mitään muuta.

Tuollainen juominen tekee todella helposti 30-40 annosta viikossa... ja se tuhoaa elämää ja paljon.

Been there, done that. Pääsin itse irti kertaheitolla.

• Jadette

Vertaistuki voisi auttaa ja tiedon lisääminen alkoholismista. Etsiydy Al-Anon ryhmiin, joissa alkoholistien läheiset kokoontuvat, lähin ryhmäsi löytyy netistä A-klinikan sivustoilta.
      Alkoholiongelmaiselle vihjailu on yhtä tyhjän kanssa, eikä raivokkaampikaan ripitys auta mitään.
      Kaikki halu raitistumiseen lähtee alkkiksen omasta päästä ja ongelman myöntämisestä ja siitä on pitkä matka tilanteen hallitsemiseen.

Murehtiminen ei auta pätkän vertaa, sillä saat ainoastaan harmaita hiuksia päähäsi. Tartu toimeen, lähde hakemaan apua ensin itsellesi ja sitä kautta ehkä alkkiksesi myös hyötyy.

• titut

joo läheiset käyttää vuosikausia siihen, että uskaltaisivat "vähän vihjaista",
      mutta tuut huomaamaan että vaikka tekisit mitä, hän ei muutu.
      Ei ole sun 50v naisen tehtävä pelastaa kaappijuoppoa, pelasta itsesi.
      Hae apua al-anonista, a-klinikalta, ei siihen kuinka miehesi raitistuu, vaan siihen että mikä on SINULLE parhaaksi.

Mieti mies on 4v vasta ollut sunkanssa, 4v vasta! Ja juonut kokoikänsä.
      NIin älä ainakaan ala kuvietella, että teidän suhde oli "tarkoitettu" jotta sinä pelastaisit miestä! Ja millä todennäköisyydellä, mies raitistuu 4v suhteen takia jos on ikänsä juonut?
      Voithan sä sanoa sille että JUOMISEN takia jätät, niin hänellä on sitten mahdollisuus hakea itselleen apua jos hänellä missään tuntuu koko asia.

Mutta ei se oo sun tehtävä, eikä velvollisuus, etkä todellakaan tuu saamaan mitään hyvän ihmisen pyhimyksen sädekehää jos luulet olevasi se The Nainen joka miehen pelastaa muka.
      Pelasta edes itsesi niin ehkä voit sillä välittää postitiivisen viestin myös miehelle tai jollekin muulle.

• Ei juoppo?

Olen mies joka muistuttaa aika paljon sinun miestäsi. Olen kai jo yli 30 vuotta ottanut alkoholia viikollakin lähes päivittäin. En mitään suuria määriä, pari kolme olutta tai pari viskipaukkua. Viikonloppuisin ei ole ollu paljoakaan suurempia määriä. Tosin en ole koskaan piiloitellut juomistani. Sama nytkesällä, juomista koko ajan. No, se oli vähän liioiteltua, onhan nyt kesällä ollut automatkailua ja muutakin joka on estänyt juomisen.
      Ns. kännissä en ole ollut kuin joskus nuorena ja krapulasta en ole kärsinyt myöskään.
      Siis viikonloppuisin en juhli, joskus vain ulkona päivällisellä tai joku paukku kotona vaikka telkkaria katsellessa. Runsas vuosi sitten olin täydellisessä terveystarkastuksessa kun paljastui että mulla on korkea verenpaine. Siihen ain lääkkeet mutta muuta vikaa ei löytynyt. Siis vaikuttaa että en ainakaan juomisella tapa itseäni, ainakaan lähiaikoina.
      Suosittelisin kuitenkin että miehes kävisi terveystarkastuksessa mahdollisten alkoholihaittojen / sairauksien toteamiseksi. Mainitsit myös keltaisuudesta, se voi olla vakavaa jos se johtuu maksasta.
      Hieman minusta: Yksityisyrittäjä vuodesta 1977. Ikä 63 vuotta.Pituus 165, paino 74 kiloa.Naimisissa 12 vuotta, toinen avioliitto. Vaimolla ei kai ole ollu isommin valittamista juomisestani, hänellä on tapana myös lähes päivittäin ottaa pari lasillista viiniä.
      Siis, jos miehesi juominen haittaa sinua humaltumisen takia, on tietenkin sille tehtävä jotain oman viihtyvyytesi takia. Ja ennenkaikkea miehesi terveys, lähinnä maksan ja munuaisten takia. Terveystarkastukseen! (jollei ole käynyt viimeaikoina)

Tuleekohan hirveästi miinuksia kun kerroin oman mielipiteeni että jopa paivittäinkin voi juoda olematta alkoholisti. Tietenkin teidän moralistien mielestä olen alkkis pahimmasta päästä.

• Ei juoppo?

Tuli väärä pituus, piti olla 175cm

• titut

voisit ensin kattoo sun aivoja mitä muutoksia siellä tapahtuu.

Elimistö kyllä pärjää kovissakin oloissa, mutta pitkäaikainen alkoholinkäyttö tuhoaa aivosoluja ja muuttaa persoonallisuutta.

Siksi kyse ei ole siitä "olenko alkoholisti" vaan siitä että jos kokoajan juo niin ei kellään ole sellaiset teräsaivot..

Toki ihmisiä on, joilla aivosoluja on lähtöjään enemmän, niin eivät mene ihan dilleksi. Toisilla aggressio alkaa purkautua, toiset enemmän rauhoittuu..

Mutta perhe-elämää se voi häiritä jos kokoajan juo, olennaista ei ole aina se ihmisen itsensä kokema alkoholistittomuus tai alkoholistius.

Mä en määrien enkä vuosien perusteella ainakaan määrittele ketään alkoholistiksi, enkä myöskään vastaan väitä jos joku sanoo sellainen olevansa.

Siksi onkin niin että siihen diagnosointiin ei kannata ilman lääketieteen ja psykoloian pätevyyttä aikaansa käyttää. Vaan ajatella ihan siitä omasta näkökulmasta että toimiiko mun elämä, silleen juopon puolisona eläessä.

Juopot saa juoda mun puolesta tai olla juomatta. Enkä todellakaan laske että "kerran mies on töissä niin se ei ole juoppo joten minua ei saa haitata hänen juominen"..
        Elämä ei ole sellaista että mun pitää maksuksi sietää juoppoa miestä siksi, että hän ei esim lyö ja on niin hyvä tyyppi.
        Se vielä menee että huora olisin ja on maksusta miehen kanssa, mutta olla miehen kanssa maksuksi siitä että tämä ei juo,t ai juo tarpeeksi vähän, tai lyö tai petä, niin sitten olisin jo melko halpa huora.

• Ei juoppo
        titut kirjoitti:

voisit ensin kattoo sun aivoja mitä muutoksia siellä tapahtuu.

Elimistö kyllä pärjää kovissakin oloissa, mutta pitkäaikainen alkoholinkäyttö tuhoaa aivosoluja ja muuttaa persoonallisuutta.

Siksi kyse ei ole siitä "olenko alkoholisti" vaan siitä että jos kokoajan juo niin ei kellään ole sellaiset teräsaivot..

Toki ihmisiä on, joilla aivosoluja on lähtöjään enemmän, niin eivät mene ihan dilleksi. Toisilla aggressio alkaa purkautua, toiset enemmän rauhoittuu..

Mutta perhe-elämää se voi häiritä jos kokoajan juo, olennaista ei ole aina se ihmisen itsensä kokema alkoholistittomuus tai alkoholistius.

Mä en määrien enkä vuosien perusteella ainakaan määrittele ketään alkoholistiksi, enkä myöskään vastaan väitä jos joku sanoo sellainen olevansa.

Siksi onkin niin että siihen diagnosointiin ei kannata ilman lääketieteen ja psykoloian pätevyyttä aikaansa käyttää. Vaan ajatella ihan siitä omasta näkökulmasta että toimiiko mun elämä, silleen juopon puolisona eläessä.

Juopot saa juoda mun puolesta tai olla juomatta. Enkä todellakaan laske että "kerran mies on töissä niin se ei ole juoppo joten minua ei saa haitata hänen juominen"..
        Elämä ei ole sellaista että mun pitää maksuksi sietää juoppoa miestä siksi, että hän ei esim lyö ja on niin hyvä tyyppi.
        Se vielä menee että huora olisin ja on maksusta miehen kanssa, mutta olla miehen kanssa maksuksi siitä että tämä ei juo,t ai juo tarpeeksi vähän, tai lyö tai petä, niin sitten olisin jo melko halpa huora.

Pitkäaiainen jatkuva alkoholinkäyttö tuhoaa aivosoluja ja muuttaa persoonallisuutta.
        Mutta, miten parin paukun tai kaljan ottaminen illalla voi olla jatkuvaa alkoholin ottamista? Mulla menee parin viskin nauttimiseen vain pari tuntia illalla. Lopun päivästä ja yöstä olen ottamatta. Niille jotka ovat jatkuvasti kännissä, siis oikeat juopot, kausijuopot ja myös ne jotka ottavat sen "persekännin" joka viikonloppu, heillä on olemassa riski myös psyykkisiin ongelmiin. Pieni päivittäinen alkoholinkäyttö ei taatusti tuhoa aivosoluja. Muutenhan lähes kaikilla eteläeurooppalaisilla olisi aika pahasti tuhoutuneet aivosolut ja muuttunut persoonallisuus, kun siellä sitä viiniä lipitetään lounaallakin.

Asiasta toiseen. Mun naapureilla on aina kesäaikana syödä päivällistä pihalla, grillata ja nauttia viiniä. Menin sinne kerran tervehtimään ja hiukan juttelemaan oma viskilasi kädessä. Isäntä kysyi multa että juonko viinaa keskellä viikkoa?
        Heillä oli se iltalipitys jokapäiväistä hyvillä ilmoilla ainakin, ja paljonko sitä viiniä kului kun oli aina pönttö pöydällä ja uutta laskettiin lasiin useamman tunnin ajan.
        Oletan että he kuluttivat enemmän alkoholia kun minä parin viskilasillisen kanssa.

• titut
        Ei juoppo kirjoitti:

Pitkäaiainen jatkuva alkoholinkäyttö tuhoaa aivosoluja ja muuttaa persoonallisuutta.
        Mutta, miten parin paukun tai kaljan ottaminen illalla voi olla jatkuvaa alkoholin ottamista? Mulla menee parin viskin nauttimiseen vain pari tuntia illalla. Lopun päivästä ja yöstä olen ottamatta. Niille jotka ovat jatkuvasti kännissä, siis oikeat juopot, kausijuopot ja myös ne jotka ottavat sen "persekännin" joka viikonloppu, heillä on olemassa riski myös psyykkisiin ongelmiin. Pieni päivittäinen alkoholinkäyttö ei taatusti tuhoa aivosoluja. Muutenhan lähes kaikilla eteläeurooppalaisilla olisi aika pahasti tuhoutuneet aivosolut ja muuttunut persoonallisuus, kun siellä sitä viiniä lipitetään lounaallakin.

Asiasta toiseen. Mun naapureilla on aina kesäaikana syödä päivällistä pihalla, grillata ja nauttia viiniä. Menin sinne kerran tervehtimään ja hiukan juttelemaan oma viskilasi kädessä. Isäntä kysyi multa että juonko viinaa keskellä viikkoa?
        Heillä oli se iltalipitys jokapäiväistä hyvillä ilmoilla ainakin, ja paljonko sitä viiniä kului kun oli aina pönttö pöydällä ja uutta laskettiin lasiin useamman tunnin ajan.
        Oletan että he kuluttivat enemmän alkoholia kun minä parin viskilasillisen kanssa.

" Muutenhan lähes kaikilla eteläeurooppalaisilla olisi aika pahasti tuhoutuneet aivosolut ja muuttunut persoonallisuus, kun siellä sitä viiniä lipitetään lounaallakin.
        "

En ihmettelisi vaikka olisikin.:D

No jos sulla on kaikki hyvin niin onnea:)
        Ei sun juominen ole minulta pois mitenkään

Suuri tarve kuitenkin järkeillä alkoholinkäyttöö ja erotella "oikeat" juopot niistä jotka juo muutenvaan, huomaan.
        Yhdistävä tekijä lienee kaikilla alkoholia käyttävillä on silti juominen.
        Jos sä et jois ollenkaan, olisi ero selkämpi niihin jotka juo siksikoska ovat alkoholisteja, ja niihin joilla on jatkuva tarve juoda mutta eivät silti ole alkoholisteja:D
        mutta
        Pääasia on että juoda pitää.

• Ei juoppo
        titut kirjoitti:

" Muutenhan lähes kaikilla eteläeurooppalaisilla olisi aika pahasti tuhoutuneet aivosolut ja muuttunut persoonallisuus, kun siellä sitä viiniä lipitetään lounaallakin.
        "

En ihmettelisi vaikka olisikin.:D

No jos sulla on kaikki hyvin niin onnea:)
        Ei sun juominen ole minulta pois mitenkään

Suuri tarve kuitenkin järkeillä alkoholinkäyttöö ja erotella "oikeat" juopot niistä jotka juo muutenvaan, huomaan.
        Yhdistävä tekijä lienee kaikilla alkoholia käyttävillä on silti juominen.
        Jos sä et jois ollenkaan, olisi ero selkämpi niihin jotka juo siksikoska ovat alkoholisteja, ja niihin joilla on jatkuva tarve juoda mutta eivät silti ole alkoholisteja:D
        mutta
        Pääasia on että juoda pitää.

En vain hyväksy sanaa juoppo muille kuin rappioalkoholisteille, kausijuopoille ja myös niille joka ottavat sen "perskännin" joka viikonloppu. Olkoon nimitys vaikka alkoholin väärinkäyttäjä.
        Sinä olet mun arvion mukaan raivoraitis, siis osa siitä pienestä kansanryhmästä joka laskee kaikki alkoholia käyttävät juopoiksi.

• titut
        Ei juoppo kirjoitti:

En vain hyväksy sanaa juoppo muille kuin rappioalkoholisteille, kausijuopoille ja myös niille joka ottavat sen "perskännin" joka viikonloppu. Olkoon nimitys vaikka alkoholin väärinkäyttäjä.
        Sinä olet mun arvion mukaan raivoraitis, siis osa siitä pienestä kansanryhmästä joka laskee kaikki alkoholia käyttävät juopoiksi.

Kyllä lasken kaikki alkoholia käyttävät tietyntason juopoksi, vaikka itsekin alkoholia käytän/en käytä tällähetkellä mutta mahdollisesti aijon käyttää tulevaisuudessa. en vaan viitsi päinnaamaa selitellä, että sillä on jotain eroa kuka sitä viinaa juo, ja kuka pulloa pitelee. Samaa paskaa eri purkissa. joku juo hienoa konjakkia, joku juo kiljua kauhalla ämpäristä. Mut juominen on aina juomista. Raivoraittiiksi en itseäni menisi sanomaan, koska en myöskään mielestäni ole raitis.

• hml-höperö

Minua alkoi hammaslääkärinä kiinnostaa, että missä kunnossa suusi on sisältäen hampaat, ikenet, limakalvot, suulaen, suunpohjan ja kielen?

• yhden kommentti

"Mutta ei se oo sun tehtävä, eikä velvollisuus,..."

Juuri näin. Aikuinen mies ottakoot vastuun itsestänsä.

• oppeliini1

Aivojen tylsistyminen (solujen tietoisesti ja harkiten tuhoamisen tuloksena) alkaa näkyä jo.

Vaikka pystyykin olemaan toissä ja täyttämään ne vaaditut tyotunnit, ei ole puolustus viinan jokapäiväiseen käyttoon. Kuten AP.n mies: hän on vielä suht nuori ja edessä reilut 30 elinvuosia. Haluaako AP katsella miestä kun hän muutaman vuoden jälkeen alkaa muuttua porkkanaksi? JA latva alkaa kasvaa naattia?

Tämä on vaikea päätos AP.lle. Kuitenkin, viinattomia miehiäkin ON olemassa! Lisäksi koulutettuja, hyvin ammattielämässään menestyviä jne. joista AP voisi täydellisen hyvällä omallatunnolla etsiä itselleen pitkä-aikaisen seuralaisen - aviomiehen!

Yrittää vihjaista viinan juonnin lopettamista on täydellisesti yhtä tyhjän kanssa. Miehen itse täytyy tajuta että viinassa EI ole mitään upeaa, mieltä ylentävää eikä ihmisene arvoa kohottavaa.

• titut

Mun mielestä voi sanoa ihan suoraan tai vihjaista, aloittajan kannattaa tehdä häiritsevimmät asiat heti, niin huomaa että niitä on turhaan pelännyt.

tätä meinasin sillä kun läheinen miettii sitä vihjaisua ensin parivuotta..
        sensijaan pamautapa se asia kerrankin just miten sylki suuhu tuo,
        niin tulee nopeiten huomaamaan ettei se juoppo kuunele vihjailua EIKÄ suoraan sanomista. Pääsee siitäkin eikä kulje varpaisillaan "sanonko..en sano..sanonko..entä jos vihjaan...sanonko". Osa tässtä epäröinnistä johtuu kun tietää että juopolle se viina ont ärkeää, juoppo myös kiertoteitse antaa ymmärtää sen olevan "pyhä asia", siitä tulee ääneen vaiettu salaisuus.

Suoraan sanominen yhden kerran on kuitenkin se, joka takaa itselle puhtaan omantunnon etten vaan ensin katsellut 10 vuotta sitä paskaa, sitten pakenen takaportista miehen nukkuessa.

Vaan sanoo suoraan että juoppo mikä juoppo, juo mitä juot mutta son nyt moro, jotkut juopot suuttuu tästä ihan valtavasti -ei siitä että heidät jätetään, vaan siitä kun juomisesta mainitaan.:D Se on heille oikein.

jotkut tietenkin myöntää juomisen ja lupaa lopettaa siinävaiheessa kun puoliso pakkaa vaatteita kassiin..Mutta siihen voi sanoa että joo, ole eka raittiina niin aletaan sit tapailla kun oot saanu hoitoa tai lopettanu juomisen itse. eihän se parisuhde mihinkään karkaa jos juoppo kerran sanoo lopettavansa:D Mut kantsii ensin odottaa että lopettaa kans, eikä vaan lupaa.

• Epätoivoinen

Kiitos kaikille...Sainpahan lisää ajateltavaa.Nyt vasta tajusin kuinka paljon hän on muuttunut viime aikoina. Ehkä olen tyhmä mutta ajattelin kuitenkin yrittää puhua ja hakea apua...Mutta nyt ensiksi pitää saada vähän välimatkaa kaikkeen ja purkaa ajatuksia..pelkään että vaikka mies tosta viisastuisi eli ihme tapahtuisi niin sekään ei enää riittäisi....Ja tosiaan onhan mulla vielä vuosia jäljellä ja itsestä kiinni kuinka haluan ne elää...Tuntuu vaan pahalta että pitäisi taas aloittaa kaikki alusta. Toisaalta yksin olemisessakin on omat hyvät puolensa...Mikähän sota tästä nyt syntyy kun ilmoitan lähteväni lomalle viikoksi.....

• entäs nyt

Onko tilanteeseenne tullut muutosta?

• 3+4+5+

Alkoholiin suhtauminenkin on kulttuurikohtaista:

Als “risikoarm” gilt bei Männern ein Verbrauch von täglich bis zu 30 Gramm reinen Alkohols (etwa 0,75 Liter Bier oder 0,33 Liter Wein), bei Frauen sind es maximal 20 Gramm (etwa 0,5 Liter Bier oder knapp 0,25 Liter Wein). Als riskant werden bei Männern der Konsum von täglich bis zu 60 Gramm Alkohol (Frauen: bis 40 Gramm) angesehen. Als gefährlich gelten bis zu 120 Gramm bei Männern (Frauen: bis 80 Gramm). Der Hochkonsum liegt darüber.

eli päivittäisessä alkoholinkäytössä vähäinen riski miehillä on 30 g. puhdasta alkoholia (n. 0,75 l olutta tai 0,33 l viiniä) naisilla vastaavasti 20 g. = 0,5 l olutta tai vajaa 0.25 l viiniä. Riskiraja miehillä on n 60 g., naisilla 40 g. päivässä. Vaarallinen raja on 120 g. ja 80 g. Korkeankulutuksen raja on vielä korkeampi.

Saksassa saa siis lääkäreidenkin mukaan juoda sen olensa tai viinilasillisensa ilman turhaa stressiä.

• Epätoivoinen

Kyllä se niin vaan on että jos pitää juoda joka päivä enemmän tai vähemmän niin ihmisellä on ongelma...Ja ajan kuluessa ihminen muuttuu agressiiviseksi ja tylsäksi. Hauskaa on vain humalassa...Teki hyvää tuo kahden viikon loma. Tajusin kuinka jumissa oon ollut nämä vuodet...Uusi elämä odottaa ja tuskin haluan miestä siihen enää. Tuntuu kuin olis päässyt vankeudesta vapauteen .Nyt saa soittaa musiikkia koska haluaa, pitää valoja päällä ja katsoa tv.tä vaikka keskellä yötä. Kukaan ei mäkätä kun ostan lapsenlapselle jotain tai autan omia lapsiani muuten. Ja saan sairastaa rauhassa kun olen sairas ilman että pitää passata herraa viimeisillä voimilla. Eikä tarvi katella sen flirttailuja kännissä muiden naisten kanssa. Saan ostaa mitä ruokaa itse haluan ja pestä pyykit millä pesuaineella haluan. Kukkiakin voin laittaa pöydälle ilman että moititaan tuoksua...Ja saan tavata ystäviäni ja mennä heidän kanssa vaikka leffaan, syömään tai kylpylään...tai ulkomaille ilman kauheita haukkuja ja uhkaksia...Kyllä se elämä taas voittaa....

• mummeli!

Tuskin nuo luettelemasi ilmiöt ovat alkoholin aiheuttamia. Ehkä alko vain madaltaa niiden ilmenemisen esteitä.

Minun mieheni alkoholin käyttö oli hyvin vaihtelevaa. Muutaman vuoden päivittäisen juomisen kausi ei nostanut esiin mitään luettelosi ilmiötä.
        Mieheni ainoastaan passivoitui.

Hän ei ole koskaan asettanut menemisilleni mitään rajoituksi vaan päin vastoin, alkokautena, pikemminkin kannusti matkustelemaan koska hän ei itse ollut kovin kiinnostunut.
        Molempien silmien harmaakaihit lienevät myös vaikuttaneet passiivisuuteen.

Kotona hän teki suuremman osan askareista kuin todennäköisesti suomalaiset miehet keskimäärin.
        Hän ei myöskään asettanut kotiolemiselleni mitään rajoituksia.

Tilanne muuttui ja mieheni lopetti täysin kotioloisen qalkoholin käytön kaihileikkausten jälkeen.
        Ravintoloissa hän ei ole viihtynyt koskaan.

Ei se ikävyys ole viinassa vaan valmiina ihmisessä.

• kiltti mies.

Luovut miehistä kokonaan yhden juopon takia vai?. On meitä jotka eivät juo usein mutta emme kelpaa naisille. Taas yks hyvä esimerkki siitä että alkoholistit kelpaa naisille edes vähäksi aikaa kun kunnon mies ei kelpaa lainkaan. No, onnea ainakin uuteen elämään ja hyvä kun erosit.

• nainen kuin nainen?

Valintatilanne on aina kahdensuuntainen. Rakastaisitko ihan ketä naista vain, joka sinut kelpuuttaisi? Vai haluaisitko kenet tahansa vähäksi aikaa, ettei olisi niin yksinäistä? Nämä ovat merkittäviä asioita mietittäväksi.

• Anonyymi

Mies juo viinaa ja nussits naissi persseeseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      70
      3149
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2495
    3. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2136
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      94
      2045
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      55
      1952
    6. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      42
      1594
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      40
      1560
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1253
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      139
      1168
    10. Vuodetvierii

E siitä tulee nyt 50 vuotta oivoi
      Ähtäri
      6
      1083
    Aihe