Miten olette opetelleet soittamaan bassoa?

AASIII

Itse en nimittäin ainakaan kymeenlaakson alueelta löytänt mitään basson opettajaa livvenä? Ootteko opettelleet lehtien , kirjojen , vai minkä avulla? Tässä joku pv. Aattelin mennä kattoo jotaa pientä opasta musakaupast

4

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uuno-Einari 66

Itse opettelin basson soiton siten, että ensiksi menin musiikkiopistoon kitaraa opiskelemaan. Tämä ei kuitenkaan ole vältämätöntä. Bassoa rupesin soittamaan näppäilemällä, siis ilman plektraa, ja soitin sitä täysin improvisoiden ilman valmiita nuotteja, vaan soitin soundit sen perustella, mitä sähkökitaristi soitti ja/tai minkälaista laulua lauloin.

Oli minullaopettajiakin, nimittäin Jakke Leivo (basso), Janne Louhivuori (bändisoitto) ja Ippe Kätkä (bändisoitto) Tuiskulan rock-leirillä kesällä viikon ajan 1980.

• Anonyymi

Samalla leirillä oltiin, Ippe Kätkän kanssa tuli veivattu tiukkaa funky jamia... Yllättävän pitkä sessio... Ana Murto taisi olla samalla leirillä... Siihen aikaan ei juuri tajunnut maailman menosta juuri mitään... Mutta juu... Sain sitten myöhemmin Sony Musicin kanssa diilin ilman mitään kitinää ja sitten kun menin kertomaan uutisen bändin toiselle osapuolelle homma loppui siihen. En ehkä ollut riittävän sivistynyt henkilö hänen perheensä mielestä. No hieman kyllä käyrä oli punaisella, mutta aina ei voi voittaa, koska jonkun on hävittävä, muuten ei olisi voittajiakaan... Vai mitä...

• jouko5

Testi

• jokkeviisviis

toinen testi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääjohtaja Yli-Viikarilta kysyttiin haluja jatkaa VTV:n ylijohtajana

"Tähän uraan liittyvään kysymykseen voisin vastata Irja Askolan runon sanoin: Tultaessa tienristeykseen / joku kauhistuu / tieni näyttää päättyvän / t
      Maailman menoa
      135
      3928
    2. Maisa torpa selittää hyymylehdessä

Syötä hakusana… UUTISET 20.6.2021 Maisa Torppa selittelee miksi lomakuvissa on alkoholia ja hänkin juo drinksulasista Maisa Torppa on lähtenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      2231
    3. Miesten ulkonäköpaineet

https://yle.fi/uutiset/3-11987255 Siinä pitkä artikkeli aiheesta, ja lopussa ihan mielenkiintoisia kommentteja. Artikkelissa mainitaan sen verran mon
      Sinkut
      62
      1517
    4. Oikeasti olisin sut halunnut mies

omaksi, kullaksi, rakkaaksi, kumppaniksi, ystäväksi, olkapääksi, hellittäväksi, arkeen ja juhlaan, eteiseen ja peräkammariin, sohvalle ja sänkyyn, rii
      Ikävä
      115
      1482
    5. Kiira Korpi sekoili liittonsa EROON!

Ei riittänyt sitten sisältö tuossakaan liitossa kuin pari vuotta. Suku maksoi kalliit häälahjat, joita ei tietenkään palautella ja pian jo Kiiralla uu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1379
    6. Kivan näköistä Stefanilla

Kylläpä on mukava nähdä Stefan reippaan ja onnellisen näköisenä tyttärensä kanssa. Toivon, että Stefan pääsisi eroon huonosta on/off -suhteesta ja et
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1031
    7. Me kuulumme yhteen.

Mies, minä olen sinulle oikea ja sinä oikea minulle.Me kuulumme toisillemme. Me kuulumme yhteen. Se on näin.
      Ikävä
      51
      989
    8. Sofia ei ole ruudinkeksijä

Ei ole erityisen välkky tapaus.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      807
    9. Miksi Stefu jätti Sohvin?

Mikä oli tällä kertaa syynä?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      793
    10. Martinan takapuoli..

Onpa tällä Martiinalla muhkea takapuoli ja reidet viimeisessä instamainoksessa. Onko turvonnut vai aina ollut näin iso tämä meidän "maailmanmestari".
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      786
    Aihe