Jakamisesta

pus-kis

Piti kirjoittaa jakamisesta. Toisiltamme oppimisesta.

Muttei jaksa. Ajatus kuitenkin.

Ulkomaisten rynnimistä Suomen markkinoille seuraten.

Mitä meillä on, mitä muilla ei ole? Toisemme.

17

216

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fuck Google. Ask me.

      >Mitä meillä on, mitä muilla ei ole? Toisemme.

      Oliskin noin muttaku ei enää ole. Ihmiset on niin vieraantuneita maailman menosta ja toisistaan. Kaikki on niin syrjäytyneitä, ettei oo tosikaan.

      Esim. Facebookissa kiertää viesti jossa kehotetaan vastustamaan kansanedustajien 8%:n palkankorotusta. Mäkin ajattalin, että mikä helevetin palkankorotus kun en oo uutisista huomannut. Kunnes tajusin, että viesti on alunperin vuodelta 2010 ja koski palkankorotusehdotusta jota kansanedustat itsekään eivät kannattaneet.

      Jepjep. Tänne nyt sitte pitäis muka saada koulutettuja ulkolaisia.

      • Suuret yhtiöt siirtyvät ulkomaille. Pienemmät jäävät.


    • Meiltä ei oo lähteny kuin Nokia ja paperiteollisuus(joka nyt muutenkin tulee paskapaperia lukuunottamatta lähtemään).

      Muut suuret yhtiöt eivät tule koskaan lähtemään Suomesta. Esim. ABB, Wärtsilä, Metso, Valmet, Kone ym, eli perinteinen metalliteollisuus(pl. telakkateollisuus joka saakin mennä koska ei ole tuottanut kuin tappiota veromaksajille vuodesta 1982 alkaen).

      Samoin YIT, Lemminkäinen ym. pysyvät kyllä Suomessa.

      • SIIS:

        "paperiteollisuus(joka nyt muutenkin tulee paskapaperia lukuunottamatta lähtemään)."

        nÄIN----->

        paperiteollisuus(joka nyt muutenkin tulee paskapaperia lukuunottamatta loppumaan).


      • Tuotannon siirtäminen sinne, missä markkinatkin on ei ole ollut niin kannattava idea kuin on luultu. Kustannukset nousee kaikkialla, paljon laatu- ja logistiikkaongelmia ja kulttuuriset erot isot pakolliset investoinnit syövät kiina-ilmiön etua. Eli noin juuri käynee; valtaosa toimialoista pysyy edelleen Suomessa tuotannonkin osalta eikä vain suunnittelun.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Tuotannon siirtäminen sinne, missä markkinatkin on ei ole ollut niin kannattava idea kuin on luultu. Kustannukset nousee kaikkialla, paljon laatu- ja logistiikkaongelmia ja kulttuuriset erot isot pakolliset investoinnit syövät kiina-ilmiön etua. Eli noin juuri käynee; valtaosa toimialoista pysyy edelleen Suomessa tuotannonkin osalta eikä vain suunnittelun.

        Komppauskomppaniasta terve!

        Juuri noin kuin sanoit.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Komppauskomppaniasta terve!

        Juuri noin kuin sanoit.

        Toivotaan, että vuorineuvoksetkin osaa kompata eikä ala haihatella omistajien lyhytnäköisten tuottavaatimusten kanssa. Siin ei hyvin käy.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Toivotaan, että vuorineuvoksetkin osaa kompata eikä ala haihatella omistajien lyhytnäköisten tuottavaatimusten kanssa. Siin ei hyvin käy.

        Mä olen kyllä sitä mieltä, että omistajat ovat kärsivällisiä ja jaksavat odottaa tuottoja. Toisin kuin bonuksilla 'sitoutetut' palkkajohtajat joilla ei ole penniäkään kiinni.

        Sen minkä saa ilmaiseksi niin ei sillä ole mitään arvoa.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Tuotannon siirtäminen sinne, missä markkinatkin on ei ole ollut niin kannattava idea kuin on luultu. Kustannukset nousee kaikkialla, paljon laatu- ja logistiikkaongelmia ja kulttuuriset erot isot pakolliset investoinnit syövät kiina-ilmiön etua. Eli noin juuri käynee; valtaosa toimialoista pysyy edelleen Suomessa tuotannonkin osalta eikä vain suunnittelun.

        Ja muutos on mahdollisuus.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Mä olen kyllä sitä mieltä, että omistajat ovat kärsivällisiä ja jaksavat odottaa tuottoja. Toisin kuin bonuksilla 'sitoutetut' palkkajohtajat joilla ei ole penniäkään kiinni.

        Sen minkä saa ilmaiseksi niin ei sillä ole mitään arvoa.

        Joo lahjahevosen suuhun on helppo katsoa. Omistajia on erilaisia. Ongelmallisinta on kasvoton omistava pääoma. Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Palkkajohtajat ei tosiaan tunnu sitoutuvan millään työhönsä. Onko päteviä tosiaan niin vähän ettei hyvällä kuukausipalkalla kukaan suostu tekemään mtn...


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Joo lahjahevosen suuhun on helppo katsoa. Omistajia on erilaisia. Ongelmallisinta on kasvoton omistava pääoma. Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Palkkajohtajat ei tosiaan tunnu sitoutuvan millään työhönsä. Onko päteviä tosiaan niin vähän ettei hyvällä kuukausipalkalla kukaan suostu tekemään mtn...

        Päteviä ei ole ollenkaan ja kukaan ei oikiasti sitoudu mihinkään jos ei oo oma jo kertaalleen maksettu koti panttina.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Joo lahjahevosen suuhun on helppo katsoa. Omistajia on erilaisia. Ongelmallisinta on kasvoton omistava pääoma. Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Palkkajohtajat ei tosiaan tunnu sitoutuvan millään työhönsä. Onko päteviä tosiaan niin vähän ettei hyvällä kuukausipalkalla kukaan suostu tekemään mtn...

        >Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta >agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Samaa mieltä, mutta luultavasti olen ajanjaksosta eri mieltä. Mä nimittäin veikkaan sun ajattelvan niiden hakevan maksimaalista tuottoa per neljännes, mä taas luulen, että ne hakee maksimaalista tuottoa per viis vuotta. Ainakin pääosin.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        >Esimerkiksi amerikkalaiset eläkevakuutusyhtiöt. Niillä ei ole absolut mitään muuta >agendaa kuin maksimaalinen tuotto.

        Samaa mieltä, mutta luultavasti olen ajanjaksosta eri mieltä. Mä nimittäin veikkaan sun ajattelvan niiden hakevan maksimaalista tuottoa per neljännes, mä taas luulen, että ne hakee maksimaalista tuottoa per viis vuotta. Ainakin pääosin.

        Toi on ihan tasekysymys. Jos pitkän aikavälin tuotto-odotuksista ollaan jäljessä, lisää se halua parantaa tulosta lyhyemmällä aikavälillä. Eli kyllä menestystä kattellaan taseen kehittymisen kautta eikä vuoden tai vuosineljänneksen kautta.


    • Suomen vienti on perinteisesti ollut metallin(kone), metsän(paperi) ja sähkö(elektroniikka) varassa.

      Isot lähtevät kytevät rauniot perässään. Jättävät saumaa pienemmille.

      • Toisaalta kyllä noinkin.

        Mutta,

        Firmoja nyt tulee ja menee. Samoin ihmiset kuolee ja uusia syntyy,

        Joten mitä jää?

        Osaaminen ja asenne. Se säilyy sukupolvista ja firmoista huolimatta.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Toisaalta kyllä noinkin.

        Mutta,

        Firmoja nyt tulee ja menee. Samoin ihmiset kuolee ja uusia syntyy,

        Joten mitä jää?

        Osaaminen ja asenne. Se säilyy sukupolvista ja firmoista huolimatta.

        Ja tarve olla parempia, kuin edeltäjät. Jos vaan annetaan saumaa.



    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe