Ihon kemiallinen kuorinta kotona

salla4

Halusin jakaa kokemuksiani itse tehdyistä kemiallisista kuorinnoista, kun on tullut kokeiltua kaikenlaista aknen ja siitä seuranneiden arpien käsittelyssä. En ole voinut teettää kalliita hoitoja lääkäreillä tai kosmetologeilla, vaan olen tehnyt kuorintoja itse turvallisista ja tunnetuista nettikaupoista ostetuilla liuoksilla.

Aloitin kemialliset kuorinnat 40 %:lla glykolihapolla ja 15 %:lla salisyylihapolla, eli BHA-hapolla. Glykolihappo- ja salisyylihappokuorinnat yhdessä auttoivat rasvaisen ihon taltuttamiseen, ja ehkä hiukan häivensivät aknearpia.

Tilasin tuotteet täältä: activesolutions.mycashflow.fi (suomalainen nettikauppa), josta saa myös mikrohiontavoiteita ja mikroneulausteloja.

Salisyylihappo osoittautui tehokkaaksi säännöllisessä käytössä. Käsittely teki ihon hiukan ryppyiseksi muutamaksi päiväksi, jonka jälkeen ihon kuoriutuminen alkoi ja sitä kesti noin pari-kolme päivää. Salisyylihappo eli BHA vähentää ihon rasvaisuutta, auttaa ryppyihin ja arpiin.

Seuraavaksi kokeilin jo tujumpaa tavaraa, eli 20% TCA-kuorintaa.

Olen kuorinut TCA:lla nyt varmaan kolme-neljä kertaa ja pari kertaa käsitellyt pelkkiä aknearpia. Viimeisimmän kuorinnan tein neljä päivää sitten, nyt käyn läpi tätä ikävintä vaihetta, eli naaman kiristysvaihetta. Levitin viime kerralla kolme kerrosta liuosta kasvoille keskittyen poskien arpialueille. En ole kerrostanut liuosta ennen näin montaa kertaa, mutta tämä kertaa tuntuu selvästi tehokkaammalta kuin edelliset, sillä tätä kiristysvaihetta on kestänyt pidempään, eikä iho ole vielä repaleinen neljänkään päivän jälkeen kuorinnasta.

Miedompien kemiallisten kuorintojen kanssa kuorintojen tekemisen opettelu on ollut mielestäni hyvä juttu, koska olen uskaltanut ja osannut tehdä rankempaakin TCA-kuorintaa kotona itsekseni. Tällä tavalla olen säästänyt rahaa melkoisen summan, eikä minun ole tarvinnut lähteä pois kotoa tai paikkakunnalta saadakseni kemiallisen kuorinnan. Uskallan kyllä suositella kotona itse tehtäviä kemiallisia kuorintoja muillekin, sillä niistä on oikeasti hyötyä, ja samanlaisen tai jopa paremmankin lopputuloksen saa, kun tekee kuorintoja itse. En todellakaan aloittaisi kuorintojen tekemistä TCA-kuorinnasta, mutta esim. salisyylihappokuorinta rasvaiselle iholle tai maitohappokuorinta (Lactic acid, Alpha Hydroxy Acid) herkälle iholle on turvallinen itsekin tehtynä. Itse tehdyt kuorinnat ovat myös edullisia, joten huono taloustilanne ei enää rajoita tasaisen ihon saavuttamista.

4

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkitustitoimii

pyydä ihotautilääkäriltä resepti retinoidivoiteeseen niin ei tarvitse kuoria

• toimiiko varmasti

Antaisitko tähän Avitcid-voiteeseen käyttövinkkejä? Kuinka kauan itse olet käyttänyt, jotta olet huomannut arpien madaltuneen ja ihon sileytyneen?

• vinkkinä

Kannattaa kiinnittää myös sellaiseen asiaan huomiota, että jos haluaa tilata vaikkapa näitä arpiseerumeja, niin jos vastaava tuote löytyy ulkomaisesta verkkokaupasta halvemmalla, niin sieltä se kannattaakin tilata.
      Esimerkkinä Palmer's Scar Serum, jota Active Solutions nettikauppa myy 25€:lla, samainen seerumi löytyy eräästä ulkomaisesta nettikaupasta 12€:lla kotiintoimitettuna.

• Nunnuks

Vieläkö näitä tuotteita myydään jollain nettisivulla. Ei itselläni auennut sivu josta salisyylihappoa saisi tilattua😔

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      180
      10936
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      87
      10399
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      233
      5841
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      180
      4654
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      131
      3146
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      171
      3135
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      39
      1943
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      298
      1528
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      6
      1360
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1294
    Aihe