Kyllästynyt

good wife?

Olemme olleet yhdessä 14 vuotta, naimisissakin kymmenen, lapsia on kaksi. Mieheni on ihan ok, viihdymme kyllä yhdessä. Kotona on ihan hyvä olla, emme juurikaan tappele ja maailmankuvamme on samanlainen. Olemme siis ystäviä keskenämme.

Tiedän että minä olen miehelleni vielä seksuaalisestikin haluttava, mutta mieheni ei ole sitä enää minulle. Hän on kuin läheinen sukulainen tai kämppis, joskus jopa meinaan vahingossa puhutella häntä äidikseni! Voi vain kuvitella, kuinka epämielenkiintoista seksi tai mikään romanttinen hänen kanssaan nykyään on. Suostun seksiin vain ja ainoastaan mieheni mieliksi, en edes muista kuinka monta vuotta siitä on, kun oikeasti halusin häntä.

Minusta tuntuu, niin kuin olisimme vain töissä samassa paikassa, joka sattuu olemaan tämä meidän perhe. Oma elämä minulla on sitten jossain ihan muualla, lähinnä pään sisällä. Pari vuotta sitten minulla oli kyllä muutaman kuukauden sivusuhde, mutta lopetin sen kuitenkin tunnontuskien takia.

Viime aikoina meillä on mennyt vähän huonommin, sillä erään pikkukärhämän yhteydessä sanoin vihdoin, etten ole enää onnellinen. Mies panikoi tietysti ihan kunnolla, ja yrittääkin nyt kaikkensa, jotta liitto vielä korjaantuisi. Minäkin haluan sitä, sillä lapsemme ovat vielä aika pieniä.

Mutta entä jos entisenlaiset tunteet eivät vain enää tule? Tätäkö tämä elämä sitten on, seksitöntä, intohimotonta ja ilotonta jollotusta päivästä toiseen? Haluaisin kovasti vielä rakastua mieheeni, olisihan kaikki silloin yksinkertaisempaa. Mutta pelkäänpä ettei se ole yksin tahdon asia. En voi pakottaa itseäni rakastamaan toista vaikka hän mitä tekisi, varsinkin kun siinä toisessa ei ole mitään vikaa tai korjattavaa, joka muuttaisi tilanteen. En vain enää yksinkertaisesti tunne mitään. Kohtalotovereita?

7

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jolähdössä?

      Onko miehesi lihonut, plösähtänyt, vai mistä tunteettomuutesi mielestäsi johtuu?
      Kun muistelet 13 v. taaksepäin, millainen mies silloin sinut hurmasi? Mikä on oleellinen ero, mitä konkreettista mies voisi tehdä ollakseen rakastettavampi ja haluttavampi sinulle?
      Olette varsin ihanteellinen pari pariterapian tuloksellisuutta ajatellen. Kunhan vain viitsitte mennä..

    • Yksin kaksin

      Täällä eräänlainen kohtalotoveri. Samat ystäväfiilikset muuten, paitsi taustassa on kyllä syyt, mitkä ovat johtaneet tähän. Mieheni on mustasukkainen. Tämä turha syyttäminen on vuosien kuluessa tappanut tunteeni. Ja kun tunteet ovat menneet, niitä on vaikea saada takaisin. Ei auttanut pariterapia eikä se, että mies on omien sanojensa mukaan "muuttunut". Pohdin samoja kysymyksiä kuin sinäkin.

    • Peggy

      On meitä muitakin... Tunteet ovat kuolleet pikkuhiljaa mieheni alkoholinkäytön ja mustasukkaisuuden takia. Asiasta olen yrittänyt vihjailla vuosien mittaan ja toivonut muutosta miehessäni; ehkäpä tunteet olisivat palanneet, mutta mitään ei tapahtunut. Nyt olen jo luovuttanut. Parisuhdeneuvonnassa kävimme, mutta mielestäni mieheni ei ymmärrä omaa osuuttansa ongelmiimme, joten en jaksanut käydä siellä enää.

      En halua miestäni enää vaan kuvittelen minkälaista seksi muiden kanssa olisi. Pettänyt en ole, mutta epäilen ettei se ole kaukana.

      Yhdessä olemme varmaankin vain tavan ja yhteisen omaisuuden vuoksi, lapsia meillä ei ole koska alkoholistin epävakaan mielenlaadun takia en halunnut lapsia suhteeseen. Eikä minulla olisi rohkeutta lähteäkään...

    • booring

      Minulla on jokseenkin sama tilanne, mutta toiselta puolelta. Eli olen 35 v mies ja minun innostukseni naistani kohtaan on vienyt lapset, työ, harrastukset ja sitten vaimo itse. Hän haluaisi läheisyyttä, mutta samalla hän moittii minua vaikka sun mistä. On tosi inhottava minua kohtaan ja minun silmissäni hän alkaa muistuttaa ihan muuta kuin halujen kohdetta. Enää en itse vaivaudu viettelemään häntä ja muutenkin alkaa jo miltei kuvottaa ajatus yhteisestä seksistä.
      En itsekkään tiedä, miten tästä suosta noustaan. Olen kyllä miettinyt, miten sellainen vapaa avioliitto toimisi. Kumpikin hakisi haluamansa seksuaaliset yms. tarpeet ulkopuolelta ja kotihommat pyöritettäs ihan normaalisti. Lapsille ei puhuttas asiasta mitään ja sitten kun ne olis aikuisia, niin vaikka erottas. Sellainen reilu sopimus, ettei toisen kumppaneihin puututtas ja kumpikin pitäisi terveydestäänkin huolta, ettei mitään tauteja tulis. Mitäpä mieltä te olisitte tuollaisesta vaihtoehdosta?

      • hohhoijaa taas

        Että ajattelet naisista melkoisen yksioikoisesti,että aina pitäisi olla seksikäs ja hyvin käyttäytyvä.Et osaa vaihtaa moodeja,et ole naisellesi oikea mies.Luuletko et nainen ei vaistoa miten fiiliksesi vaihtelevat,siksi naputtaa,kun et vain osaa olla mies.Mietit vain omaa munaasi ja miten saisi sille tyydytyksen.Mikset anna vaimoasi jollekin toiselle jos on noin samantekevää.


    • Jätä se sika!

      Kaikki paskaks vaan ja ryyppää ittes ojan pohjalle.

    • Ymmärsinkö oikein?

      Että olet pettänyt miestäsi,onko hän tietoinen tästä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe