Jakamisesta

pus-kis

Piti kirjoittaa jakamisesta. Toisiltamme oppimisesta.

Muttei jaksa. Ajatus kuitenkin.

Ulkomaisten rynnimistä Suomen markkinoille seuraten.

Mitä meillä on, mitä muilla ei ole? Toisemme.

17

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fuck Google. Ask me.

      >Mitä meillä on, mitä muilla ei ole? Toisemme.

      Oliskin noin muttaku ei enää ole. Ihmiset on niin vieraantuneita maailman menosta ja toisistaan. Kaikki on niin syrjäytyneitä, ettei oo tosikaan.

      Esim. Facebookissa kiertää viesti jossa kehotetaan vastustamaan kansanedustajien 8%:n palkankorotusta. Mäkin ajattalin, että mikä helevetin palkankorotus kun en oo uutisista huomannut. Kunnes tajusin, että viesti on alunperin vuodelta 2010 ja koski palkankorotusehdotusta jota kansanedustat itsekään eivät kannattaneet.

      Jepjep. Tänne nyt sitte pitäis muka saada koulutettuja ulkolaisia.

      • Suuret yhtiöt siirtyvät ulkomaille. Pienemmät jäävät.


    • Meiltä ei oo lähteny kuin Nokia ja paperiteollisuus(joka nyt muutenkin tulee paskapaperia lukuunottamatta lähtemään).

      Muut suuret yhtiöt eivät tule koskaan lähtemään Suomesta. Esim. ABB, Wärtsilä, Metso, Valmet, Kone ym, eli perinteinen metalliteollisuus(pl. telakkateollisuus joka saakin mennä koska ei ole tuottanut kuin tappiota veromaksajille vuodesta 1982 alkaen).

      Samoin YIT, Lemminkäinen ym. pysyvät kyllä Suomessa.

      • SIIS:

        "paperiteollisuus(joka nyt muutenkin tulee paskapaperia lukuunottamatta lähtemään)."

        nÄIN----->

        paperiteollisuus(joka nyt muutenkin tulee paskapaperia lukuunottamatta loppumaan).


      • Tuotannon siirtäminen sinne, missä markkinatkin on ei ole ollut niin kannattava idea kuin on luultu. Kustannukset nousee kaikkialla, paljon laatu- ja logistiikkaongelmia ja kulttuuriset erot isot pakolliset investoinnit syövät kiina-ilmiön etua. Eli noin juuri käynee; valtaosa toimialoista pysyy edelleen Suomessa tuotannonkin osalta eikä vain suunnittelun.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Tuotannon siirtäminen sinne, missä markkinatkin on ei ole ollut niin kannattava idea kuin on luultu. Kustannukset nousee kaikkialla, paljon laatu- ja logistiikkaongelmia ja kulttuuriset erot isot pakolliset investoinnit syövät kiina-ilmiön etua. Eli noin juuri käynee; valtaosa toimialoista pysyy edelleen Suomessa tuotannonkin osalta eikä vain suunnittelun.

        Komppauskomppaniasta terve!

        Juuri noin kuin sanoit.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Komppauskomppaniasta terve!

        Juuri noin kuin sanoit.

        Toivotaan, että vuorineuvoksetkin osaa kompata eikä ala haihatella omistajien lyhytnäköisten tuottavaatimusten kanssa. Siin ei hyvin käy.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Toivotaan, että vuorineuvoksetkin osaa kompata eikä ala haihatella omistajien lyhytnäköisten tuottavaatimusten kanssa. Siin ei hyvin käy.

        Mä olen kyllä sitä mieltä, että omistajat ovat kärsivällisiä ja jaksavat odottaa tuottoja. Toisin kuin bonuksilla 'sitoutetut' palkkajohtajat joilla ei ole penniäkään kiinni.

        Sen minkä saa ilmaiseksi niin ei sillä ole mitään arvoa.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Tuotannon siirtäminen sinne, missä markkinatkin on ei ole ollut niin kannattava idea kuin on luultu. Kustannukset nousee kaikkialla, paljon laatu- ja logistiikkaongelmia ja kulttuuriset erot isot pakolliset investoinnit syövät kiina-ilmiön etua. Eli noin juuri käynee; valtaosa toimialoista pysyy edelleen Suomessa tuotannonkin osalta eikä vain suunnittelun.

        Ja muutos on mahdollisuus.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Mä olen kyllä sitä mieltä, että omistajat ovat kärsivällisiä ja jaksavat odottaa tuottoja. Toisin kuin bonuksilla 'sitoutetut' palkkajohtajat joilla ei ole penniäkään kiinni.

        Sen minkä saa ilmaiseksi niin ei sillä ole mitään arvoa.

        Joo lahjahevosen suuhun on helppo katsoa. Omistajia on erilaisia. Ongelmallisinta on kasvoton omistava pääoma. Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Palkkajohtajat ei tosiaan tunnu sitoutuvan millään työhönsä. Onko päteviä tosiaan niin vähän ettei hyvällä kuukausipalkalla kukaan suostu tekemään mtn...


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Joo lahjahevosen suuhun on helppo katsoa. Omistajia on erilaisia. Ongelmallisinta on kasvoton omistava pääoma. Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Palkkajohtajat ei tosiaan tunnu sitoutuvan millään työhönsä. Onko päteviä tosiaan niin vähän ettei hyvällä kuukausipalkalla kukaan suostu tekemään mtn...

        Päteviä ei ole ollenkaan ja kukaan ei oikiasti sitoudu mihinkään jos ei oo oma jo kertaalleen maksettu koti panttina.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Joo lahjahevosen suuhun on helppo katsoa. Omistajia on erilaisia. Ongelmallisinta on kasvoton omistava pääoma. Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Palkkajohtajat ei tosiaan tunnu sitoutuvan millään työhönsä. Onko päteviä tosiaan niin vähän ettei hyvällä kuukausipalkalla kukaan suostu tekemään mtn...

        >Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta >agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Samaa mieltä, mutta luultavasti olen ajanjaksosta eri mieltä. Mä nimittäin veikkaan sun ajattelvan niiden hakevan maksimaalista tuottoa per neljännes, mä taas luulen, että ne hakee maksimaalista tuottoa per viis vuotta. Ainakin pääosin.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        >Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta >agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Samaa mieltä, mutta luultavasti olen ajanjaksosta eri mieltä. Mä nimittäin veikkaan sun ajattelvan niiden hakevan maksimaalista tuottoa per neljännes, mä taas luulen, että ne hakee maksimaalista tuottoa per viis vuotta. Ainakin pääosin.

        Toi on ihan tasekysymys. Jos pitkän aikavälin tuotto-odotuksista ollaan jäljessä, lisää se halua parantaa tulosta lyhyemmällä aikavälillä. Eli kyllä menestystä kattellaan taseen kehittymisen kautta eikä vuoden tai vuosineljänneksen kautta.


    • Suomen vienti on perinteisesti ollut metallin(kone), metsän(paperi) ja sähkö(elektroniikka) varassa.

      Isot lähtevät kytevät rauniot perässään. Jättävät saumaa pienemmille.

      • Toisaalta kyllä noinkin.

        Mutta,

        Firmoja nyt tulee ja menee. Samoin ihmiset kuolee ja uusia syntyy,

        Joten mitä jää?

        Osaaminen ja asenne. Se säilyy sukupolvista ja firmoista huolimatta.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Toisaalta kyllä noinkin.

        Mutta,

        Firmoja nyt tulee ja menee. Samoin ihmiset kuolee ja uusia syntyy,

        Joten mitä jää?

        Osaaminen ja asenne. Se säilyy sukupolvista ja firmoista huolimatta.

        Ja tarve olla parempia, kuin edeltäjät. Jos vaan annetaan saumaa.



    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe