Kouluratsastusliikkeet unohtuneet, apua ?

apuvaa ?

Hei kaikki. Olen 28 vuotias nainen ja nuorempana harrastanut ratsastusta pitkiä aikoja. Nyt kuitenkin on tullut pidettyä muutama vuosi taukoa ja haluaisin aloittaa ratsastuksen uudelleen. Olen menossa HeC tasoiselle kouluratsastustunnille, sanoin kyllä pitäneeni taukoa ratsatuksesta muutamia vuosia, josko opettaja suhtautuisi osaamiseeni hieman kevyimmin odotuksin.. Mutta kuitenkin, en halua tunnilla olla kuin mikäkin puupää hevosen kanssa, kun pitäisi kouluratsastusliikkeitä alkaa tekemään..

voisitteko kertoa minulle lyhyesti ja ytimekkäästi miten tehdään..

- Taka,- ja etuosakäännös?

- hevonen kulkemaan muodossa ?

- miten nopeutetaan ja hidastetaan laukan tahtia ?

5

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvo1

      Ei tuon tasoisella tunnilla tarvitse paljon osata. Ei tarvitse hevosta muotoon saada. Laukkaa hidastetaan syventämällä istuntaa ja pidättämällä. Jos satutte tekemään etuosakäännöksiä kysy rohkeasti neuvoa opelta. :)

    • Tuntitäti

      Hei! Olen ratsastanut nuoruudessa 7v ja 32 vuoden jälkeen taas vajaan 2v. Tasoni on helpon C:n ja helpon B:n välissä. Harjoittelemme toki vaikeampiakin asioita. Nuo kaikki kysymäsi tehtävät ovat aika vaativia. Hevonen tulee vähitellen muotoon hyvällä ratsastuksella eikä millään kikkailulla. Etuosakäännös on ehkä helpoin, mutta senkin avut meillä kerrataan aina tunnilla, jos ei olla ihan edellisellä kerrralla tehty. Kun minä menin tauon jälkeen tunnille, jouduin palauttamaan mieleen, kummalle jalalle kevennetään;-)
      Tässä yksi linkki etuosakäännöksen tekemiseen: http://annanhevosblogi.blogspot.fi/2013/08/etuosakaannos.html

      Mene huoletta tunnille, ja rupea vähitellen harjoittelemaan!

    • ----

      Tuon tasoisena ratsastajana sinun ei noita asioita vielä tarvitse tietää. Parempi oikeastaan on, että et edes yritä ymmärtää, koska todennäköisesti tasosi ei siihen vielä edes riitä. Mieluummin pyydä opettajalta neuvoa, sitten kun noiden asioiden aika on, opettaja osaa opastaa oikein.

    • apuvaa ?

      Opettaja sanoi, että noita asioita opettelemme tunnilla.

    • ----

      Silloin te opettelette niitä tunnilla :)
      Opettaja varmasti neuvoo asiat sinulle. On paljon parempi oppia kerran kunnolla, kuin lukea netistä jotain vinkkejä ja käsittää asiat väärin ja sitten korjata näitä vääriä käsityksiä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe