Olen miettinyt kahden hammasimplantin teettämistä.
Terveyskeskuksen hammaslääkäri tarjosi mahdollisuutta kunnallisella puolella hintaan 2000 euroa. Hoitoon pääsy edellyttää hampaiden tarkastusta, johon pääsyyn täytyy jonottaa puoli vuotta. Sitten hoidetaan hitaasti ja sitten vasta päästään itse asiaan.. :(
Mietin pääkaupunkiseudulla yksityistä vaihtoehtoa.
Onko kokemuksia ylipäätänsä implantin laitosta?
Miten olette valinneet hammaslääkärin?
Olen hammaslääkärikammoinen ja ehkä vähän epäluuloinenkin.
Implantin hinta on niin kallis pala ja toisaalta myös suu kaikkinensa aintukertainen. Tietenkin toivoisin hyvää tulosta kalliiseen investointiin.
Autoa ostettaessa siihen voi tutustua etukäteen. Tässä hankinnassa on ostettava "sika säkissä" ja vaan toivottava onnistumista.. :/ Kipeetä tekee jos menee pieleen, jos onnistuu niin on onnellinen leveä hymy.
Kokemuksia hammasimplanteista ja lääkärin valinnasta
9
2590
Vastaukset
- roukkusuu
edelliseen:
implantit terveyskeskuksessa 2000 euroa/kpl - Umppu1
Implantti tai implantit asetetaan leukaan korvaamaan puuttuvaa hammasta tai puuttuvia hampaita. Karies ei implanttikantoiseen kruunuun iske, mutta esimerkkiksi ientulehdus kyllä. Sen takia implantteja ei kannata laittaa sellaiseen suuhun, joka ei muuten ole kunnossa. Ennen implanttileikkauksia koko muu suu pitäisi siksi hoitaa kuntoon.
- implantti1
Miten niin sika säkissä? Kyllä hoitovaihtoehdot täytyy selvittää. Eikä se onnistuminen ole toivosta kiinni vaan tekijän asiantuntemuksesta ja potilaan ominaisuuksista. Esim. tupakointi heikentää implantin ennustetta, ja hyvä suuhygienia on myös hoitotuloksen säilymisen kannalta oleellista.
Muuten implantit "onnistuvat" n. 97 %:sti. Mistä muusta hoidosta voi sanoa samaa?
Jatkuvaan ylläpitoon on myös sitouduttava.
Yksityisellä hinta on vain 200-400 e kalliimpi, näköjään hintaero ei ole suuri. Halvemman merkkisen implantin voi saada jopa halvemmalla kuin tuo.- 35hampaassaimplantti
Minulle hammaslääkäriystävä vinkkasi yhden vastaanoton, josta hammasimplantti ei maksa 2500 vaan maksoi n. 1700. En ala mainostaa, mutta sama vinkki muillekin. Eli tänä päivänä implanttihoito on jo ns. tavanomaista hoitoa. Turha maksaa mitään ekstraa mm. kalleimmista implanteista. Kalleimmat ovat vain ylihinnoiteltuja ja SINÄ maksat kaikki SEMINAARIT ja TARJOILUT ja HUVITTELUN. Tänä päivänä on tarjolla useampia implanttimerkkejä. Valitse hammaslääkäri tai suukirurgi, joka tekee implantin asennuksen ja myös sen proteettisen osan. Näin säästät aikaa ja rahaa. Mutta jos rahasta ei ole kiinni, niin sitten vain Hkin keskustaan ja pyydät kalleinta implanttia. Ihan sama lopputulos, mutta rahaa menee vain enemmän. Perusedellytys on, että lääkärillä on kokemusta!!! Implanttimerkistä se ei enää ole kiinni.
- MikäKuntaHalpaImplan
35hampaassaimplantti kirjoitti:
Minulle hammaslääkäriystävä vinkkasi yhden vastaanoton, josta hammasimplantti ei maksa 2500 vaan maksoi n. 1700. En ala mainostaa, mutta sama vinkki muillekin. Eli tänä päivänä implanttihoito on jo ns. tavanomaista hoitoa. Turha maksaa mitään ekstraa mm. kalleimmista implanteista. Kalleimmat ovat vain ylihinnoiteltuja ja SINÄ maksat kaikki SEMINAARIT ja TARJOILUT ja HUVITTELUN. Tänä päivänä on tarjolla useampia implanttimerkkejä. Valitse hammaslääkäri tai suukirurgi, joka tekee implantin asennuksen ja myös sen proteettisen osan. Näin säästät aikaa ja rahaa. Mutta jos rahasta ei ole kiinni, niin sitten vain Hkin keskustaan ja pyydät kalleinta implanttia. Ihan sama lopputulos, mutta rahaa menee vain enemmän. Perusedellytys on, että lääkärillä on kokemusta!!! Implanttimerkistä se ei enää ole kiinni.
35hampaassa implantti,
Toivoisin kovasti, et kertoisit edes paikkakunnan, missä voisi noin älyttömän halvalla saada implantin... onko Hki vai mikä paikkakunta ? Kiitollisena avustasi .
- Nyfijen
Kävin Tallinnassa pari vuotta sitten kun olin siellä muutenkin lähes puolet vuodesta työni takia. Valitsin suomea osaavan hammaslääkäriaseman keskusta-alueelta ja nuorehkon lääkärin, joka oli Saksassa oppinsa saanut. Halusin sellaisen, joka on nimellään tunnettu ja siten turvallinen valinta.
Tekka-implantit laitettiin alaleukaan molemmille puolille.
Mulle tuli hiukka kalliimmaksi per hammas kuin tutulleni, sillä 33 tupakointivuotta on tuhonnut luuta ylä- ja alaleuasta, joten ennen keinojuuren asentamista mulle piti laittaa luuta. Olen lopettanut röökaamisen 8v sitten mutta kun tupakoitsijoilla on jatkuva ientulehdus niin toipuminen noista vuosista voi olla rajuakin, niinku mulla.
Piti oottaa lähes 6 kk ett se luuaine kovettui. Ien leikattiin auki, lääkäri laittoi keinojuuren ja kruunu tilattiin. Meni muistaakseni 3 vk ennenkuin pääsin vastaanotolle ja kruunu kiinnitettiin keinojuureen. Sen luun lisääminen aiheutti vähä yli 400 euron lisäkustannukset per hammas eli hintaa tuli molemmista yhteensä n. 2500 eur. Kela korvas ainoastaan ientulehduksen kustannukset.
Lääkäri sanoi että pitäisi laittaa ylös myös ja sinnekin joutuu ensin laittamaan luuta. Sanoi ettei mun huono ylähammas tule kestämään purentaa kun alhaalla on vahva implantti.
Oli sitten aivan oikeassa: ylähammas alkoi keväällä heilua suurentuneessa ientaskussa ja tulehtuihan se ien. Hammas vedettiin Suomessa pois ja nyt menee ainaki 6 kk ennenkuin ien on toipunut siihen kuntoon että voi edes harkita luun lisäämistä - tulehdus oli päässyt kesän aikaan pahaksi ja oli oireeton! Siksi en ajoissa huomannut.
No, keväämmällä sit Tallinnaan näissä merkeissä. Ärsyttää nyt kun puhe suhahtelee sen puuttuvan ylähampaan takia. Toivottavasti ei ehdi "legot" mennä vinoon. Sitäkin kuulemma voi tapahtua jos rivistä yksi poistetaan eikä oo enää tukena. - impplanttiiii
Talliinnaan on varattu jo aika, saajuomatkin samalla
- hammaspuuttuu
Saako kunnallisella puolella implantteja?
Onko yleistäkin suomessa. Itse asun Vantaalla. Jos joku tietää Vantaan tilanteesta erikseen niin kiinnostaa erityisesti.- KäypäHoitoSuositus-
1.1.2013 astui voimaan uusi käypä hoito suositus, jossa pidetään kiinteää proteettista hoitoa eli implanttihoitoa ensisijaisena vaihtoehtona. lue käypä hoito tekstiä, googlaa... osairtoproteesit tekee rankasti reikiä niihin hampaisiin, joihin ne "rautalangat " tulevat pitämään kii irtoproteesia, Mutta jonot ovat julkisella puolella pitkät... Jos pitää luuta siirtää, niin paljon halvemmaksi tulee julkisella puolella... muuten ei kovin paljon, vain n 500e halvemmaksi ... tosi iso raha kyllä pienituloisille ! Ihan tavalliset HLL t laittavat niin yksityisellä kuin julkisella puolella yleensä implantit. Itse kyllä meniisni vain suu-ja leukakirurgille, asiantuntijalle hoitoon.. jos olis rahaa yksityiselle puolelle mennä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733