pahoittelut heti alkuun, jos täällä jo on kompressiojuoksutrikoita käsittelevä ketju, sillä aloitan nyt sellaisen. tai oikeastaan rajaan sitä heti alkuun: kysymykseni kuuluu, mistä verkkokaupasta (miel. sellainen, jolla on toimintaa suomessa -> suomenkieliset sivut edes, ei mistään tyynen meren toiselta puolelta) saisin edullisimmin laadukkaat kompressiopöksyt? onhan noita monissakin kaupoissa niin live- kuin nettikaupoissakin, mutta hinnat ovat jäätäviä. nice, jos sais, alle 70e... onko vaan haaveilua?
kompressiotrikoot
14
3328
Vastaukset
- Comp.tights
Tuo britti toimii hyvin ja jämämalleja edukkaasti jos koko ja väri nappaa kohdalleen
http://www.sportsshoes.com/fi/
Täältäkin poistomallit sopivasti
http://www.startfitness.co.uk/
Kummankin kanssa kaupat ovat menneet aina ok, palautuksia en ole kokeillut.
Joskus tutunkin merkin jokin malli saattaa olla sellainen että mitoitus on jotenkin poikkeava, esim. pitkät Adidaksen Adizero Sprintweb:t istuu päälle, kun taas Techfit powerweb:t ei tahdo pysyä ylhäällä, vaikka kuinka olisi kiskottu jaloista mahdollisimman ylös.
Niken Swifteissä on normimitoitus, ne vain pitää pukea oikein eli vetää polvista tarpeeksi ylös...
Skins:stä jne ei kokemusta.- BotniaLöpet14
Hei,
olen juoksennellut vasta vähän ja kysynkin mitä hyötyä kompressiotrikoista on? - 4+17
BotniaLöpet14 kirjoitti:
Hei,
olen juoksennellut vasta vähän ja kysynkin mitä hyötyä kompressiotrikoista on?kompressiotrikoiden hyötyjä (tai ainakin mitä luvataan, ehkä eivät kaikki kuitenkaan toteudu): parempi verenkierto, ehkäisee veritulppaa, pienempi loukkaantumisriski, parempi tunne nivelissä ja eneen kaikkea parempi suorituskyky sekä nopeampi palautuminen (lihaksiin kertyy vähemmän laktaattia ja se myös kulkeutuu nopeammin pois).
- halusinvainsanoa.
mull on kokemus vain säärystimistä, eli ns. varsista, jossa ei oo lainkaan teräosaa, mutta hyvät ovat olleet, tukeneet hyvin mm. pohkeita.niin trikoista en tiiä, mutt jos kerran säärystimet on noin hyvät, miksei olis koko trikoot!
TIEDOKSI laitoin, ei pahalla. - Mene liikeeseen
Mä en ollut ennen kuullut kompreista ennen kuin näin mainoksen tämän sivuston ohella :D
http://shop.mynextrun.fi/category/22/kompressiovaatteet
Tuolla selittivät samalla mikä se on ja miksi se kannattaa. Kuulemma oikea koko pitää valita (mielellään sovittaa liikeessä myyjän avustuksella sitten) jotta se toimii. - fiveffingerr
Kompressiotrikoot tuntuu hyviltä. Jo se riittää
- Kompressori
Ja näyttää hyvältä myös? Ihan totta, omaan fiilikseen ainakin vaikuttaa paljonkin hyvät vaatteet ja kengät. Ei tartte ns. raahata kamppeita mukana vaan päinvastoin, hyvät kamppeet antaa jopa lisäpuhtia.
Kompressiotrikoita hankkimaan siis. :)
- kuntopossu
Tässä on kokemuksia kompressitrikoista: http://kuntopossu.blogspot.fi/2015/12/kokemuksia-kompressiotrikoista.html
- yöasu
"No onko kompressiotrikoista hyötyä? Jos suoraan sanon niin eipä ole, samalla tavalla väsyt lenkillä ja eikä vauhti ole yhtään sen kovempi."
Kompressiotrikoot vaikuttavatkin lähinnä palautumiseen, ja niitä pitää käyttää harjoittelun jälkeen ja nukkuessa. Tuo arvostelija oli erheellisesti käyttänyt niitä juoksuhousuina, vaikka juoksuhousuja ne eivät ole. - totuusd
yöasu kirjoitti:
"No onko kompressiotrikoista hyötyä? Jos suoraan sanon niin eipä ole, samalla tavalla väsyt lenkillä ja eikä vauhti ole yhtään sen kovempi."
Kompressiotrikoot vaikuttavatkin lähinnä palautumiseen, ja niitä pitää käyttää harjoittelun jälkeen ja nukkuessa. Tuo arvostelija oli erheellisesti käyttänyt niitä juoksuhousuina, vaikka juoksuhousuja ne eivät ole.Hahah vai että yöllä pitäisi käyttää. Näidenhän pitäisi parantaa pintaverenkiertoa, tarvitko yöllä vai juoksun aikana parempaa pintaverenkiertoa? No ehkä kuitenkin enemmän juoksussa ja ehkä tunti juoksun jälkeen on vielä ok. Ei näillä kuitenkaan ole mitään merkitystä, muutenhan ammattilaiset käyttäisivät näitä. Siis oikeat 2 tunnin maratoonarit.
- yöasu
Ei ole lihakset yhtä kipeytyneitä seuraavana päivänä, jos käyttää kompressiohousuja myös nukkuessa, kuten monet juoksuammattilaiset tekevät. Juuri palautumiseen kompressiovaatteilla on ihan selkeä ja havaittava vaikutus. Juoksuhousuina niitä on ihan turha käyttää.
Ei kompressiohousuilla toisaalta ole negatiivistakaan vaikutusta juoksutulokseen, ja kyllä niitä saa käyttää juoksuhousuna siinä missä elastisia farkkujakin. Kyseessä on pelkkä tyylikysymys.
- compresor
Kompressio ei varsinaisesti kuulu kestävyysurheiluun. Juoksu ei ole voimalaji.
Vaikea sanoa miten kompressiohousut toimivat, koska ei ole kokeillut. Kompressoimattomat lyhyet housut ja hihaton paita ainakin toimivat mainiosti.
Ultraharrastelijat ovat raportoineen säärystimistä hyväksyvään sävyyn. Olen kuitenkin epäileväinen, johtuuko se kompressiosta vai lämmittävästä vaikutusta. Kannattaisi ehkä miestenkin kokeilla villasäärystimiä. Ei ne ainakaan pervommat ole kuin pitkät sukat tai 2xU trikoot.
Komressiotekstiilejä kestävyysharjoitteluun hankiessa kannattaa jokatapauksessa huomioida mitoituksen yksilöllisyys. Sama koko ei todellakaan käy kaikille, vaikka niitä niin myydään. Se on arpapeliä tukisukkien hankkiminen ilman lääkintä-asiantuntijan apua, sopiiko hyvin vai puutuuko jalat. - Anonyymi
Vieläkö vauhtisammakko lobbaa 2xu trikoota? Humpuukia, sanon minä.
- Anonyymi
Eipä ole ukoilla enää näkynyt kokovartalokompressioita. Se oli sellainen dnf puku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289