hölkkä

14wee

mä oon ruennu harrastamaan hölkkää. mut mulla on tosi huono kunto, siis ihan tosi huono. mä jaksan juosta vaan jotain 400 metriä ja sitten oon tosi väsynyt ja hengästyttää ja pohkeet on kipeet. pitäiskö mun vaan alottaa rauhallisesti ja lisätä matkaa muutama metri joka kerralla. meillä on liikassa ens tiistaina 1500 metrin juoksu. se ope sanoo, että se on ihan helppo. mut mä en ainakaan jaksa. mua pelottaa... mä haluaisin niin että mun kunto kasvaa. oon siis tyttö. 8 luokalla.

6

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen

      Alat vaan juosta aluks jotain 20min lenkkejä ja kasvatat aikaa vähitellen ja sit juokset säännöllisesti niin kuin esim. 1-2 kertaa viikossa.

    • aloitettava

      itse aloitin varovasti. ensin 3 minuuttia hidasta hölkkää ja vuorotellen kävelyä saman aikaa. yhteensä noin puolikkaan tunnin verran.(ihan ensin lämmittelykävelyä)

      tällä tavalla viikon verran ja sitten 5 plus 5 ja niin edelleen. Kuukauden kuluttua hölkyttelin vartin verran ja silleen.

      nyt mä hölkyttelen 17 km, vielä tuntuu raskaalta, mutta kehitystä ei tapahdu ellei välillä kärsi. Eikä meistä kaikista tule maratoonareita kumminkaan, eikä tarvitsekaan. Iloitseminen liikuntakyvystä on kuitenkin se pointti, hölkästä oppii nauttimaan kun kunto nousee ja jaksaa voittaa itsenä. Se lenkille lähteminen on usein kaikkein vaikeita.

    • paljon juossut

      Juoksu ei saa olla pakkoa, jos ei elimistö sitä siedä, älä juokse.
      Voit sanoo koulussa, että en osallistu juoksuun.
      Juoksuun pääsee mukaan vain yksilönä itse tehtyjen ohjelmien avulla. Se on yksilölaji.
      Koulu pilaa monta kyvää asiaa, esim juosemisen jos pakotetaan osallistumaan juoksuun.
      Näin kirjoittaa vanhempi mies, joka on juossut kaikki Helsinki City Marathonit.

      • 14wee

        kun mä haluun just juosta, mä haluan rueta harrastamaan juoksemista ihan tosissani. mut mun pitää vaan alottaa ihan rauhallisesti.


      • tsemppiä vaan
        14wee kirjoitti:

        kun mä haluun just juosta, mä haluan rueta harrastamaan juoksemista ihan tosissani. mut mun pitää vaan alottaa ihan rauhallisesti.

        Ku itse haluut sit asia on, menstystä ja intoa vaan............


    • Anonyymi

      Elä pelkää. Rennosti vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe