Vastaus työpaikkahakemukseen

Työnhakija84

Millaisia vastauksia olette saaneet työpaikkahakemukseenne? Onko vastaus ollut töykeä, vai mukava? Itse sain mielestäni töykeän vastauksen, kun hain erääseen paikkaan. "Kiitos mielenkiinnosta, mutta valitettavasti valintamme kohdistui muihin henkilöihin". Tuosta saa jotenkin sellaisen kuvan että olis jotenkin huonompi. Eipä oikeen kiinnosta mennä käymään ko. paikassa edes asioimassa.

11

6814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitämme osoittamast

Tuollaisia vastauksia olen minäkin saanut. Sellaiset yritykset, joille tavallinen kansalainen saattaa olla myös asiakas, lähettävät yleensä asiallisen kiitoksen hakemuksesta ja joskus jopa kehoituksen hakea tulevaisuudessa uudelleen muita hakuun tulevia paikkoja.

Ainakin saamissani vastauksissa on joskus mainittu summittaisesti hakemusten määrä "noin 80", "yli sata", "parisataa hakemusta" perusteeksi miksi ei. Muunlaisia vastauksia en ole hakemuksiini koskaan saanutkaan.

• niin...

Saamasi vastaus on ihan tyyppivastaus.
      Toinen tyyppi: Olemme nyt edenneet valintaprosessissa haastatteluihin, joihin sinä et valitettavasti pääse.
      Näistä kumpikaan ei ole töykeä vaan asiallisen toteava. Naurettavaa tietysti, että valittelevat kun vastauksen saaja ei tullut valituksi. Mitä valitettavaa siinä on yrityksen kannalta? Olisiko sittenkin kannattanut ottaa vastauksen saaja tai päästää hänet haastatteluun?
      Sitten on toinen naurettavuus siinä, kun kerta toisensa jälkeen on hakenut jonkun työnantajan sijaisuuksia, rekrytointi vastaa: Valinnat on tehty, sinä et ollut mukana valituissa, mutta toivottavasti jatkossa edelleen me ja meidän työpaikkamme kiinnsotavat sinua.
      Töykeä on tämä ja tarkoittaa siis itse asiassa sitä, että ei kannata hakea yhtään mitään ko. firmasta, kyseessä on vuokrahenkilöstöä välittävä firma: Asiakkaamme eivät etsi henkilöitä, joilla on sen kaltainen koulutus- ja työhistoria kuin sinulla.

Siinä on töykeyttä kerrakseen.

• Jotkut työnantajat sentään ilmoittavat, jos hakija ei "ole heidän etsimäänsä tyyppiä". Tällöin yleensä on kuitenkin kyse esiintymis- tai mallialan tehtävistä, joihin edellytetään tietynlaista ulkomuotoa, tiettyyn ikäryhmään kuulumista ja tiettyjä taitoja. Joskus vastaukseen on lisätty ´tällä kertaa et ole etsimämme henkilö`-tyyppinen kommentti. Kannataako tällaisen torjunnan saaneen henkilön hakea uudelleen tähän firmaan ja kenties seurailla sen ilmoituksia ja kotisivuja: olisiko hakija lähelläkään Sitä Oikeaa jossain tulevassa tilanteessa?

• Nappipaikkaaodottaen

Hyvin samanlaisia kuten yllä! Joskus ovat maininneet että pitävät hakemuksen jemmassa jos kokemusta vastaavia paikkoja heillä avautuu. Olen aina kiitollinen kun jonkun vastauksen saan; vaikka se olisikin kielteinen.

Valitettavan usein en ole saanut mitään vastausta, oli sitten kyseessä suorahaku yritykseen tai rekryfirman kautta. Yleensä sitten jossain vaiheessa lopetan odottamisen ja totean etten päässyt haastatteluunkaan kun yhteydenottoa ei hakemuksen lähettämisen jälkeen koskaan kuulunut.

Kaikista eniten harmittaa tilanteet että olet päässyt haastatteluun ja sen jälkeen ei enää mitään kuulu. Kysyn aina haastattelutilanteessa että millainen aikataulu teillä on, ja usein kertovatkin että ovat yhteydessä esim parin viikon päästä. Parempi mieli jäisi yrityksestä jos sieltä oltaisiin yhteydessä kuten sovittu, joku ilmoittaen että "valintaprosessimme on edelleen kesken ja palaamme 2 viikon päästä" tai sitten ilmoitettaisiin että valinta ei nyt kohdistunut sinuun. Olen tässä työnhakuprojektini aikana ollut mukana haastattelussa joista ei ole palattu. Yleensä odottelen noin viikon sen jälkeen kun ovat luvanneet palata ja olen yhteydessä. Aina ei ole vastattu mitään, joskus ovat sitten ilmoittaneet että en paikkaa saanut. Tosin niitäkin on ollut, jotka toimivat kuten luvattu eli ilmoittavat sovitusti ettei valinta kohdalle osunut.

Tsemppiä kaikille työnhakuun!

• PääsitHaastatteluun?

Kuinkas olet yleensä noihin haastatteluihin päässyt suhteessa hakemusten määrään? Jotenkin tuli mielleyhtymä että olisit ehkä nainen. Jos tulee kutsuja haastatteluihin, silloinhan on ainakin jotain toivoa olemassa.

• Nappipaikkaaodottaen
        PääsitHaastatteluun? kirjoitti:

Kuinkas olet yleensä noihin haastatteluihin päässyt suhteessa hakemusten määrään? Jotenkin tuli mielleyhtymä että olisit ehkä nainen. Jos tulee kutsuja haastatteluihin, silloinhan on ainakin jotain toivoa olemassa.

Juu olen nainen :)

Ja kyllähän se prosentuaalisesti on noin 10% ehkä mitä haastatteluihin olen päässyt. Olen aktiivisesti hakenut työtä tammikuusta, noh, kesällä tietty vähemmän. Karkea veikkaus että noin 150 hakemusta, 15 haastattelua takana.

Muutamassa paikassa on käynyt niin ettei ollakkaan sitten rekrytoitu, parissa niin että tekijä löytynyt talon sisältä. Sitten muutamia näitä jotka eivät ikinä palanneet vaikka perään kyselin.

Tällä hetkellä odottelen päätöstä yhdestä, olen jo perään kysellyt kun reilu pari viikkoa mennyt haastattelusta. Eräästä toisesta odotan tietoa pääsenkö kakkoskierrokselle ja yksi haastattelu buukattuna ensi viikolle. Hakemuksia sisässä pari joissa vielä hakuajat menossa.

Välillä meinasi jo usko loppua itseeni ja työllistymiseen, mutta olen nyt päässyt siihen modeen että kyllä se nappipaikka löytyy. Positiivisella mielellä haen ja olen aina kiitollinen jokaisesta eteen tulevasta uudesta mahdollisuudesta.

• Sama onneton
        Nappipaikkaaodottaen kirjoitti:

Juu olen nainen :)

Ja kyllähän se prosentuaalisesti on noin 10% ehkä mitä haastatteluihin olen päässyt. Olen aktiivisesti hakenut työtä tammikuusta, noh, kesällä tietty vähemmän. Karkea veikkaus että noin 150 hakemusta, 15 haastattelua takana.

Muutamassa paikassa on käynyt niin ettei ollakkaan sitten rekrytoitu, parissa niin että tekijä löytynyt talon sisältä. Sitten muutamia näitä jotka eivät ikinä palanneet vaikka perään kyselin.

Tällä hetkellä odottelen päätöstä yhdestä, olen jo perään kysellyt kun reilu pari viikkoa mennyt haastattelusta. Eräästä toisesta odotan tietoa pääsenkö kakkoskierrokselle ja yksi haastattelu buukattuna ensi viikolle. Hakemuksia sisässä pari joissa vielä hakuajat menossa.

Välillä meinasi jo usko loppua itseeni ja työllistymiseen, mutta olen nyt päässyt siihen modeen että kyllä se nappipaikka löytyy. Positiivisella mielellä haen ja olen aina kiitollinen jokaisesta eteen tulevasta uudesta mahdollisuudesta.

Jos minun pitää päästä 15 haastatteluun menee siihen tällä vauhdilla 30 vuotta !

• Duuniduunia

Kaikenlaisia vastauksia hakemuksiin on tullut ja vaikka en niihin tullutkaan valituksi, edes tieto siitä, että ei tullut valituksi on parempi kuin epätietoisuudessa eläminen. Ymmärrän toki, että jos hakemuksia tulee yhtä paikkaa kohti satoja,ei kellään taida olla aikaa/mielenkiintoa vastata rannaille jääneiden hakemuksiin:(
      Ärsyttävää ja turhauttavaa on tälläinen, en tiedä onko teille sattunut: työpaikka auki, hakuaika päättyy 10.9. (esimerkki pvm, en nyt muista mikä se oikea pvm oli), no sitten jonkun ajan päästä tulee tieto, että "et tullut valituksi ja blaa blaa...". SE, mikä ärsyttää, oli se, kun luin tarkemmin, niin haastattelut oli tehty talossa jo olevien hakijoiden välillä 3.9. eli hakuaikana!!
      Miksi edes vaivautua hakemaan ja miksi tuota paikkaa edes laittamaan julkiseen hakuun?? Kenen etuja se palvelee, jos hyviä ja päteviä hakijoita on jo tarpeeksi talon sisällä?? Ihan turhaa työtä kaikille osapuolille.

• khgut

Työhaastattelussa sanottiin minulle, että "pyrimme täyttämään paikan mahdollisimman nopeasti ja ilmoitamme kaikille valinnasta".
      Meni viikko ja mitään ei kuulunut. Soitin firman rekrytoimistoon ja sieltä sanottiin, että paikka on täytetty.

• työtön edelleen

Voitte olla tyytyväisiä jos ylipäänsä saatte vastauksen prosessin etenemisestä. Isotkaan (ja yleensä mielikuva myös fiksusta ja arvostetusta firmasta) eivät monesti vastaa ja ilmoita mitään. Eivät siitä että hakemus on saapunutm se on käsittelyssä tai käsitelty jo, eli lähettävät kielteisen vastauksen.

• 20+20

en ole ikinä yhtäkään hakemusta mihinkään laittanut... töitä on ollut aina... kysymällä ne 2 työhistoriani paikkaa olen saanut.Enempää en tarvikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2644
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      37
      1180
    Aihe